портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 14 червня 2016

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ввезення на територію України та вивезення за її межі насіння і садивного матеріалу сорту, не занесеного до Державного реєстру сортів рослин, придатних для поширення в Україні, але занесеного до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від  ______________                                                                                                                                                                                №_____ 

  

Київ

 

 

Про затвердження Порядку ввезення на територію України та

вивезення за її межі насіння і садивного матеріалу сорту, не

занесеного до Державного реєстру сортів рослин, придатних

для поширення в Україні, але занесеного до Переліку сортів

рослин Організації економічного співробітництва та розвитку,

тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації

яких приєдналася Україна

  

Відповідно до статті 20 Закону України "Про насіння і садивний матеріал" Кабінет Міністрів України постановляє:

 

1. Затвердити Порядок ввезення на територію України та вивезення за її межі насіння і садивного матеріалу сорту, не занесеного до Державного реєстру сортів рослин, придатних для поширення в Україні, але занесеного до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна, що додається.

2. Міністерству аграрної політики та продовольства привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цією постановою.

3. Ця постанова набирає чинності одночасно із набранням чинності Законом України від 08 грудня 2015 р. № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами", але не раніше ніж з дня її офіційного опублікування.

 

 

 Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                      В. ГРОЙСМАН

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ввезення на територію України та вивезення за її межі насіння і садивного матеріалу сорту, не занесеного до Державного реєстру сортів рослин, придатних для поширення в Україні, але занесеного до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ввезення на територію України та вивезення за її межі насіння і садивного матеріалу сорту, не занесеного до Державного реєстру сортів рослин, придатних для поширення в Україні, але занесеного до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна" (далі – проект постанови) Міністерство аграрної політики та продовольства України робить оголошення про його публікацію.

Проект постанови розроблено на виконання статті 20 Закону України "Про насіння і садивний матеріал" та Розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами".

Проект постанови разом з аналізом регуляторного впливу розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика").

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України,

вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01011,

Е-mail: oleksandr.viktoruk@minagro.gov.ua, Вікторук Олександр Михайлович,

тел./факс: 279-27-04.

Державна регуляторна служба України,

вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011,

Е-mail: inform@dkrp.gov.ua

 

  

Перший заступник Міністра  

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                             Я. Краснопольський  

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ввезення на територію України та вивезення за її межі насіння і садивного матеріалу сорту, не занесеного до Державного реєстру сортів рослин, придатних для поширення в Україні, але занесеного до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ввезення на територію України та вивезення за її межі насіння і садивного матеріалу сорту, не занесеного до Державного реєстру сортів рослин, придатних для поширення в Україні, але занесеного до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна" (далі – проект постанови) розроблено на виконання статті 20 Закону України "Про насіння і садивний матеріал".

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту постанови є затвердження процедури ввезення на територію України насіння сорту, який занесений до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна та вивезення цього насіння та/або садивного матеріалу з країни.

3. Правові аспекти

У цій сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:

Конституція України;

Закон України від 08 грудня 2015 р. № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами";

Закон України "Про приєднання України до Схеми сортової сертифікації насіння зернових культур, Схеми сортової сертифікації насіння кукурудзи та сорго Організації економічного співробітництва та розвитку";

Закон України "Про насіння і садивний матеріал";

Закон України "Про охорону прав на сорти рослин".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Фінансово-економічні розрахунки не приводяться у зв’язку із тим, що проект постанови не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України та місцевих бюджетів на його впровадження.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України, Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Державною фіскальною службою України. Проект постанови потребує проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, що містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика").

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

10¹. Вплив реалізації акта на ринок праці

Проект постанови не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

З прийняттям проекту постанови буде встановлено процедуру ввезення на територію України насіння сорту, який занесений до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна та вивезення цього насіння та/або садивного матеріалу.

 

  

Міністр аграрної політики  

та продовольства України                                                                                                                                                                           Т. Кутовий 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ввезення на територію України та вивезення за її межі насіння і садивного матеріалу сорту, не занесеного до Державного реєстру сортів рослин, придатних для поширення в Україні, але занесеного до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна"

 

І. Визначення проблеми

Законом України від 08 грудня 2015 р. № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами" внесено зміни до законів України "Про насіння і садивний матеріал" та "Про охорону прав на сорти рослин".

Зокрема, статтею 20 Закону України "Про насіння і садивний матеріал" (далі – Закон) передбачено, що ввезення на територію України та вивезення за її межі насіння і садивного матеріалу сорту, не занесеного до Реєстру сортів рослин України, але занесеного до Переліку сортів рослин ОЕСР, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася України, здійснюється виключно для цілей розмноження та подальшого вивезення за межі України в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

На виконання статті 20 Закону Мінагрополітики розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ввезення на територію України та вивезення за її межі насіння і садивного матеріалу сорту, не занесеного до Державного реєстру сортів рослин, придатних для поширення в Україні, але занесеного до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна" (далі - проект постанови).

