портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 17 жовтня 2016

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку здійснення контролю Міністерством аграрної політики та продовольства за діяльністю органів з оцінки відповідності щодо виконання функцій, на які їх уповноважено у сфері насінництва та розсадництва"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

 

            від  ______________                                                                                                                                                                                №_____ 

 

 

Київ

 

Про затвердження Порядку здійснення контролю Міністерством

аграрної політики та продовольства за діяльністю органів з оцінки

відповідності щодо виконання функцій, на які їх уповноважено у

сфері насінництва та розсадництва

 

Відповідно до статті 181 Закону України "Про насіння і садивний матеріал" Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Затвердити Порядок здійснення контролю Міністерством аграрної політики та продовольства за діяльністю органів з оцінки відповідності щодо виконання функцій, на які їх уповноважено у сфері насінництва та розсадництва, що додається.

  

 

 Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                      В. ГРОЙСМАН

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку здійснення контролю Міністерством аграрної політики та продовольства за діяльністю органів з оцінки відповідності щодо виконання функцій, на які їх уповноважено у сфері насінництва та розсадництва"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку здійснення контролю Міністерством аграрної політики та продовольства за діяльністю органів з оцінки відповідності щодо виконання функцій, на які їх уповноважено у сфері насінництва та розсадництва" (далі – проект постанови) Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект постанови розроблено на виконання статті 181 Закону України "Про насіння і садивний матеріал".

Проект постанови разом з аналізом регуляторного впливу розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика").

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України,

вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01011,

е-mail: oleksandr.viktoruk@minagro.gov.ua, Вікторук Олександр Михайлович, тел./факс: 279-27-04.

Державна регуляторна служба України,

м. Київ,  вул. Арсенальна, 9/11, 01011, 

е-mail: inform@dkrp.gov.ua

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та  продовольства України                                                                                                                             Максим МАРТИНЮК

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку здійснення контролю Міністерством аграрної політики та продовольства за діяльністю органів з оцінки відповідності щодо виконання функцій, на які їх уповноважено у сфері насінництва та розсадництва"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку здійснення контролю Міністерством аграрної політики та продовольства за діяльністю органів з оцінки відповідності щодо виконання функцій, на які їх уповноважено у сфері насінництва та розсадництва" (далі - проект постанови) розроблено на виконання статті 181 Закону України "Про насіння і садивний матеріал".

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту постанови є визначення процедури здійснення контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва щодо виконання функцій, на які їх уповноважено Мінагрополітики.

3. Правові аспекти

У цій сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:

Конституція України;

Закон України "Про насіння і садивний матеріал";

Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

4 Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація положень проекту постанови не потребує видатків із Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України, Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Проект постанови потребує проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, що містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика").

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

10¹. Вплив реалізації акта на ринок праці

Проект постанови не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

З прийняттям проекту постанови буде визначено процедуру здійснення контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва щодо виконання функцій, на які їх уповноважено Мінагрополітики.

 

 

Міністр аграрної політики   

та продовольства України                                                                                                                                                                           Т. Кутовий  

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку здійснення контролю Міністерством аграрної політики та продовольства за діяльністю органів з оцінки відповідності щодо виконання функцій, на які їх уповноважено у сфері насінництва та розсадництва"

 

І. Визначення проблеми

Законом України від 08 грудня 2015 р. № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами" внесено зміни до законів України "Про насіння і садивний матеріал" та "Про охорону прав на сорти рослин".

Зокрема, статтею 181 Закону України "Про насіння і садивний матеріал" (далі – Закон) передбачено, що контроль за діяльністю органу з оцінки відповідності щодо виконання функцій, на які його уповноважено, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

На виконання статті 181 Закону Мінагрополітики розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку здійснення контролю Міністерством аграрної політики та продовольства за діяльністю органів з оцінки відповідності щодо виконання функцій, на які їх уповноважено у сфері насінництва та розсадництва" (далі – проект постанови), прийняття якого зумовлено необхідністю визначення процедури здійснення контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, щодо виконання функцій, на які його уповноважено Мінагрополітики.

