портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Закону України від 18 червня 2013

Проект Закону України “Про внесення зміни до статті 23 Кодексу України про надра”

Проект

 

З а к о н     У к р а ї н и

 

 

Про внесення зміни до статті 23 Кодексу України про надра

 

Верховна Рада України постановляє:

 

1. Частину першу статті 23 Кодексу України про надра (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 36, ст. 340; 2011 р., № 27, ст. 232; 2012 р., № 2-3, ст. 3) викласти у такій редакції:

“Землевласники і землекористувачі в межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати для своїх господарських, побутових і виробничих потреб корисні копалини місцевого значення і торф загальною глибиною розробки до двох метрів, підземні води для власних господарсько-побутових і виробничих потреб, нецентралізованого та централізованого (крім виробництва фасованої питної води) господарсько-питного водопостачання, за умови, що продуктивність водозаборів підземних вод не перевищує 300 кубічних метрів на добу, та використовувати надра для господарських, побутових і виробничих потреб.”

2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

 

 

Голова Верховної Ради України                                                                                                                                                                  В. Рибак

 

Повідомлення про оприлюднення

проекту Закону України “Про внесення зміни до статті 23 Кодексу України про надра”

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту Закону України “Про внесення зміни до статті 23 Кодексу України про надра”, Мінагрополітики України оголошує про його публікацію.

Законопроектом зносяться зміни до Кодексу України “Про надра” (далі – Кодекс), прийнятий та введений в дію постановою Верховної Ради України від 27.07.1994 № 133/94-ВР, в якому встановлений порядок використання надр та їх охорону, розробку і затвердження відповідних стандартів, норм і правил, встановлення збору за видачу спеціальних дозволів на користування надрами.

Зміни вносяться до абзацу першого статті 23 Кодексу, доповнивши перелік напрямів використання підземних вод на виробничі потреби, що, в свою чергу, надає дозвіл сільськогосподарським товаровиробникам на водокористування без спеціального дозволу, за умови, що продуктивність водозаборів підземних вод не перевищує 300 кубічних метрів на добу.

Прийняття законопроекту підвищить зацікавленість малого і середнього бізнесу в сільському господарстві, зокрема у галузі тваринництва, підвищить економічну ефективність сільськогосподарських товаровиробників, створить сприятливі умови для стабільної роботи і подальшого розвитку тваринницьких ферм, забезпечить ріст конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств та збільшить додаткові робочі місця.

Зазначений проект разом з аналізом регуляторного акта знаходиться на офіційному веб-сайті Мінагрополітики www.minagro.gov.ua.

Пропозиції та зауваження до зазначеного проекту Закону надсилати протягом місяця з дня оприлюднення на адресу:

01001 м. Київ, вул. Хрещатик, 24

Департаменту тваринництва на адресу електронної пошти Державного комітету України з питань регуляторної політики  01011 м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11 e-mail: mail@dkrp.gov.ua

 

 

Директор Департаменту тваринництва                                                                                                                                                       А.А. Гетя

Пояснювальна записка

до проекту Закону України “Про внесення зміни до статті 23

Кодексу України про надра”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Кодексом України про надра (далі – Кодекс) встановлений порядок використання надр та їх охорону, розробку і затвердження відповідних стандартів, норм і правил, встановлення збору за видачу спеціальних дозволів на користування надрами.

Згідно із статтею 23 Кодексу право землевласників і землекористувачів на видобування та використання прісних вод у сільському господарстві без спеціальних дозволів стосується тільки господарсько-побутових потреб, а не виробничих, які зазначені в спецдозволі на водокористування і дозволяється використовувати до 300 куб.м води на добу.

Таким чином, користувачі надрами, діяльність яких не підпадає під дію статті 23 Кодексу, повинні отримувати відповідний спеціальний дозвіл на користування водою для виробничих потреб (далі – спеціальний дозвіл).

Суми витрат за оформлення та видачу спеціального дозволу є значними, що часто не під силу малим та середнім суб’єктам господарювання і це може призвести до банкрутства підприємств.

