портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 06 червня 2013

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку видачі дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки”

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

             від ______________                                                                                                                                                                                       №____  

Київ

 

Про затвердження Порядку видачі дозволу на зняття

та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки

 

Відповідно до статті 4-1 Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності” Кабінет Міністрів України постановляє:

 

1. Затвердити Порядок видачі дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки, що додається.

2. Установити, що дозволи, видані до набрання чинності цієї постанови, є чинними, а їх переоформлення, видача дубліката та анулювання здійснюється відповідно до Порядку, затвердженого пунктом 1 цієї постанови.

3. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади привести у трьохмісячний строк власні акти у відповідність з цією постановою.

 

 

Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                              М. АЗАРОВ

   

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку видачі дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки”

 

Міністерство аграрної політики та продовольства України з метою отримання зауважень та пропозицій оголошує про публікацію проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку видачі дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки”, доопрацьованої з урахуванням зауважень Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України, Міністерства екології та природних ресурсів України, Державного агентства земельних ресурсів України, Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

Проект постанови розроблено на виконання пункту 66.4 Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки “Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава”, затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2013 р. № 128, а також відповідно частини першої статті 4-1 Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”, пункту 41 додатку до Закону України “Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності”, статей 166 та 168 Земельного кодексу України, частини першої статті 5, абзацу дев’ятого пункту “а” та пункту “г” статті 6 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”, статті 52 Закону України “Про охорону земель”, підпункту дванадцятого пункту 4 Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 р. № 459, підпункту 4.8 пункту 4 Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженому наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23 січня 2012 р. № 770, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 січня 2012 р. за № 34/20347.

Розробка даного проекту постанови передбачена також згідно з пунктом 19 Плану діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України з підготовки проектів регуляторних актів на 2013 рік, оприлюдненого на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України www.minagro.gov.ua.

Проектом постанови передбачено створення прозорої процедури видачі дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок, визначення вичерпного переліку документів, які необхідно подавати суб’єкту господарювання державному адміністратору дозвільного центру (центру надання адміністративних послуг) для одержання дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки, вичерпного переліку підстав для переоформлення, видачі дубліката, анулювання, відмови у видачі дозволу.

Крім того, у проекті постанови пропонується встановити, що дозволи видаються на безоплатній основі на необмежений строк, а також визначити строки прийняття рішень з питань видачі (відмови у видачі), переоформлення, видачі дубліката дозволу відповідно до статті 4-1 Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”.

Проект постанови розміщено на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України за адресою: www.minagro.gov.ua та Державної інспекції сільського господарства України за адресою: www.disgu.gov.ua.

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Державна інспекція сільського господарства України, вул. Баумана, 9/12, м. Київ, 03190, е-mail: shumeyko@meta.ua, тел. 232-94-47; е-mail: tylyza@meta.ua, тел./факс 232-94-37

Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, 01011, м. Київ,  вул. Арсенальна, 9/11, е-mail: mail@dkrp.gov.ua, тел. 254-56-73

 

 

Голова Державної інспекції

сільського господарства України                                                                                                                                                   М.О. Вашешніков

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку видачі дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку видачі дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки” (далі – проект постанови) розроблено на виконання пункту 66.4 Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки “Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава”, затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2013 р. № 128, а також відповідно до частини першої статті 4-1 Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”, пункту 41 додатку до Закону України “Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності”, статей 166 та 168 Земельного кодексу України, частини першої статті 5, абзацу дев’ятого  пункту “а” та пункту “г” статті 6 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”, статті 52 Закону України “Про охорону земель”, підпункту дванадцятого пункту 4 Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 р. № 459, підпункту 4.8 пункту 4 Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23 січня 2012 р. № 770, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 січня 2012 р. за № 34/20347.

Розробка даного проекту акта передбачена також згідно з пунктом 19 Плану діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України з підготовки проектів регуляторних актів на 2013 рік, оприлюдненого на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України www.minagro.gov.ua.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту постанови є упорядкування на законодавчому рівні процедури видачі дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок.