30 червня 2016 року Закон набрав чинності, на виконання статті 181 Мінагрополітики прийнято наказ від 26 липня 2016 року № 257 "Про затвердження Порядку підтвердження рівня компетентності та вимог до органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 19 серпня 2016 року за № 1152/29282, проте на даний час залишається не врегульованим питання, що стосується контролю за діяльністю органу з оцінки відповідності щодо виконання функцій у сфері насінництва та розсадництва, на які його уповноважено Мінагрополітики.

Установа, яка згідно зазначеного наказу отримала уповноваження на здійснення діяльності з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва та згідно порядку включена до Реєстру органів з оцінки відповідності проводить аналізування ураження хворобами, заселеності шкідниками, чистоти, вологості та інших показників насіння відповідно до діючих нормативно-правових актів. Проте, у разі звернення до Мінагрополітики фізичної або юридичної особи про порушення її законних прав діями або бездіяльністю органу з оцінки відповідності, Мінагрополітики відповідно до статті 181 Закону повинно відреагувати на зазначене звернення шляхом проведення позапланової перевірки відповідного органу з оцінки відповідності. Крім того, з метою забезпечення проведення якісного виконання робіт органом з оцінки відповідності на виконання яких його уповноважено, Мінагрополітики необхідно періодично здійснювати планові перевірки щодо виконання органом з оцінки відповідності функцій на які його уповноважено у сфері насінництва та розсадництва.

Разом з тим, Мінагрополітики прогнозується здійснювати планові перевірки за діяльністю (виключно на які їх уповноважено у сфері насінництва та розсадництва) близько 100 органів з оцінки відповідності. Планові перевірки будуть здійснюватися Мінагрополітики не частіше одного разу на рік відповідно до квартальних планів, що оприлюднюються на офіційному веб-сайті.

Кількість проведення позапланових перевірок буде залежати від кількості надходжень до Мінагрополітики звернень, що є підставами для проведення позапланової перевірки.

Прийняття проекту постанови забезпечить більш якісному виконанню органом з оцінки відповідності функцій визначених статтею 181 Закону.

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання,

+

 

У тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

 

ІІ. Цілі державного регулювання

Основною ціллю державного регулювання є встановлення процедури здійснення контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, щодо виконання функцій, на які їх уповноважено.

 

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

 

Невтручання і залишення

існуючої ситуації

Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки Мінагрополітики не зможе здійснювати контроль за уповноваженими органами з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, що може негативно вплинути на результати визначення якісних показників насіння і садивного матеріалу, а також не зможе виявити порушення відповідного органу з оцінки відповідності у разі надходження до Мінагрополітики звернення від фізичної чи юридичної особи щодо здійснення такого порушення.

Альтернатива 2

 

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми дасть можливість визначити процедуру здійснення контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва щодо виконання функцій, на які його уповноважено. Буде здійснено планові перевірки близько 100 органів з оцінки відповідності та у разі відповідних звернень організовано та проведено позапланові перевірки.

Проведення перевірок сприятиме якісному виконанню органом з оцінки відповідності функцій у сфері насінництва та розсадництва.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

 

Невтручання і

 залишення

існуючої ситуації

Мінімальні

Існує ймовірність неякісного виконання функцій з визначення посівних якостей насіння та товарних якостей садивного матеріалу, непрофесійне здійснення лабораторного сортового контролю може призвести до поширення насіння сумнівної якості.

