портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів

Аудит діяльності державного підприємства "Монастириське"

Опубліковано 27 січня 2019 року, 16:14

На виконання пункту 13 плану проведення внутрішніх аудитів в Міністерстві аграрної політики та продовольства України на І півріччя 2018 року та наказу Мінагрополітики від 11 червня 2018 року № 264 «Про проведення аудиту відповідності діяльності державного підприємства «Монастириське» (надалі – ДП «Монастириське», Підприємство), Управлінням внутрішнього аудиту проведено плановий аудит відповідності діяльності зазначеного Підприємства за період діяльності з 01 січня 2016 року до 01 квітня 2018 року.

Аудиторський висновок – умовно-позитивний, аудиторський звіт від 27.06.2018 № 24-22/16.

Фактична діяльність Підприємства відповідає видам діяльності, які передбачені Статутом та іншими регуляторними актами. Нова редакція Статуту із листопада 2016 року знаходиться на розгляді в Мінагрополітики та на час проведення аудиту не затверджена.

Структура державного підприємства «Монастириське» не розроблена та не затверджена розпорядчим документом Підприємства, що є порушенням вимог ст. 64 Господарського кодексу України та п. 10.6.3., п. 10.6. Розділу 10 Статуту ДП «Монастириське».

В порушення вимог статті 65 Господарського кодексу України, п. 4 ст. 6 Закону України «Про управління об’єктами державної власності» та наказу Мінагрополітики «Про повноваження щодо управління об’єктами державної власності, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства України» від 07.12.2015 № 469 (зі змінами), управлінські рішення щодо проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора державного підприємства «Монастириське» та/або тимчасового покладання виконання обов’язків або призначення виконуючого обов’язки керівника ДП «Монастириське» з травня 2017 року Уповноваженим органом управління не приймалися.

Аналіз фінансово-господарської діяльності ДП «Монастириське» засвідчив незначне покращення фінансового стану Підприємства та отримання в досліджуваному періоді чистого прибутку.

В порушення вимог частини 2 ст. 75 Господарського Кодексу України, Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки від 02.03.2015 № 205, та вимог п. 8.1. Статуту ДП «Монастириське», Уповноваженим органом управління не затверджувалися фінансові плани та як наслідок - Підприємство провадило свою діяльність без наявності затвердженого фінансового плану.

Управлінням державним майном Мінагрополітики України у 2013 році, без прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про погодження, надано дозвіл ДП «Монастириське» на укладення договору про спільний обробіток земельної ділянки, в результаті чого порушено вимоги розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.05.2008 № 703-р «Питання укладення деяких договорів».

При укладанні і виконанні договору між ДП «Монастириське» та фермерським господарством про спільний обробіток земельної ділянки, сторонами допущено порушення норм ст. 92 Земельного кодексу України, штучно занижено частку Підприємства, в результаті чого не забезпечувалось виконання ст. 1133, ст. 1139 Цивільного кодексу України, що призвело до не рівного розподілу отриманого прибутку та недоотримання Підприємством доходів. 

Проведеним вибірковим аналізом урожайності зернових, зернобобових та технічних культур (пшениці, жита, кукурудзи на зерно, соняшника та сої) встановлено, що зважаючи на показники середньої врожайності аналогічних сільськогосподарських культур, спостерігалось недосягнення ДП «Монастириське» у 2016-2017 роках середньостатистичного рівня врожайності по Монастириському району Тернопільської області та як наслідок – втрачено можливість додатково отримати доходи.

У безстроковому Колективному договорі ДП «Монастириське» не визначено тарифної сітки, схем посадових окладів працівників Підприємства, чим не дотримано вимог ст. 7 Закону України «Про колективні договори», ст. 97 Кодексу законів про працю України та ст. 15 Закону України «Про оплату праці». Вищезазначений Колективний договір частково не відповідає вимогам чинного законодавства та Галузевої угоди між Міністерством аграрної політики та продовольства України, Всеукраїнським об’єднанням організацій роботодавців «Федерація роботодавців агропромислового комплексу та продовольства України» і Професійною спілкою працівників агропромислового комплексу України.

Підприємством не проводилась дооцінка основних засобів та інших необоротних активів, які мають нульову вартість, чим не дотримано вимоги Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 30.09.2003 № 561.

ДП «Монастириське» підготовлені та подані на реєстрацію, але на час проведення аудиту не виготовлені документи, що посвідчують право власності на земельні ділянки, чим не дотримані вимоги статті 125 Земельного Кодексу України та п. 2 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Вартість права користування земельними ділянками не відображено в бухгалтерському обліку на субрахунку 122 «Права користування майном» рахунку 12 «Нематеріальні активи», чим порушені вимоги пункту 1 розділу 3 Положення про порядок бухгалтерського обліку окремих активів та операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 19.12.2006 № 1213 та П(С)БО № 8 «Нематеріальні активи».

Боргові зобов’язання ДП «Монастириське» в досліджуваному періоді мали тенденцію до зменшення та є поточними.

Організація бухгалтерського обліку та стан його ведення на Підприємстві не в повній мірі відповідали вимогам законодавчих та нормативно-правових актів. У зв’язку із відсутністю на Підприємстві комп’ютерної техніки, ведення бухгалтерського обліку через машинописні носії не провадилось. 

З метою підвищення рівня збереження та ефективності використання державних коштів і майна, удосконалення внутрішнього контролю, а також запобігання та недопущення у подальшій діяльності порушень і недоліків, керівництву Підприємства та структурним підрозділам Мінагрополітики надані відповідні рекомендації.