Сама процедура одержання спецдозволу на користування надрами – прісними водами вимагає численних узгоджень з різними органами державного контролю та провокує виникнення корупції, додатково ускладнює виробничу діяльність підприємств.

2. Мета і шляхи її досягнення

Основною метою прийняття проекту Закону України “Про внесення зміни до статті 23 Кодексу України про надра” (далі – законопроект) є захист інтересів малого і середнього бізнесу в сільському господарстві, зокрема у галузі тваринництва. Для цього законопроектом передбачено надання прав землевласникам і землекористувачам на видобування та використання прісних вод у сільському господарстві без спеціальних дозволів.

Впровадження в життя норм законопроекту підвищить економічну ефективність сільськогосподарських товаровиробників, що створить сприятливі умови для стабільної роботи і подальшого розвитку тваринницьких ферм, зростання конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств та збільшення додаткових робочих місць.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діє Конституція України та Кодекс України “Про надра”.

Реалізація законопроекту не передбачає внесення змін до чинних актів, або визнання актів такими, що втратили чинність.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація даного законопроекту не вимагатиме додаткових витрат із Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Законопроект потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством юстиції України, Міністерством доходів і зборів України, Міністерством екології та природних ресурсів України, Державною службою геології та надр України, Державною екологічною інспекцією України, Державним комітетом України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, Федерацією професійних спілок, Конфедерацією роботодавців.

6. Регіональний аспект

Законопроект актуальний для регіонів і не обмежує дію нормативно-правових актів адміністративно-територіальних одиниць.

6.1. Запобігання дискримінації

У законопроекті відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У законопроекті відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Законопроект оприлюднений на офіційному сайті Мінагрополітики України www.minagro.gov.ua.

9. Позиція соціальних партнерів

Законопроект направляється на погодження Федерації професійних спілок, Конфедерації роботодавців.

10. Оцінка регуляторного впливу

Законопроект є регуляторним актом.

11. Прогноз результатів

Прийняття Закону України “Про внесення зміни до статті 23 Кодексу України про надра” сприятиме значному підвищенню зацікавленості малого і середнього бізнесу в сільському господарстві, зокрема у галузі тваринництва. Підвищить економічну ефективність сільськогосподарських товаровиробників, створить сприятливі умови для стабільної роботи і подальшого розвитку у галузі тваринництва. Це, в свою чергу, дозволить підвищити конкурентоспроможність виробництва сировини, а також збільшити обсяг її споживання до фізіологічної потреби у розрахунку на одну людину, наростити експорт, сприятиме створенню великотоварного спеціалізованого виробництва та додаткових робочих місць, підвищенню доходів сільського населення та поліпшенню соціальних умов села.

 

 

Міністр аграрної політики

та продовольства України                                                                                                                                                              М.В. Присяжнюк

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту Закону України “Про внесення зміни до статті 23 Кодексу України про надра”

 

1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом державного регулювання господарських відносин

Постановою Верховної Ради України від 27.07.1994 № 133/94-ВР прийнято та введено в дію Кодекс України про надра (далі – Кодекс), в якому встановлено порядок використання надр та їх охорону, розробку і затвердження відповідних стандартів, норм і правил, встановлення збору за видачу спеціальних дозволів на користування надрами.

Згідно із статтею 23 Кодексу право землевласників і землекористувачів на видобування та використання прісних вод у сільському господарстві без спеціальних дозволів стосується тільки господарсько-побутових потреб, а не виробничих, які зазначені в спецдозволі на водокористування і дозволяється використовувати до 300 куб.м води на добу.

Таким чином, користувачі надрами, діяльність яких не підпадає під дію статті 23 Кодексу, повинні отримувати відповідний спеціальний дозвіл на користування водою для виробничих потреб (далі – спеціальний дозвіл).

Суми витрат за оформлення та видачу спеціального дозволу є значними, що часто не під силу малим та середнім суб’єктам господарювання і це може призвести до банкрутства підприємств.

