портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 02 серпня 2017

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Переліку платних послуг,які надаються бюджетними установами у сфері охорони прав на сорти рослин, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

            від  ______________                                                                                                                                                                                №_____ 

 

Київ

 

Про затвердження Переліку платних послуг,які надаються

бюджетними установами у сфері охорони прав на сорти

рослин, що належать до сфери управління Міністерства

аграрної політики та продовольства

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

1. Затвердити Перелік платних послуг, які надаються бюджетними установами, у сфері охорони прав на сорти рослин, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, що додається.

2. Міністерству аграрної політики та продовольства разом з Міністерством фінансів України та Міністерством економічного розвитку і торгівлі затвердити розміри плати за надання послуг, зазначених у додатку до постанови.

3. Додаток 4 до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1348 "Деякі питання надання послуг Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, органами та установами, що належать до сфери її управління" (Офіційний вісник України, 2011 р., № 101, стор. 28) виключити.

4. Міністерству аграрної політики та продовольства привести власні нормативно-правові акти у відповідність з цією постановою.

 

  

Прем'єр-міністр України                                                                                                                                                                                                   В. ГРОЙСМАН

Повідомлення про оприлюдення

проекту постанови Кабінету Міністрів України

"Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами з питань охорони прав на сорти рослин, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами з питань охорони прав на сорти рослин, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольств" (далі – проект постанови) Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект постанови розроблено на виконання Закону України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами", яким, зокрема, внесено зміни до Закону України "Про охорону прав на сорти рослин", що забезпечить виконання вимог Закону в частині проведення державної науково-технічної експертизи заявки на сорт рослин та дотримання суб’єктами господарювання майнових прав інтелектуальної власності на сорт рослин.

Проект постанови разом з аналізом регуляторного впливу розміщено на офіційному веб–сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (http://www.minagro.gov.ua у розділі "Регуляторна політика").

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України,

вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001,

E-mail: nataliia.nikolenko@minagro.gov.ua, Ніколенко Наталія Григорівна,

тел./факс 279 27 04.

Державна регуляторна служба України,

м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, 01011,

Е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та

продовольства України                                                                                                                                                                                Максим МАРТИНЮК

 

 

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України"Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами з питань охорони прав на сорти рослин, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, Мінагрополітики є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема з питань охорони прав на сорти рослин.

Одночасно, відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року № 667, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства та який реалізує державну політику, зокрема у сфері державного нагляду (контролю) у сфері охорони прав на сорти рослин.

Статтею 7 Закону України "Про охорону прав на сорти рослин" (далі – Закон) визначено повноваження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) у сфері охорони прав на сорти рослин (Контролюючого органу), а статтею 8 Закону – повноваження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони прав на сорти рослин (Компетентного органу).

Так, відповідно до частини першої статті 8 Закону Компетентний орган (Мінагрополітики), зокрема, забезпечує розвиток наукового та матеріально-технічного потенціалу у сфері охорони прав на сорти рослин; сприяє розвитку інноваційної діяльності в галузі сортовивчення і охорони прав на сорти рослин; забезпечує організацію приймання заявок, проведення їх експертизи, приймає рішення щодо них; уповноважує підприємства, установи або організації на виконання окремих повноважень у сфері охорони прав на сорти рослин відповідно до цього Закону; організовує науково-дослідні роботи у сфері охорони прав на сорти, затверджує нормативні документи галузевого призначення на продукцію, процеси, послуги у разі відсутності національних стандартів або необхідності встановлення вимог, що перевищують чи доповнюють вимоги національних стандартів.

Переліки платних послуг, які можуть надаватися бюджетними установами державної системи охорони прав на сорти рослин, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 3 червня 2009 року №605 (далі – Постанова № 605), втратили чинність відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року №1348 "Деякі питання надання послуг Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, органами та установами, що належать до сфери її управління" (далі – Постанова № 1348).

Постановою № 1348 (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 05.10.2016 № 694) затверджено перелік платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, з питань охорони прав на сорти рослин.

Відповідно до статті 7 Закону та свого Положення Держпродспоживслужба, як Контролюючий орган, не уповноважена надавати платні послуги з питань охорони прав на сорти рослин.

У зв’язку з цим, питання надання платних послуг з питань охорони прав на сорти рослин підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери управління Мінагрополітики, на сьогодні залишається не врегульованим.

