портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 22 квітня 2015

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки галузі тваринництва"

Проект

 

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

ПОСТАНОВА

 

 від  ______________                                                                                                                                                                                      №____    

 

Київ

 

Про затвердження Порядку використання коштів,

передбачених у державному бюджеті для підтримки

галузі тваринництва

 

Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки галузі тваринництва, що додається.

 

 

Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                             А. ЯЦЕНЮК

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки галузі тваринництва"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки галузі тваринництва" Міністерство аграрної політики та продовольства України з 22 квітня 2015 року оголошує про його публікацію на сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

Затвердження проекту забезпечить функціонування єдиної системи селекції у тваринництві та інтенсивний розвиток тваринництва.

Зазначений проект постанови разом із аналізом регуляторного впливу розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України www.minagro.gov.ua.

Зауваження та пропозиції стосовно вказаного проекту постанови та аналізу регуляторного впливу просимо надавати у письмовій та електронній формі протягом п’яти днів з дня оприлюднення за адресою:

01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, Міністерство аграрної політики та продовольства України, e-mail: olga.romanova@minagro.gov.ua, відповідальний виконавець: Романова Ольга Володимирівна. Тел. 279-85-12

01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, Державна служба України з питань регуляторної політики та підприємництва, e-mail: mail@dkrp.gov.ua.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної

політики та продовольства  України                                                                                                                                    Я.В. Краснопольський 

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки галузі тваринництва"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки галузі тваринництва" (далі – проект постанови) розроблений відповідно до Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", Закону України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" (із змінами), та Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 р. № 1158.

Проектом постанови передбачається затвердження напрямів підтримки сільськогосподарських товаровиробників за окремими напрямами, що обумовлені:

розподілом видатків Державного бюджету України на 2015 рік за програмою "Державна підтримка галузі тваринництва", що буде здійснюватися із загального фонду;

виробничою необхідністю. Передбачає часткове відшкодування вартості закуплених тварин. Ця норма забезпечує використання не лише племінного поголів’я маточного поголів’я великої рогатої худоби, що мотивує власників до раціонального використання високопродуктивних тварин, своєчасного придбання плідників та розведення тварин інших видів, а саме:

Порядок передбачає часткове відшкодування вартості закуплених:

плідників. При застосуванні відповідних біотехнологій плідники мають значно більший вплив ніж матки на прояв господарсько-корисних ознак тварин (продуктивність, стійкість до захворювань, відтворна здатність, тривале продуктивне використання тощо), тому відсутність мотивації до своєчасного придбання плідників призводить до зменшення генетичного різноманіття та застосування близькоспорідненого розведення (виродження стад) та гальмує появу та покращення бажаних ознак;

телиць, нетелей та корів вітчизняного походження – за умови, що самиці походять та реалізовані зі стада, що має середній надій на корову від 6000 кг молока від 1 корови за минулий рік за даними звіту про стан тваринництва (форма 24-сг). Наразі існує тенденція до скорочення поголів’я корів, через це реалізація на м’ясо високопродуктивного маточного поголів’я є недопустимою. Таких тварин доцільно використати для виробництва молока;

на племінних заводах та у племінних репродукторах племінних свинок та кнурців вітчизняного походження (класу "еліта") миргородської, великої чорної, українських степових білої і рябої порід, полтавської м’ясної, української м’ясної, червоної білопоясої порід;

на племінних заводах та у племінних репродукторах або поставлених в режимі імпорту племінних вівцематок (козоматок), баранів (цапів), ярок (кізок).

Усі види сільськогосподарських тварин мають не лише тенденцію до скорочення поголів’я, а і до повного зникнення.

