портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Закону України від 06 лютого 2013

Проект Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин”

Проект

 

З А К О Н   У К Р А Ї Н И

 

 

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин

 

Верховна Рада України постановляє:

 

I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122 ):

1) доповнити Кодекс статтею 1072 такого змісту:

“Стаття 1072. Порушення законодавства щодо ідентифікації та реєстрації тварин

Порушення законодавства щодо ідентифікації та реєстрації тварин:

неподання для реєстрації даних про ідентифікованих тварин, господарства їх розведення та утримання, переміщення, забій, утилізацію, загибель, падіж тварин, переміщення без ідентифікаційних документів, проведення забою, утилізації неідентифікованих та незареєстрованих тварин, неподання для реєстрації даних про господарства, що здійснюють забій та утилізацію тварин, неподання для реєстрації даних про господарства, що займаються продажем тварин, наданням послуг із штучного осіменіння та організацією виставок тварин, здійснення продажу, проведення виставок і штучного осіменіння неідентифікованих та незареєстрованих тварин —

тягне за собою накладення штрафу на громадян від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а на посадових осіб — від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, —

тягнуть за собою накладення штрафу на громадян у розмірі від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а на посадових осіб — від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.”;

2) частину першу статті 238 після слова і цифр “(стаття 107)” доповнити словами і цифрами “, законодавства щодо ідентифікації та реєстрації тварин (стаття 1072)”;

3) у статті 255:

у частині першій:

абзац “центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) за племінною справою у тваринництві (стаття 107¹)” пункту 1 виключити;

доповнити новим пунктом 13 такого змісту:

“13) державні інспектори з племінної справи у тваринництві (стаття 107¹).”;

частину другу доповнити новим пунктом 19 такого змісту:

“19) державні інспектори з племінної справи у тваринництві (стаття 1072 – щодо племінних тварин).”.

2. Підпункт “г” підпункту 14.2.5 пункту 14.2 статті 14 Закону України “Про державну підтримку сільського господарства України” (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 49, ст. 527; 2010 р., № 9, ст. 85) виключити.

3. У Законі України “Про ідентифікацію та реєстрацію тварин” (Відомості Верховної Ради України, 2009 р., № 42, ст. 635):

1) у статті 1:

доповнити з урахуванням алфавітного порядку терміном такого змісту:

“господарства населення – господарства, власники яких є фізичні особи, які не є суб’єктами підприємницької діяльності”;

у пункті 3 слова “і ветеринарна картка до такого паспорта” виключити;

пункт 4 викласти у такій редакції:

“4) ідентифікаційний номер — індивідуальний або груповий номер, що присвоюється тварині та не змінюється протягом її життя. Індивідуальний ідентифікаційний номер є унікальним у межах одного виду тварин. Груповий ідентифікаційний номер присвоюється групам тварин у межах одного господарства і є унікальним для господарства у межах країни;”;

2) частину другу статті 3 виключити;

3) статтю 5 доповнити частиною такого змісту:

“Видача витягу з Єдиного державного реєстру тварин здійснюється на безоплатній основі.”;

4) частину першу статті 10 викласти в такій редакції:

“Державна підтримка робіт з ідентифікації і реєстрації тварин надається для забезпечення ідентифікації і реєстрації великої рогатої худоби, що утримується і розводиться у господарствах населення.”.

II. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

 

 

Президент України                                                                                                                                                                                  В. ЯНУКОВИЧ

Повідомлення про оприлюднення

проекту Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин”

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин” Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Дата оприлюднення: 6 лютого 2013 року.

Стислий зміст проекту Закону України:

виключення абзацу другого статті 3 Закону України “Про ідентифікацію та реєстрацію тварин” – дозволить поширити дію Закону на фізичних осіб, які займаються розведенням тварин та їх утриманням для власного споживання продуктів харчування тваринного походження. Це надасть змогу ефективних та дієвих засобів виявлення, локалізації, контролю і при можливості ліквідації хвороб тварин, встановлення власника, місця утримання тварини за наявним ідентифікаційним документом або ідентифікаційним номером, не допущення перебування в одному місці хворих та здорових тварин;

запровадження групового ідентифікаційного номеру – дозволить значно спростити процедуру ідентифікації та контролю за переміщенням груп товарних свиней, що сприятиме успішному виконанню основних стратегічних завдань у сфері охорони здоров’я населення;

шляхом державного регулювання передбачається розв’язати проблему ідентифікації, централізованого обліку, реєстрації переміщень та забою сільськогосподарських тварин, які утримуються та розводяться власниками, і передбачити можливість компенсації вартості робіт та послуг з ідентифікації та реєстрації тварин за рахунок державного бюджету;

передбачається врегулювати проблему невиконання власниками вимог чинного законодавства з ідентифікації і реєстрації тварин та впровадження санкцій до громадян та посадових осіб при виявленні порушень.

