портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Закону України від 13 вересня 2013

Проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкіряну сировину"

Проект

 

З А К О Н     У К Р А Ї Н И

 

Про внесення змін до Закону України "Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкіряну сировину"

 

Верховна Рада України постановляє:

 

1. Внести до Закону України “Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкіряну сировину” (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 28, ст. 133;2007 р., № 2, ст. 13) такі зміни:

цифри і слова:

 

 

0102 90 71 00

 

свійські види, крім нетелей та корів масою понад 300 кг для забою

 

50

 

0102 90 79 00

свійські види, крім нетелей та корів масою понад 300 кг не для забою

 

50

 

0104 10 10 00

вівці чистопородні (чистокровні) племінні тварини

 

50

 

замінити цифрами і словами:

 

 

0102 90 71 00

 

свійські види, крім нетелей та корів масою понад 300 кг для забою

 

5

 

0102 90 79 00

свійські види, крім нетелей та корів масою понад 300 кг не для забою

 

5

0104 10 10 00

вівці чистопородні (чистокровні) племінні тварини

 

5

 

2. В абзаці другому частини другої цифри “0102907100, 0102907900, 0104101000” виключити.

3. Цей Закон набирає чинності через два місяці після його офіційного опублікування.

 

 

Президент України                                                                                                                                                                           В. ЯНУКОВИЧ

Повідомлення про оприлюднення

проекту Закону УкраїниМіністерства аграрної політики та продовольства України “Про внесення змін до Закону України ”Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкіряну сировину ”

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту закону “Про внесення змін до Закону України ”Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкіряну сировину” Мінагрополітики України оголошує про його публікацію.

Проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкіряну сировину” розроблено виходячи із звернень вітчизняних товаровиробників та за рішенням Міністерства аграрної політики та продовольства України.

Повний пакет документів до проекту Закону України ”Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкіряну сировину” розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб–сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua.

Зауваження та пропозиції стосовно проекту Закону України та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001.

E-mail: zoo@minapk.gov.ua.

Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11.

E-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Заступник Міністра                                                                                                                                                                      В.М. Давиденко

Пояснювальна записка

до проекту Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкіряну сировину"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту Закону

Проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкіряну сировину” (далі – проект Закону) розроблено з метою реалізації соціальних ініціатив Президента України по впровадженню Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» щодо підвищення рівня доходів населення сільської місцевості та для підвищення ефективності ведення галузі скотарства в Україні.

Протягом тривалого періоду часу рівень закупівельних цін на яловичину (станом на 01.08.2013 з 10 – 11 грн за кілограм живої маси) не відшкодовує затрати на її виробництво (собівартість виробництва яловичини за 2012 рік становила 17,54 грн). Такий дисбаланс призводить до хронічної збитковості виробництва яловичини впродовж останніх років.

 

2006

2010

2011

2012

-38,4%

-35,9%

-24,8%

-29,5%

 

Збитковість виробництва яловичини наразі покривається за рахунок прибутковості виробництва молока і суттєво знижує загальну рентабельність виробництва та перешкоджає надходженню інвестицій в галузь. Реакцією сільгосппідприємств на стагнацію ринку виробництва яловичини є загальне зменшення поголів’я великої рогатої худоби, яке за 8 місяців поточного року скоротилося на 2%.

Зазначена ситуація призводить до зростання соціальної напруженості у господарствах населення. Отримавши державну підтримку на збереження та утримання молодняку великої рогатої худоби протягом 2012 та 2013 років селяни станом на 1 вересня 2013 року наростили власне поголів’я на 4,9%, однак вимушені його реалізовувати за вкрай низькими цінами. Таким чином, намагання Уряду, спрямовані на підвищення зацікавленості господарств населення до розведення великої рогатої худоби, не можуть бути ефективно виконані.

Вітчизняні м’ясокомбінати зі свого боку не можуть здійснювати закупівлю худоби у населення за вищою ціною, оскільки у такому випадку їх діяльність буде збитковою.

В умовах, що склалися, виробники яловичини втратили зацікавленість у виробництві цього продукту, про що свідчить той факт, що за 8 місяців проточного року обсяги вирощування великої рогатої худоби (117,7 тис. тонн) вперше за три роки практично стали дорівнювати обсягам реалізації (115,4 тис. тонн), що свідчить про критичне зменшення наявного ресурсу. За цих умов збільшення виробництва м’яса великої рогатої худоби у поточному році на 9,6% однозначно відбувається за рахунок скорочення поголів’я.