На сьогодні ввезення в Україну насіння сорту, який занесений до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна, за умови, що воно призначене для розмноження і наступного вивезення за межі країни здійснюється відповідно наказу Мінагрополітики від 25 березня 2013 р. № 216, зареєстрованого в Мін’юсті 10 квітня 2013 р. за № 580/23112.

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання,

+

 

У тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

 

ІІ. Цілі державного регулювання

Основною ціллю державного регулювання є встановлення процедури ввезення на територію України насіння та/або садивного матеріалу сорту, який занесений до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна, за умови, що воно призначене для розмноження і наступного вивезення за межі країни. 

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

Такий спосіб не забезпечить виконання статті 20 Закону, якою передбачено, що ввезення на територію України та вивезення за її межі насіння і садивного матеріалу сорту, не занесеного до Реєстру сортів рослин України, але занесеного до Переліку сортів рослин ОЕСР, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася України, здійснюється виключно для цілей розмноження та подальшого вивезення за межі України в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого

способу (саморегуляція)

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

Існує ймовірність неконтрольованого поширення в Україні насіння невідомого походження та сумнівної якості, в тому числі генетично-модифікованого, що негативно вплине на продовольчу безпеку країни.

Альтернатива 3

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Такий спосіб забезпечить виконання статті 20 Закону шляхом затвердження Урядом Порядку ввезення в Україну насіння сорту, який занесений до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна, за умови, що воно призначене для розмноження і наступного вивезення за межі країни.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення

Мінімальні

(невідповідність чинного Порядку ввезення із статтею 20 Закону)

Відсутні

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого

способу (саморегуляція)

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення

Мінімальні

(сприятиме поширенню в Україні насіння невідомого походження та сумнівної якості, в тому числі генетично-модифікованого, що негативно вплине на продовольчу безпеку)

Відсутні

Альтернатива 3

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання

Висока

(надасть можливість захистити державні інтереси в галузі насінництва та розсадництва, забезпечити продовольчу безпеку держави та не допустити поширення в Україні не зареєстрованих сортів рослин)

Відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення

Мінімальні

(є вірогідність не отримання прибутків у зв’язку із відмовою у ввезенні в Україну у зв’язку з відсутністю нормативно-правового акта, передбаченого Законом)

Відсутні

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого способу (саморегуляція)

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення

Мінімальні

(ринок насіння буде насичений насінням та/або садивним матеріалом невідомого походження і сумнівної якості)

Відсутні

Альтернатива 3

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання

Високі

(захист інтересів громадян шляхом отримання якісного насіння та садивного матеріалу, забезпечить стабільне виробництво сільськогосподарської продукції та отримання прибутків)

Відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання 

* У зв’язку із внесенням змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 "Про затвердження Методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта", Мінагрополітики листом від 01.04.2016 № 37-13-2-13/4727 звернулося до громадських організацій у сфері насінництва та розсадництва з проханням провести консультації з учасниками ринку насіння та надати відповідну інформацію, яка буде використана Мінагрополітики при розробці галузевих нормативно правових актів, в тому числі, при підготовці аналізу впливу регуляторного акту. У отриманих відповідях зазначено, що ця інформація є інформацією з обмеженим доступом, а відповідні дані відсутні у розпорядженні Мінагрополітики.

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення

Відсутні

(є вірогідність отримання відмови у ввезенні насіння, через не приведення нормативно-правового акта до вимог Закону)

На підготовку та направлення Держсільгоспінспекції повідомлення про ввезення насіння (10,5 гривень на 1 суб’єкта господарювання)

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого

способу (саморегуляція)

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення

Відсутні

(можливість поширення в Україні неякісного насіння, в тому числі і генетично-модифікованого)

 

Відсутні

Альтернатива 3

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання

Високі

(узгодження інтересів бізнесу та держави, чітке визначення вимог до ввезення в Україну насіння сорту, який занесений до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна, за умови, що воно призначене для розмноження і наступного вивезення за межі країни, забезпечення здорової конкуренції у сфері насінництва)

Витрати, пов’язані із запровадженням зазначеної постанови, у суб’єктів господарювання будуть лише на підготовку та направлення до Держпродспоживслужби повідомлення про ввезення насіння (10,5 гривень на 1 суб’єкта господарювання)

 

Витрати, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта)

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1 – Відсутність регулювання. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту")

 

210

Альтернатива 2 – Залишення діючого регулювання без змін. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту")

 

0

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акту. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту")

 

210

 

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва,

які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

Порядковий номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1.