Повний пакет документів до проекту Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин” та Аналіз регуляторного впливу розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики України: www.minagro.gov.ua

Зауваження та пропозиції стосовно проекту у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця за адресами:

1. ДП “Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин”, вул. Сім’ї Хохлових, 15, Київ, 04119;

e-mail: office@agro-id.com.ua

 

 

Директор Департаменту тваринництва                                                                                                                                                    А.А. Гетя

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

З метою реалізації основних стратегічних завдань у сфері охорони здоров’я населення, що ставить перед собою Україна на шляху до Європейського Союзу, контролю епізоотичної ситуації в державі, забезпечення населення країни безпечними для здоров’я харчовими продуктами тваринного походження, а також забезпечення конкурентоспроможності тваринницької продукції на європейських та світових ринках виникла необхідність поширити дію в Законі України “Про ідентифікацію та реєстрацію тварин” (далі - Закон) на всіх сільськогосподарських тварин - велику рогату худобу, коней, свиней, овець, кіз, які утримуються на території України у господарствах всіх форм власності.

Ідентифікація всіх сільськогосподарських тварин на території держави надасть можливість:

привести у відповідність законодавство України до законодавства Європейського Союзу;

забезпечити більш ефективний та дієвий засіб виявлення, локалізації, контролю і при можливості ліквідації хвороб тварин, занесених на територію України, попередження обігу тварин, які захворіли на хворобу, що підлягає повідомленню, або щодо яких є підозра про захворювання на таку хворобу, а також забезпечення належного рівня захисту здоров'я тварин та пов'язаний із цим захист здоров'я людей;

створити систему постійного контролю за станом здоров’я тварини та ветеринарно-санітарним станом господарств.

Виключення частини другої статті 3 Закону України “Про ідентифікацію та реєстрацію тварин” дозволить поширити дію Закону на фізичних осіб, які займаються розведенням тварин та їх утриманням для власного споживання харчових продуктів тваринного походження. Це надасть змогу ефективних та дієвих засобів виявлення, локалізації, контролю і при можливості ліквідації хвороб тварин, встановлення власника, місця утримання тварини за наявним ідентифікаційним документом або ідентифікаційним номером, недопущення перебування в одному місці хворих та здорових тварин.

Запровадження групового ідентифікаційного номера дозволить значно спростити процедуру ідентифікації та контролю за переміщенням груп товарних свиней, що сприятиме успішному виконанню основних стратегічних завдань у сфері охорони здоров’я населення.

Шляхом державного регулювання передбачається розв’язати проблему ідентифікації, централізованого обліку, реєстрації переміщень та забою сільськогосподарських тварин, які утримуються та розводяться власниками, і передбачити можливість компенсації вартості робіт та послуг з ідентифікації та реєстрації тварин, що утримується і розводиться у господарствах населення за рахунок державного бюджету.

Також передбачається врегулювати проблему невиконання власниками вимог чинного законодавства з ідентифікації і реєстрації тварин та впровадження санкцій до громадян та посадових осіб при виявленні порушень.

Скасування підпункту “г” пункту 14.2.5 статті 14 Закону України “Про державну підтримку сільського господарства України” є необхідним у зв’язку з тим, що державне підприємство “Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин” було передано до сфери управління Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 червня 2012 року № 380-р. Тому вирішення питання режиму цінового регулювання вартості послуг з ідентифікації і реєстрації тварин, які увійдуть до переліку платних послуг та будуть надаватися органами та установами, що входять до сфери управління Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, буде досягнуто шляхом затвердження таких проектів нормативно-правових актів:

постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1348”, якою передбачено затвердити перелік господарських послуг з ідентифікації сільськогосподарських тварин;

наказу Мінагрополітики України “Про затвердження розмірів плати за надання платних послуг, які надаються органами та установами, що входять до сфери управління Державної ветеринарної та фітосанітарної служби з питань ветеринарної медицини, захисту рослин, охорони прав на сорти рослин”, у якому буде зазначено всі господарські послуги, що пов’язані з ідентифікацією сільськогосподарських тварин.