Єдиним шляхом досягнення даної мети є затвердження цього Порядку постановою Кабінету Міністрів України, що передбачено в частині першій статті 4-1 Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”.

До принципових положень проекту постанови відноситься визначення вичерпного переліку:

документів, які необхідно подавати для одержання дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки;

підстав для переоформлення,  видачі дубліката, анулювання, відмови у видачі дозволу.

Також у проекті постанови пропонується визначити, що Порядок видачі дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок поширюється лише на юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі – суб’єкти господарювання), які на земельних ділянках, що перебувають у їх власності чи користуванні, здійснюють господарську діяльність у процесі якої проводять роботи, пов’язані з порушенням ґрунтового покриву земельної ділянки, у тому числі гірничодобувні, геологорозвідувальні, будівельні роботи.

Видача (переоформлення, видача дублікату, анулювання) дозволу, оформленого Державними інспекціями сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, які є дозвільними органами, здійснюється за принципом організаційної єдності через дозвільні центри міських рад, що є обласними центрами, дозвільні центри Київської, Севастопольської і Сімферопольської міських рад.

Крім того, у проекті постанови пропонується встановити, що дозволи видаються на безоплатній основі на необмежений строк, а також визначити строки прийняття рішень з питань видачі (відмови у видачі), переоформлення, видачі дубліката дозволу відповідно до статті 4-1 Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”.

3. Правові аспекти

Основними нормативно-правовими актами, що діють у даній сфері правового регулювання, є:

Конституція України;

Земельний кодекс України від 25 жовтня 2001 р. № 2768-ІІІ;

Закон України від 06 вересня 2005 р. № 2806-ІV “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”;

Закон України від 19 травня 2011 р. № 3392- ІV “Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності”;

Закон України від 05 квітня 2007 р. № 877-V “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”;

Закон України від 19 червня 2003 р. № 963-ІV “Про державний контроль за використанням та охороною земель”;

Закон України від 19 червня 2003 р. № 962-ІV “Про охорону земель”;

Указ Президента України від 13 квітня 2011 р. № 459 “Про Державну інспекцію сільського господарства України”;

постанова Кабінету Міністрів України від 21 травня 2009 р. № 526 “Про заходи щодо упорядкування видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності”;

постанова Кабінету Міністрів України від 25 липня 2007 р. № 963 “Про затвердження Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу”;

постанова Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 59 “Про затвердження Положення про порядок надання гірничих відводів”;

наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 03.03.2012 р. № 98 “Про затвердження ДБН А.2.2-3-2012 “Склад та зміст проектної документації на будівництво”;

наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23 січня 2012 р. № 770 “Про затвердження Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12 січня 2012 р. за № 34/20347;

наказ Державного комітету України по земельних ресурсах від 04 січня 2005 р. № 1 “Про затвердження порядку видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 січня 2005 р. за № 70/10350.

Згідно зі статтею 168 Земельного кодексу України власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Відповідно до частини першої статті 5, абзацу дев’ятого пункту “а” та пункту “г” статті 6 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”, статті 52 Закону України “Про охорону земель”, підпункту дванадцятого пункту 4 Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 р. № 459, пункту 11 додатка 1 та підпункту 5 пункту 4 додатка 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2009 р. № 526 “Про заходи щодо упорядкування видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності”, підпункту 4.8 пункту 4 Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23 січня 2012 р. № 770, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 січня 2012 р. за № 34/20347, дозволи на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок видаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Порядок видачі дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок власникам та користувачам земельних ділянок, які не є суб’єктами господарювання, буде затверджено окремим нормативно-правовим актом.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Фінансово-економічні розрахунки не приводяться у зв’язку із тим, що даний нормативно-правовий акт не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України та місцевих бюджетів на його впровадження.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови доопрацьовано з урахуванням зауважень Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України, Міністерства екології та природних ресурсів України, Державного агентства земельних ресурсів України, Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва і підлягає повторному направленню на розгляд та погодження цих органів. Після отримання відповідних погоджень проект постанови буде направлено для проведення правової експертизи до Міністерства юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6-1. Запобігання дискримінації

Проект постанови не містить ознак дискримінації.

