портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 01 червня 2016

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від  ______________                                                                                                                                                                                №_____ 

  

Київ

 

Про затвердження Порядку контролю за

діяльністю органів з оцінки відповідності

у сфері насінництва та розсадництва

 

Відповідно до статті 181 Закону України "Про насіння і садивний матеріал" Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Порядок контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, що додається.

2. Ця постанова набирає чинності одночасно із набранням чинності Законом України від 08 грудня 2015 р. № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами", але не раніше ніж з дня її офіційного опублікування. 

 

 

Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                      В. ГРОЙСМАН

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва" (далі – проект постанови) Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект постанови розроблено на виконання Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами", яким, зокрема, внесено зміни до Закону України "Про насіння і садивний матеріал", в частині встановлення контролю за діяльністю органів оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва.

Проект постанови разом з аналізом регуляторного впливу розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика").

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України,

вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01011,

е-mail: oleksandr.viktoruk@minagro.gov.ua, Вікторук Олександр Михайлович,

тел./факс: 279-27-04.

Державна регуляторна служба України,

м. Київ,  вул. Арсенальна, 9/11, 01011,

е-mail: inform@dkrp.gov.ua

 

 

Перший заступник Міністра 

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                             Я. Краснопольський  

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва" (далі - проект постанови) розроблено на виконання Закону України від 08 грудня 2015 р. № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами".

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту постанови є визначення процедури здійснення контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва щодо виконання функцій, на які їх уповноважено Мінагрополітики.

3. Правові аспекти

У цій сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:

Конституція України;

Закон України від 08 грудня 2015 р. № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами";

Закон України "Про насіння і садивний матеріал".

4 Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація положень проекту постанови не потребує видатків із Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України, Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Проект постанови потребує проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, що містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика").

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

10¹. Вплив реалізації акта на ринок праці

Проект постанови не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

З прийняттям проекту постанови буде визначено процедуру здійснення контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, щодо виконання функцій, на які їх уповноважено Мінагрополітики.

  

 

Міністр аграрної політики 

та продовольства України                                                                                                                                                                           Т. Кутовий

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва"

 

І. Визначення проблеми

Законом України від 08 грудня 2015 р. № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами" внесено зміни до законів України "Про насіння і садивний матеріал" та "Про охорону прав на сорти рослин" і передано функції у сфері насінництва та розсадництва, які на сьогодні здійснює Державна інспекція сільського господарства України до Мінагрополітики.

Мінагрополітики уповноважує органи з оцінки відповідності на виконання функцій у сфері насінництва та розсадництва.

Зокрема, статтею 181 Закону України "Про насіння і садивний матеріал" (далі – Закон) передбачено, що контроль за діяльністю органу з оцінки відповідності щодо виконання функцій, на які його уповноважено, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

На виконання статті 181 Закону Мінагрополітики розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва" (далі - проект постанови), прийняття якого зумовлено необхідністю визначення процедури здійснення контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, щодо виконання функцій, на які його уповноважено.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання,

+

 

У тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

 

ІІ. Цілі державного регулювання

Основною ціллю державного регулювання є встановлення процедури здійснення контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, щодо виконання функцій, на які їх уповноважено.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

 

Невтручання і залишення

існуючої ситуації

Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки Мінагрополітики не зможе здійснювати контроль за уповноваженими органами з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва.

Альтернатива 2

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми дасть можливість визначити процедуру здійснення контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва щодо виконання функцій, на які його уповноважено.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

 

Невтручання і

залишення

існуючої ситуації

Мінімальні

Існує ймовірність неякісного виконання функцій з визначення посівних якостей насіння та товарних якостей садивного матеріалу, здійснення лабораторного сортового контролю, що може призвести до поширення насіння сумнівної якості.

Відсутні

Альтернатива 2

 

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Висока

Контроль за етапами виробництва насіння та садивного матеріалу та встановлення відповідальності за його виробництвом сприятиме покращенню якості насіння (садивного матеріалу), можливість виходу продукції насінництва та розсадництва на міжнародні ринки. Сприятиме надходженню інвестицій у галузь насінництва та розсадництва.