2. Мета і шляхи її досягнення

Ідентифікація та реєстрація тварин, запроваджена на території України, має за мету сприяти реалізації основних стратегічних завдань у сфері охорони здоров’я населення, таких як:

забезпечення населення країни безпечними для здоров’я харчовими продуктами тваринного походження;

контроль епізоотичної ситуації в державі;

приведення законодавства України у відповідність до законодавства Європейського Союзу.

Лише запровадження ідентифікації та реєстрації всіх тварин - великої рогатої худоби, свиней, коней, овець та кіз – на території України надасть можливість повністю контролювати ветеринарно-санітарний стан господарств і походження м’яса тварин, сприяти виявленню хвороб тварин у господарствах фізичних осіб та контролювати переміщення тварин з господарства у господарство.

Розв’язання проблеми ідентифікації, централізованого обліку, реєстрації переміщень та забою тварин передбачається такими шляхами:

організація мережі працівників ветеринарної медицини, які забезпечують проведення ідентифікації та реєстрації тварин, оперативного надходження до бази даних інформації щодо ідентифікованих тварин, господарств їх утримання і перебування, власників та переміщень;

для залучення до процесу ідентифікації та реєстрації тварин власників – фізичних осіб передбачити можливість відшкодування за рахунок коштів державного бюджету вартості робіт та послуг з ідентифікації та реєстрації великої рогатої худоби;

спрощення процесу ідентифікації товарних свиней шляхом використання групового ідентифікаційного номера для мічення груп свиней, які переміщуються за межі господарства, та реєстрація у Єдиному державному реєстрі тварин не кожної тварини окремо, а саме факту переміщень певної групи;

допущення до переміщень, а також до забою на м’ясо тільки ідентифікованих та зареєстрованих тварин.

Для розв’язання проблеми невиконання власниками вимог чинного законодавства з ідентифікації і реєстрації тварин передбачається:

допущення до переміщень, а також до забою на м’ясо тільки ідентифікованих та зареєстрованих тварин;

впровадження санкцій до громадян та посадових осіб при виявленні порушень законодавства з ідентифікації і реєстрації тварин.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють:

Закон України “Про племінну справу у тваринництві”;

Закон України “Про ветеринарну медицину”;

Закон України “Про ідентифікацію та реєстрацію тварин”;

постанова Кабінету Міністрів України від 18 березня 2009 року № 282 “Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку тваринництва”;

наказ Мінагрополітики України від 17 вересня 2003 року № 342 “Про запровадження ідентифікації і реєстрації великої рогатої худоби”, зареєстрований у Мін’юсті 09 жовтня 2003 року за № 909/8230;

наказ Мінагрополітики України від 31 грудня 2004 року № 496 “Про запровадження ідентифікації і реєстрації коней”, зареєстрований у Мін’юсті 06 квітня 2005 року за № 362/0642;

наказ Мінагрополітики України від 31 грудня 2004 року № 497 “Про запровадження ідентифікації та реєстрації свиней”, зареєстрований у Мін’юсті 26 січня 2005 року за № 103/10383;

наказ Мінагрополітики України від 31 грудня 2004 року № 498 “Про запровадження ідентифікації та реєстрації овець і кіз”, зареєстрований у Мін’юсті 26 січня 2005 року за № 102/10382;

Директива Ради 97/12/ЄС від 17 березня 1997 року про внесення змін та коректив до Директиви 64/432/ЄС щодо загроз для здоров’я, які зачіпають торгівлю великою рогатою худобою та свинями в рамках співтовариства;

Регламент Європейського Парламенту і Ради від 17 липня 2000 року про встановлення системи ідентифікації і реєстрації великої рогатої худоби та щодо маркування яловичини та продуктів із яловичини і скасування Регламенту Ради № 820/97/ЄС.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація цього акта потребує додаткових бюджетних витрат на проведення ідентифікації і реєстрації тварин, що утримуються у господарствах населення.