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/ підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

-

-

2.

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

-

-

3.

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

8,5

42,5

4.

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

-

-

5.

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

-

-

6.

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

2

10

7.

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

-

-

8.

Інше (уточнити), гривень.

-

-

9.

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

10,5

52,5

10.

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

20

20

11.

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

210

1050

 

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

 

Вид витрат

У перший рік

Періодичні

(за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/ підвищення кваліфікації персоналу тощо

 

-

 

-

 

-

 

 

Вид витрат

Витрати на сплату

податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за

п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

 

-

 

-

 

 

Вид витрат

Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом

за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

30 хв. на підготовку 1 заяви (заробітна плата за місяць – 3000 грн., 22-робочі дні – 136 грн. зарплата за 1 день (8 годин), 17 грн. за 1 годину або 8,5 грн. за 30 хвилин.

 

-

 

8,5

 

42,5

 *Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації

 

Вид витрат

Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік)

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо)

 

-

 

-

 

-

 

-

 *Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

 

 

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензій, сертифікати, страхові поліси (за рік – стартовий)

Разом за рік (стартовий)

Витрати за п’ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/ обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

 

-

 

-

 

-

 

-

 

Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

2 грн.

2 грн.

10 грн.

 

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу

-

-

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Враховуючи вищенаведені позитивні та негативні сторони альтернативних способів досягнення мети, доцільно прийняти розроблений проект постанови.

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

 

3

Діючий Порядок ввезення в Україну насіння сорту, який занесений до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна, за умови, що воно призначене для розмноження і наступного вивезення за межі країни затверджено наказом Мінагрополітики та повністю відповідає вимогам сьогодення, проте у зв’язку із внесенням змін до Закону потребує визнання таким, що втратив чинність.

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого

способу (саморегуляція)

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

 

1

Сприятиме поширенню в Україні насіння невідомого походження та сумнівної якості, в тому числі генетично-модифікованого, що негативно вплине на продовольчу безпеку.

Альтернатива 3

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

 

4

Зазначений спосіб сприятиме прийняттю Порядку ввезення на територію України та вивезення за її межі насіння і садивного матеріалу сорту, не занесеного до Державного реєстру сортів рослин, придатних для поширення в Україні, але занесеного до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна, передбаченого статтею 20 Закону.

 

Рейтинг результативності

Вигоди

(підсумок)

Витрати (підсумок)

Обгрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 3

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Захист державних інтересів в галузі насінництва, забезпечення продовольчої безпеки держави.

У громадян витрати, пов’язані із запровадженням наведеної постанови відсутні.

У суб’єктів господарювання будуть витрати лише на підготовку та направлення до Держпродспоживслужби повідомлення про ввезення насіння (орієнтовно – 8,5 грн. вартість заповнення 1 повідомлення, або 170 грн. – для 20 суб’єктів насінництва)+ (вартість поштового відправлення 1 повідомлення – 2 грн. або 40 грн. – для 20 суб’єктів насінництва.

У держави витрати із впровадженням проекту постанови будуть відсутні.

Даний спосіб повністю відповідає нормам Закону.

Сприятиме чіткому визначенню вимог до ввезення в Україну насіння сорту, який занесений до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна, за умови, що воно призначене для розмноження і наступного вивезення за межі країни, створенню додаткових робочих місць у зв’язку із збільшенням об’ємів вирощування насіння).

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого способу (саморегуляція)

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

Вигоди мінімальні, існує вірогідність насичення ринку насінням матеріалом невідомого походження і сумнівної якості, розповсюдження генетично-модифікованих сортів і т.д.

У держави, суб’єктів господарювання та громадян витрати відсутні, адже потреба у регулюванні відсутня.

Сприятиме поширенню в Україні насіння невідомого походження та сумнівної якості, в тому числі генетично-модифікованого, що негативно вплине на продовольчу безпеку.

Альтернатива 1

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

Вигоди цього способу відсутні, даний нормативний акт не відповідає положенням Закону України "Про насіння і садивний матеріал".

У громадян витрати, пов’язані із запровадженням наведеної постанови відсутні.

У суб’єктів господарювання будуть витрати лише на підготовку та направлення до Держпродспоживслужби повідомлення про ввезення насіння (орієнтовно – 8,5 грн. вартість заповнення  1 повідомлення, або 170 грн. – для 20 суб’єктів насінництва)+ (вартість поштового відправлення 1 повідомлення – 2 грн. або 40 грн. – для 20 суб’єктів насінництва.

