портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Закону України від 25 серпня 2015

Проект Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин"

Проект

 

З А К О Н    У К Р А Ї Н И

 

 

Про внесення змін до деяких законів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин 

 

Верховна Рада України постановляє:

 

І. Внести зміни до таких законів України:

1. У частині другій та третій статті 10 Закону України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин" (Відомості Верховної Ради України, 2009 р., № 42, ст. 635; 2014 р., № 6-7, ст. 80, № 41-42, ст. 2025; 2015 р.) слова "на фінансування системи ідентифікації та реєстрації тварин і" виключити.

2. В абзаці другому пункту 2 Прикінцевих положень Закону України від 15.07.2015 № 616-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин" (Голос України, 2015 р., № 141-142) слова ", а також кошти на фінансування системи ідентифікації та реєстрації тварин" виключити.

 ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

 

 

Голова Верховної Ради України                                                                                                                                                       В. ГРОЙСМАН

Повідомлення про оприлюднення

проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин" Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Дата оприлюднення: 18 серпня 2015 року.

Стислий зміст проекту Закону України:

виключення з положень Законів України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин" та "Про внесення змін до Закону України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин" норми щодо фінансування системи ідентифікації та реєстрації тварин дозволить зменшити видатки державного бюджету, розмір яких на сьогодні неможливо обрахувати.

Повний пакет документів до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин" та аналіз регуляторного впливу розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua.

Зауваження та пропозиції стосовно проекту у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця за адресами:

1. Державна регуляторна служба України, вул. Арсенальна, 9/11,
м. Київ, 01011, е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

2. Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України,
вул. Б. Грінченка, 1, м. Київ, 01001, е-mail: vetdep@vet.gov.ua, контактна особа: Гамза Анатолій Михайлович, тел. (044) 279-49-81.

3. Державне підприємство "Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин", вул. Сім’ї Хохлових, 15, м. Київ, 04119, e-mail: office@agro-id.com.ua, контактна особа: Паришкуро Алла Вячеславівна, тел. (044) 501-22-45.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної 

         політики та продовольства  України                                                                                                                                    Я.В. Краснопольський

Пояснювальна записка

до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин" (далі – проект Закону)

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект Закону розроблено на виконання доручення Прем’єр-міністра України Яценюка А.П. від 04 серпня 2015 року № 30478/4/1-15 з метою виключення з положень Законів України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин" та "Про внесення змін до Закону України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин" норм щодо фінансування системи ідентифікації та реєстрації тварин, що зменшить видатки державного бюджету, розмір яких на сьогодні неможливо обрахувати. Розрахунок потреби у коштах на фінансування вказаної системи неможливий у зв’язку з відсутністю законодавчого визначення терміну "система ідентифікації та реєстрації тварин" та самого переліку потреб для її функціонування.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою розробки проекту Закону є зменшення видатків державного бюджету шляхом виключення з положень Законів України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин" та "Про внесення змін до Закону України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин" норми щодо фінансування системи ідентифікації та реєстрації тварин.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють:

Закон України "Про племінну справу у тваринництві";

Закон України "Про ветеринарну медицину";

Закон України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин";

наказ Мінагрополітики України від 17 вересня 2003 року № 342 "Про запровадження ідентифікації і реєстрації великої рогатої худоби", зареєстрований у Мін’юсті 09 жовтня 2003 року за № 909/8230;

наказ Мінагрополітики України від 31 грудня 2004 року № 496 "Про запровадження ідентифікації і реєстрації коней", зареєстрований у Мін’юсті 06 квітня 2005 року за № 362/0642;

наказ Мінагрополітики України від 31 грудня 2004 року № 497 "Про запровадження ідентифікації та реєстрації свиней", зареєстрований у Мін’юсті 26 січня 2005 року за № 103/10383;

наказ Мінагрополітики України від 31 грудня 2004 року № 498 "Про запровадження ідентифікації та реєстрації овець і кіз", зареєстрований у Мін’юсті 26 січня 2005 року за № 102/10382.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація цього акта не потребує додаткових бюджетних витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект Закону потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України та Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект Закону не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті Закону відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті Закону відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект Закону розміщено та оприлюднено на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України для отримання зауважень та пропозицій.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект Закону є регуляторним актом, прийняття якого забезпечить зменшення видатків з державного бюджету, що є економічно доцільним та не вплине на реалізацію процесу ідентифікації та реєстрації тварин.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту Закону не матиме впливу на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Після прийняття проекту Закону здійснення робіт щодо ідентифікації та реєстрації тварин забезпечуватиме державне підприємство "Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин", яке працює на госпрозрахункових засадах.