За даними Державного реєстру суб’єктів племінної справи у тваринництві:

станом на 01 січня 2012 року було зареєстровано 14 порід та 2 типи молочного та молочно-м’ясного напрямів продуктивності. За два роки кількість порід зменшилася на 2. Станом на 01 січня 2014 року є 12 порід, зникли – білоголова українська та бура карпатська породи, що були вітчизняним надбанням нашої країни. Також суттєво зменшилася кількість племінних корів (майже на 25%) та суб’єктів племінної справи у тваринництві, що займаються розведенням великої рогатої худоби молочних та молочно-м’ясних порід (на 21%). При цьому продуктивність племінних корів має позитивну динаміку до підвищення і за два останніх роки збільшилася на 525 кг  на одну голову і на 1206 кг більша, ніж середня продуктивність корів по Україні;

станом на 01 січня 2014 року налічується 12 порід та 1 тип великої рогатої худоби м’ясного напряму продуктивності. За 2 роки поголів’я тварин м’ясного напряму продуктивності зменшилося на 14 %, а суб’єктів племінної справи у тваринництві, що займаються розведенням великої рогатої худоби м’ясного напряму продуктивності, зменшилося на 32 %;

станом на 01 січня 2014 року налічується 12 порід та 1 тип свиней. За 2 роки поголів’я свиней зменшилося на 30 %, а суб’єктів племінної справи у тваринництві, що займаються розведенням свиней, зменшилося на 35 %;

станом на 01 січня 2014 року налічується 11 порід коней. За 2 роки поголів’я коней зменшилося на 12 %, а суб’єктів племінної справи у тваринництві, що займаються розведенням коней, зменшилося на 14 %;

станом на 01січня 2012 року було 13 порід та 6 типів овець, станом 01 січня 2014 року налічується 11 порід та 3 типи овець. Зникли такі породи – олібс та асканійський тип чорноголових овець. За 2 роки поголів’я овець зменшилося на 41 %, а суб’єктів племінної справи у тваринництві, що займаються розведенням овець, зменшилося на 39 %;

за 2 роки поголів’я сільськогосподарської племінної птиці зменшилося на 37 %, а кількість суб’єктів племінної справи, що займаються племінним птахівництвом, зменшилося на 39 %. Крім того, не має жодного суб’єкта, який би займався розведенням індиків;

повністю зникли племінні ресурси з шовківництва.

Така ситуація в племінному тваринництві унеможливлює забезпечення генетичного та біологічного різноманіття сільськогосподарських тварин та зумовлює необхідність затвердження Порядку.

Для реалізації державної політики у сфері племінної справи у тваринництві спрямованої на забезпечення функціонування єдиної системи селекції у тваринництві проектом пропонується фінансування робіт загальнодержавного значення зокрема робіт щодо формування інформаційної бази даних з племінної справи.

Затвердження проекту постанови сприятиме інтенсивному розвитку тваринництва.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту постанови є удосконалення механізму надання сільськогосподарським товаровиробникам державної підтримки та стимулювання їх до утримання та нарощування поголів’я тварин, забезпечення функціонування єдиної системи селекції у тваринництві.

Забезпечення ефективного використання бюджетних коштів.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють Конституція України, Податковий кодекс України, закони України "Про Державний бюджет України на 2015 рік", "Про племінну справу у тваринництві", "Про державну підтримку сільського господарства України", постанова Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 р. № 1158 "Про затвердження Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови буде здійснюватись в межах видатків, передбачених Законом України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" за бюджетною програмою КПКВК 2801540 "Державна підтримка галузі тваринництва".

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України, Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні, Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні, Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

Положення проекту постанови не містять ознак дискримінації.

7. Запобігання корупції

Проект постанови відноситься до нормативно-правових актів з потенційно високим ступенем корупційних ризиків.

8. Громадське обговорення

Проект постанови офіційно оприлюднений на сайті Мінагрополітики України.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови потребує погодження зі Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні для ведення колективних переговорів та соціального діалогу на національному рівні та Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

10¹.Вплив реалізації акта на ринок праці

Проект постанови сприятиме збереженню (створенню додаткових) робочих місць.

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови дасть можливість стабілізувати та наростити поголів’я худоби, підняти рівень споживання продукції тваринництва на одну особу, збільшити обсяги її виробництва, поліпшити фінансово-економічний стан сільськогосподарських товаровиробників, використовувати в селекційному процесі кращих тварин з високими селекційними ознаками, підвищити рівень селекційно-племінної роботи та продуктивності тварин, а також забезпечити ефективне використання бюджетних коштів.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної

політики та продовольства  України                                                                                                                                    Я.В. Краснопольський 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки галузі тваринництва"

 

1. Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом втручання у відповідні сфери підприємницької діяльності

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки галузі тваринництва"(далі – проект постанови) розроблений у відповідності до вимог законів України "Про державну підтримку сільського господарства України", "Про Державний бюджет України на 2015 рік" (зі змінами) та Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 р. № 1158, з урахуванням пропозицій зацікавлених громадських організацій (об’єднань) та регіонів щодо удосконалення механізму державної підтримки галузі тваринництва.