Прийняття постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами з питань охорони прав на сорти рослин, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства" (далі – проекту постанови) надасть можливість врегулювати питання надання платних послуг з питань охорони прав на сорти рослин підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери управління Мінагрополітики.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту постанови є затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства України, з питань охорони прав на сорти рослин.

3. Правові аспекти

У цій сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти: Конституція України, Бюджетний кодекс України, Закон України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами", постанова Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119 "Про затвердження Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України"; постанова Кабінету Міністрів України від 5 жовтня 2016 р. № 694 "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України", а також спільний наказ Міністерства освіти і науки України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України  від 01.12.2003 р. № 798/657/351 "Про затвердження Порядку та умов надання платних послуг бюджетними науковими установами" (підпункт 1.4 пункту 1 вищезазначеного Порядку).

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Надходження коштів від реалізації проекту постанови та фінансування витрат, пов’язаних з його реалізацією, здійснюватиметься за бюджетною програмою КПКВП 2801310 "Організація і регулювання діяльності установ в системі агропромислового комплексу та забезпечення діяльності Аграрного фонду" у встановленому законодавством порядку.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України, Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Проект постанови потребує проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, що містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика").

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом та відповідає принципам державної регуляторної політики.

10¹. Вплив реалізації акта на ринок праці

Проект постанови  не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту постанови дозволить забезпечити фінансування витрат експертних закладів державної системи з охорони прав на сорти рослин на проведення державної кваліфікаційної експертизи сортів рослин та надання інших платних послуг за рахунок коштів замовників.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та

продовольства України                                                                                                                                                                                Максим МАРТИНЮК

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України"Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами з питань охорони прав на сорти рослин, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства"

 

I. Визначення проблеми

Законом України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами" внесено зміни до Закону України "Про охорону прав на сорти рослин" (далі Закон), в тому числі передано функції з охорони прав на сорти рослин які здійснювала Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі- Мінагрополітики), відповідно до підпункту 1 пункту 3 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119 (далі – Положення), одним із завдань Мінагрополітики є забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері охорони прав на сорти рослин. Відповідно до підпункту 21 пункту 4 Положення, Мінагрополітики здійснює, зокрема, державну науково-технічну експертизу сортів рослин, як об’єктів інтелектуальної власності та координацію діяльності підприємств, пов’язаної з проведенням державного випробування сортів сільськогосподарських рослин. Враховуючи те, що зазначені функції до набрання чинності цим Законом та Положенням здійснювалися Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України, виникає необхідність визнання такими, що втратили чинність, окремих положень постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1348 "Деякі питання надання послуг Державною ветеринарною та фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління" та нормативного врегулювання переліку платних послуг, які надаватимуться бюджетними установами, що належать до сфери управління Мінагрополітики, з питань охорони прав на сорти рослин. У зв’язку з зазначеним та відповідно до Закону виникає необхідність у прийнятті проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин" (далі – проект постанови).

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

Так

---

Держава

Так

---

Суб’єкти господарювання,

Так

---

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

Так

---

 

Проблема не може бути розв’язана за допомогою регуляторного акта, оскільки Законом України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами" внесено зміни до Закону України "Про охорону прав на сорти рослин" (далі Закон), в тому числі передано функції з охорони прав на сорти рослин які здійснювала Держветфітослужба до Мінагрополітики, тому виникає необхідність у затвердженні Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин.

II. Цілі державного регулювання

Основною ціллю державного регулювання є затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин, що дозволить забезпечити фінансування витрат експертних закладів на проведення кваліфікаційної експертизи сортів рослин та надання інших платних послуг за рахунок коштів заявників/замовників.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1–Відсутність регулювання

Виключення абзацу п’ятого пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року                     № 1348 "Деякі питання надання послуг Державною ветеринарною та фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління".  Такий спосіб призведе до невиправданого фінансового навантаження на загальний фонд Державного бюджету України, адже платний характер послуг експертних закладів обумовлений тим, що користувачами цих послуг не є суспільство в цілому, а лише певна зацікавлена його частина.

Альтернатива 2 – Залишення діючого регулювання без змін

Залишення нині діючого регуляторного акта – абзацу п’ятого пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1348 "Деякі питання надання послуг Державною ветеринарною та фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління".

