портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Аудит діяльності державного підприємства "Нігинський кар'єр"

Опубліковано 27 січня 2019 року, 16:13

На виконання пункту 11 плану проведення внутрішніх аудитів в Міністерстві аграрної політики та продовольства України на І півріччя 2018 року та наказу Мінагрополітики від 20 квітня 2018 року № 223 «Про проведення аудиту відповідності діяльності державного підприємства «Нігинський кар’єр» (надалі – Підприємство, ДП «Нігинський кар’єр»), Управлінням внутрішнього аудиту проведено плановий аудит відповідності діяльності зазначеного Підприємства за період діяльності з 01 січня 2016 року до 01 квітня 2018 року.

Аудиторський висновок – негативний, аудиторський звіт від 01.06.2018 № 24-22/14.

Аудиторський звіт керівництвом Підприємства підписано з коментарями. За результатами розгляду коментарів, Управлінням внутрішнього аудиту підготовлений письмовий висновок щодо їх обґрунтування.

Фактична діяльність Підприємства відповідає видам діяльності, які передбачені Статутом та іншими регуляторними актами.

У 2016 році діяльність Підприємства була прибутковою. Погіршення фінансового стану Підприємства у 2017 році призвело до отримання чистого збитку.

Витрати ДП «Нігинський кар’єр», які пов’язані з виробничою діяльністю, за 2016-2017 роки зростали вищими темпами, ніж доходи від продажу продукції (робіт, послуг), що свідчить про зниження прибутковості основних видів продукції (робіт, послуг) Підприємства.

Коефіцієнтний аналіз за досліджуваний період засвідчив нестабільність фінансового стану Підприємства, збільшення заборгованості, неспроможність виконати зовнішні зобов’язання за рахунок власних активів та залежність від позикових джерел.

Невідповідність даних балансу ДП «Нігинський кар’єр» на початок 2017 року з даними балансу на кінець 2016 року свідчить про недостовірність та перекручення даних звітності, які здатні вплинути на рішення користувачів звітності, чим порушено основний принцип ведення бухгалтерського обліку в частині повного висвітлення у фінансовій звітності всієї інформації про фактичні та потенційні наслідки господарських операцій і подій та надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан, результати діяльності та рух грошових коштів Підприємства.

Функція складання та контролю за виконанням показників фінансових планів не закріплена за жодним працівником ДП «Нігинський кар’єр», що свідчить про відсутній контроль та є фактором ризику при плануванні та виконанні показників фінансових планів Підприємства.

В досліджуваному періоді контролюючими органами на Підприємстві проведено 9 (дев’ять) контрольних заходів, якими встановлені численні порушення вимог Податкового та валютного законодавства, а також вимог Кодексу законів про працю України та Закону України «Про оплату праці».

За порушення вимог законодавства про працю, керівництву Підприємства контролюючими органами вручені приписи та притягнуто до адміністративної відповідальності. Аудиторській групі під час проведення аудиту не надано інформації про виконання законних вимог контролюючих органів та сплату штрафів і усунення виявлених ними порушень.

В досліджуваному періоді, при наявності заборгованості із виплати заробітної плати Підприємством проводились інші платежі. Тобто, до виконання зобов’язань щодо оплати праці.

Аудитом також встановлено, що виплата заробітної плати працівникам ДП «Нігинський кар’єр» проводиться один раз на місяць та із затримкою, компенсація працівникам втрати частини заробітної плати у зв’язку із порушенням строків її виплати відповідно до індексу зростання цін на споживчі товари і тарифів на послуги у порядку, встановленому чинним законодавством, при наявності на те підстав – не проводиться, при звільненні працівників, всі суми, що їм належать не виплачуються.

Цінова політика ДП «Нігинський кар’єр» у частині надання цінових преференцій на фоні сталої тенденції поступового погіршення фінансового стану та, як наслідок, збиткової діяльності, не була націлена на забезпечення досягнення статутних цілей щодо отримання прибутку.

Здійснення реалізації готової продукції за цінами, які є нижчими від розрахункової собівартості, проведеної в недотримання вимог п. 8.4 Статуту ДП «Нігинський кар’єр», призвело до недоотримання Підприємством доходів.

Використання виробничих потужностей при переробці сировини в досліджуваному періоді складало від 20 до 58 відсотків від планових показників. Виробничі потужності цеху вапнякового борошна протягом досліджуваного періоду Підприємством не використовувались взагалі.

Внаслідок втрати контролю за станом та збереженням основних засобів та прийнятих неефективних управлінських рішень по використанню грошових коштів за період 2016-2018 років, при наявності у Підприємства двох тепловозів ТЕМ-2, керівництвом Підприємства здійснені видатки на оренду тепловоза у приватної комерційної структури, які можливо було б використати для проведення ремонту власного тепловозу.

Також, керівництвом ДП «Нігинський кар’єр» приймались економічно недоцільні управлінські рішення щодо оренди у 2016-2018 роках транспортних засобів та навантажувальної техніки, при наявності власних технічно справних автомобілів і механізмів. Як наслідок, Підприємством проведено витрати на оренду спецтехніки та втрачено можливість придбати на вторинному ринку аналогічну техніку для власного використання.

В порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» тендерний комітет ДП «Нігинський кар’єр» не створювався, звіти про укладення договорів про закупівлю товарів, робіт і послуг за кошти Підприємства не складалися та не оприлюднювалися на офіційному загальнодержавному веб-порталі «Держзакупівлі Онлайн».

Підприємством не дотримано вимоги Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, та П(С)БО 7 «Основні засоби» в частині проведення дооцінки основних засобів та інших необоротних активів, які мають нульову балансову вартість, але використовуються Підприємством при здійсненні господарської діяльності.

Проведення Підприємством інвентаризацій за 2016-2017 роки та оформлення їх результатів здійснювалося із грубими порушеннями законодавчих, нормативно-правових актів та розпорядчих документів ДП «Нігинський кар’єр».

Внаслідок не вжиття заходів із претензійно-позовної роботи щодо повернення запасів відсіву вапнякового, Підприємством втрачений контроль за його зберіганням та використанням.

Підприємством не виготовлені документи, що посвідчують право власності на земельну ділянку, чим не дотримані вимоги статті 125 Земельного Кодексу України та п. 2 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Вартість права користування земельними ділянками не відображена за жодним рахунком бухгалтерського обліку, чим порушені вимоги пункту 1 розділу 3 Положення про порядок бухгалтерського обліку окремих активів та операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 19.12.2006 № 1213 та П(С)БО № 8 «Нематеріальні активи».

Директором Підприємства не забезпечено належну організацію внутрішнього контролю та ведення бухгалтерського обліку в частині документування діяльності Підприємства, погодження Положення про облікову політику Підприємства і внесення змін до нього. 

З метою підвищення рівня збереження та ефективності використання державних коштів і майна, удосконалення внутрішнього контролю, а також запобігання та недопущення у подальшій діяльності порушень і недоліків, керівництву Підприємства та структурним підрозділам Мінагрополітики надані відповідні аудиторські рекомендації.