портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 28 вересня 2016

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку формування вартості послуг із проведення сертифікації у сфері насінництва та розсадництва"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

           від  ______________                                                                                                                                                                                №_____ 

 

 

Київ

 

Про затвердження Порядку Формування вартості послуг із

проведення сертифікації у сфері насінництва та розсадництва

 

Відповідно до статей 17, 18 Закону України «Про насіння і садивний матеріал» Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Затвердити Порядок формування вартості послуг із проведення сертифікації у сфері насінництва та розсадництва, що додається.

 

 

 

Прем'єр-міністр України                                                                                                                                                                   В. ГРОЙСМАН

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування вартості послуг із проведення сертифікації у сфері насінництва та розсадництва»

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування вартості послуг із проведення сертифікації у сфері насінництва та розсадництва» (далі – проект постанови) Міністерство аграрної політики та продовольства України робить оголошення про його публікацію.

Проект постанови розроблено на виконання статей 17, 18 Закону України «Про насіння і садивний матеріал» та розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами».

Проект постанови разом з аналізом регуляторного впливу розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ «Регуляторна політика»).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України,

вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01011,

Е-mail: taisa.shutenko@minagro.gov.ua, Шутенко Таїса Олександрівна, тел./факс: 279-27-04.

Державна регуляторна служба України,

вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011,

Е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                         Максим МАРТИНЮК

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування вартості послуг із проведення сертифікації у сфері насінництва та розсадництва»

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування вартості послуг із проведення сертифікації у сфері насінництва та розсадництва» (далі – проект постанови) розроблено на виконання статей 17, 18 Закону України «Про насіння і садивний матеріал».

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту постанови є затвердження механізму (процедури) визначення вартості послуг із проведення сертифікації у сфері насінництва та розсадництва, що здійснюється органами з оцінки відповідності державної форми власності та аудиторами із сертифікації (агрономами-інспекторами), які провадять свою діяльність як посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, чи державного підприємства, установи, організації, що входить до сфери його управління.

3. Правові аспекти

У цій сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:

Конституція України;

Закон України «Про насіння і садивний матеріал»;

Закон України від 08 грудня 2015 р. № 864-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами».

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Фінансово-економічні розрахунки не приводяться у зв’язку із тим, що проект постанови не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України та місцевих бюджетів на його впровадження.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України. Проект постанови потребує проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, що містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови оприлюднено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ «Регуляторна політика») відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

10¹. Вплив реалізації акта на ринок праці

Проект постанови не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

З прийняттям постанови буде визначено порядок формування вартості послуг із визначення сортових і посівних якостей насіння (польового оцінювання, ділянкового сортового контролю, відбору проб від партій насіння та/або садивного матеріалу, аналізу проб, лабораторного сортового контролю) та сортових і товарних якостей садивного матеріалу.

 

 

Міністр аграрної політики

         та продовольства України                                                                                                                                                                     Т. Кутовий

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування вартості послуг із проведення сертифікації у сфері насінництва та розсадництва»

 

І. Визначення проблеми

Законом України від 08 грудня 2015 р. № 864-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами» (далі – Закон) внесено зміни в тому числі і до закону України «Про насіння і садивний матеріал», яким змінено процедуру сертифікації та організаційно-правове забезпечення такої процедури.

Так, статтею 18 Закону України «Про насіння і садивний матеріал» (далі – Закон) передбачено, встановлення порядку формування вартості послуг із проведення сертифікації у сфері насінництва та розсадництва органами з оцінки відповідності державної форми власності та аудиторами із сертифікації (агрономами-інспекторами), які провадять свою діяльність як посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, чи державного підприємства, установи, організації, що входить до сфери його управління.

По-перше, передбачено, що проведення сертифікації здійснюється не тільки державними суб’єктами сертифікації (органами з оцінки відповідності та аудиторами із сертифікації (агрономами-інспекторами, які провадять свою діяльність як посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, чи державного підприємства, установи, організації, що входить до сфери його управління), але й суб’єктами сертифікації приватної форми власності (органами з оцінки відповідності приватної форми власності та аудиторами із сертифікації (агрономами-інспекторами), які провадять свою діяльність як незалежні експерти).