Не забезпечить врегулювання зазначеного питання через відсутність правових механізмів надання платних послуг бюджетними установами, що належать до сфери управління Мінагрополітики, з питань охорони прав на сорти рослин.

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акта

Прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин". Запропонований спосіб вирішення зазначено проблеми є найбільш доцільним, який забезпечить правове врегулювання питань надання платних послуг експертними закладами у сфері охорони прав на сорти рослин.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1 –

Відсутність регулювання

Відсутні

Втрата позицій України через порушення зобов’язань Міжнародної конвенції з охорони нових сортів рослин, Організації економічного співробітництва і розвитку, через відсутність ефективної системи охорони прав на сорти рослин, як об’єкти інтелектуальної власності.

Скорочення експортного потенціалу України за рахунок неможливості виходу вітчизняних сортів рослин  на міжнародний ринок.

Скорочення надходжень до спеціального фонду та збільшення навантаження на загальний фонд Державного бюджету України.

Зростання тіньового обігу сортів рослин.

Альтернатива 2 –

Залишення діючого регулювання без змін

Відсутні

Перевантаження загального фонду Державного бюджету України витратами, які мають нести суб’єкти господарювання.

Невідповідність витрат та розмірів послуг експертних закладів на проведення кваліфікаційної експертизи  сортів рослин, ділянкового (ґрунтового) сортового контролю.

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акта

Забезпечення зобов’язань України перед Організацією економічного співробітництва і розвитку стосовно проведення ділянкового (ґрунтового) сортового контролю

Збільшення експортного потенціалу держави.

Зменшення навантаження на загальний фонд Державного бюджету України, поступовий перехід на самофінансування експертних закладів.

Зростання обсягів податкових надходжень від виробництва рослинницької продукції.

Зменшення тіньового обігу сортів рослин

 Додаткові витрати відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1 –Відсутність регулювання

Відсутні

Відсутність можливості задоволення потреб у доступі до об’єктивної інформації щодо сортів рослин (урожайності, господарсько-цінних ознак, районування  тощо).

Порушення захисту прав споживачів продукції рослинництва.

Порушення захисту прав інтелектуальної власності на сорти рослин.

Альтернатива 2 –

Залишення діючого регулювання без змін

Відсутні

Невідповідність вимогам Закону України від 08 грудня 2015 року            № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами".

Загроза спроможності громадян скористуватися своїм конституційним правом щодо державної реєстрації та захисту своїх прав на сорти рослин

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акта

Доступ до об’єктивної інформації

Можливість споживати товари належної якості, із визначеними характеристиками для певного призначення

Захист прав інтелектуальної власності на сорти рослин

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових витрат з Державного бюджету, проте прийняття даного акта обумовлено необхідністю розвантаження Державного бюджету України. За період визначення останніх розцінок за проведення кваліфікаційної експертизи, ділянкового (ґрунтового) сортового контролю інфляція зросла в 3 рази. Тому відповідно і розміри за здійснення платних послуг у сфері охорони прав на сорти рослин підвищились, проте за рахунок оптимізації структури витрат зростання тарифів буде меншим за інфляцію.

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1 –

Відсутність регулювання

Відсутні

Обмежені можливості отримання прибутку за рахунок ефективного використання сортових рослинних ресурсів.

Відсутність можливостей виходу на міжнародний ринок.

Втрата певних переваг на ринку.

Порушення прав інтелектуальної власності, відповідальність згідно чинного законодавства.

Альтернатива 2 –

Залишення діючого регулювання без змін

Збільшення обсягу прибутку агровиробників за рахунок ефективного використання сортових рослинних ресурсів

Збільшення надходжень від реалізації майнових прав інтелектуальної власності на сорти рослин

Загроза спроможності суб’єктів господарювання скористуватися своїм конституційним правом щодо реєстрації та захисту своїх прав на сорти рослин, сертифікації насіння, отримання якісних послуг в сфері охорони прав на сорти рослин.

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акта

Збільшення обсягу прибутку агровиробників за рахунок ефективного використання сортових рослинних ресурсів

Збільшення надходжень від реалізації майнових прав інтелектуальної власності на сорти рослин

Витрати на оплату наданих послуг

 Витрати на виконання вимог законодавства щодо охорони прав на сорти рослин та обігу насіння (садивного матеріалу)

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання*

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

28

621

23

12

684

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

4,09

90,79

3,36

1,76

100

 

 *Примітка. Проведений аналіз суб’єктів господарювання, які приймають участь у реалізації проекту даного нормативно-правового акту (заявники сортів рослин; підприємства, яким надаються платні послуги) показує, що доля малих та мікропідприємств  складає 5,12 %, а частка суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва становить 94,88 %.