Сама процедура одержання спецдозволу на користування надрами – прісними водами вимагає численних узгоджень з різними органами державного контролю та провокує виникнення корупції, додатково ускладнює виробничу діяльність підприємств.

2. Визначення цілей державного регулювання

Основна ціль прийняття проекту Закону України “Про внесення зміни до статті 23 Кодексу України про надра” (далі – законопроект) є захист інтересів малого і середнього бізнесу в сільському господарстві, зокрема у галузі тваринництва. Для цього законопроектом передбачено надання прав землевласникам і землекористувачам на видобування та використання прісних вод у сільському господарстві без спеціальних дозволів.

Впровадження в життя норм законопроекту підвищить економічну ефективність сільськогосподарських товаровиробників, що створить сприятливі умови для стабільної роботи і подальшого розвитку тваринницьких ферм, зростання конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств та збільшення додаткових робочих місць.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Перевагою обраного способу є підвищення зацікавленості малого і середнього бізнесу в сільському господарстві, зокрема у галузі тваринництва.

Подальша виплата за оформлення спеціального дозволу на користування надрами для виробничих потреб у сільському господарстві та виплат за порушення законодавства призведе до:

- банкрутств підприємств;

- зменшення виробництва та споживання тваринницької продукції, зокрема, молока та м’яса;

- росту безробіття та бідності на селі;

- зменшення виробництва органічних добрив та погіршення родючості ґрунтів.

Обмеженість альтернативних джерел фінансування галузі обумовлена відсутністю в сільськогосподарських підприємствах обігових коштів через збитковість виробництва тваринницької продукції.

4. Опис механізмів для розв'язання проблем, відповідні заходи

Внесення зміни до частини першої статті 23 Кодексу України про надра, доповнивши перелік напрямів використання підземних вод на виробничі потреби, що в свою чергу, надає дозвіл сільськогосподарським товаровиробникам на водокористування без спеціального дозволу.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття даного законопроекту дасть можливість заохотити вітчизняного товаровиробника здійснювати господарську діяльність у галузі тваринництва, також сприятиме розширенню виробничих потужностей, що як наслідок, забезпечить виробництво якісної вітчизняної продукції та забезпечить продовольчу безпеку нашої держави.

6. Очікувані результати прийняття акту

Прийняття даного законопроекту дасть можливість підвищити економічну ефективність сільськогосподарських товаровиробників, створить сприятливі умови для стабільної роботи і подальшого розвитку у галузі тваринництва.

 

 

Витрати

Вигоди

Держава

Не має

Забезпечить збільшення чисельності поголів’я худоби та створення нових робочих місць, поліпшення фінансового стану суб'єктів господарювання, збільшення виробництва вітчизняної продукції, покращення соціальної сфери на селі.

Суб’єкт підприємницької діяльності

Не має

Поліпшення фінансово – економічного стану товаровиробників, розширення основних засобів виробництва

Населення

Не має

Покращення соціальної сфери на селі та створення додаткових робочих місць.

 

7. Обґрунтування строку дії акта

Термін дії законопроекту не обмежується  в часі.

8. Визначення показників результативності акта

Прийняття даного Закону України матиме суттєвий позитивний вплив на розвиток сільського господарства, зокрема галузі тваринництва та забезпечення населення якісними продуктами харчування тваринного походження вітчизняного виробництва.

9. Визначення заходів з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись шляхом:

динаміки чисельності поголів'я худоби;

статистичних даних про виробництво основних видів продукції тваринництва;

моніторингу закупівельних цін та фінансово-економічних показників (собівартість, рентабельність, прибуток).

Відстеження буде здійснюватися за показниками результативності цього регуляторного акту Міністерством аграрної політики та продовольства України, а також на регіональному рівні Міністерством аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, головними управліннями (департаментами) агропромислового розвитку обласних державних адміністрацій на підставі статистичних даних та інформації з регіонів.

 

 

Заступник Міністра –

керівник апарату                                                                                                                                                                                           О.В. Сень