 

  

 

Перший заступник Міністра аграрної 

         політики та продовольства  України                                                                                                                                    Я.В. Краснопольський

Аналіз регуляторного впливу

проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо ідентифікації та реєстрації тварин" (далі – проект Закону)

 

1. Проблеми, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Законом України від 15 липня 2015 року № 616 "Про внесення змін до Закону України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин" внесено зміни в Закон України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин", зокрема, в частині фінансування системи ідентифікації та реєстрації тварин за рахунок державного бюджету.

Водночас, слід зазначити, що в Законі України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин" відсутнє визначення поняття "фінансування системи ідентифікації та реєстрації тварин", у зв’язку з чим існує необхідність внесення змін у зазначений Закон.

Виключення з положень законів норм щодо фінансування системи ідентифікації та реєстрації тварин зменшить видатки державного бюджету, розмір яких на сьогодні неможливо обрахувати.

Проект Законутакож розроблено на виконання доручення Прем’єр-міністра України Яценюка А.П. від 04 серпня 2015 року № 30478/4/1-15.

Враховуючи вищезазначене, Мінагрополітики України розроблено проект Закону, прийняття якого зменшить видатки державного бюджету, розмір яких на сьогодні неможливо обрахувати.

2. Визначення цілей державного регулювання

Цілями державного регулювання є зменшення видатків державного бюджету, що є економічно доцільним та не вплине на реалізацію процесу ідентифікації та реєстрації тварин.

3. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей

Альтернативними способами досягнення зазначених цілей можуть бути:

не виключати з положень Законів України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин" та "Про внесення змін до Закону України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин" норм щодо фінансування системи ідентифікації та реєстрації тварин – цей спосіб є недоцільним, оскільки:

- необґрунтовано збільшить видатки державного бюджету;

- унеможливлює визначити перелік потреб для функціонування системи ідентифікації і реєстрації тварин, що потребує державного фінансування у зв’язку з відсутністю законодавчого визначення терміну "система ідентифікації та реєстрації тварин";

виключити з положень Законів України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин" та "Про внесення змін до Закону України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин" норми щодо фінансування системи ідентифікації та реєстрації тварин – цей спосіб:

- зменшить видатки державного бюджету;

- не вплине на реалізацію процесу ідентифікації та реєстрації тварин.

Враховуючи викладене, вважаємо, що єдиним прийнятним методом забезпечення досягнення цілей державного регулювання є прийняття даного проекту Закону.

4. Опис механізмів для розв’язання проблем, відповідні заходи

Для розв’язання вищевказаної проблеми розроблено проект Закону, який забезпечить зменшення видатків державного бюджету.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Вплив зовнішніх факторів на дію проекту Закону не очікується.

Реалізація запропонованого проекту Закону не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Очікувані наслідки дії запропонованого проекту Закону не передбачають нанесення шкоди процесу ідентифікації та реєстрації тварин та учасникам даного процесу.

Для юридичних та фізичних осіб впровадження цього регуляторного акта не призведе до збільшення витрат, пов’язаних з необхідністю вивчення основних положень регуляторного акта.

Проект Закону відповідає принципам державної регуляторної політики.

6. Очікувані результати прийняття акта

Запропонований регуляторний акт стосується інтересів держави.

 

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

1. Зменшення видатків Державного бюджету України

Не очікується

Фізичні особи

Не змінюються

Не очікується

Юридичні особи

Не змінюються

Не очікується

 

7. Обґрунтування строку дії акта

Дія проекту Закону розрахована на тривалий термін.

8. Визначення показників результативності акта

Показниками результативності регуляторного акта є відсутність звернень громадян та фізичних осіб щодо дії цього регуляторного акта, а також кількість ідентифікованих тварин.

Надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, не передбачається.

Рівень поінформованості власників тварин щодо запровадження регуляторного акта - середній через оприлюднення на сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України, Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України та державного підприємства "Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин".

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься Департаментом тваринництва Мінагрополітики України.

Відстеження результативності регуляторного акта проводитиметься:

базове – після набрання ним чинності і проведення аналізу темпів ідентифікації тварин (але не пізніше дня проведення повторного відстеження);

повторне – через рік після набрання чинності регуляторним актом, шляхом аналізу виключно статистичних даних;

періодичне - раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження.

Наукові установи для здійснення відстеження не залучатимуться.

Одержані при здійсненні повторного відстеження результативності значення показників результативності порівнюються із значеннями показників, що були одержані при здійсненні базового відстеження.

 

  

Перший заступник Міністра аграрної 

         політики та продовольства  України                                                                                                                                    Я.В. Краснопольський