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1 – Відсутність регулювання

 Відсутні

Відсутність належного функціонування ринку сортів рослин та продукції рослинництва. Втрата ринків збуту продукції. Прямі фінансові витрати відсутні.

Альтернатива 2 – Залишення діючого регулювання без змін

Відсутні

 

19637645,0 грн

 

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акту

Ліквідація адміністративних бар’єрів в сфері державної реєстрації прав на сорти рослин. Узгодження інтересів бізнесу та держави, чітке визначення вимог до переліку офіційних відомостей про сорт, які заноситься до Реєстру сортів рослин України. Забезпечення здорової конкуренції в частині набуття прав на сорти рослин, яке є початковим етапом ринкового обігу сортів,  що позитивно вплине на якість виробництва насіння та садивного матеріалу та забезпечить його вихід на міжнародні ринки.

52652524,0 грн

 

Розрахунки витрат суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту.

Залишення діючого регулювання без змін (табл.1):

 

№ з/п

Витрати суб'єктів господарювання, які виникають в результаті дії регуляторного акту

Сума витрат  одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва

Сума витрат по N суб'єктах за перший рік

 

Сума витрат по N суб'єктах за п'ять років

 

Статті витрат

11.

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації

0

0

0

22.

Податки, збори та платні послуги (зміна розмірів, виникнення, усунення необхідності у сплаті):

а) збори за проведення кваліфікаційної експертизи заявки на сорт рослин:

- визначення відповідності сорту критеріям відмінності однорідності та стабільності в закладах державної системи з охорони прав на сорти рослин;

- визначення відповідності сорту критеріям відмінності однорідності та стабільності безпосередньо у заявника;

- експертиза на придатність на поширення сорту;

б) платні послуги: 

- проведення ділянкового (ґрунтового) сортового контролю;

- проведення лабораторних аналізів і дослідження зразків, діагностика інфекційних захворювань сільськогосподарських культур;

- надання консультацій з питань наукових досліджень, їх організації та наукового обслуговування, послуг з розроблення науково-технічної документації на науково-технічну продукцію.

 

 

 

 

 

 

 

50109,9

 

 

 

 

857,1

 

 

 

36339,3

 

 

10472,6

 

 

 

2008,5

 

 

 

1883,0

 

 

 

 

 

 

 

9120000,0

 

 

 

 

42000,0

 

 

 

6105000,0

 

 

4189059,0

 

 

 

74312,7

 

 

 

20712,8

 

 

 

 

 

 

 

45600000,0

 

 

 

 

210000,0

 

 

 

30525000,0

 

 

20945295,0

 

 

 

371563,5

 

 

 

103564,0

33.

Витрати, пов'язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам

0

0

0

44.

Витрати, пов'язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю),   перевірок, штрафних санкцій,  виконання рішень/приписів  тощо)

0

0

0

55.

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів,    атестатів, погоджень,  висновків, проведення експертиз,сертифікації тощо) та інших послуг (проведення  наукових, інших експертиз,  страхування тощо)

0

0

0

66.

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

7,6

4940,5

24702,5

77.

Витрати, пов'язані із наймом додаткового персоналу

0

0

0

88.

Інше: транспортні, поштові витрати

125,8

81620,0

408100,0

99.

Разом (сума рядків 1+2+3+4+5+6+7+8)

101803,8

19637645,0

 

98188225,0

 

 

Примітка.

1) Розрахунок витрат суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва вівся враховуючи реальні витрати щодо одного сорту та загальної кількості сортів рослин, які проходили кваліфікаційну експертизу ВОС і ПСП. Сплата зборів здійснювалась згідно постанови Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2002 р. №1183 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 року № 1154.