Проект постанови забезпечить реалізацію державної політики, яка спрямована на забезпечення функціонування єдиної системи селекції у тваринництві та раціональне використання племінних (генетичних) ресурсів вищої племінної (генетичної) цінності і забезпечить інтенсивний розвиток тваринництва.

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою прийняття проекту постанови є удосконалення механізму надання сільськогосподарським товаровиробникам державної підтримки та стимулювання їх до утримання та нарощування поголів'я тварин, здійснення селекційних заходів у тваринництві та птахівництві і забезпечення функціонування єдиної системи селекції у тваринництві.

Забезпечення ефективного використання бюджетних коштів.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної переваги обраного способу

Затвердження проекту постанови, дасть можливість підтримати рівень платоспроможності українських споживачів продукції тваринництва і запобігати виникненню середньостатистичної збитковості виробників цієї продукції, а відтак стабілізувати та наростити поголів’я худоби, в тому числі маточного, збільшити обсяги виробництва високоякісної тваринницької продукції, підняти рівень її споживання, поліпшити фінансово-економічний стан сільськогосподарських товаровиробників.

В якості альтернативи до запропонованого регулювання можливо розглянути так званий варіант "статус – кво", тобто залишити все без змін.

Втім, цей шлях призведе до погіршення фінансово-економічного стану сільськогосподарських товаровиробників та зменшення чисельності поголів’я худоби та виробництва продукції.

Альтернативні способи досягнення встановленої мети не можуть бути запропоновані у зв’язку з тим, що призводять до невиконання норм законів.

Отже, на сучасному етапі прийняття проекту постанови є єдино можливим та максимально ефективним способом вирішення даної проблеми.

4. Опис механізмів для розв’язання проблем, відповідні заходи

Правове регулювання виконання положень проекту постанови здійснюється відповідно до Конституції України, законів України "Про державну підтримку сільського господарства України", "Про племінну справу у тваринництві" та "Про Державний бюджет України на 2015 рік", Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 року № 1158 та пропозицій громадських організацій (об'єднань) і регіонів.

В проекті постанови визначено об'єкти підтримки галузі тваринництва та порядок проходження бюджетних коштів.

Проектом передбачається затвердження напрямів підтримки сільськогосподарських товаровиробників, що обумовлені:

розподілом видатків Державного бюджету на 2015 рік за програмою "Державна підтримка галузі тваринництва" буде здійснюватися із загального фонду;

виробничою необхідністю. Передбачає часткове відшкодування вартості закуплених тварин. Ця норма забезпечує використання не лише племінного поголів’я маточного поголів’я великої рогатої худоби, що мотивує власників до раціонального використання високопродуктивних тварин, своєчасного придбання плідників та розведення тварин інших видів, а саме:

Порядок передбачає часткове відшкодування вартості закуплених:

плідників. При застосуванні відповідних біотехнологій плідники мають значно більший вплив ніж матки на прояв господарсько-корисних ознак тварин (продуктивність, стійкість до захворювань, відтворна здатність, тривале продуктивне використання тощо), тому відсутність мотивації до своєчасного придбання плідників призводить до зменшення генетичного різноманіття та застосування близькоспорідненого розведення (виродження стад) та гальмує появу та покращення бажаних ознак;

телиць, нетелей та корів вітчизняного походження – за умови, що самиці походять та реалізовані зі стада, що має середній надій на корову від 6000 кг молока від 1 корови за минулий рік за даними звіту про стан тваринництва (форма 24-сг). Наразі існує тенденція до скорочення поголів’я корів, через це реалізація на м’ясо високопродуктивного маточного поголів’я є недопустимою. Таких тварин доцільно використати для виробництва молока;

на племінних заводах та у племінних репродукторах племінних свинок та кнурців вітчизняного походження (класу "еліта") миргородської, великої чорної, українських степових білої і рябої порід, полтавської м’ясної, української м’ясної, червоної білопоясої порід;

на племінних заводах та у племінних репродукторах або поставлених в режимі імпорту племінних вівцематок (козоматок), баранів (цапів), ярок (кізок).