Витрати на відрядження з розрахунку 30 грн. за сутки + оплата квитків на проїзд. Склад комісії не менше 3-х осіб, термін перевірки для планової – не більше 15 днів, позапланової – 10 днів.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Невтручання і залишення

існуючої ситуації

Мінімальні

Вірогідність придбання неякісного насіння та/або садивного матеріалу, недоотримання прибутків та запланованих врожаїв.

Відсутні.

Альтернатива 2

 

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Високі

Захист інтересів громадян шляхом отримання якісного насіння та садивного матеріалу, що забезпечить стабільне виробництво продукції рослинництва (розсадництва) та отримання прибутків.

Відсутні.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

Х

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

Х

Х

Х

Х

Х

* У зв’язку із внесенням змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 "Про затвердження Методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта", Мінагрополітики листом від 01.04.2016 № 37-13-2-13/4727 звернулося до громадських організацій у сфері насінництва та розсадництва з проханням провести консультації з учасниками ринку насіння та надати відповідну інформацію, яка буде використана Мінагрополітики при розробці галузевих нормативно-правових актів, в тому числі, при підготовці аналізу впливу регуляторного акту. У отриманих від громадських організацій відповідях зазначено, що ця інформація є інформацією з обмеженим доступом, а відповідні дані відсутні в розпорядженні Мінагрополітики.

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

 

Невтручання і залишення

існуючої ситуації

Відсутні

Існує ймовірність придбання (продажу) неякісного насіння (садивного матеріалу). Неможливість встановлення особи, яка видала сертифікат на насіння (садивний матеріал), якість яких не відповідає стандартам на насіння (садивний матеріал).

Відсутні.

Альтернатива 2

 

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Високі

Забезпечення здорової конкуренції у сфері насінництва та розсадництва, що позитивно вплине на якість виробництва насіння (садивного матеріалу), та забезпечить його вихід на міжнародні ринки. Відповідальність за видачу документів на насіння (садивний матеріал).

Відсутні.

 

Витрати, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта)

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1 – Відсутність регулювання. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту")

0

Альтернатива 2 – Затвердження нового регуляторного акту. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту")

0

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва,

які виникають внаслідок дії регуляторного акта

Порядковий номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1.

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/ підвищення кваліфікації персоналу тощо, грн.

-

-

2.

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), грн.

-

-

3.

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, грн.

-

-

4.

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), грн.

-

-

5.

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), грн.

-

-

6.

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), грн.

-

-

7.

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, грн.

-

-

8.

Інше (уточнити), грн.

-

-

9.

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), грн.

-

-

10.

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

-

-

11.

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), грн.

-

-

 

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

 

Вид витрат

У перший рік

Періодичні

(за рік)

Витрати за

п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

 

-

 

-

 

-

 

 

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених)(за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

 

-

 

-

 

 

Вид витрат

Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

 

-

 

-

 

-

 

-

*Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації

 

Вид витрат

Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік)

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо)

 

-

 

-

 

-

 

-

*Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

 

 

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензій, сертифікати, страхові поліси (за рік – стартовий)

Разом за рік (стартовий)

Витрати

за п’ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

 

-

 

-

 

-

 

-

 

Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати

за п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

-

-

 

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу

-

-

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Враховуючи вищенаведені позитивні та негативні сторони альтернативних способів досягнення мети, доцільно прийняти розроблений проект постанови.

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал

Результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

Невтручання і залишення існуючої ситуації

 

1

Не відповідає Закону.

Відсутність з боку державних органів контролю за уповноваженими органами з оцінки відповідності у сфері насінництва і розсадництва, що негативно впливає на якість насіння (садивного) матеріалу.

Альтернатива 2

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

 

4

Зазначений спосіб не порушує вимог Закону, повністю відповідає європейським вимогам та вимогам сучасності. Із прийняттям зазначеного проекту постанови буде встановлено контроль та відповідальність за етапами виробництва насіння (садивного матеріалу)

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

 

Обраний спосіб Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Відповідальність органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва. Захист державних інтересів в галузі насінництва та розсадництва, забезпечення продовольчої безпеки держави та можливість виходу продукції насінництва та розсадництва на міжнародні ринки, узгодження інтересів бізнесу та держави.

У громадян, суб’єктів господарювання витрати, пов’язані із запровадженням наведеної постанови відсутні.