За умови вартості ідентифікації і реєстрації великої рогатої худоби 19,80 грн при запланованому обсязі відтворення поголів’я в 2013 році у кількості 1 млн 400 тис. голів, потреба коштів з державного бюджету на проведення ідентифікації на безоплатній основі становить 27,725712 млн. гривень.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект акта погоджено із Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною санітарно-епідеміологічною службою України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, Радою підприємців при Кабінеті Міністрів України та Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України – без зауважень.

Проект акта погоджено із зауваженнями Міністерством юстиції України та Міністерством фінансів України.

До проекту акта висловлено зауваження, які враховано, Міністерством внутрішніх справ України.

6. Регіональний аспект

Проект акта не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Запобігання корупції

У проекті Закону України відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект акта розміщено та оприлюднено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України для отримання зауважень та пропозицій до проекту Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин”.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект акта не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Запровадження обов'язкової ідентифікації і реєстрації тварин, що утримуються в господарствах фізичних осіб та внесення інформації про тварин, груп тварин, їх переміщення, власників/утримувачів до Єдиного державного реєстру тварин потребує державного регулювання шляхом прийняття регуляторного акта відповідно до Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, оскільки передбачається вирішити такі проблеми:

об’єднання в єдиній базі даних відомостей про ідентифікованих тварин, власників/утримувачів, господарства утримання, ДУВМ, переміщення тварин – до моменту забою, що дасть змогу оперативного виявлення, локалізації і ліквідації хвороб тварин, небезпечних для тварин і людей, і можуть негативно впливати на здоров’я людей при застосуванні сировини, отриманої від заражених тварин;

спрощення процесу ідентифікації товарних свиней при збереженні ефективного контролю за їх переміщенням;

контроль за дотриманням вимог законодавства про ідентифікацію і реєстрацію тварин.

Прийняття Закону України створить правове підґрунтя для ефективного функціонування системи державного контролю у сфері санітарно-епідемічного та протиепізоотичного захисту населення України при здійсненні торгівельних операцій з тваринами і продукцією тваринного походження, а також сприятиме підвищенню конкурентоспроможності вітчизняних виробників продукції тваринного походження на європейському та світовому ринках продовольчих товарів.

11. Прогноз результатів

Після прийняття Закону України очікуються такі результати:

забезпечення надійного контролю за станом здоров’я тварин та ветеринарно-санітарним станом господарств їх утримання, переміщеннями тварин всією територією України, а також за безпекою і походженням продукції тваринництва;

спрощення процесу ідентифікації та реєстрації товарних свиней внаслідок використання групового ідентифікаційного номера та реєстрації у Єдиному державному реєстрі тварин переміщень груп свиней;

покращення управління і прогнозування ринків продукції тваринництва внаслідок одержання оперативної та надійної інформації про тварин щодо статі, віку, породної належності, місцезнаходження тварин, завдяки отриманню статистичних показників з Єдиного державного реєстру тварин в розрізі областей, районів;

підвищення ефективності упередження різного роду махінацій при здійсненні торговельних операцій з тваринами, запровадження систем страхування тварин за умови підтвердження права власності на тварин;

забезпечення ідентифікації і реєстрації великої рогатої худоби, що утримується і розводиться у господарствах населення на безоплатній основі.

 

 

Міністр аграрної політики та

продовольства України                                                                                                                                                                   М.В. Присяжнюк

Аналіз регуляторного впливу

проекту Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин”

 

1. Проблеми, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Проект Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин” (далі – проект закону) було розроблено з метою встановлення ефективних та дієвих засобів виявлення, локалізації, контролю і за можливості ліквідації хвороб тварин, занесених на територію України, попередження обігу тварин, які захворіли на хворобу, що підлягає повідомленню або щодо яких є підозра про захворювання на таку хворобу, а також забезпечення належного рівня захисту здоров'я тварин та пов'язаний із цим захист здоров'я людей.