7. Запобігання корупції

Проект постанови не містить ризиків вчинення корупційних діянь.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України за адресою: www.minagro.gov.ua та Державної інспекції сільського господарства України за адресою: www.disgu.gov.ua.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується відносин у соціально-трудовій сфері.

10. Оцінка регуляторного впливу

Прийняття постанови сприятиме дотриманню прав та охоронюваних законом інтересів суб’єктів господарювання (власників та користувачів земельних ділянок), які у процесі ведення господарської діяльності планують здійснювати гірничодобувні, геологорозвідувальні, будівельні чи інші роботи, пов’язані з порушенням ґрунтового покриву земельних ділянок.

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови дозволить створити прозору процедуру отримання суб’єктами господарювання через дозвільні центри дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок, сприятиме збереженню та раціональному використанню ґрунтового покриву, у тому числі родючого шару ґрунту земельних ділянок.

 

 

Голова Державної інспекції

сільського господарства України                                                                                                                                                    М.О. Вашешніков

 

 

Аналіз регуляторного впливу

проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку  видачі дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки”

 

1. Опис проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання

Проект постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку видачі дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки” розроблено на виконання пункту 66.4 Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки “Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава”, затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2013 р. № 128, а також відповідно до абзацу першого частини першої статті 4-1 Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”, пункту 41 додатку до Закону України “Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності”.

Розробка даного проекту постанови передбачена також згідно з пунктом 19 Плану діяльності Міністерства аграрної політики та продовольства України з підготовки проектів регуляторних актів на 2013 рік, який оприлюднено на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України www.minagro.gov.ua.

Згідно зі статтею 168 Земельного кодексу України  власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Відповідно до частини першої статті 5, абзацу дев’ятого пункту “а” та пункту “г” частини першої статті 6 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”, статті 52 Закону України “Про охорону земель”, підпункту дванадцятого пункту 4 Положення про Державну інспекцію сільського господарства України, затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 р. № 459, пункту 11 Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, що видаються виключно через дозвільні центри (додаток 1), та підпункту 3 пункту 4 Основних вимог до порядку взаємодії державного адміністратора з місцевими дозвільними органами, суб’єктами господарювання та територіальним органом спеціально уповноваженого органу з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності щодо видачі документів дозвільного характеру (додаток 2), що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2009 р. № 526 “Про заходи щодо упорядкування видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності”, підпункту 4.8 пункту 4 Положення про державну інспекцію сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженому наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 23 січня 2012 р. № 770, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України12 січня 2012 р. за № 34/20347, дозволи на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок видаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

У проекті постанови пропонується визначити, що порядок видачі дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок поширюється лише на юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі – суб’єкти господарювання), які на земельних ділянках, що перебувають у їх власності чи користуванні, здійснюють господарську діяльність у процесі якої проводять роботи, пов’язані з порушенням ґрунтового покриву земельної ділянки, у тому числі гірничодобувні, геологорозвідувальні, будівельні роботи.

На сьогодні дозволи на зняття родючого шару ґрунту оформляються місцевими дозвільними органами та видаються державними адміністраторами за принципом організаційної єдності через дозвільні центри міських рад, що є обласними центрами, дозвільні центри Сімферопольської, Київської та Севастопольської міських рад відповідно до “Порядку видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок”, який затверджено наказом Держкомзему від 04 січня 2005 р. № 1, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 січня  2005 р. за № 70/10350. Однак, цей наказ Держкомзему суперечить абзацу першому частини першої статті 4-1 Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”, у якому визначено, що порядок видачі документів дозвільного характеру встановлюється Кабінетом Міністрів України, що і пропонується врегулювати прийняттям даного проекту акта.

Проект постанови розроблено Державною інспекцією сільського господарства України (далі – Держсільгоспінспекція України).