Усі види сільськогосподарських тварин мають не лише тенденцію до скорочення поголів’я, а і до повного зникнення.

Така ситуація в племінному тваринництві унеможливлює забезпечення генетичного та біологічного різноманіття сільськогосподарських тварин та зумовлює необхідність внесення зміни до постанови, що стосуються збільшення напрямів часткового відшкодування вартості племінних тварин та їх розмірів, які обумовлені собівартістю вирощування племінних тварин (собівартість зросла удвічі) та цінами, які склалися на ринку племінних (генетичних) ресурсів.

Для реалізації державної політики у сфері племінної справи у тваринництві спрямованої на забезпечення функціонування єдиної системи селекції у тваринництві проектом пропонується фінансування робіт загальнодержавного значення зокрема робіт щодо формування інформаційної бази даних з племінної справи.

Затвердження проекту постанови сприятиме інтенсивному розвитку тваринництва.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Законом України "Про Державний бюджет України на відповідний рік" передбачаються асигнування для надання сільськогосподарським товаровиробникам дотації на продукцію тваринництва та на поголів'я сільськогосподарських тварин.

Прийняття регуляторного акта дасть можливість сільськогосподарським товаровиробникам отримувати таку підтримку, яка буде їх стимулювати до нарощування поголів’я худоби, в тому числі маточного, використання в селекційному процесі кращих тварин з високими селекційними ознаками,  збільшення обсягів виробництва високоякісної тваринницької продукції.

6. Очікувані результати прийняття акта

Прийняття проекту постанови дасть можливість зміцнити галузь тваринництва, підвищити рівень селекційно-племінної роботи та продуктивності тварин, покращити соціальний стан на селі, забезпечити споживача якісною вітчизняною продукцією та продовольчу безпеку держави.

 

Об'єкт впливу

Витрати

Вигоди

Держава

 

Немає

 

Збільшення чисельності поголів’я худоби, поліпшення племінних та продуктивних якостей тварин, захист споживачів від надходження на внутрішній  ринок неякісних племінних (генетичних) ресурсів та збільшення виробництва продукції тваринництва

Суб’єкт підприємницької діяльності

Немає

Поліпшення фінансово – економічного стану товаровиробників, розширення основних засобів виробництва

Населення

Не має

Поліпшення соціального стану на селі

 

7. Обґрунтування дії строку акта

Регуляторний акт не обмежений терміном дії.

8. Визначення показників результативності акта

Результативність проекту визначається тим, що прийняття його забезпечить поліпшення фінансово – економічного стану виробників тваринницької продукції.

Обов’язковими прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта є:

1. Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта

Буде збільшено надходження до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів за рахунок податків та інших обов’язкових платежів за рахунок виробництва продукції тваринництва збільшення поголів’я тварин, збереження (створення додаткових) робочих місць, податок від реалізації готової продукції тощо)

 

2. Кількість суб’єктів господарювання на яких поширюється дія акта

Понад 1200 сільськогосподарських підприємств, понад 1000 суб’єктів племінної справи у тваринництві та близько 7 тисяч фізичних осіб

 

3. Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта

Додаткових коштів і часу, що витрачатимуть суб’єкти господарювання не передбачається, оскільки реалізація проекту постанови не передбачає додаткових витрат і часу

 

4. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання щодо основних положень акта

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта – середній, за рахунок: розміщення проекту на сайті www.minagro.gov.ua. Після прийняття акта його редакцію також буде оприлюднено на сайтах Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства аграрної політики та продовольства України

 

9. Визначення заходів, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься після набрання чинності цим регуляторним актом шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік від дня набрання чинності, шляхом аналізу статистичних даних.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде проводитись раз у три роки, починаючи з дня закінчення заходів повторного відстеження результативності цього акта, шляхом аналізу статистичних даних.

Відстеження буде здійснюватися за показниками результативності цього регуляторного акта Міністерством аграрної політики та продовольства України.

 

  

Перший заступник Міністра аграрної

політики та продовольства  України                                                                                                                                    Я.В. Краснопольський 



Додатки