портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Аудит діяльності державної установи "Інститут охорони ґрунтів України"

Опубліковано 27 січня 2019 року, 16:21

На виконання пункту 8 плану проведення внутрішніх аудитів в Міністерстві аграрної політики та продовольства України на ІІ півріччя 2018 року та наказу Мінагрополітики від 28.09.2018 № 463 «Про проведення аудиту відповідності діяльності державної установи «Інститут охорони ґрунтів України» (надалі – Інститут, Установа, ДУ «Держгрунтохорона»), Управлінням внутрішнього аудиту проведено плановий аудит відповідності діяльності зазначеного Інституту за період діяльності з 01 січня 2016 року по 30 вересня 2018 року.

Аудиторський висновок – умовно-позитивний, аудиторський звіт від 02.11.2018 № 24-22/26.

Плановий аудит відповідності діяльності державної установи «Інститут охорони ґрунтів України» засвідчив окремі факти недотримання вимог законодавства, нормативно-правових актів та внутрішніх регламентів із питань організації надання платних послуг, планування витрат, виплати заробітної плати, законності і достовірності фінансової та бюджетної звітності а також правильності ведення бухгалтерського обліку, які не носять системний характер.

За результатами попереднього проведеного у 2013 році аудиту відповідності діяльності ДУ «Держгрунтохорона», впровадження аудиторських рекомендацій Інститутом виконано не повністю, зокрема в частині притягнення до відповідальності винних осіб за попередньо виявлені порушення законодавства та нормативно-правових актів України, що призвели до втрат фінансових ресурсів.

Видатки на здійснення заходів з виконання завдань і цільових програм, відповідають отриманому фінансуванню та проведені в межах бюджетних асигнувань, затверджених кошторисами.

Однак, розрахункові показники доходів та видатків по спеціальному фонду по ДУ «Держгрунтохорона» (центральний апарат) не обґрунтовані за всіма джерелами та розрахунками за кожним кодом економічної класифікації видатків бюджету з деталізацією, за видами та кількістю товарів, робіт, послуг із зазначенням вартості за одиницю, чим не дотримані вимоги «Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228. Також, відсутні детальні розрахунки обґрунтування витрат до калькуляції на платні послуги унаслідок чого визначити достовірну оцінку витрат не можливо. Також аудитом виявлені розбіжності у затверджених калькуляціях на одні і й ті ж самі платні послуги, які затверджені центральним апаратом та філіями ДУ «Держгрунтохорона».

Внаслідок не вірного застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 № 611, на рахунку 14 «Незавершені капітальні інвестиції» не відображено придбані основні засоби, що привело до перекручення даних бухгалтерського обліку і фінансової звітності та надання Уповноваженому органу управління майном недостовірної інформації.

Проведення Інститутом закупівлі послуг з поточного ремонту приміщень здійснювалось із поділом предмета закупівлі на п’ять окремих процедур у 2016 році та на три окремі процедури у 2017 році, що дало ДУ «Держгрунтохорона» можливість уникнути проведення процедури відкритих торгів та в свою чергу є порушенням законодавства.

Несвоєчасне вжиття заходів в порядку претензійно-позовної роботи щодо оплати орендних платежів та відшкодування комунальних послуг є фактором ризику зростання дебіторської заборгованості Установи та стало причиною недоотримання надходжень до спеціального фонду бюджету за рахунок покриття Установою спожитих орендарями комунальних послуг.

Установою не в повній мірі забезпечено якісне проведення інвентаризацій та відображення їх результатів у 2016-2017 роках. Зокрема, не проведена та неоформлені акти інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей.

Колективними договорами Установи на 2014-2016 роки та на 2016-2018 роки не встановлено тарифні сітки, схеми посадових окладів, розміри надбавок, доплат працівників Інституту, чим не дотримано вимоги Законів України «Про колективні договори», «Про оплату праці» та Кодексу законів про працю України.

В порушення вимог постанов Кабінету Міністрів України «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету» та «Про ефективне використання державних коштів» Установою не розроблено та не затверджено щорічні Плани заходів з енергозбереження із забезпечення зменшення витрат на оплату комунальних послуг та платежів, Плани заходів з погашення кредиторської заборгованості за рахунок коштів загального та спеціального фондів державного бюджету, а також зменшення обсягу дебіторської заборгованості.

Стан ведення бухгалтерського обліку в Інституті не в повній мірі відповідав меті, передбаченої Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» в частині повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, результати діяльності та рух грошових коштів.

В Установі впроваджені окремі елементи внутрішнього контролю, які не в повній мірі забезпечували його ефективність при здійсненні діяльності та потребують доопрацювання. 

З метою підвищення рівня збереження та ефективності використання державних коштів і майна, удосконалення внутрішнього контролю, а також запобігання та недопущення у подальшій діяльності порушень і недоліків, керівництву державної установи «Інститут охорони ґрунтів України» та структурним підрозділам Мінагрополітики надані відповідні рекомендації.