Виходом із даної ситуації є відкриття додаткових каналів реалізації вирощеної худоби, у тому числі і за кордон. Перешкодою на цьому шляху є застосування фактично заборонного експортного мита на рівні 25% у 2013 році, що регламентується Законом України від 16.11.2006  № 356-V "Про внесення змін до Закону України " Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкіряну сировину".

Необхідно констатувати, що обґрунтоване введення даного обмеження в 2006 році наразі втратило свою актуальність, а подальше тривале застосування такого заходу призвели до зменшення присутності української продукції на зовнішніх ринках та, як наслідок, позбавили сільгоспвиробників стимулу до вирощування великої рогатої худоби, поголів’я якої з 2006 по 2013 роки скоротилося на 29,3%, що спричинило відповідне падіння річного споживання яловичини населенням з 12,5 кг у 2006 році до 8,8 кг у 2013 році.

 Нині експорт худоби відбувається лише до Російської Федерації та Азербайджану, з якими укладено Договір про зону вільної торгівлі в рамках СНД. Інші напрямки можливого експорту є фактично заблокованими.

Таким чином, обмежувальний захід у вигляді експортного мита на живу худобу на рівні 25 % потребує коригування, а економічні реалії вимагають його зменшення до 5 %, що усуне існуючі дискримінаційні умови для вітчизняного виробника у порівнянні з імпортерами шляхом вирівняння експортних та імпортних мит. Такі зміни у законодавстві сприятимуть стабілізації виробництва яловичини в країні та зроблять її визначним експортним продуктом України.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою і завданнями прийняття цього проекту є:

підвищення економічної зацікавленості вітчизняних товаровиробників у вирощуванні худоби;

підвищення економічної ефективності галузі скотарства;

забезпечення законодавчого вирішення питання просування продукції вітчизняного виробництва на зовнішні ринки збуту;

диверсифікація ринків збуту українських аграрних продуктів;

збільшення надходження державного та місцевих бюджетів.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють:

Конституція України;

Міжнародна конвенція про Гармонізовану систему опису та кодування товарів від 14 червня 1983 року (зі змінами, внесеними Протоколом від 24 червня 1986 року);

Закон України “Про Митний тариф України”;

Закон України “Про ратифікацію Протоколу про вступ України до Світової організації торгівлі”;

Закон України “Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкіряну сировину”;

Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Податкового кодексу України”

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту Закону України не потребує фінансування з державного чи місцевого бюджетів. Зважаючи на те, що у 2012 році при митному оформленні товарів за запропонованими у законопроекті кодами мито не сплачувалося (лист Міністерства доходів та зборів України від 27.06.2013 № 10547-15199-99-20-05-02-16), зміна ставки мита не призведе до втрат державного бюджету. При орієнтовному річному експорті до 20 000 тис. голів річні надходження до бюджету у вигляді сплат мита становитимуть до 6 млн гривень.

5 Позиція заінтересованих органів.

Проект Закону України потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством юстиції України, Міністерством доходів і зборів України,  Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, Національною академією аграрних наук України, Спільним представницьким органом всеукраїнських профспілок, Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні.

6. Регіональний аспект

Проект Закону України не впливає на розвиток адміністративно-територіальних одиниць.

6.1. Запобігання дискримінації.

Положення проекту акта не містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті Закону відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Законопроект розміщено на офіційному сайті Мінагрополітики України (www.minagro.gov.ua).

9. Позиція соціальних партнерів

Законопроект буде направлений на погодження до Спільного представницького органу репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні та Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні.

10. Оцінка регуляторного впливу

 Проект Закону України є регуляторним актом, яким передбачається зменшення ставок вивізного (експортного) мита на окремі товарні підкатегорії згідно з УКТЗЕД 0102907100, 0102907900 та 0104101000 з 50 до 5 %.

Даний проект Закону України не суперечить засадам державної регуляторної політики.

11. Прогноз результатів

Прийняття Закону України сприятиме розвитку тваринництва, пожвавленню міжнародної торгівлі і, як наслідок, збільшенню надходжень до Державного бюджету України, створенню сприятливих умов для здійснення зовнішньоекономічної діяльності суб’єктами господарювання.

 

 

Заступник Міністра аграрної політики

та продовольства України                                                                                                                                                            В.М. Давиденко

Аналіз регуляторного впливу

до поекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкіряну сировину"

 

1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом державного регулювання.

Діючі ставки вивізного (експортного) мита на живу худобу (в поточному році 25 відсотків) призводить до втрати інтересу вітчизняного виробника до експорту виробленої продукції та чистопородних племінних овець. В той же час внутрішній споживчий ринок не дає можливості отримувати вигідну ціну за яловичину та племінних овець. Таким чином, товаровиробник втрачає інтерес до виробництва яловичини та експорту племінних овець за кордон.

