портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 11 липня 2017

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах)"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

            від  ______________                                                                                                                                                                                №_____ 

 

Київ

 

Про затвердження Порядку проведення аукціонів з

продажу права на укладення договорів на право

спеціального використання водних біоресурсів у

рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах)

 

Відповідно до статті 30 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів" Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Затвердити Порядок проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах), що додається.

 

  

 

          Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                      В. ГРОЙСМАН   

         

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах)"

 

      З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах)" (далі – проект постанови) Мінагрополітики оголошує про його публікацію.

       Повний пакет документів до проекту постанови розміщено на офіційних веб-сайтах Міністерства агарної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua (розділ "Регуляторна політика"; підрозділ "Проекти регуляторних актів") та Державного агентства рибного господарства України www.darg.gov.ua (розділ "Діяльність"; підрозділи "Проекти документів").

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресами:

   Міністерство аграрної політики та продовольства України (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24), e-mail: olena.malienda@minagro.gov.ua.

    Державне агентство рибного господарства України (04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, буд. 45-А), e-mail: akva@darg.gov.ua.

       Відповідальний виконавець: Плічко Василь Федорович, заступник начальника Управління – начальник відділу організації промислового рибальства Управління організації рибальства, аквакультури та наукового забезпечення галузі, тел. 484-63-55.

 

 

Перший заступник

Міністра аграрної політики 

та продовольства України                                                                                                                                                                    М. Мартинюк

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах)"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах)" (далі – проект постанови), розроблено відповідно до статті 30 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів" з метою визначення процедури продажу права на укладення договорів на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах) шляхом проведення аукціону.

2. Мета і шляхи її досягнення

Прийняття проекту постанови дозволить встановити правила підготовки, організації і механізм проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах), що в свою чергу дасть можливість залучити до здійснення промислового рибальства більшу кількість суб’єктів рибного господарства, створить можливість для планування економічної діяльності, формування прозорих конкурентних умов серед суб’єктів рибного господарства, що в свою чергу забезпечить розвиток ефективного бізнес середовища.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:

Конституція України;

Закон України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів";

постанова Кабінету Міністрів України від 25.11.2015 № 992 "Про затвердження Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація постанови не потребує додаткових фінансових, матеріальних та інших витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України, Міністерством екології та природних ресурсів України, Державною регуляторною службою

України, Антимонопольним комітетом України та проведення правової експертизи Міністерством юстиції України .

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua) та Державного агентства рибного господарства України (www.darg.gov.ua) відповідно до частини третьої статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації".

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту постанови не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів прийняття акта

Прийняття проекту постанови визначить процедуру продажу права на укладення договорів спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах) шляхом проведення відкритих та прозорих аукціонів, створить умови для розвитку ринкових відносин між субєктами господарювання, залучення нових субєктів рибного господарства, а також забезпечення рівних прав на здіснення промислового рибальства.

 

 

Голова Державного агентства 

рибного господарства України                                                                                                                                                       Я.Б. Ковалів

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах)"

 

I. Визначення проблеми

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах)" (далі – проект постанови) розроблено відповідно до статті 30 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів", якою визначено, що договори на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах) можуть укладатися за результатами аукціонів, що проводяться для реалізації квот або прогнозів допустимого вилову, що вивільняються внаслідок припинення права користувачів на спеціальне використання водних біоресурсів, або з резерву.

Порядок проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах) встановлює Кабінет Міністрів України.

На даний час відсутній порядок проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах) (далі – аукціон), тому прийняття проекту постанови усуне прогалину у законодавстві, дозволить встановити правила підготовки, організації і механізм проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на спеціальне використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах), що в свою чергу дасть можливість залучити до здійснення промислового рибальства більшу кількість суб’єктів рибного господарства, створить можливість для планування економічної діяльності, формування прозорих конкурентних умов серед суб’єктів рибного господарства, що в свою чергу забезпечить розвиток ефективного бізнес середовища.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

зменшення кількості спожитої рибної продукції, у зв’язку зі зменшенням суб’єктів рибогосподарської діяльності.