Відсутні

Альтернатива 2

 

Обраний спосіб

 

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Висока

Контроль за етапами виробництва насіння та садивного матеріалу та встановлення відповідальності за його виробництвом сприятиме покращенню якості насіння (садивного матеріалу), можливість виходу продукції насінництва та розсадництва на міжнародні ринки. Для залучення більшої кількості суб’єктів насінництва та розсадництва до окремого органу відповідності, між органами з оцінки відповідності буде проходити своєрідна конкуренція, хто якісніше, швидше здійснив певну роботу до того й більше суб’єктів звернулося. Сприятиме надходженню інвестицій у галузь насінництва та розсадництва.

Витрати на відрядження з розрахунку 30 грн. за добу + оплата готелю 250 грн. за добу + оплата квитків на проїзд орієнтовно 500 грн. Склад комісії не менше 3-х осіб, термін перевірки для планової – не більше 15 днів, позапланової – 10 днів. Витрати на проведення планової перевірки одного органу з оцінки відповідності – 14100 грн, а позапланової – 9900 грн. на 3-х осіб

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

 

Невтручання і залишення

існуючої ситуації

Мінімальні

Вірогідність придбання неякісного насіння

та/або садивного матеріалу, недоотримання прибутків та запланованих врожаїв.

Відсутні.

Альтернатива 2

 

Обраний спосіб

 

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Високі

Захист інтересів громадян шляхом отримання якісного насіння та садивного матеріалу, що забезпечить стабільне виробництво продукції рослинництва (розсадництва) та отримання прибутків. У разі звернення до Мінагрополітики стосовно неякісного виконання органом з оцінки відповідності функцій у сфері насінництва та розсадництва буде проведено позапланову перевірку із виявлення відповідних порушень.

Відсутні.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

 

невизначені

 

невизначені

 

невизначені

 

невизначені

 

100

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

Х

Х

Х

Х

Х

 

* Дія проекту постанови поширюється на юридичних осіб.

** У зв’язку із внесенням змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 "Про затвердження Методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта", Мінагрополітики листом від 01.04.2016 № 37-13-2-13/4727 звернулося до громадських організацій у сфері насінництва та розсадництва з проханням провести консультації з учасниками ринку насіння та надати відповідну інформацію, яка буде використана Мінагрополітики при розробці галузевих нормативно-правових актів, в тому числі, при підготовці аналізу впливу регуляторного акту. У отриманих від громадських організацій відповідях зазначено, що запитувана інформація є інформацією з обмеженим доступом.

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

 

Невтручання і залишення

існуючої ситуації

Відсутні

Існує ймовірність придбання (продажу) неякісного насіння (садивного матеріалу). Особа, яка видала відповідні документи на насіння (садивний матеріал), якість яких не відповідає стандартам на насіння (садивний матеріал) не несе відповідальності, адже встановити її не можливо.

Відсутні.

Альтернатива 2

 

Обраний спосіб

 

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Високі

Забезпечення здорової конкуренції у сфері насінництва та розсадництва, що позитивно вплине на якість виробництва насіння (садивного матеріалу), та забезпечить його вихід на міжнародні ринки. Відповідальність за видачу документів на насіння (садивний матеріал).

Витрати із запровадженням зазначеної постанови у суб’єктів господарювання будуть лише на підготовку необхідних для комісії матеріалів (орієнтовні витрати складають 610 гривень за період 15 днів планової перевірки одного органу з оцінки відповідності або 61000 гривень для перевірки 100 органів з оцінки відповідності).

 

Витрати, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта)

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1 – Відсутність регулювання. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту")

 

0

Альтернатива 2 – Затвердження нового регуляторного акту. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту")

 

61000

 

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва,

які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

Порядковий номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1.

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/ підвищення кваліфікації персоналу тощо, грн.

-

-

2.

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), грн.

-

-

3.

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, грн.

510

2550

4.

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), грн.

-

-

5.

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), грн.

-

-

6.

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), грн.

100

500

7.

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, грн.

-

-

8.

Інше (уточнити), грн.

-

-

9.

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), грн.

610

3050

10.

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

100

100

11.

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), грн.