У держави витрати із впровадженням проекту постанови будуть відсутні.

Ситуація, яка існує на сьогодні, не узгоджується із статтею 20 Закону.

 

Рейтинг

Аргументи щодо

переваги обраної альтернативи/причини

відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 3

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Повністю відповідає нормам Закону України "Про насіння і садивний матеріал". Не потребує витрати значних коштів. Розроблено та узгоджено спільно з галузевими асоціаціями та вітчизняними і міжнародними компаніями. Сприятиме покращенню якості виробництва насіння в Україні та виходу його міжнародні ринки. Захист суб’єкта насінництва та розсадництва, забезпечення продовольчої безпеки, сприяння надходженню інвестицій в галузь насінництва та розсадництва.

 

Відсутні

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого

способу (саморегуляція)

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

Вигоди мінімальні існує вірогідність насичення ринку насінням невідомого походження і сумнівної якості, розповсюдження генетично-модифікованих сортів і т.д.

Х

Альтернатива 1

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

Вигоди цього способу відсутні, адже даний механізм не відповідає положенням Закону України "Про насіння і садивний матеріал".

Х

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Для розв’язання зазначеної проблеми розроблено проект постанови, що дасть можливість затвердити Порядок ввезення на територію України та вивезення за її межі насіння і садивного сорту, не занесеного до Державного реєстру сортів рослин, придатних для поширення в Україні, але занесеного до Переліку сортів рослин Організації економічного співробітництва та розвитку, тих сільськогосподарських рослин, до схем сортової сертифікації яких приєдналася Україна.

У разі прийняття проекту постанови будуть встановлені чіткі, єдині та вичерпні вимоги до переліку документів, необхідних для ввезення насіння, що унеможливить зловживань з боку працівників Держпродспоживслужби вимагати додаткові документи.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Юридичні особи та фізичні особи-підприємці несуть матеріальні затрати, які складаються із затрат на забезпечення підготовки та подання до Держпродспоживслужби повідомлення про ввезення насіння.

Здійснення витрат на виконання вимог проекту постанови для органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування не передбачається.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Враховуючи безперервність функціонування галузей насінництва та розсадництва, проект постанови доцільно запроваджувати на необмежений термін, її дія буде постійною на термін дії Закону України "Про насіння і садивний матеріал" та залежатиме від змін у законодавстві України.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта є:

кількість повідомлень про ввезення насіння та/або садивного матеріалу;

кількість звернень до спеціально уповноваженого органу країни реєстрації сорту рослин для надання:

кількість письмових згод (угод) на розмноження насіння за межами країни реєстрації;

кількість офіційно засвідчених стандартних зразків сорту або погоджених стандартних зразків сорту, що має бути розмножений, – у випадку гібридів, кількість офіційно засвідчених зразків або погоджених стандартних зразків батьківських компонентів;

кількість офіційних описів сорту, що має бути розмножений, та у випадку гібридного сорту – описів батьківських компонентів;

кількість наданих відмов у ввезенні на територію України насіння та/або садивного матеріалу.

Рівень поінформованості юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - вище середнього за рахунок:

а) юридичні особи та фізичні особи-підприємці можуть ознайомитися з проектом постанови, який розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика");

б) у разі прийняття, постанову буде розміщено на офіційному веб-сайті Верховної Ради України (www.rada.gov.ua) та Кабінету Міністрів України (www.kmu.gov.ua).

Прийнятий проект постанови буде доведений до відома департаментів агропромислового розвитку обласних державних адміністрацій та громадських об’єднань у сфері насінництва та розсадництва.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися Мінагрополітики шляхом моніторингу обсягів ввезення та вивезення насіння та/або садивного матеріалу, в тому числі кількості повідомлень про ввезення насіння та/або садивного матеріалу, кількості відмов та кількості наданих листів-погоджень на ввезення насіння та/або садивного матеріалу.

Базове відстеження здійснюватиметься до дня набрання чинності проекту постанови шляхом аналізу зауважень та пропозицій, які надійшли від фізичних та юридичних осіб до проекту постанови.

Повторне відстеження здійснюватиметься через рік після набрання чинності постанови, але не пізніше ніж через два роки шляхом аналізу показників зазначених у розділі VIII.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження шляхом порівняння показників із аналогічними показниками, що встановлені під час повторного відстеження. 

У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом проведення аналізу показників дії цього акта, ці моменти буде виправлено шляхом внесення відповідних змін.

 

 

Перший заступник Міністра  

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                             Я. Краснопольський  



Додатки