По-друге, Закон «Про насіння і садивний матеріал» у чинній редакції передбачає видачу двох сертифікатів, а не одного, як це було передбачено попередньою редакцією.

По-третє, функції держави у сфері сертифікації насінництва та розсадництва передається від Державної інспекції сільського господарства України (яка зараз знаходиться у стадії ліквідації) до Міністерства аграрної політики та продовольства.

По-четверте, не усунуто протиріччя, властиве попередній редакції Закону України «Про насіння і садивний матеріал». Оскільки в якості одного із заходів визначення сортових якостей насіння, що є складовою процедури сертифікації, передбачено ділянковий сортовий контроль (ґрунтовий контроль). Цей вид заходів фактично не входить до процесу сертифікації, його проведення до моменту видачі сертифікату, що засвідчує сортові якості, не узгоджується із частиною 8 статті 17 Закону, згідно якої сертифікат, що засвідчує сортові якості, видається на підставі акту польового оцінювання, тобто, безпосередньо після процедури польового оцінювання.

Для приватних органів оцінки відповідності та для аудиторів із сертифікації (агрономів-інспекторів), які провадять свою діяльність як незалежні експерти, ціна сертифікації визначається на підставі угоди сторін, оформленої цивільно-правовим договором.

Прийняття проекту постанови зумовлена необхідністю визначення вартості послуг із проведення сертифікації у сфері насінництва та розсадництва, що здійснюється органами з оцінки відповідності державної форми власності та аудиторами із сертифікації (агрономами-інспекторами), які провадять свою діяльність як посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, чи державного підприємства, установи, організації, що входить до сфери його управління відповідно до частини третьої статті 18 Закону.

На виконання статті 18 Закону Мінагрополітики розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України «Порядок формування вартості послуг із проведення сертифікації у сфері насінництва та розсадництва» (далі - проект постанови).

Згідно попередньої редакції статті 18 Закону було передбачено, що сертифікація та видача сертифікатів, ділянковий та лабораторний сортовий контроль, маркування партій насіння, а також визначення сортових та посівних якостей здійснюються на платній основі центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, і його територіальними органами розмір плати і порядок здійснення сертифікації та видачі сертифікатів, ділянкового та лабораторного сортового контролю, маркування партій насіння, а також визначення сортових та посівних якостей встановлюються Кабінетом Міністрів України. Однак, постановою Кабінетом Міністрів України було затверджено Тимчасовий порядок проведення сертифікації насіння та садивного матеріалу від 22.04.2013 № 299, який не містив положень щодо плати за здійснення сертифікації та видачі сертифікатів, внаслідок чого сертифікати видавалися на безоплатній основі, а відповідні витрати несла держава. Відповідно функціонування системи сертифікації винятково за рахунок державного бюджету призводить до занепаду та необ’єктивності системи сертифікації насіння та садивного матеріалу, що знижує конкурентоздатність насіння та садивного матеріалу українського виробництва. При цьому слід зазначити, що сама послуга сертифікації не є соціально-значимою і не буде впливати на громадян.

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

 

+

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання,

+

 

У тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

 

ІІ. Цілі державного регулювання

Основною ціллю державного регулювання є встановлення порядку формування вартості послуг із проведення сертифікації у сфері насінництва та розсадництва органами з оцінки відповідності державної форми власності та аудиторами із сертифікації (агрономами-інспекторами), які провадять свою діяльність як посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, чи державного підприємства, установи, організації, що входить до сфери його управління.

 

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

 

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що неможливий, адже він буде суперечити положенням норм чинного Закону і не дасть можливості функціонувати системі сертифікації, що здійснюється державними органами оцінки відповідності та аудиторами із сертифікації (агрономами-інспекторами), які провадять свою діяльність як посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, чи державного підприємства, установи, організації, що входить до сфери його управління. Особливо це стосується системи сертифікації базового та доказового насіння, які згідно Закону можуть здійснюватись тільки в такій системі сертифікації.

