портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 24 січня 2013

Проект постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку здійснення маркування партій насіння”

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від ______________                                                                                                                                                                                     №____ 

 

 

Київ

 

Про затвердження Порядку маркування партій насіння

 

Відповідно до статті 18 Закону України “Про насіння і садивний матеріал” Кабінет Міністрів України постановляє:

 

1. Затвердити Порядок здійснення маркування партій насіння, що додається.

2. Установити, що невикористані бланки етикеток для маркування насіння, які застосовувались установами Української державної насіннєвої інспекції, застосовуються до повного їх використання територіальними органами Державної інспекції сільського господарства.

 

 

Прем'єр-міністр України                                                                                                                                                                               М. АЗАРОВ

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку здійснення маркування партій насіння”

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку здійснення маркування партій насіння” Державна інспекція сільського господарства України оголошує про його публікацію.

Проект постанови розроблено відповідно до Закону України "Про насіння і садивний матеріал", Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500, Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 459.

Проект постанови Кабінету Міністрів України разом з аналізом регуляторного впливу розміщено в мережі Інтернет на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державної інспекції сільського господарства України.

Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Державна інспекція сільського господарства України,

м. Київ,  вул. Баумана, 9/12, м. Київ, 03190,

E-mail:vposnjak@ukr.net;

тел./факс 400-33-49

Державна служба України з питань регуляторної

політики та розвитку підприємництва,

м. Київ,  вул. Арсенальна, 9/11, 01011,

Е-mail: mail@dkrp.gov.ua;

 

 

Голова Державної інспекції

сільського господарства України                                                                                                                                             М.О. Вашешніков

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку здійснення маркування партій насіння”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект Постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку здійснення маркування партій насіння” (далі – проект постанови) розроблено відповідно до Закону України “Про насіння і садивний матеріал”, Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 500, Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 459.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту постанови є затвердження процедури здійснення маркування партій насіння сільськогосподарських та лікарських рослин, лісового та квітково-декоративного насіння (далі – насіння).

3. Правові аспекти

Основними нормативно-правовими актами, що діють у даній сфері правового регулювання, є:

Конституція України;

Закон України “Про насіння і садивний матеріал”;

Укази Президента України від 23 квітня 2011 року № 500 “Про Міністерство аграрної політики та продовольства України”;

Указ президента України від 13 квітня 2011 року № 459 “Про затвердження Положення про Державну інспекцію сільського господарства України”;

Реалізація цього проекту постанови не потребує внесення змін до чинних нормативно - правових актів з даного питання чи визнання їх такими, що втратили чинність.

Правові норми цього проекту постанови стосуються прав та обов’язків суб’єктів господарювання (юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), які здійснюють господарську діяльність у сфері насінництва.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Фінансово - економічні розрахунки не приводяться у зв’язку із тим, що даний нормативно - правовий акт не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України та місцевих бюджетів на його впровадження.

Проектом постанови передбачено використання бланків марковань (етикеток), які видавалися установами Української державної насіннєвої інспекції до повного їх використання. На даний час, невикористаних бланків етикеток нараховується на суму майже 800 тис. грн.

Прийняття проекту постанови дасть змогу зекономити видатки державного бюджету на виготовлення бланків марковань (етикеток) на суму майже 800 тис. грн.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку та торгівлі України, Міністерством юстиції України. Проект постанови не стосується інтересів інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Запобігання корупції

Проект постанови не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних діянь.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України за адресою: http://minagro.gov.ua/ та Державної інспекції сільського господарства України за адресою: http://www.disgu.gov.ua

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом. Затвердження процедури здійснення маркування партій насіння відповідатиме вимогам Закону України “Про насіння і садивний матеріал”.

Реалізація даного завдання буде сприяти убезпеченню суб’єктів господарювання, населення (фізичних осіб) від введення в обіг насіння та садивного матеріалу низької якості та сумнівного походження, в результаті на посів буде використовуватись насіння та садивний матеріал високих категорій та посівних кондицій.

Проект постанови відповідає загальним принципам державної регуляторної політики.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту постанови дозволить забезпечити виконання вимог Закону України “Про насіння і садивний матеріал” та затвердити Порядок здійснення маркування партій насіння.

 

 

Голова Державної інспекції

сільського господарства України                                                                                                                                             М.О. Вашешніков

Аналіз регуляторного впливу

до проекту Постанови Кабінету Міністрів України

“Про затвердження Порядку здійснення маркування партій насіння”

 

1. Опис проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання

Відповідно до статті 18 Закону України “Про насіння і садивний матеріал” передбачено, що усі партії насіння повинні супроводжуватись сертифікатами, в свою чергу сертифікації підлягають тільки марковані партії насіння.