 

Держава

зменшення надходжень до бюджету, у зв’язку з тим, що не буде збільшення кількості суб’єктів господарювання, які б здійснювали добування (вилов) водних біоресурсів.

 

Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва

відсутність можливості придбати частку добування (вилову) на аукціоні та здійснювати спеціальне використання водних біоресурсів.

 

 

Дана проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, а також за допомогою діючих регуляторних актів, оскільки на даний час немає порядку проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах), який відповідно до чинного законодавства встановлює Кабінет Міністрів України

II. Цілі державного регулювання

Проектом постанови буде встановлено порядок, правила підготовки, організації і механізм проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах).

Зазначені цілі державного регулювання будуть досягнути з дня набрання чинності змінами, передбаченими проектом постанови

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

Визначення альтернативних способів

Під час підготовки проекту постанови було опрацьовано два альтернативні способи досягнення вищезазначених цілей:

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

залишити чинне законодавство без змін, проте даний спосіб не врегулює порядок проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах)

Альтернатива 2

прийняття проекту постанови забезпечить можливість суб’єктам господарювання придбати право на частку добування (вилову) шляхом проведення відкритого і прозорого аукціону

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

зменшення надходжень до бюджету, у зв’язку з тим, що не буде збільшення кількості суб’єктів господарювання, і як наслідок зменшення виробленої рибної продукції

Альтернатива 2

збільшення надходжень до бюджету у зв’язку зі збільшенням кількості суб’єктів господарювання, збільшення кількості спожитої рибної продукції на душу населення

витрати, пов’язані з адмініструванням процесу регулювання державними органами та прийняттям проекту постанови (час та заробітна плата спеціаліста відповідної категорії, витрати на канцелярські товари)

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

зменшення кількості та споживчого вибору продукції рибного господарства

Альтернатива 2

збільшення кількості спожитої рибної продукції на душу населення та збільшення споживчого вибору

 

відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

16

105

311

432

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

3,7

24

72

100%

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

відсутність можливості придбати право на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах) і використання частки добування (вилову) суб’єктами господарювання, що не сприятиме розвитку економічного та конкурентного середовища

Альтернатива 2

можливість отримати право на здійснення спеціального використання водних біоресурсів, збільшення кількості господарюючих суб’єктів, можливість планування економічної діяльності у довгостроковій перспективі

витрати, пов’язані з процедурою отримання первинної інформації про порядок проведення аукціону, (витрати часу на отримання інформації, вартість часу), витрати на сплату гарантійного внеску для участі в аукціоні, сплату за придбаний лот (у разі перемоги на аукціоні), можливі витрати пов’язані з придбанням обладнання, матеріально-технічної бази, наймом додаткового персоналу тощо.

 

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

Порядко-овий номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

витрати, повязані з можливим придбанням судна, технологічного обладнання, сіток, одягу та взуття рибалки, комплектація плавзасобу – з розрахунку на 1 баркас та та 1 рибалку – 77000 грн.

385000 грн.

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

не передбачені

не передбачені

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

не передбачені

не передбачені

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

не передбачені

не передбачені

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

витрати, пов’язані з проведенням атестації та підготовки персоналу

з розрахунку на 1 рибалку -1500 грн.

7500 грн.

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

30 грн.

150 грн.

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

витрати на виплату заробітної плати рибакам

З розрахунку виплати заробітної плати 1 рибалки – 4000 грн.

16000 грн.

8

Інше (уточнити), гривень

-

-

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

82530 грн.

412650 грн.

10

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

суб’єкти середнього підприємництва – 16

суб’єкти великого підприємництва - 0

 

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

суб’єкти середнього підприємництва – 1,320,480 грн.

 

суб’єкти великого підприємництва - 0

суб’єкти середнього підприємництва – 6,602,400 грн.

суб’єкти великого підприємництва - 0

 

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

 

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

79000 грн.

10000 грн.

445000 грн.

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

не передбачені

не передбачені

 

Вид витрат

Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

22,7 грн.

не передбачені

22,7 грн.

113,5 грн.

 

*Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).

