портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Закону України від 18 лютого 2015

Проект Закону України “Про внесення змін до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам, задіяним в сільськогосподарському виробництві)"

Проект

 

З А К О Н    У К Р А Ї Н И

 

 

Про внесення змін до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам, задіяним в сільськогосподарському виробництві)

 

Верховна Рада України постановляє:

 

I. В абзаці четвертому пункту 1 статті 2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 37, ст. 237 із наступними змінами) слова "фіксованого сільськогосподарського податку" замінити  словами "єдиного податку четвертої групи".

II. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити перегляд та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

 

 

Голова Верховної Ради України                                                                                                                                                              В. ГРОЙСМАН

Повідомлення про оприлюднення

проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам, задіяним в сільськогосподарському виробництві)"

 

З метою отримання зауважень і пропозицій до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам, задіяним в сільськогосподарському виробництві)", Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект Закону розроблено з метою приведення Закону України "Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування" у відповідність до Податкового кодексу України та продовження дії пільги з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам, задіяним в сільськогосподарському виробництві.

Повний пакет документів до проекту Закону розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua

Зауваження та пропозиції стосовно проекту Закону у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик 24, м. Київ, 01001. Відповідальний виконавець: Шашков Андрій Володимирович, тел. 278-44-53. Е-mail: andriy.shashkov@minagro.gov.ua.

Державна регуляторна служба України, вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011, е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Перший заступник

Міністра аграрної політики

та продовольства України                                                                                                                                                   Я.В. Краснопольський

 

Пояснювальна записка

до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам, задіяним в сільськогосподарському виробництві)"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам, задіяним в сільськогосподарському виробництві)" (далі – проект Закону) розроблено Міністерством аграрної політики та продовольства України.

Підставою розроблення проекту Закону є приведення Закону України "Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування" у відповідність з Податковим кодексом України у зв’язку з прийняттям Закону України від 28 грудня 2014 р. № 71 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" (далі – Закон № 71).

2. Мета і шляхи її досягнення

Згідно з абзацом четвертим пункту 1 статті 2 Закону України "Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування" для підприємств, установ, організацій, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об’єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування".

Зазначена пільга для платників фіксованого сільськогосподарського податку діє з 2005 року по теперішній час.

Проте з 1 січня 2015 року набрав чинності Закон № 71, яким під час уніфікації податків і зборів фіксований сільськогосподарський податок трансформовано шляхом введення окремої (четвертої) групи платників єдиного податку – сільськогосподарських товаровиробників.

Таким чином, через законодавчу колізію, сільськогосподарські підприємства, які перебували на обліку, як платники фіксованого сільськогосподарського податку, з 1 січня 2015 року будуть змушені відшкодовувати Пенсійному фонду України суми понесених витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених працівникам цих підприємств, за рахунок власних обігових коштів, що створює додаткові фінансові навантаження.

Тому проект Закону розроблено з метою приведення Закону України "Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування" у відповідність з Податковим кодексом України та продовження дії зазначеної пільги для сільгосптоваровиробників – платників єдиного податку четвертої групи.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють: Податковий кодекс України, Закон України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Середня чисельність працівників, які були зайняті повний робочий день з особливо шкідливими та важкими умовами праці в сільськогосподарському виробництві та отримували пільгові пенсії, у 2013 році становила 28 780 осіб, за 9 місяців 2014 року кількість таких працівників становила 26 507 осіб.

Витрати на пенсійне забезпечення таких працівників, що не підлягали відшкодуванню за рахунок коштів сільськогосподарських підприємств, у 2013 році становили 385,8 млн. грн, за 9 місяців 2014 року – 270,7 млн. гривень.

Реалізація положень проекту Закону потребуватиме додаткових витрат з Державного бюджету України у розмірі близько 360 млн. гривень щорічно.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект Закону потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством юстиції України, Міністерством  соціальної політики України, Пенсійним фондом України, Державною фіскальною службою України, Державною регуляторною службою України.

6. Регіональний аспект

Проект Закону не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6.1. Запобігання дискримінації

У проекті Закону відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті Закону відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект Закону розміщено для обговорення на офіційному веб - сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону стосується питань соціально-трудової сфери та потребує погодження з Федерацією професійних спілок України та Федерацією роботодавців України.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект Закону є регуляторним актом, що відповідає принципам державної регуляторної політики. У разі прийняття Закону України буде досягнута мета, визначена у пункті 2 цієї пояснювальної записки.

10.1. Вплив реалізації акта на ринок праці

Відсутній вплив реалізації проекту Закону на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Реалізація запропонованих змін дозволить привести Закон України "Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування" у відповідність з Податковим кодексом України та продовжити дію пільги з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам, задіяним в сільськогосподарському виробництві.