2) Сума витрат по 182 суб'єктах господарювання, сорти яких проходили кваліфікаційну експертизу на ВОС-тест в експертних закладах у 2016 році:

1900,0 х К1  + 5700,0 х К2 = 1900,0 х 1050 + 5700,0 х 1250 = 9120000,0 (грн), де К1 – кількість сортів рослин, які знаходилися в Програмі кваліфікаційної експертизи на визначення відповідності сорту критеріям відмінності однорідності і стабільності  (ВОС-тест) (сорти);

К2 – кількість сортів рослин, які знаходилися в Програмі кваліфікаційної експертизи на визначення відповідності сорту критеріям відмінності однорідності і стабільності  (ВОС-тест) (гібриди).

1900,0 грн і 5700,0 грн – розміри зборів за визначення відповідності сорту критеріям відмінності, однорідності та стабільності в експертних закладах по одному сорту та гібриду відповідно.

Сума витрат  одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва:

9120000,0 : 182 = 50109,9 (грн).

3) Сума витрат 49 суб'єктів господарювання, сорти яких проходили кваліфікаційну експертизу на ВОС-тест за даними заявника:

210,0 х К3 = 210,0 х 200 = 42000,0 (грн)

К3 – кількість сортів рослин, які проходили кваліфікаційну експертизу ВОС-тест безпосередньо у заявника;

210,0 грн - розмір збору за визначення відповідності сорту критеріям відмінності, однорідності та стабільності безпосередньо у заявника.

Сума витрат одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва:

42000,0 : 49 = 857,1 (грн).

4) Сума витрат 168 суб'єктів господарювання, сорти яких проходили кваліфікаційну експертизу на ПСП в 2016 році:

4070,0 х К4 = 4070,0 х 1500 = 6105000,0 (грн);

К4 – кількість сортів рослин, які знаходились в Програмі кваліфікаційної експертизи сортів рослин на придатність на поширення (ПСП);

4070,0 грн – розмір збору за проведення експертизи на придатність на поширення сорту.

Сума витрат  одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва:

6105000,0 : 168 = 36339,3 (грн).

5) Сума витрат 400 підприємств великого і середнього бізнесу на сплату послуг за проведення ділянкового (ґрунтового) сортового контролю в 2016 році складала 4189059,0 грн. Тоді сума витрат одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва:

4189059,0  : 400 = 10472,6 (грн).

6) Сума витрат 37 підприємств великого і середнього бізнесу на сплату послуг за проведення лабораторних аналізів і дослідження зразків, діагностики інфекційних захворювань сільськогосподарських культур в 2016 році складала 74312,7 грн. Тому сума витрат одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва:

74312,7 : 37 = 2008,5 (грн).

7) Сума витрат 11 підприємств великого і середнього бізнесу на сплату послуг за надання консультацій з питань наукових досліджень, їх організації та наукового обслуговування, послуг з розроблення науково-технічної документації на науково-технічну продукцію в 2016 році складала 20712,8 грн. Тоді сума витрат одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва:

20712,8: 11 = 1883,0 (грн).

8) а) Для підготовки документів при сплаті зборів за сорти рослин, які  проходили кваліфікаційну експертизу ВОС і ПСП  суб'єктами господарювання використовувалося 8 аркушів паперу на один сорт рослин. Середня ціна 1 аркуша паперу – 0,16 грн. Сума витрат на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари) на 1 сорт складала: 8 х 0,16 = 1,28 (грн). Експертизу на ВОС і ПСП протягом 2016 року проходили 2500 сортів рослин. Тому загальна сума витрат на оборотні активи суб'єктів господарювання, сорти яких проходили кваліфікаційну експертизу складала:

2500 х 1,28 = 3200,0 (грн).

б) Для підготовки документів при оформленні договорів і сплаті коштів за проведення ділянкового (ґрунтового) сортового контролю суб'єктами господарювання використовувалося 3 аркуші паперу на 1 пробу зерна; всього було 3450 проб. Тому загальна сума витрат на оборотні активи суб'єктів господарювання при проведенні ділянкового (ґрунтового) сортового контролю:

3450 х 3 х 0,16 = 1656,0 (грн)

в) Для підготовки документів при оформленні договорів і сплаті коштів за проведення лабораторних аналізів і дослідження зразків, діагностики інфекційних захворювань сільськогосподарських культур суб'єктами господарювання використовувалося 2 аркуші паперу на одну пробу зерна, всього було 264 проби. Тому загальна сума витрат на оборотні активи суб'єктів господарювання при проведенні лабораторних аналізів і дослідження зразків, діагностики інфекційних захворювань сільськогосподарських культур:

264 х 2 х 0,16 = 84,5 (грн).

