портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 14 лютого 2013

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про мережу випробувальних лабораторій з визначення вмісту генетично модифікованих організмів у продукції"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

ПОСТАНОВА

 

від ______________                                                                                                                                                                                     №____

 

Київ

 

Про затвердження Положення про мережу випробувальних

лабораторій з визначення вмісту генетично модифікованих

організмів у продукції

 

Відповідно до статті 15-1Закону України “Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів” Кабінет Міністрів України постановляє:

 

 Затвердити Положення про мережу випробувальних лабораторій з визначення вмісту генетично модифікованих організмів у продукції, що додається.

 

 

Премєр-міністр України                                                                                                                                                                                  М. Азаров

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України“Про затвердження Положення про мережу випробувальних лабораторій з визначення вмісту генетично модифікованих організмів у продукції”

 

Проект постанови Кабінету Міністрів України розроблено відповідно до статті 15-1 Закону України “Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів” з метою здійснення державного контролю за обігом генетично модифікованих організмів та продукції, що отримана з використанням генетично модифікованих організмів.

У зв’язку із запровадженням в Україні системи обов’язкового контролю за вмістом генетично модифікованих компонентів у рослинній сировині, продуктах харчування та лікарських засобах, а також маркування (етикетування) відповідної продукції, особливої гостроти набула проблема повноцінного наукового забезпечення умов для здійснення такого контролю.

Метою створення і функціонування такої мережі є розроблення і апробація методів аналізу різних ГМО, що вивільнені на ринок, та їх подальше схвалення для колективного використання. Науково-методичне керівництво мережею здійснюється підрозділом “Молекулярна біологія та геноміка” Об’єднаного дослідницького центру Європейського Союзу (м. Іспра, Італійська Республіка).

На відміну від Європейського Союзу  в Україні до цього часу відсутня система науково-методологічної координації діяльності випробувальних лабораторій продукції, яка містить генетично модифіковані організми.

Зазначений проект постанови знаходиться на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України www.minagro.gov.ua. (розділ “Регуляторні акти”).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту в письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

- Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик 24, м. Київ, 01001, тел. 044-279-65-36, факс 044-278-56-78, е-mail: LOV @minapk.gov.ua.

- Державна служба з питань регуляторної політики і розвитку підприємництва: 01001, вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, факс 044-254-43-78 е-mail: mail@dkrp.gov.ua

 

 

Директор Департаменту землеробства                                                                                                                                                О.А. Демидов

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Положення про мережу випробувальних лабораторій з визначення вмісту генетично модифікованих організмів у продукції”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття постанови

Проект постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Положення про мережу випробувальних лабораторій з визначення вмісту генетично модифікованих організмів у продукції” (далі – проект постанови) розроблено відповідно до статті 15-1 Закону України “Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів” з метою здійснення державного контролю за обігом генетично модифікованих організмів та продукції, що отримана з використанням генетично модифікованих організмів.

2. Мета і шляхи її досягнення

У зв’язку із запровадженням в Україні системи обов’язкового контролю за вмістом генетично модифікованих компонентів у рослинній сировині, продуктах харчування та лікарських засобах, а також маркування (етикетування) відповідної продукції, особливої гостроти набула проблема повноцінного наукового забезпечення умов для здійснення такого контролю.

Практика створення референтних лабораторій на базі науково-дослідних установ є загальновизнаною. Такі лабораторії існують у США, Канаді, Російській Федерації, Республіки Білорусь, а в Європейському Союзі створений Об’єднаний дослідницький центр з функціями координації діяльності національних референтних лабораторій. Саме цим визначається незалежність їх діяльності та неупередженість при прийнятті принципових рішень. У Європейському Союзі діє так звана мережа лабораторій із визначення генетично модифікованих організмів, до складу якої входять понад 100 національних лабораторій, що представляють 27 держав. Зокрема, у Німеччині діє 4 лабораторії, Франції, Польщі та Чехії по 5 лабораторій.

Метою створення і функціонування такої мережі є розроблення і апробація методів аналізу різних ГМО, що вивільнені на ринок, та їх подальше схвалення для колективного використання. Науково-методичне керівництво мережею здійснюється підрозділом “Молекулярна біологія та геноміка” Об’єднаного дослідницького центру Європейського Союзу (м. Іспра, Італійська Республіка).

На відміну від Європейського Союзу  в Україні до цього часу відсутня система науково-методологічної координації діяльності випробувальних лабораторій продукції, яка містить генетично модифіковані організми.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють:

Конституція України, Закон України “Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів”.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Проект постанови не потребує забезпечення виділення коштів із Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством охорони здоров’я України, Міністерством екології та природних ресурсів України, Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерством юстиції України, Державним агентством з питань науки, інновацій та інформації України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, Національною академією наук України, Національною академією аграрних  наук України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

Проект постанови не відноситься до нормативно-правових актів з потенційно високим ступенем корупційних ризиків.

8. Громадське обговорення

Проект постанови для обговорення розміщений на веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

11. Прогноз результатів

Реалізація проекту постанови забезпечить здійснення державного контролю за обігом генетично модифікованих організмів та продукції, що отримана з використанням генетично модифікованих організмів.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                                         І.Ю. Бісюк

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України“Про затвердження Положення про мережу випробувальних лабораторій з визначення вмісту генетично модифікованих організмів у продукції”

 

1. Опис проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом втручання у відповідні сфери підприємницької діяльності:

У зв’язку із запровадженням в Україні системи обов’язкового контролю за вмістом генетично-модифікованих компонентів у рослинній сировині, продуктах харчування та лікарських засобах, а також маркування (етикетування) відповідної продукції, особливої гостроти набула проблема повноцінного наукового забезпечення умов для здійснення такого контролю.