 

Порядок (методика) відсутня

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого способу (саморегуляція)

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

За умови формування вартості на ринкових засадах існує можливість необґрунтованого завищення вартості послуг, крім того, це не буде відповідати положенням Закону «Про насіння і садивний матеріал».

Альтернатива 3

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми є найбільш доцільним з огляду на можливість використання чіткого переліку послуг для здійснення процедури сертифікації насіння, а також дозволяє при паралельному ринковому формуванні вартості забезпечити для суб’єктів господарювання можливість оцінити обґрунтованість вартості надання послуг та вибору між державними та приватними суб’єктами сертифікації. Крім того, дозволить сформувати максимально однаковий підхід до формування вартості сертифікації приватними органами з оцінки відповідності та аудиторами із сертифікації (агрономами-інспекторами), які провадять свою діяльність як незалежні експерти.

Для держави це забезпечить отримання якісних послуг для господарюючих суб’єктів, формування конкурентного середовища, уникнення необґрунтованого завищення вартості послуг.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що неможливий.

Відсутні

Витрати на проведення сертифікації насіння не дозволяють суб’єктам сертифікації державної форми власності надавати якісні послуги через брак коштів на придбання необхідних основних засобів та через занижені тарифні ставки фахівців, заробітна плата яких та витрати на утримання самих установ фінансуються із державного бюджету

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого способу (саморегуляція)

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

Мінімальні

негативно вплине на імідж вітчизняного насінництва (розсадництва) та країни в цілому

Відсутні

Альтернатива 3

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання, передбачених Законом України «Про насіння і садивний матеріал».

Висока

Надасть можливість захистити державні інтереси в галузі насінництва та розсадництва, забезпечить продовольчу безпеку держави та можливість виходу продукції насінництва та розсадництва на міжнародні ринки. Сприятиме надходженню інвестицій у галузь насінництва та розсадництва.

Дозволить максимально зменшити бюджетні витрати на утримання органів оцінки відповідності державної форми власності та аудиторів із сертифікації (агрономами-інспекторами), які провадять свою діяльність як посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, чи державного підприємства, установи, організації, що входить до сфери його управління

 

3. Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що неможливий.

Витрати, пов’язані із впровадженням наведеного проекту постанови у громадян, відсутні.

Витрати, пов’язані із впровадженням наведеного проекту постанови у громадян, відсутні.

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого способу (саморегуляція)

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

Витрати, пов’язані із впровадженням наведеного проекту постанови у громадян, відсутні.

Витрати, пов’язані із впровадженням наведеного проекту постанови у громадян, відсутні.

Альтернатива 3

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання, передбачених Законом України «Про насіння і садивний матеріал».

Витрати, пов’язані із впровадженням наведеного проекту постанови у громадян, відсутні.

Витрати, пов’язані із впровадженням наведеного проекту постанови у громадян, відсутні.

 

4. Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Мінагрополітики листом № 37-13-2-13/4727 від 01.04.2016 звернулося до громадських організацій у сфері насінництва та розсадництва з проханням провести консультації з учасниками ринку насіння та надати відповідну інформацію, яка буде використана Мінагрополітики при розробці галузевих нормативно правових актів, в тому числі, при підготовці аналізу впливу регуляторного акту. У отриманих відповідях зазначено, що ця інформація є інформацією з обмеженим доступом, а відповідні дані відсутні у розпорядженні Мінагрополітики.

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що неможливий.

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого способу (саморегуляція)

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення, але буде суперечити положенням Закону України «Про насіння і садивний матеріал».

Мінімальні, однак такий підхід буде суперечити Закону України «Про насіння і садивний матеріал»

 

Відсутні

Альтернатива 3

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання, передбачених Законом України «Про насіння і садивний матеріал».

