портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Закону України від 17 вересня 2015

Проект Закону України "Про внесення зміни до статті 7 Закону України "Про фермерське господарство"

Проект

 

З А К О Н    У К Р А Ї Н И

 

 

Про внесення зміни до статті 7 Закону України "Про фермерське господарство"

 

Верховна Рада України постановляє:

 

I. Абзац третій частини першої статті 7 Закону України "Про фермерське господарство" (Офіційний вісник України, 2003 р., № 29, ст. 1438, 2011 р., № 55, ст. 2173, 2012 р., № 95, ст.3846) викласти у такій редакції:

"Перелік документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики.".

II. Прикінцеві положення:

1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

2. Кабінету Міністрів України:

привести свої нормативно - правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

 

 

Голова Верховної Ради України                                                                                                                                                       В. ГРОЙСМАН

Повідомлення

про оприлюднення проекту Закону України "Про внесення зміни до статті 7 Закону України "Про фермерське господарство"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту Закону України "Про внесення зміни до статті 7 Закону України "Про фермерське господарство" (далі – проект Закону) Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію на офіційному сайті Мінагрополітики України.

Повний пакет документів до проекту Закону та аналіз регуляторного впливу проекту Закону розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua (розділ "Регуляторна політика" підрозділ "Проекти регуляторних актів").

Зауваження та пропозиції стосовно проекту Закону у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня його оприлюднення за адресою:

Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001; e‑mail: olena.galyuk@minagro.gov.ua, контактна особа: Галюк Олена Іванівна, тел. (044) 278-56-10.

Державна регуляторна служба України, вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, Україна, 01011; e‑mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Заступник Міністра аграрної  

політики та продовольства України                                                                                                                                                                В.І. Лапа

Пояснювальна записка

до проекту Закону України"Про внесення зміни до статті 7 Закону України "Про фермерське господарство"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

На виконання пункту 3 витягу з протоколу № 88 засідання Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2015 року Мінагрополітики України вносить зміни до статті 7 Закону України "Про фермерське господарство" в частині передачі центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, повноважень із затвердження переліку документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві.

2. Мета і шляхи її досягнення

Проектом Закону України пропонується передати повноваження центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, в частині затвердження переліку документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві, та які додаються до заяви про надання у власність чи оренду земельну ділянку державної або комунальної власності для осіб, які виявили бажання створити фермерське господарство.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють:

Конституція України, Земельний кодекс України, Закон України "Про фермерське господарство".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту Закону України не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект Закону України надсилається на погодження до Міністерства соціальної політики України, Міністерства фінансів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Державної архівної служби України, Державної реєстраційної служби України, Державної регуляторної служби України, Державної служби статистики України, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, ВГО «Асоціація фермерів та приватних землевласників України».

6. Регіональний аспект

Проект Закону України не стосується питання розвитку адміністративно- територіальних одиниць.

6.1 Запобігання дискримінації

У проекті Закону України відсутні норми, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті Закону України відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект акта розміщено на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України (www.minagro.gov.ua).

9. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону України не стосується питань соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект акта є регуляторним.

Прийняття акту дозволить передати повноваження із затвердження переліку документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві, до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, позбавить Кабінет Міністрів України невластивих йому повноважень.

10.1 Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація акта не матиме впливу на ринок праці.

11. Прогноз результатів 

Прийняття Закону України спростить процес затвердження переліку документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві, наблизить порядок ведення аграрних відносин України до передових світових практик.

 

 

Заступник Міністра аграрної  

політики та продовольства України                                                                                                                                                                В.І. Лапа

Аналіз регуляторного впливу

до проекту Закону України "Про внесення зміни до статті 7 Закону України "Про фермерське господарство"

 

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Дерегуляція аграрного сектору вже дозволила спростити до 50% регулюючих процедур в галузі. Пріоритетними завданнями Мінагрополітики України є створення умов для пожвавлення активності у галузі. Скорочення процедури затвердження Переліку документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві, надасть можливість прискорити розбудову фермерського руху.

Проект Закону України "Про внесення зміни до статті 7 Закону України "Про фермерське господарство" розроблено Мінагрополітики України на виконання пункту 3 витягу з протоколу № 88 засідання Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2015 року.

2. Визначення цілей державного регулювання

Запропонований проект Закону України "Про внесення зміни до статті 7 Закону України "Про фермерське господарство" дозволить передати повноваження центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, стосовно затвердження переліку документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві, а відтак і спрощення порядку створення фермерських господарств.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей

Досягнення визначених цілей можливе двома способами.

Перший спосіб – залишити в чинній редакції Закон України "Про фермерське господарство".

Другий спосіб - внести зміни до статті 7 Закону України "Про фермерське господарство" в частині передачі повноважень центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, щодо затвердження Переліку документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві.

Цей спосіб є ефективним, оскільки скорочує процедуру затвердження Переліку документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві, та дасть змогу прискорити створення фермерського господарства.

Для впровадження рекомендується другий спосіб як такий, що спрощує процедуру створення фермерських господарств.

4. Опис механізмів, які пропонуються застосувати для розв’язання визначеної проблеми

Проектом Закону України "Про внесення зміни до статті 7 Закону України "Про фермерське господарство" пропонується передати повноваження центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, затвердити перелік документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття регуляторного акта є юридичною основою для прискорення процедури затвердження переліку документів, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві, стимулювання до створення нових фермерських господарств і розширення аграрного сектору економіки держави.

6. Очікувані результати прийняття акта

Об’єкт регулювання

Витрати

Вигоди

Держава

Не потребує додаткових витрат

Позбавлення Кабінету Міністрів України невластивих йому повноважень.

Суб’єкт господарювання

Не потребує додаткових витрат

немає

Населення

Не потребує додаткових витрат

немає

 

7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта – на необмежений термін.

8. Визначення показників результативності акта

 

Найменування показників

Розмір показника

Юридичні та фізичні особи, на яких поширюватиметься дія акта

 

Громадяни, які виявили бажання створити фермерське господарство.

Рівень інформованості суб’єктів

Високий, проект Закону України розміщено на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України (www.minagro.gov.ua).

Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів

 

Реалізація акта не впливає на видатки та доходи Державного бюджету.

Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта

Не потребуються

 

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснено відстеження результативності регуляторного акта

Буде здійснюватись базове, повторне та періодичні відстеження результатів регуляторного акта.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено до набрання чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік після набрання ним чинності, шляхом аналізу статистичних даних, в порівнянні з базовим відстеженням.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта будуть проводитись один раз на три роки, починаючи з дня закінчення заходів повторного відстеження, результативності цього акта. 

Відстеження результативності регуляторного акта буде проводитись Департаментом науково-освітнього забезпечення та розвитку підприємництва на селі Міністерства аграрної політики та продовольства України.

 

 

 Заступник Міністра аграрної  

політики та продовольства України                                                                                                                                                                В.І. Лапа