Проект закону надасть можливість реалізації основних стратегічних завдань у сфері охорони здоров’я населення, що ставить перед собою наша держава на шляху до Європейського Союзу, та необхідністю адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу щодо:

поширення дії закону на власників тварин – фізичних осіб, які займаються  розведенням тварин та їх утриманням для власного споживання продуктів харчування тваринного походження;

запровадження норми групової ідентифікації тварин окремих видів, що зменшить витрати часу та спростить документообіг для власника.

У разі прийняття зазначеного Закону України, передбачається:

визначити основні засади та порядок проведення ідентифікації та реєстрації тварин у фізичних осіб, що займаються розведенням та утриманням тварин для власного споживання продуктів харчування тваринного походження;

визначити основні засади та порядок проведення реєстрації даних про господарства, обліку тварин у господарстві, переміщення, забою, утилізації тварин;

досягти контролю за здійсненням ідентифікації та реєстрації тварин;

виконати зобов’язання стосовно приведення законодавства України до вимог законодавства Європейського Союзу;

сприяти покращенню епізоотичного стану на території України;

сприяти забезпеченню задоволення потреб споживачів відповідної продукції щодо придбання якісних та безпечних продуктів харчування;

впровадження санкцій до громадян та посадових осіб при виявленні порушень законодавства з ідентифікації і реєстрації тварин;

вирішення питання цінового регулювання послуг з ідентифікації і реєстрації тварин;

можливість компенсації вартості робіт та послуг з ідентифікації і реєстрації тварин, що утримуються і розводяться у господарствах населення за рахунок Державного бюджету України.

2. Визначення цілей державного регулювання

Цілями державного регулювання є:

забезпечення надійного контролю за ветеринарно-санітарним станом виробництва, якістю і походженням продукції тваринництва отриманої від тварин, що розводяться та утримуються у фізичних осіб для власного споживання продуктів харчування тваринного походження;

можливість проведення групової ідентифікації тварин;

оптимізація запровадження планів ветеринарної медицини щодо попередження (профілактики), лікування та ліквідації інфекційних, інвазійних і незаразних хвороб;

охорона території України від занесення і розповсюдження епізоотичних захворювань;

компенсація вартості робіт та послуг з ідентифікації і реєстрації тварин, що утримуються і розводяться у господарствах населення за рахунок Державного бюджету України;

впровадження санкцій до громадян та посадових осіб при виявленні порушень законодавства з ідентифікації і реєстрації тварин;

створення централізованої бази даних з можливістю оперативного доступу до інформації про тварин або групи тварин щодо їх видової і породної і породної належності, статево-вікового складу, стану здоров’я тощо, всіх господарств походження та перебування тварин, власників тварин.

3. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей

Альтернативними способами досягнення зазначених цілей можуть бути:

Не встановлювати порядок проведення ідентифікації та реєстрації тварин у фізичних осіб, що займаються розведенням та утриманням тварин для власного споживання продуктів харчування тваринного походження – цей спосіб унеможливить відслідковування походження продуктів харчування тваринного походження при потраплянні їх на ринок та є перешкодою для створення централізованої бази даних з достовірністю її інформації;

Запровадження внутрішньогосподарської групової ідентифікації тварин на розсуд власника – цей спосіб допускає можливість співпадання групового номера тварин при їх реалізації з груповим номером інших господарств та унеможливить відслідковування переміщення тварин при виявленні хвороб, які небезпечні для людини.

Не застосування впровадження санкцій до громадян та посадових осіб при виявленні порушень законодавства з ідентифікації і реєстрації тварин призводить до навмисних зловживань щодо переміщення не ідентифікованих хворих тварин.

Враховуючи викладене, Мінагрополітики вважає єдиним прийнятним методом забезпечення досягнення цілей державного регулювання та виконання зобов’язання стосовно приведення законодавства України до вимог законодавства Європейського Союзу – внесення змін до деяких законодавчих актів щодо ідентифікації і реєстрації тварин.

4. Опис механізмів для розв’язання проблем, відповідні заходи

Прийняття регуляторного акта дозволить запровадити єдину державну систему ідентифікації і реєстрації тварин.