61000

305000

 

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

 

Вид витрат

У перший рік

Періодичні

(за рік)

Витрати за

п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

 

-

 

-

 

-

 

Вид витрат

Витрати на сплату

податків та зборів (змінених/нововведених)

(за рік)

Витрати за

п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

 

-

 

-

  

 

Вид витрат

Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності

(за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом

за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

Орієнтовно 2 години в день працівник органу з оцінки відповідності буде витрачати на підготовку відповідних матеріалів для комісії (заробітна плата за місяць - 3000 грн, 22 робочі дні – 136 грн заробітна плата за 1 день (8 годин) або 34 гривні за 2 години в день та 510 гривень за період проведення планової перевірки – 15 днів.

 

-

 

-

 

-

*Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації

 

Вид витрат

Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік)

Разом

за рік

Витрати за п’ять років

Витрати пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо)

 

-

 

-

 

-

 

-

*Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

 

 

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензій, сертифікати, страхові поліси (за рік – стартовий)

Разом за рік (стартовий)

Витрати

за п’ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

 

-

 

-

 

-

 

-

 

Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

100

100

500

 

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу

-

-

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Враховуючи вищенаведені позитивні та негативні сторони альтернативних способів досягнення мети, доцільно прийняти розроблений проект постанови.

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

 

Невтручання і залишення існуючої ситуації

 

1

Не відповідає Закону.

Відсутність з боку державних органів контролю за уповноваженими органами з оцінки відповідності у сфері насінництва і розсадництва негативно впливає на якість насіння (садивного) матеріалу.

Альтернатива 2

 

Обраний спосіб

 

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

 

4

Зазначений спосіб не порушує вимог Закону, повністю відповідає європейським вимогам та вимогам сучасності. Із прийняттям зазначеного проекту постанови буде встановлено чіткий контроль за органами з оцінки відповідності, в частині не допущення виходу на ринок насіння та садивного матеріалу сумнівної якості та невідомого походження.

 

Рейтинг результативності

Вигоди

(підсумок)

Витрати

(підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

 

Обраний спосіб

 

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Відповідальність органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва. Захист державних інтересів в галузі насінництва та розсадництва, забезпечення продовольчої безпеки держави та можливість виходу продукції насінництва та розсадництва на міжнародні ринки,

узгодження інтересів бізнесу та держави.

У громадян витрати відсутні.

 

Витрати із запровадженням зазначеної постанови у суб’єктів господарювання будуть лише на підготовку необхідних для комісії матеріалів (орієнтовні витрати складають 610 гривень за період 15 днів планової перевірки або 61000 гривень для 100 органів з оцінки відповідності).

 

У держави витрати будуть складати при проведенні одного органу з оцінки відповідності трьома фахівцями планової перевірки – 14100 грн. (1410000 грн витрати на перевірку 100 органів з оцінки відповідності) позапланової перевірки – 9900 грн.

Даний спосіб повністю відповідає нормам Закону та європейським вимогам. Сприяє покращенню якості насіння (садивного матеріалу), що надасть можливість виходу вітчизняного насіння та садивного матеріалу на міжнародні ринки та залученню інвестицій у галузь насінництва та розсадництва.

Альтернатива 1

 

Невтручання і залишення існуючої ситуації

Вигоди цього способу відсутні, адже даний механізм не відповідає положенням Закону.

У громадян, суб’єктів господарювання та держави витрати відсутні.

Ситуація, яка існує на сьогодні не відповідає нормам Закону, оскільки Мінагрополітики не зможе здійснювати контроль за уповноваженими органами з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, що може негативно вплинути на якість виробництва насіння та садивного матеріалу.

 

 

Рейтинг

Аргументи щодо

переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 2

 

Обраний спосіб

 

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Повністю відповідає нормам Закону та європейським вимогам. Розроблено та узгоджено спільно з галузевими асоціаціями та вітчизняними і міжнародними компаніями. Сприятиме покращенню якості виробництва насіння та садивного матеріалу в Україні та виходу його міжнародні ринки. Захист суб’єкта насінництва та розсадництва, забезпечення продовольчої безпеки, сприяння надходженню інвестицій в галузь насінництва та розсадництва.

