портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 23 вересня 2013

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від  ______________                                                                                                                                                                              №__________   

Київ

 

Про затвердження Порядку здійснення спеціального використання водних

біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах),

внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській)

економічній зоні та на континентальному шельфі України

 

Відповідно до частини третьої статті 27 Закону України “Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів” Кабінет Міністрів України постановляє:

 

1. Затвердити Порядок здійснення спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України, що додається.

2. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади привести у тримісячний строк власні нормативно-правові акти у відповідність з цією постановою.

 

 

Прем'єр-міністр України                                                                                                                                                                            М. АЗАРОВ

Повідомлення про оприлюднення

проекту Постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України”

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України, підготовленого на виконання розроблено на виконання статей 27 та 30 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів Міністерство аграрної політики та продовольства України робить оголошення про його публікацію.

Повний пакет документів до проекту Постанови розміщено на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua та Державного агентства рибного господарства України: www.darg.gov.ua.

Зауваження та пропозиції до проекту Постанови у письмовій та електронній формі приймаються протягом місяця з дня опублікування за адресами:

1. Міністерство аграрної політики та продовольства України (вул. Хрещатик 24, м. Київ, 01001, www. minagro.gov.ua).

2. Державне агентство рибного господарства України (вул. Артема, буд. 45-А, м. Київ, 04053, www.darg.gov.ua).

 

 

Голова Державного агентства

рибного господарства України                                                                                                                                                          В.С. Дроник

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України

 

1.  Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України (далі – Проект) розроблено на виконання статей 27 та 30 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів.

2.  Мета і шляхи її досягнення

Проект розроблений з метою затвердження Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України яким створюється правовий механізм для регулювання спеціального використання водних біоресурсів (крім меліоративного вилову та любительського і спортивного  рибальства), які перебувають в умовах природної волі (крім видів занесених до Червоної книги України) суб’єктами господарювання.

Проект містить положення, які висвітлюють його предмет регулювання, визначають процедуру розподілу квот добування (вилову) водних біоресурсів для промислового рибальства, регулюють питання резерву квот добування (вилову) водних біоресурсів та розподілу квот добування (вилову) водних біоресурсів для непромислових цілей. Також, Проектом  встановлюються обмеження промислового навантаження при спеціальному використанні водних біоресурсів та висвітлюється власне процедура добування (вилучення) водних біоресурсів, процедура щодо ведення та реєстрації промислового журналу. Одним з аспектів нормативно-правового регулювання відповідних правовідносин є розподіл ліміту спеціального використання водних біоресурсів на квоти добування (вилову) шляхом визначення за кожним користувачем частки добування (вилову) водних біоресурсів з подальшим її закріпленням у договорах на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах).

3.  Правові аспекти

Проект розроблено відповідно до Законів України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів, Кодексу торговельного мореплавства України та інших підзаконних нормативно-правових актів.

4.  Фінансово-економічне обґрунтування

Даний нормативно-правовий акт не потребує додаткових матеріальних і фінансових витрат з Державного бюджету України.

5.  Позиція заінтересованих органів

Проект необхідно погодити із заінтересованими центральними органами виконавчої влади, а саме: Мінекономрозвитку; Мінфіном; Мінприроди; Мін’юстом та Держпідприємництвом.

6.  Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6-1. Запобігання дискримінації

Проект не містить положень, які вказували б на ознаки дискримінації та не порушує Закон України Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні.

7.  Запобігання корупції

Проект не визначає правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8.  Громадське обговорення

Проект нормативно-правового акта розміщено на офіційних сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України www.minagro.gov.ua. та Державного агентства рибного господарства України www.darg.gov.ua.

9.  Позиція соціальних партнерів

Проект не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Прийняття Проекту дасть можливість Держрибагентству України та його територіальним органам забезпечити вдосконалення нормативно-правового врегулювання питання спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах).

Реалізація Проекту не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Для виконання Проекту достатньо наявної матеріально-технічної бази та людських ресурсів.

Прийняття Проекту у запропонованій редакції забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

11. Прогноз результатів

Прийняття даного нормативно-правового акта буде підставою для:

досконалого регулювання порядку спеціального використання водних біоресурсів з врахуванням інтересів усіх суб’єктів відповідних правовідносин;

поєднання природоохоронних вимог і економічних інтересів учасників рибогосподарської діяльності;

нарощування виробництва продукції промислового рибальства з метою гарантування продовольчої безпеки країни, задоволення потреб населення у високоякісній  продукції рибної промисловості;

сплати податків до Державного бюджету України.