Практика створення референтних лабораторій на базі науково-дослідних установ є загальновизнаною. Такі лабораторії існують у США, Канаді, Російській Федерації, Республіки Білорусь, а в Європейському Союзі створений Об’єднаний дослідницький центр з функціями координації діяльності національних референтних лабораторій. Саме цим визначається незалежність їх діяльності та неупередженість при прийнятті принципових рішень. У Європейському Союзі діє так звана мережа лабораторій із визначення генетично модифікованих організмів, до складу якої входять понад 100 національних лабораторій, що представляють 27 держав. Зокрема, у Німеччині діє 4 лабораторії, Франції, Польщі та Чехії по 5 лабораторій.

Метою створення і функціонування такої мережі є розроблення і апробація методів аналізу різних ГМО, що вивільнені на ринок, та їх подальше схвалення для колективного використання. Науково-методичне керівництво мережею здійснюється підрозділом “Молекулярна біологія та геноміка” Об’єднаного дослідницького центру Європейського Союзу (м. Іспра, Італійська Республіка).

На відміну від Європейського Союзу в Україні до цього часу відсутня система науково-методологічної координації діяльності випробувальних лабораторій продукції, яка містить генетично модифіковані організми.

2. Визначення цілей державного регулювання:

Ціллю розроблення проекту постанови є затвердження Положення про мережу випробувальних лабораторій з визначення вмісту генетично модифікованих організмів у продукції, відповідно до статті 15-1 Закону України “Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів” та забезпечення здійснення державного контролю за обігом генетично модифікованих організмів та продукції, що отримана з використанням генетично модифікованих організмів.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу:

На даний час є два альтернативних способи досягнення зазначених цілей:

1. Залишити все без змін і не затверджувати Положення про мережу випробувальних лабораторій з визначення вмісту генетично модифікованих організмів у продукції і, як наслідок відсутність забезпечення впровадження сучасних методів детекції генетично модифікових організмів щодо продукції, яка містить генетично модифіковані організми та надання організаційно-методичної допомоги профільним лабораторіям, що в свою чергу може призвести до створення тіньового сектора обороту генетично модифікованих організмів.

2. Затвердити Положення про мережу випробувальних лабораторій з визначення вмісту генетично модифікованих організмів у продукції, що дозволить посилити державний контроль за обігом генетично модифікованих організмів та продукції, що отримана з їх використанням, а суб’єктам господарювання дозволить безпечне їх використання в господарських цілях.

Розроблений проект постанови на даний час є оптимальним рішенням, що дозволить ефективно здійснювати наукове забезпечення обов’язкового контролю за вмістом генетично-модифікованих компонентів у рослинній сировині, продуктах харчування та лікарських засобах, а також маркування (етикетування) відповідної продукції.

4. Опис механізмів для розв’язання зазначеної проблеми, відповідні заходи:

Прийняття проекту постанови створить необхідну початкову нормативну основу для запровадження здійснення державного контролю за обігом генетично модифікованих організмів.

Відповідно до процедури контролю центральні органи виконавчої влади створюють за відповідними напрямками мережу випробувальних лабораторій з визначення вмісту генетично модифікованих організмів у продукції.

Науково-методична координація діяльності випробувальних лабораторій з визначення вмісту генетично модифікованих організмів у продукції здійснюється науково-методологічним центром з питань випробувань генетично модифікованих організмів.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта:

Перешкод для реалізації норм цього акту у разі його прийняття немає.

Ризик впливу зовнішніх та внутрішніх чинників на дію акта відсутній.

6. Очікувані результати прийняття акта:

 

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Суб’єкти господарювання

Відповідальність щодо посилення екологічної, біологічної та генетичної безпеки щодо генетично модифікованих організмів.

Не передбачено

Органи виконавчої влади

Зменшення тіньового сектора обороту генетично модифікованих організмів.

Не передбачено

Населення

Екологічна, біологічна та генетична безпека щодо генетично модифікованих організмів та продукції одержаної із їх застосуванням.

Не передбачено

 

7. Обґрунтування дії строку акта:

Положення про мережу випробувальних лабораторій з визначення вмісту генетично модифікованих організмів затверджується на даний час безстроково.

При цьому, термін та строки дії регуляторного акта безпосередньо залежатимуть від змін, які можливо будуть вноситись до законодавства про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів.

8. Визначення показників результативності акта:

До показників результативності регуляторного акта належать:

- внесення змін до Закону України “Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів”.

Прогнозні значення:

– кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта – дія акта поширюватиметься на суб’єктів господарювання у сфері державної системи біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів в частині наукового забезпечення.

Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта не передбачається.

Рівень поінформованості  суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта – середній, оскільки проект розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України – www.minagro.gov.ua.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта:

Цільовою аудиторією для проведення опитувань щодо визначення результативності цієї постанови є суб’єкти регулювання, які займаються введенням в обіг продукції, що містить генетично модифіковані організми або отримана із їх використанням.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися із набранням чинності регуляторного акта шляхом проведення опитувань серед суб’єктів господарювання, які є споживачами послуг.

Періодично раз на три роки з повторного відстеження результативності.

Відповідальність та контроль за відстеженням регуляторного акта покладено на Міністерство аграрної політики та продовольства України.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                                           О.В. Сень