портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Позаплановий аудит діяльності державного підприємства "Радгосп "Виноградна долина"

Опубліковано 27 січня 2019 року, 16:09

На виконання резолюції першого заступника Міністра аграрної політики та продовольства України до службової записки Департаменту з управління державною власністю та наказу Мінагрополітики від 30.03.2018 року № 178 «Про проведення позапланового аудиту відповідності діяльності державного підприємства «Радгосп «Виноградна долина» (надалі – ДП «Радгосп «Виноградна долина», Підприємство), Управлінням внутрішнього аудиту проведено позаплановий аудит відповідності діяльності зазначеного державного підприємства за період з 01.01.2017 по завершений звітний період 2018 року.

Аудиторський висновок – умовно-позитивний, аудиторський звіт від 13.04.2018 № 24-22/9.

Позаплановий внутрішній аудит відповідності діяльності державного підприємства «Радгосп «Виноградна долина» засвідчив окремі факти недотримання вимог законодавства та внутрішніх регламентів щодо дотримання планів і процедур, ефективності використання державних коштів і майна.

У досліджуваному періоді діяльність ДП «Радгосп «Виноградна долина» була прибутковою та відповідала видам діяльності, які передбачені Статутом.

Аудиторські рекомендації щодо впровадження виявлених за результатами проведеного планового аудиту відповідності діяльності ДП «Радгосп «Виноградна долина» у 2016 році недоліків та порушень Підприємством виконані частково.

В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань містяться дані, згідно з якими, засновником та Уповноваженим органом управління ДП «Радгосп «Виноградна долина» є Департамент продовольства Міністерства аграрної політики України та розмір статутного капіталу державного підприємства «Радгосп «Виноградна долина» становить 0,00 (нуль) грн, що не відповідає дійсності.

В порушення вимог Закону України «Про управління об’єктами державної власності» після призначення на посаду нового керівника, акт приймання-передачі майна (справ) та документів Підприємства не складався.

Затвердження Уповноваженим органом управління фінансового плану ДП «Радгосп «Виноградна долина» на 2017 рік відбулося з порушенням терміну, визначеного ч. 2 ст. 75 Господарського Кодексу України та п.5 Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки, як наслідок – Підприємством не забезпечено отримання доходів та проведення витрат у 2017 році відповідно до затвердженого фінансового плану.

Керівництвом Підприємства не забезпечувався належний контроль за процесом оприбуткуванням продукції під час збирання урожаю, рівень використання внутрішніх резервів у сфері виробництва сільськогосподарської продукції був недостатній, що створювало додаткові ризики, які не сприяли ефективній господарській діяльності.

В порушення вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, товарно-транспортні накладні виписувались сторонньою організацією, а не працівниками бухгалтерії ДП «Радгосп «Виноградна долина».

В досліджуваному періоді керівництвом Підприємства підписувалися розпорядчі документи про надання матеріальної і грошової допомоги та як наслідок проведені витрати, які Колективним договором та фінансовими планами Підприємства не передбачені та розцінюються як незаконні.

В порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет ДП «Радгосп «Виноградна долина» не створювався, звіти про укладення договорів про закупівлю товарів, робіт і послуг за кошти Підприємства не складалися та не оприлюднювалися на офіційному загальнодержавному веб-порталі «Держзакупівлі. Онлайн».

Інвентаризаційною комісією ДП «Радгосп «Виноградна долина» в порушення вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань не забезпечено належного оформлення її результатів.

Положення про облікову політику та організацію бухгалтерського обліку Підприємства не погоджене з Уповноваженим органом управління. План рахунків не містить усіх задіяних Підприємством рахунків бухгалтерського обліку з метою групування на них усіх фактів фінансово-господарської діяльності.

На Підприємстві впроваджені окремі елементи внутрішнього контролю, які не в повній мірі забезпечували його ефективність при здійсненні господарської діяльності та потребують доопрацювання.

Мали місце інші окремі порушення законодавства та нормативно-правових актів при здійсненні фінансово-господарської діяльності з метою усунення яких структурним підрозділам Мінагрополітики та керівництву Підприємства надані відповідні аудиторські рекомендації.