 

 

Голова Державного агентства

рибного господарства України                                                                                                                                                            В.С. Дроник

 

 

Аналіз регуляторного впливу

проекту постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

Відповідно до статті 27 Закону України “Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів” визначено, що спеціальне використання водних біоресурсів здійснюється у внутрішніх рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Суть проблеми, на розв’язання якої спрямовується проект постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України” (далі – Проект), полягає у затвердженні Порядку спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України.

2. Визначення цілей державного регулювання

Ціллю державного регулювання є вдосконалення нормативно-правового врегулювання питання спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) та затвердження Порядку здійснення cпеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України, і є метою збереження та забезпечення раціонального використання окремих водних біоресурсів, які інтенсивно експлуатуються та/або характеризуються відповідно до наукових обґрунтувань незадовільним станом.

Механізмом досягнення вказаної мети є затвердження Проекту.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

Під час підготовки Проекту було опрацьовано два альтернативні способи досягнення зазначених вище цілей.

Перший спосіб – залишити чинне законодавство без змін, проте даний спосіб не відповідатиме вимогам Закону України “Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів”.

Другий альтернативний спосіб – прийняття Проекту, сприятиме вдосконаленню порядку cпеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України.

4. Опис механізму, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми та відповідні заходи

Дія Проекту поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб – суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють рибогосподарську діяльність, а також, на органи державного нагляду і контролю у сфері природокористування та додержання природоохоронного законодавства.

Прийняття Проекту дозволить здійснювати ефективну державну політику в сфері природокористування та доступу до природних ресурсів. Проект набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття Проекту дасть можливість Держрибагентству України забезпечити вдосконалення нормативно-правового врегулювання Порядку cпеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України.

Реалізація Проекту не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Для виконання Проекту достатньо наявної матеріально-технічної бази та людських ресурсів.

Прийняття Проекту у запропонованій редакції забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта, аналіз очікуваних вигод і витрат від його прийняття

Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:

 

Суб’єкти

Вигоди

Витрати

1

2

3

Держава

посилення державного регулювання та контролю шляхом законодавчого врегулювання Порядку cпеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України з метою забезпечення раціонального та невиснажливого використання окремих водних біоресурсів, які інтенсивно експлуатуються та/або характеризуються незадовільним станом;

нарощування виробництва продукції промислового рибальства з метою гарантування продовольчої безпеки країни, задоволення потреб населення у високоякісній продукції рибної промисловості

Додаткові витрати відсутні

Суб’єкти господарю-вання

удосконалення законодавчого врегулювання порядку cпеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України;здійснення діяльності в прозорому нормативно-правовому полі.

Додаткові витрати відсутні

Населення

збільшення споживання рибної продукції на душу населення.

Додаткові витрати відсутні

 

Виходячи з даного аналізу вигод і витрат, витрати відсутні, що підтверджує необхідність даного регулювання.

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта

Строк дії Проекту є необмеженим у часі до прийняття нового законодавчого акта або втрати ним чинності.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Розмір надходжень до державного та місцевих бюджету у вигляді:

збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів.

Кількість суб’єктів господарювання або фізичних осіб-підприємців, на які поширюється дія акта, а також інших не господарюючих суб’єктів, і які на даний час здійснюють спеціальне використання водних біоресурсів, складає близько 550 суб’єктів.

Розмір коштів і час, що витрачається суб’єктами господарювання або не господарюючими суб’єктами з основних положень акта у межах вимог, встановлених законодавством.

Збір за спеціальне використання водних біоресурсів належить до доходів, що закріплюються за бюджетами АР Крим, областей, районів та органів місцевого самоврядування.

Збір за спеціальне використання водних біоресурсів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 449 «Про затвердження Порядку справляння збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів і розмірів збору за спеціальне використання».

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання на які поширюється дія акта, а також інших не господарюючих суб’єктів з основних положень акта – середній, за рахунок розміщення Проекту на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України -www.minagro.gov.ua. і Державного агентства рибного господарства України -www.darg.gov.ua.

9. Перелік заходів, спрямованих на відстеження результативності регуляторного акта у разі його прийняття

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»:

базове відстеження – до набрання актом чинності;

повторне відстеження – через рік з моменту набрання актом чинності;

періодичні відстеження – кожні три роки, починаючи з дня заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Вид даних для відстежень – дослідження статистичних показників.

 

Голова Державного агентства

рибного господарства України                                                                                                                                                            В.С. Дроник



Додатки