Для розв’язання проблеми ідентифікації, централізованого обліку, реєстрації переміщень та забою тварин передбачається:

створення комп’ютерної бази даних з достовірною інформацією;

покладання на лікарів ветеринарної медицини обов’язків щодо забезпечення функціонування системи ідентифікації та реєстрації тварин, оперативного надходження до бази даних інформації щодо ідентифікованих тварин, господарств їх утримання і перебування, власників та переміщень;

ідентифікація кожної тварини або груп тварин;

допущення до переміщень, а також до забою на м’ясо, тільки ідентифікованих та зареєстрованих в установленому порядку тварин;

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Поставлені цілі можуть бути досягнуті за умов:

виконання робіт та надання послуг з ідентифікації та реєстрації тварин лікарями ветеринарної медицини;

наявності технічного оснащення для створення Єдиного державного реєстру тварин;

широкого інформування власників тварин та споживачів тваринницької продукції про необхідність запровадження системи ідентифікації та реєстрації тварин;

встановлення контролю з боку державних установ ветеринарної медицини за дотриманням власниками тварин вимог системи ідентифікації та реєстрації тварин.

6. Очікувані результати прийняття акту

Запропонований регуляторний акт стосується інтересів держави, суб’єктів господарювання, фізичних осіб, що займаються розведенням та утриманням тварин, населення (споживачів продукції тваринництва).

 

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

1. Забезпечення надійного контролю за станом здоров’я тварин та ветеринарно-санітарним станом господарств їх утримання, переміщеннями тварин, а також за безпекою і походженням продукції тваринництва;

2. Інтегрування до загальноєвропейського ринку продукції тваринництва.

Передбачаються у державному бюджеті для компенсації робіт з ідентифікації і реєстрації тварин

Суб’єкти господарювання

Можливість реалізовувати продукцію тваринництва без обмежень та отримати бюджетні кошти, які передбачені для виконання державної програми підтримки виробників продукції тваринництва.

2. Зменшення витрат часу на проведення групової ідентифікації та спрощення документообіг для власника.

4. Можливість проведення групової ідентифікації методом татуювання, що виключить потребу у додаткових витратах на закупівлю нових засобів ідентифікації при збільшенні поголів’я тварин.

Не нестимуть

Фізичні особи

Можливість реалізовувати продукцію тваринництва без обмежень та отримати бюджетні кошти, які передбачені для виконання державної програми підтримки виробників продукції тваринництва у разі здачі тварини на м’ясопереробне підприємство.

Не нестимуть

Громадяни

1. Запровадження більш дієвого та досконалого механізму за контролем епізоотичної ситуації в Україні і, як наслідок, уникнення споживання неякісної продукції.

Не нестимуть

 

7. Обґрунтування строку дії акта

Дія проекту закону розрахована на тривалий термін.

8. Визначення показників результативності акта

Надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, не передбачається.

Дія цього регуляторного акта після набрання ним чинності пошириться на власників всіх видів сільськогосподарських тварин в Україні, надалі з кожним роком можливі зміни.

Щодо затрат часу на ідентифікацію і реєстрацію тварин:

на заповнення реєстраційних документів на тварину, на обіг документів, на внесення інформації до Реєстру тварин дія регуляторного акта не впливає;

запровадження системи ідентифікації і реєстрації тварин обумовить посилення контролю за ветеринарно-санітарним станом, якістю і походженням продукції тваринництва;

сприятиме запровадженню планів ветеринарної медицини та ветеринарно-санітарних заходів щодо попередження (профілактики), лікування та ліквідації інфекційних, інвазійних і незаразних хвороб;

забезпечить споживачів тваринницької продукції оперативною і надійною інформацією щодо якості і походження продукції тваринництва;

забезпечить державні органи і власників тварин інформацією про тварин.

Рівень поінформованості власників великої рогатої худоби щодо запровадження регуляторного акта - середній через оприлюднення на сайтах Мінагрополітики України та Агентства з ідентифікації і реєстрації тварин.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта проводитиметься:

базове – після набрання ним чинності і проведення аналізу темпів запровадження ідентифікації і реєстрації тварин (але не пізніше дня проведення повторного відстеження);

повторне – через рік після набрання чинності регуляторним актом, - шляхом аналізу виключно статистичних даних.

Одержані при здійсненні повторного відстеження результативності значення показників результативності порівнюються із значеннями показників, що були одержані при здійсненні базового відстеження.

 

 

Перший заступник

Міністра аграрної політики та

продовольства України                                                                                                                                                                             І.Ю. Бісюк