 

Вид витрат

Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік)

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

 

*Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

 

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий)

Разом за рік (стартовий)

Витрати за п’ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

витрати, пов’язані з атестацією працівників

з розрахунку на 1 рибалку – 1500 грн.

 

1500 грн.

7500 грн.

Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

 

30 грн.

право на здійснення спеціального використання водних біоресурсів надається на 5 років, тому витрати передбачені в стартовому році

право на здійснення спеціального використання водних біоресурсів надається на 5 років, тому витрати передбачені в стартовому році

 

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу

можливі витрати, пов’язані з наймом персоналу:

у розрахунку на 1 рибалку -4000 грн.

20000 грн.

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1

витрати відсутні

Альтернатива 2

За перший рік:

суб’єкти середнього підприємництва – 1,320,480 грн.

суб’єкти великого підприємництва - 0

 

За п’ять років:

суб’єкти середнього підприємництва – 6,602,400 грн.

суб’єкти великого підприємництва - 0

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

За результатами опрацювання альтернативних способів досягнення цілей державного регулювання здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

дана альтернатива оцінена відповідним балом у зв'язку з тим, що у випадку залишення чинного законодавства без змін, проблема буде неврегульована, так як буде відсутній порядок проведення аукціонів на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах). Це суперечитиме статті 30 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів".

Тому цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Альтернатива 2

4

дана альтернатива оцінена відповідним балом у зв'язку з тим, що проектом постанови буде врегульовано порядок проведення аукціонів на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах), що відповідає статті 30 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів".

Тому цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде)

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

оцінюючи підсумкові вигоди даної альтернативи, необхідно зазначити, що проблема буде вирішена шляхом приведення нормативно-правових актів у відповідність до чинного законодавства, що дасть можливість проведення аукціонів на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах)

оцінюючи підсумкові витрати даної альтернативи, то вони складають:

витрати, пов’язані з адмініструванням процесу регулювання державними органами та прийняттям проекту постанови (час та заробітна плата спеціаліста відповідної категорії, витрати на канцелярські товари), витрати, пов’язані з процедурою отримання первинної інформації про проведення аукціону (витрати часу на отримання інформації, вартість часу)

враховуючи оцінені у цій таблиці підсумкові витрати та вигоди, необхідно зазначити, що для вирішення проблеми найбільш виправданою та доцільною є Альтернатива 2, тому що вона призведе до повного вирішення проблеми, визначеної розділом I аналізу регуляторного впливу

Альтернатива 1

вигоди відсутні

оцінюючи підсумкові витрати даної альтернативи, необхідно зазначити, що проблема буде продовжувати існувати

оцінивши підсумкові вигоди та витрати, необхідно зазначити, що Альтернатива 1 не сприятиме вирішенню проблеми, а лише поглибить її, тому вибір даної альтернативи не є можливим.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

причиною відмови від даної альтернативи є те, що вона не сприятиме вирішенню проблеми, не відповідає чинному законодавству

Х

Альтернатива 2

перевага даної альтернативи полягає в тому, що прийняття проекту постанови повністю вирішує проблему, визначену в розділі I аналізу регуляторного впливу

ризики відсутні

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Для розв’язання проблеми пропонується надання можливості суб’єктам господарювання придбати право на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах) шляхом організації аукціону.

Додержання вимог регуляторного акта не потребуватиме запровадження державного нагляду та контролю.

Крім того, для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи як забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом оприлюднення його в засобах масової інформації, мережі Інтернет та проведення дозвільними органами інформаційно-роз’яснювальної роботи.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

 

ТЕСТ

малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з "15"травня 2017 р. по "15" травня 2017 р.

 

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Проведено нараду за участю представників асоціації "Укррибспілка"

3

За результатами наради було вирішено, що існує доцільність розроблення механізму та врегулювання порядку проведення аукціонів з продажу права на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах

2

Проведено нараду за участю представників громадської спілки "Асоціація рибогосподарських підприємств України"

5

За результатами наради було вирішено, що у зв’язку з необхідністю надати можливість суб’єктам господарювання придбати право на укладення договорів на право спеціального використання водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах (їх частинах необхідно підтримати та сприяти з боку громадськості розробленню відповідного Порядку.