 

У держави витрати будуть лише на оплату відряджень для забезпечення здійснення перевірок.

Даний спосіб повністю відповідає нормам Закону та європейським вимогам. Сприяє покращенню якості насіння (садивного матеріалу), що сприятиме виходу вітчизняного насіння та садивного матеріалу на міжнародні ринки та залученню інвестицій у галузь насінництва та розсадництва.

Альтернатива 1

 

Невтручання і залишення існуючої ситуації

Вигоди цього способу відсутні, адже даний механізм не відповідає положенням Закону.

У громадян, суб’єктів господарювання та держави витрати відсутні.

Ситуація, яка існує на сьогодні не відповідає нормам Закону, оскільки Мінагрополітики не зможе здійснювати контроль за уповноваженими органами з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, що може негативно вплинути на якість виробництва насіння та садивного матеріалу.

 

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 2

 

Обраний спосіб Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Повністю відповідає нормам Закону та європейським вимогам. Розроблено та узгоджено спільно з галузевими асоціаціями та вітчизняними і міжнародними компаніями. Сприятиме покращенню якості виробництва насіння та садивного матеріалу в Україні та виходу його міжнародні ринки. Захист суб’єкта насінництва та розсадництва, забезпечення продовольчої безпеки, сприяння надходженню інвестицій в галузь насінництва та розсадництва.

 

Відсутні

Альтернатива 1

 

Невтручання і залишення існуючої ситуації.

Вигоди від запропонованого способу відсутні, адже даний механізм не відповідає положенням Закону та європейським вимогам.

Х

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Проектом постанови передбачено затвердити процедуру здійснення контролю за діяльністю органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, щодо виконання функцій, на які його уповноважено.

Цим актом буде визначено:

організацію проведення перевірок діяльності органів з оцінки відповідності;

повноваження осіб, які здійснюють перевірки;

оформлення результатів перевірки.

Заходи, які повинні здійснити органи виконавчої влади для впровадження цього регуляторного акта – погодити зазначений проект постанови.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Здійснення витрат на виконання вимог проекту постанови для органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, фізичних та юридичних осіб не передбачається.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Враховуючи безперервність функціонування галузей насінництва та розсадництва, проект постанови доцільно запроваджувати на необмежений термін, його дія буде постійною на термін дії Закону та залежатиме від змін у законодавстві України.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта є:

кількість планових та позапланових перевірок;

кількість звернень щодо діяльності органів з оцінки відповідності;

кількість усунутих порушень;

кількість рішень про скасування уповноваження органів з оцінки відповідності;

результати перевірок.

Кількість юридичних і фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта:

кількість уповноважених органів з оцінки відповідності;

кількість звернень фізичних осіб до органів з оцінки відповідності для проведення перевірки якості насіння та садивного матеріалу.

Рівень поінформованості юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - вище середнього за рахунок:

а) юридичні особи та фізичні особи-підприємці можуть ознайомитися з проектом постанови, який розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика").

б) у разі прийняття, постанову буде розміщено на офіційному веб-сайті Верховної Ради України (www.rada.gov.ua) та Кабінету Міністрів України (www.kmu.gov.ua);

в) юридичні особи та фізичні особи-підприємці будуть поінформовані з основних положень акта під час проведення планових та позапланових заходів.

Прийнятий проект постанови буде доведений до відома департаментів агропромислового розвитку обласних державних адміністрацій та громадських об’єднань у сфері насінництва та розсадництва.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися Мінагрополітики шляхом аналізу результатів проведення планових та позапланових перевірок органів з оцінки відповідності.

Базове відстеження здійснюватиметься до дня набрання чинності проекту постанови шляхом опрацювання пропозицій від фізичних та юридичних осіб, які надходитимуть до зазначеного проекту постанови.

Повторне відстеження здійснюватиметься через рік після набрання чинності постанови, але не пізніше ніж через два роки на підставі аналізу проведених планових та позапланових перевірок, кількості виявлених порушень та прийнятих рішень щодо скасування уповноваження органу з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження шляхом порівняння показників із аналогічними показниками, що встановлені під час повторного відстеження.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом проведення аналізу показників дії цього акта, ці моменти буде виправлено внесенням відповідних змін.

 

  

Перший заступник Міністра  

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                             Я. Краснопольський   



Додатки