Порядок здійснення маркування партій насіння затверджується Кабінетом Міністрів України (стаття 18 Закону України “Про насіння і садивного матеріал”).

З метою виконання Закону України “Про насіння і садивний матеріал” необхідно затвердити “Порядок здійснення маркування партій насіння” шляхом прийняття відповідної постанови Кабінету Міністрів України (далі-проект постанови).

2. Визначення цілей державного регулювання

Прийняття цього проекту постанови убезпечить суб’єктів господарювання, населення (фізичних осіб) від введення в обіг насіння та садивного матеріалу низької якості та сумнівного походження, в результаті на посів буде використовуватись насіння високих репродукцій та високих посівних та сортових кондицій.

Проектом постанови встановлено чітку процедуру маркування партій насіння.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Існують два альтернативних способи досягнення цілі державного регулювання.

Перший спосіб – невтручання і залишення існуючої ситуації. Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки в цьому випадку вимоги Закону України “Про насіння і садивний матеріал” залишаться не виконаними.

Буде відсутній Порядок маркування партій насіння.

Другий спосіб - прийняття зазначеного проекту постанови, що дозволить виконати вимоги Закону України “Про насіння і садивний матеріал” та затвердити “Порядок маркування партій насіння”.

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових матеріальних, фінансових та інших витрат, зокрема коштів Державного бюджету України.

Таким чином, на сучасному етапі найбільш прийнятним є другий спосіб.

4. Опис механізмів для розв’язання проблеми, відповідні заходи

Розв’язання проблеми можливе шляхом прийняття постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку здійснення маркування партій насіння”.

Затвердження порядку здійснення маркування партій насіння територіальними органами Державної інспекції сільського господарства надасть можливість забезпечити надходження на насіннєвий ринок високоякісного насіння високих посівних кондицій, що забезпечить отримання високих та стабільних врожаїв.

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України від12 грудня 2011 року № 1300 “Про утворення територіальних органів інспекції сільського господарства” установлено, що територіальні органи, утворенні згідно з пунктом 1 цієї постанови, є правонаступниками установ Української державної насіннєвої інспекції.

Залишки бланків етикеток для маркування партій насіння, передані до територіальних органів Держсільгоспінспекції, як правонаступникам установ Української державної насіннєвої інспекції відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2011 року № 1300 “Про утворення територіальних органів державної інспекції сільського господарства”. З метою економії бюджетних коштів на суму близько 800 тисяч гривень проектом постанови передбачається можливість використання зазначених бланків до повного їх використання.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку здійснення маркування партій насіння” дозволить:

забезпечити виконання вимог статті 18 Закону України “Про насіння і садивний матеріал”;

затвердити “Порядок маркування партій насіння”.

Зовнішніх чинників, які б могли безпосередньо вплинути на дію цього регуляторного акта, немає.

6. Очікувані результати прийняття акта

 

Об’єкт впливу

Витрати

Вигоди

Держава

Реалізація зазначеного проекту постанови не потребує додаткових витрат з державного бюджету

Забезпечить виконання вимог Закону України “Про насіння і садивний матеріал” та встановлення чіткого порядку маркування партій насіння.

Суб’єкти господарської

діяльності

Передбачається плата за послуги в економічно обґрунтованих розмірах

Встановлення чіткого порядку  маркування насіння

Населення (фізичні особи)

Не передбачено

Використання якісного насіння і садивного матеріалу

 

7. Обґрунтування строку дії акта

Даний проект регуляторного акта не передбачає обмежень строку його дії, що забезпечить постійне державне регулювання у даній сфері.

8. Визначення показників результативності акта

До показників результативності регуляторного акта належать, зокрема:

1) обсяги маркування партій насіння з метою його реалізації матиме позитивний вплив на розмір надходжень до державного бюджету та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, - не передбачається надходження коштів до державного бюджету;

2) кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, - дія акта поширюватиметься на суб'єктів насінництва;

3) розмір коштів і часу, що витрачатиметься суб’єктами господарювання або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, – не передбачається;

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання або фізичних осіб з основних положень акта - середній, оскільки проект постанови розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державної інспекції сільського господарства України.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Державною інспекцією сільського господарства України.

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта буде здійснюватись до набуття чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік після набрання чинності цього регуляторного акта, але не пізніше ніж через два роки шляхом аналізу статистичних даних.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись шляхом аналізу статистичних даних раз на три роки не пізніше ніж через рік з дня проведення повторного відстеження з метою подальшого удосконалення законодавства України.

 

 

Голова Державної інспекції

сільського господарства України                                                                                                                                             М.О. Вашешніков