Проте яловичина є одним з видів продукції, яка користується значним попитом на зовнішньому ринку і може стати джерелом валютних надходжень.

 Головними завданнями щодо вирішення даного заходу, а саме прийняття Закону України «Про внесення змін Закону України «Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкірну сировину» дасть можливість підвищити зацікавленість товаровиробників з розведення худоби та сприятиме поширенню вітчизняної продукції на зовнішньому ринку.

Проектом Закону України передбачається зменшення ставок вивізного (експортного) мита на окремі товарні підкатегорії згідно з УКТЗЕД 0102907100, 0102907900 та 0104101000 з 50 до 5 %.

2. Визначення цілей державного регулювання:

Метою прийняття проекту Закону України - є сприяння розвитку тваринництва, пожвавленню міжнародної торгівлі, збільшенню надходжень до Державного бюджету України, створення сприятливих умов для здійснення зовнішньоекономічної діяльності суб’єктами господарювання.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу:

- забезпечення законодавчого вирішення проблемного питання просування продукції вітчизняного виробництва на зовнішні ринки збуту;

- підвищення економічної зацікавленості вітчизняних товаровиробників у вирощуванні худоби.

4. Опис механізмів для розв'язання проблем, відповідні заходи:

Прийняття проекту Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкіряну сировину" дасть можливість для стабільної роботи і подальшого розвитку тваринницьких ферм з використанням новітніх технологій у виробництві з метою ефективного ведення галузі тваринництва шляхом підвищення продуктивності тварин, нарощування поголів’я худоби, збільшення виробництва м’яса до обсягів, що забезпечують продовольчу безпеку країни та нарощування експортних можливостей галузі, а також сприяти розвитку великотоварних підприємств, як основних виробників високоякісної тваринницької продукції.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття проекту Закону України:

Прийняття зазначеного регуляторного акта дасть можливість заохотити вітчизняного товаровиробника у веденні тваринництва, можливому розширенні виробничих потужностей, що як наслідок, забезпечить виробництво якісної вітчизняної продукції та забезпечить продовольчу безпеку держави.

6. Очікувані результати прийняття акту:

Прийняття даного проекту Закону України дасть можливість мотивувати сприятливі умови для розвитку галузі тваринництва, зокрема, поступового нарощування поголів`я худоби, підвищення їх продуктивності, збільшення виробництва молока та м’яса. Це, в свою чергу, дозволить підвищити ефективність та конкурентоспроможність виробництва продукції, а також збільшити обсяг її споживання до фізіологічної потреби у розрахунку на одну людину, наростити експорт, сприятиме створенню великотоварного спеціалізованого виробництва та додаткових робочих місць, підвищенню доходів сільського населення та поліпшенню соціальних умов села.

 

Об’єкт регулювання

Витрати

Вигоди

Держава

Не має

Забезпечить збільшення чисельності поголів’я худоби та створення нових робочих місць, поліпшення фінансового стану суб'єктів господарювання, збільшення виробництва вітчизняної продукції, покращення соціальної сфери на селі.

Суб’єкт підприємницької діяльності

Не має

Поліпшення фінансово – економічного стану товаровиробників, розширення основних засобів виробництва.

Населення

Не має

Покращення соціальної сфери на селі та створення нових робочих місць.

 

7. Обґрунтування дії строку акта:

Термін дії законопроекту не обмежується в часі.

8. Визначення показників результативності акта:

Прийняття даного Закону України матиме суттєвий позитивний вплив на розвиток галузі тваринництва та забезпечення населення якісними продуктами харчування тваринного походження вітчизняного виробництва.

9. Визначення заходів, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта:

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись шляхом:

динаміки чисельності поголів'я худоби; статистичних даних про виробництво основних видів продукції тваринництва;

моніторингу закупівельних цін та фінансово-економічних показників (собівартість, рентабельність, прибуток).

Повторне відстеження результативності Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про вивізне (експортне) мито на живу худобу та шкіряну сировину» проводиться через місяць після закінчення звітного року шляхом аналізу статистичної звітності в порівнянні з базовим відстеженням.

Відстеження буде здійснюватися за показниками результативності цього регуляторного акту Міністерством аграрної політики та продовольства України, а також на регіональному рівні Міністерством аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, головними управліннями агропромислового розвитку обласних державних адміністрацій на підставі статистичних даних та інформації з регіонів.

 

 

Заступник Міністра  аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                             В.М. Давиденко