 

 

Міністр аграрної політики

та продовольства України                                                                                                                                                                  О.М. Павленко

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам, задіяним в сільськогосподарському виробництві)"

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин

Згідно абзацу четвертого пункту 1 статті 2 Закону України "Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування" для підприємств, установ, організацій, крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку, об’єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування".

Зазначена пільга для платників фіксованого сільськогосподарського податку діє з 2005 року по теперішній час.

Проте, з 1 січня 2015 року набрав чинності Закон України від 28 грудня 2014 р. № 71 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" (далі – Закон № 71), яким під час уніфікації податків і зборів, фіксований сільськогосподарський податок трансформовано шляхом введення окремої (четвертої) групи платників єдиного податку – сільськогосподарських товаровиробників.

Таким чином, через законодавчу колізію, сільськогосподарські підприємства, які перебували на обліку, як платники фіксованого сільськогосподарського податку, з 1 січня 2015 року будуть змушені відшкодовувати Пенсійному фонду України суми понесених витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених працівникам цих підприємств, за рахунок власних обігових коштів, що створює додаткові фінансові навантаження.

Тому, проект Закону розроблено з метою приведення Закону України "Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування" у відповідність до Податкового кодексу України та продовження дії зазначеної пільги для сільгосптоваровиробників – платників єдиного податку четвертої групи.

2. Визначення цілей державного регулювання

Підставою розроблення проекту Закону є приведення Закону України "Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування" у відповідність до Податкового кодексу України у зв’язку з прийняттям Закону № 71.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу

В якості альтернативи до запропонованого регулювання можливо розглянути так званий "статус-кво", тобто залишення усього без змін. Проте, це

призведе до невідповідності Закону України "Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування" нормам Податкового кодексу України та призведе до втрати пільги з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам, задіяним в сільськогосподарському виробництві.

Тобто, альтернативний спосіб досягнення встановленої мети не може бути запропонований у зв’язку з тим, що призводить до неможливості врегулювання існуючих проблем.

Отже, на даному етапі, прийняття проекту Закону є єдино можливим способом врегулювання цих питань.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв'язання проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акту

Проектом Закону передбачено внесення змін до Закону України "Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування".

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей з найменшими витратами для суб'єктів господарювання та оцінка можливості впровадження і виконання вимог регуляторного акта

Реалізація проекту Закону дозволить продовжити дію пільги з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам, задіяним в сільськогосподарському виробництві.

Зовнішніх чинників, які б могли безпосередньо вплинути на дію цього регуляторного акту немає.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта

Запропоновані зміни дозволять остаточно врегулювати питання щодо продовження дії пільги з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам, задіяним в сільськогосподарському виробництві шляхом приведення Закону України "Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування" у відповідність до норм Податкового кодексу України.

 

Об’єкти впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Приведення у відповідність із Податковим кодексом Закону України Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування"

Фінансування за рахунок Державного бюджету пільгових пенсій працівникам, задіяним в сільгоспвиробництві

Суб’єкти господарювання

Продовження дії пільг з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам

Немає

Населення

Немає

Немає

 

7. Обґрунтування дії строку акта

Строк дії регуляторного акта починається з моменту набрання чинності та є необмеженим.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

До показників результативності проекту Закону належать:

- обсяг надходжень до бюджетів не може слугувати показником результативності зазначеного регуляторного акту через те, що відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій працівникам задіяним в сільськогосподарському виробництві буде здійснюватись за рахунок коштів Державного бюджету України;

- кількість суб’єктів господарювання, які зможуть скористатися нормами проекту Закону

дія проекту Закону поширюється на сільськогосподарських товаровиробників, які перебували на обліку, як платники фіксованого сільськогосподарського податку (на сьогодні є платниками єдиного податку четвертої групи);

- рівень поінформованості суб'єктів щодо положень проекту Закону

рівень поінформованості суб’єктів господарювання щодо положень проекту Закону достатній у зв'язку з тим, що він розміщений для обговорення на офіційному сайті Мінагрополітики України;

- розмір коштів і час, що витрачатимуться на виконання вимог акту

запропонований проектом Закону механізм потребуватиме додаткових витрат коштів з Державного бюджету України в розмірі орієнтовно 360,0 млн гривень щорічно та не потребуватиме додаткових витрат часу.  

Після прийняття акту його редакцію також буде оприлюднено на сайтах Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта у разі його прийняття

Буде здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження результативності проекту Закону.

Базове відстеження результативності проекту регуляторного акта буде здійснено шляхом аналізу статистичних даних після набрання ним чинності, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності проекту регуляторного акта буде здійснено через рік після набрання ним чинності з використанням показників результативності шляхом аналізу статистичних даних у порівнянні з даними базового відстеження результативності.

Періодичні відстеження результативності проекту регуляторного акта буде здійснюватись раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Відстеження результативності буде здійснене Міністерством аграрної політики та продовольства України.

 

 

Перший заступник

Міністра аграрної політики

та продовольства України                                                                                                                                                       Я.В. Краснопольський