Високі

Витрати суб’єктів господарювання, дозволять максимально зменшити бюджетні витрати на утримання органів оцінки відповідності державної форми власності та аудиторів із сертифікації (агрономами-інспекторами), які провадять свою діяльність як посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, чи державного підприємства, установи, організації, що входить до сфери його управління

 

5. Витрати, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта)

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1 – Відсутність регулювання.

Відсутні

Альтернатива 2 – Інший, від запропонованого способу (саморегуляція)

0

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акту. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту»)

14 440

 

Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і

середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

№ п/п

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1.

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

-

-

2.

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

-

-

3.

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

17

85

4.

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/приписів тощо), гривень

-

-

5.

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

-

-

6.

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

2

10

7.

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

-

-

8.

Інше (уточнити), гривень.

-

-

9.

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

19

95

10.

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких можливо буде поширено регулювання, одиниць

760

760

11.

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

14440

72200

 

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

Вид витрат

У

1-й рік

Періодичні

(за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

-

-

-

 

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/ нововведених) (за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

-

-

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Враховуючи вищенаведені позитивні та негативні сторони альтернативних способів досягнення мети, доцільно прийняти розроблений проект постанови.

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

0

Суперечить чинній редакції Закону

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого способу (саморегуляція). Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

1

Мінімальні переваги, однак такий підхід буде суперечити Закону України «Про насіння і садивний матеріал», більш того потребуватимуть додаткових витрат із державного бюджету.

Альтернатива 3 Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

4

Зазначений спосіб відповідає вимогам Закону

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 3

Обраний спосіб

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання, передбачених Законом України «Про насіння і садивний матеріал».

Захист державних інтересів в галузі насінництва та розсадництва, забезпечення продовольчої безпеки держави та можливість виходу продукції насінництва та розсадництва на міжнародні ринки, узгодження інтересів бізнесу та держави.

У громадян витрати, пов’язані із запровадженням наведеної постанови відсутні.

 

У суб’єктів господарювання будуть витрати лише на:

1) польове оцінювання;

2) відбір проб від партій насіння та/або садивного матеріалу;

3) аналіз проб.

Даний спосіб повністю відповідає нормам Закону та вимогам сучасності та сприятиме покращенню якості виробництва насіння та садивного матеріалу в Україні та виходу його міжнародні ринки.

Витрати суб’єктів господарювання, дозволять максимально зменшити бюджетні витрати на утримання органів оцінки відповідності державної форми власності та аудиторів із сертифікації (агрономами-інспекторами), які провадять свою діяльність як посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, чи державного підприємства, установи, організації, що входить до сфери його управління.

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого способу (саморегуляція)

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення

Вигоди мінімальні, існує вірогідність насичення ринку насінням та садивним матеріалом невідомого походження і сумнівної якості, неконтрольованого розповсюдження генетично-модифікованих сортів і т.д.

У держави, суб’єктів господарювання та громадян витрати відсутні.

За умови формування вартості на ринкових засадах існує можливість необґрунтованого завищення вартості послуг, крім того, це не буде відповідати положенням Закону «Про насіння і садивний матеріал».

Альтернатива 1

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

Вигоди цього способу відсутні, адже даний механізм не відповідає положенням Закону України «Про насіння і садивний матеріал».

У громадян витрати відсутні. У суб’єктів господарювання існують витрати на проведення ґрунтового контролю – 1200 грн. на 1 га

Залишення ситуації, яка існує на сьогодні є неможливою. Адже в першу чергу це суперечить Закону України «Про насіння і садивний матеріал».

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 3

Обраний спосіб Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Повністю відповідає нормам Закону України «Про насіння і садивний матеріал» та вимогам сучасності. Не потребує значних витрат суб’єктів господарювання, разом з тим дозволить максимально зменшити бюджетні витрати на утримання органів оцінки відповідності державної форми власності та аудиторів із сертифікації (агрономами-інспекторами), які провадять свою діяльність як посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, чи державного підприємства, установи, організації, що входить до сфери його управління

Відсутнє

Альтернатива 2

Інший, від запропонованого способу (саморегуляція) Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

За умови формування вартості на ринкових засадах існує можливість необґрунтованого завищення вартості послуг, крім того, це не буде відповідати положенням Закону «Про насіння і садивний матеріал».