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 432 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 105 (одиниць) та мікропідприємництва 311 (одиниць);

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 96,3 % (відсотків).

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Оцінка "прямих" витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

витрати пов’язані з можливим придбанням суден , технологічного обладнання, сіток тощо:

з розрахунку мінімальних витрат на 1 баркас, 1 рибалку – 62000 грн.

відсутні

відсутні

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

витрати, пов’язані з постановкою на облік, подання акту технічного обліку, присвоєння номерного знаку:

з розрахунку на 1 баркас– 8000 грн.+1 день X 22,7 X 2 X 1 = 363,245 грн.

не передбачені

не передбачені

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

витрати на паливно-мастильні матеріали, експлуатацію знарядь лову, електроенергію з розрахунку на 1 баркас

115,200 грн.

витрати на паливно-мастильні матеріали, експлуатацію знарядь лову, електроенергію з розрахунку на 1 баркас

115,200 грн.

витрати на паливно-мастильні матеріали, експлуатацію знарядь лову, електроенергію з розрахунку на 1 баркас

576,000 грн.

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х кількість процедур технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

не передбачені

не передбачені

не передбачені

5

Інші процедури (уточнити)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

 

62 478,445

 

Х

 

312 392,225

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

 

432

8

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

 

26 990 688,24

 

Х

 

134 953 341,2

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

168

(20 хв.Х 1,05 грн. X 8 грн.)

право на використання частки добування (вилову) встановлюється на 5 років. Витрати тільки в стартовому році

право на використання частки добування (вилову) встановлюється на 5 років. Витрати тільки в стартовому році

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:

витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

168

(20 хв.Х 1,05 грн. X 8 грн.)

право на використання частки добування (вилову) встановлюється на 5 років. Витрати тільки в стартовому році

право на використання частки добування (вилову) встановлюється на 5 років. Витрати тільки в стартовому році

11

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

не передбачені

не передбачені

не передбачені

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік

не передбачені

не передбачені

не передбачені

13

Інші процедури (уточнити)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

14

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

 

336

 

Х

 

право на використання частки добування (вилову) встановлюється на 5 років. Витрати тільки в перший рік

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

432

право на використання частки добування (вилову) встановлюється на 5 років. Витрати тільки в стартовому році

право на використання частки добування (вилову) встановлюється на 5 років. Витрати тільки в стартовому році

16

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

145 152

 

Х

право на використання частки добування (вилову) встановлюється на 5 років. Витрати тільки в стартовому році

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:

Державне агентство рибного господарства України

 

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

20 хв.

1,05

1

581

18301,5

2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

камеральні

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

виїзні

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

7.Інші адміністративні процедури (уточнити): _______________________

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

18301,5

Сумарно за п’ять років

Х

Х

Х

Х

витрати передбачені в стартовому році

 

* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, та на кількість процедур за рік.

Державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу)

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п’ять років

1

Оцінка "прямих" витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

26 990 688,24

134 953 341,2

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

145 152

145 152

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

27 135 840,24

135 098 493,2

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

18301,5

18301,5

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

27 154 141,74

135 116 794,7

 

5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання не передбачено.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії цього регуляторного акту запропоновано встановити на необмежений термін. Зміна терміну дії акта можлива в разі зміни правових актів, на вимогах яких базується проект регуляторного акту. Термін набрання чинності регуляторним актом – відповідно до законодавства після його офіційного оприлюднення

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Показники результативності визначатимуться:

збільшенням кількості суб’єктів господарювання;

збільшенням надходжень до державного бюджету;

збільшенням кількості добутих (виловлених) водних біоресурсів;

збільшенням кількості та споживчого вибору продукції рибного господарства для населення.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Державним агентством рибного господарства України.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено після набрання чинності цім регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження буде проводитись через рік з дня набрання чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних порівняно з базовим відстеженням.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

 

 

Перший заступник Голови

Державного агентства рибного

господарства України                                                                                                                                                                             В. Фалей



Додатки