 

Відсутні

Альтернатива 1

 

Невтручання і залишення існуючої ситуації.

Вигоди від запропонованого способу відсутні, адже даний механізм не відповідає положенням Закону та європейським вимогам.

Х

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Для розв’язання зазначеної проблеми розроблено проект постанови, що дасть можливість затвердити Порядок здійснення контролю Мінагрополітики за діяльністю органів з оцінки відповідності щодо виконання функцій, на які їх уповноважено у сфері насінництва та розсадництва.

Цим актом буде визначено:

організацію проведення перевірок діяльності органів з оцінки відповідності;

повноваження осіб, які здійснюють перевірки;

порядок оформлення результатів перевірки.

У разі прийняття проекту постанови будуть встановлені чіткі вимоги до проведення Мінагрополітики планових та позапланових перевірок органів з оцінки відповідності, що унеможливить зловживати з боку перевіряючих працівників вимагати додаткові документи при проведенні перевірки чи здійснювати перевірку з питань, які не відносяться до компетенції даної комісії.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Юридичні особи (органи з оцінки відповідності) несуть матеріальні затрати, які складаються із затрат на забезпечення організації та проведення перевірки.

Органи виконавчої влади (Мінагрополітики) несуть витрати на оплату відряджень працівників при проведенні планових та позапланових перевірок органів з оцінки відповідності.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Враховуючи безперервність функціонування галузей насінництва та розсадництва, проект постанови доцільно запроваджувати на необмежений термін, його дія буде постійною на термін дії Закону та залежатиме від змін у законодавстві України.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта є:

кількість планових та позапланових перевірок;

кількість звернень щодо діяльності органів з оцінки відповідності;

кількість усунутих порушень;

кількість рішень про скасування уповноваження органів з оцінки відповідності;

результати перевірок.

Кількість юридичних і фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта:

дія акта буде поширюватися на юридичних осіб (уповноважених органів з оцінки відповідності) – близько 100 органів з оцінки відповідності;

кількість звернень від фізичних та юридичних осіб до органів з оцінки відповідності для визначення якісних показників насіння та садивного матеріалу буде складати більше 10000 тисяч.

Рівень поінформованості юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - вище середнього за рахунок:

а) юридичні особи та фізичні особи-підприємці можуть ознайомитися з проектом постанови, який розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика").

б) у разі прийняття, постанову буде розміщено на офіційному веб-сайті Верховної Ради України (www.rada.gov.ua) та Кабінету Міністрів України (www.kmu.gov.ua);

в) юридичні особи та фізичні особи-підприємці будуть поінформовані з основних положень акта під час проведення планових та позапланових заходів.

Прийнятий проект постанови буде доведений до відома департаментів агропромислового розвитку обласних державних адміністрацій та громадських об’єднань у сфері насінництва та розсадництва.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися Мінагрополітики шляхом аналізу результатів проведення планових та позапланових перевірок органів з оцінки відповідності.

Базове відстеження здійснюватиметься до дня набрання чинності проекту постанови шляхом опрацювання пропозицій від фізичних та юридичних осіб, які надходитимуть до зазначеного проекту постанови.

Повторне відстеження здійснюватиметься через рік після набрання чинності постанови, але не пізніше ніж через два роки на підставі аналізу проведених планових та позапланових перевірок, кількості виявлених порушень та прийнятих рішень щодо скасування уповноваження органу з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження шляхом порівняння показників із аналогічними показниками, що встановлені під час повторного відстеження.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом проведення аналізу показників дії цього акта, ці моменти буде виправлено внесенням відповідних змін.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та  продовольства України                                                                                                                             Максим МАРТИНЮК



Додатки