Відсутнє

Альтернатива 1

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення.

Вигоди цього способу відсутні, адже даний механізм не відповідає положенням Закону України «Про насіння і садивний матеріал», а також вимагає від значних бюджетних затрат.

Відсутнє

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Запропонований Порядок встановлює механізм (процедуру) формування вартості послуг із сертифікації насіння і садивного матеріалу, які передбачені статями 17, 18 Закону України «Про насіння і садивний матеріал» (далі – Закон), а саме:

1) польового оцінювання;

2) відбору проб від партій насіння та/або садивного матеріалу;

3) аналізу проб.

Дія цього Порядку поширюється на послуги із проведення сертифікації у сфері насінництва та розсадництва, що здійснюється органами з оцінки відповідності державної форми власності та аудиторами із сертифікації (агрономами-інспекторами), які провадять свою діяльність як посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, чи державного підприємства, установи, організації, що входить до сфери його управління.

Цей Порядок може використовуватися для формування вартості послуг із проведення сертифікації у сфері насінництва та розсадництва, що здійснюється на договірних засадах органами з оцінки відповідності приватної форми власності та аудиторами із сертифікації (агрономами-інспекторами), які провадять свою діяльність як незалежні експерти.

Вартість зазначених послуг визначається без урахування податку на додану вартість, що нараховується згідно із законодавством.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Юридичні особи та фізичні особи-підприємці несуть матеріальні затрати, які складаються із витрат на: 1) польове оцінювання; 2) відбір проб від партій насіння та/або садивного матеріалу; 3) аналіз проб.

Витрати на виконання вимог регуляторного акта для органів виконавчої влади, органів оцінки відповідності державної форми власності та аудиторами із сертифікації (агрономами-інспекторами), які провадять свою діяльність як посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, чи державного підприємства, установи, організації, що входить до сфери його управління, відсутні.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Враховуючи безперервність функціонування галузей насінництва та розсадництва, проект постанови доцільно запроваджувати на необмежений термін, протягом дії Закону України «Про насіння і садивний матеріал» та залежатиме від змін у законодавстві України.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта:

дія буде поширюватися на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність в галузі насінництва та розсадництва (близько – 760 суб’єктів насінництва та розсадництва).

Рівень поінформованості юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - вище середнього за рахунок:

а) юридичні особи та фізичні особи-підприємці можуть ознайомитися з проектом постанови, який розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ «Регуляторна політика»).

б) у разі прийняття, постанову буде розміщено на офіційному веб-сайті Верховної Ради України (www.rada.gov.ua) та Кабінету Міністрів України (www.kmu.gov.ua).

Прийнятий проект постанови буде доведений до відома департаментів агропромислового розвитку обласних державних адміністрацій та громадських об’єднань у сфері насінництва та розсадництва.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися Мінагрополітики.

Базове відстеження здійснюватиметься до дня набрання чинності проекту постанови шляхом аналізу зауважень та пропозицій, які надійшли від фізичних та юридичних осіб до проекту постанови.

Повторне відстеження здійснюватиметься через рік після набрання чинності постанови, але не пізніше ніж через два роки шляхом аналізу проведення робіт із сертифікації у сфері насінництва та розсадництва органами з оцінки відповідності державної форми власності та аудиторами із сертифікації (агрономами-інспекторами), які провадять свою діяльність як посадові особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику, чи державного підприємства, установи, організації, що входить до сфери його управління.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження шляхом порівняння показників із аналогічними показниками, що встановлені під час повторного відстеження.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом проведення аналізу показників дії цього акта, ці моменти буде виправлено внесенням відповідних змін.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                         Максим МАРТИНЮК



Додатки