2. Визначення цілей державного регулювання

Правові норми проекту постанови стосуються прав та обов’язків суб’єктів господарювання (юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців), які на земельних ділянках, що перебувають у їх власності чи користуванні, здійснюють господарську діяльність у процесі якої проводять роботи, пов’язані з порушенням ґрунтового покриву земельної ділянки, у тому числі гірничодобувні, геологорозвідувальні, будівельні роботи.

Метою розробки проекту постанови є упорядкування на законодавчому рівні процедури видачі дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок.

Проектом постанови пропонується визначити:

прозору процедуру отримання суб’єктами господарювання через дозвільні центри дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок;

вичерпний перелік документів, які необхідно подавати суб’єкту господарювання державному адміністратору для одержання дозволу;

вичерпний перелік підстав для переоформлення, видачі дублікату, анулювання, відмови у видачі дозволу.

За предметом правового регулювання проект постанови не належить до пріоритетних сфер адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу.

Порядок видачі дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки власникам та користувачам земельних ділянок, які не є суб’єктами господарювання, буде затверджено окремим нормативно-правовим актом.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення  зазначеної цілі, переваги обраного способу

Існують два альтернативні способи досягнення цілі державного регулювання.

Перший спосіб – невтручання і залишення існуючої ситуації.

Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки на сьогодні дозволи видаються державними адміністраторами відповідно до “Порядку видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок”, який затверджено наказом Держкомзему від 04 січня 2005 р. № 1, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 20 січня 2005 р. за № 70/10350. Даний наказ Держкомзему не відповідає вимогам частини першої статті 4-1 Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”, у якій визначено, що порядок видачі документів дозвільного характеру встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Другий спосіб – прийняття зазначеного проекту постанови.

Прийняття проекту постанови сприятиме створенню прозорої процедури отримання дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок, збереженню та раціональному використанню родючого шару ґрунту земельних ділянок та буде відповідати вимогам частини першої статті 4-1 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”.

 

Можливі способи досягнення цілей

 

Оцінка способу

Причини відмови від альтернативних способів, аргументи щодо переваги обраного способу

Збереження чинного регулювання

- спосіб оцінюється як такий, що не в повній мірі забезпечує вимоги чинного законодавства України у сфері здійснення державного контролю за використанням та охороною земель;

- неповною мірою вирішує правові та соціальні потреби і завдання, передбачені законодавством України;

- забезпечує лише часткове досягнення цілей регулювання.

- неповною мірою забезпечує виконання вимог чинного законодавства в Україні, не відповідає вимогам частини першої статті 4-1 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”.

Обраний спосіб

- відповідає потребам у вирішенні проблеми;

- відповідає вимогам чинного законодавства;

- забезпечує виконання національного законодавства України.

- розв’язується проблема та досягаються поставлені цілі.

 

Таким чином, на даному етапі найбільш прийнятним є другий спосіб.

4. Опис механізму, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми

Механізм дії регуляторного акта.

Для досягнення цілей, визначених у розділі другому Аналізу регуляторного впливу, проектом постанови пропонується затвердити вичерпний перелік:

документів, які необхідно подавати суб’єкту господарювання державному адміністратору дозвільного центру для одержання дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки;

підстав для переоформлення, видачі дублікату, анулювання, відмови у видачі дозволу.

Крім того, у проекті постанови пропонується встановити, що дозволи видаються на безоплатній основі на необмежений строк, а також визначити строки прийняття рішень з питань видачі (відмови у видачі), переоформлення, видачі дубліката дозволу відповідно до статті 4-1 Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”.

Ці положення проекту акта є найбільш актуальними, оскільки без їх прийняття неможливо посилити контроль за раціональним використанням ґрунтового покриву, у тому числі родючого шару ґрунту земельних ділянок.

Організаційні заходи для впровадження регулювання.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи:

1. Провести погодження проекту постанови з заінтересованими центральними органами виконавчої влади, отримати висновок правової експертизи в Міністерстві юстиції України, внести на розгляд Кабінету Міністрів України.

2. Забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення на веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державної інспекції сільського господарства України.

Розв’язання означеної проблеми можливе лише шляхом прийняття даного проекту постанови.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

З прийняттям запропонованого проекту постанови прийом заяви та доданих до неї документів для отримання дозволу буде здійснюватися державними адміністраторами дозвільних центрів міських рад, що є обласними центрами, дозвільних центрів міських рад Києва, Севастополя, Сімферополя, що відповідатиме вимогам Закону України “Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”.

Зважаючи на це, прийняття проекту постанови сприятиме дотриманню прав та охоронюваних законом інтересів суб’єктів господарювання, які зобов’язані отримати, переоформити чи отримати дублікат дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки у зв’язку із необхідністю проведення робіт, пов’язаних з порушенням ґрунтового покриву земельної ділянки.

Це дозволить створити прозору процедуру отримання дозволу, забезпечити збереження та раціональне використання ґрунтового покриву, у тому числі родючого шару ґрунту земельних ділянок.

Ризику впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта немає.

Реалізація вимог запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових витрат із Державного бюджету України.

6. Очікувані результати прийняття акта

 

Вигоди

Витрати

Для держави:

установлення прозорої процедури отримання дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки, забезпечення збереження та раціонального використання ґрунтового покриву, у тому числі родючого шару ґрунту земельних ділянок

витрати із державного та місцевих бюджетів відсутні

Для суб’єктів господарювання:

посилення гарантій державного захисту прав та охоронюваних законом інтересів суб’єктів господарювання (власників та  користувачів земельних ділянок)

додаткові витрати відсутні

 

Для населення:

посилення гарантій зі сторони держави для громадян (власників та користувачів земельних ділянок), захист їх прав та охоронюваних законом інтересів

додаткові витрати відсутні

 

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк дії регуляторного акту не обмежений, що забезпечить постійне державне регулювання в даній сфері.

Зміна строку дії регуляторного акта можлива в разі зміни міжнародно-правових актів, що регулюють зазначене питання, чи законодавчих актів України вищої юридичної сили на виконання яких розроблений цей проект постанови.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Прогнозні значення показників результативності регуляторного акта:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією регуляторного акта, не визначається та не передбачається, оскільки норми проекту постанови не встановлюють ні податки, ні надходження;

кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта не обмежена;

розмір коштів та час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на дотримання процедур, пов’язаних із виконанням вимог акта, не змінюватимуться;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта – середній.

Після прийняття проекту постанови її буде доведено до відома суб’єктів господарювання шляхом опублікування в офіційних друкованих виданнях, включення до електронного Єдиного реєстру нормативно-правових актів, розміщення у мережі Інтернет на офіційних веб-сайтах Мінагрополітики України www.minagro.gov.ua та Держсільгоспінспекції України www.disgu.gov.ua.

Прийняття проекту постанови не передбачає утворення додаткових державних чи громадських контролюючих органів і не потребує матеріальних витрат на його впровадження.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності проекту регуляторного акта буде здійснюватись до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій і зауважень до нього та їх аналізу.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта планується здійснити через рік після набрання ним чинності, у результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного обстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу якісних показників дії регуляторного акта, ці питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін до даного акта.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акта порівнюватимуться зі значенням аналогічних показників, що будуть встановлені під час повторного відстеження.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Держсільгоспінспекцією України та Мінагрополітики України протягом усього строку дії регуляторного акта шляхом:

аналізу звітів і статистичних даних відповідних територіальних органів Держсільгоспінспекції України;

розгляду пропозицій та зауважень, що надходитимуть до Мінагрополітики України та Держсільгоспінспекції України.

Відстеження будуть узагальнюватись та у разі необхідності, вноситись у якості пропозицій до плану законопроектної діяльності Мінагрополітики України на відповідний рік.

 

 

Голова Державної інспекції

сільського господарства України                                                                                                                                                 М.О. Вашешніков