Разом сума витрат суб'єктів господарювання на оборотні активи при проведенні кваліфікаційної експертизи сортів рослин, замовленні і документальному оформленні платних послуг складала: 3200,0 + 1656,0 + 84,5 = 4940,5 (грн); або в середньому на один суб'єкт господарювання: 4940,5: 649 = 7,6 (грн).

9) сума транспортних, поштових витрат по 649 суб'єктах господарювання складала 81620,0 грн, або в середньому на один суб'єкт господарювання: 81620,0: 649 = 125,8 (грн).

10) Дані щодо транспортних, поштових витрат, витрат на оборотні активи підтверджуються інформацією Насіннєвої асоціації України,  матеріалами засідань 2 "круглих столів" із заявниками сортів рослин, опитуваннями представників великого та середнього бізнесу.

Затвердження нового регуляторного акту (табл.2):

 

№ з/п

Витрати суб'єктів господарювання, які виникають в результаті дії регуляторного акту

Сума витрат  одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва

Сума витрат по N суб'єктах

за перший рік

 

Сума витрат по N суб'єктах

за п'ять років

 

Статті витрат

11.

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації тощо

0

0

0

22.

Податки, збори та платні послуги (зміна розмірів, виникнення, усунення необхідності у сплаті):

а) платні послуги з проведення кваліфікаційної експертизи заявки на визнання прав на сорт рослин:

- визначення відповідності сорту критеріям відмінності, однорідності та стабільності в експертному закладі (за перший і кожний наступний рік);

- визначення відповідності сорту критеріям відмінності, однорідності та стабільності за даними заявника;

- визначення придатності сорту до поширення в експертному закладі (за перший і кожний наступний рік);

б) платні послуги: 

- проведення ділянкового (ґрунтового) сортового контролю;

- проведення лабораторних аналізів і дослідження зразків, діагностика інфекційних захворювань сільськогосподарських культур;

- надання консультацій з питань наукових досліджень, їх організації та наукового обслуговування, послуг з розроблення науково-технічної документації на науково-технічну продукцію.

 

 

 

 

 

 

158472,5

 

 

2710,7

 

 

 

 

114922,9

 

 

 

10472,6

 

 

 

 

2008,5

 

 

 

1883,0

 

 

 

 

 

28842000,0

 

 

132824,0

 

 

 

 

19307055,0

 

 

 

4189059,0

 

 

 

 

74312,7

 

 

 

20712,8

 

 

 

 

 

144210000,0

 

 

664120,0

 

 

 

 

96535275,0

 

 

 

20945295,0

 

 

 

 

371563,5

 

 

 

103564,0

33.

Витрати, пов'язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам

0

0

0

44.

Витрати, пов'язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю),   перевірок, штрафних санкцій,  виконання рішень/приписів  тощо)

0

0

0

55.

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів,    атестатів, погоджень,   висновків, проведення   експертиз, сертифікації тощо) та  інших послуг (проведення  наукових, інших експертиз,  страхування тощо)

0

0

0

66.

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

7,6

4940,5

24702,5

77.

Витрати, пов'язані із наймом додаткового персоналу

0

0

0

88.

Інше: транспортні, поштові витрати

125,8

81620,0

408100,0

9

Разом (сума рядків 1+2+3+4+5+6+7+8)

290603,6

52652524,0

263262620,0

 

Примітка.

1) Розрахунок витрат суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва вівся враховуючи реальні витрати щодо одного сорту та загальної кількості сортів рослин, які проходять кваліфікаційну експертизу ВОС і ПСП. Розміри  ставок платних послуг розраховувалися шляхом врахування розмірів зборів, які сплачувалися згідно постанови Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2002 р. №1183 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 року  № 1154, а також індексу споживчих цін з 2008 по 2015 р.р. включно.

 

Роки

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014¹

2015²

2016²

Індекси споживчих цін

122,3

112,3

109,1

104,6

99,8

100,5

124,9

143,3

112,4

¹ Без урахування тимчасово окупованої території Республіки Крим і м. Севастополя.

² Без урахування тимчасово окупованої території Республіки Крим, м. Севастополя та частини зони проведення антитерористичної операції.

Індекс інфляції (індекс споживчих цін) за 2008, 2016 р.р.: 1,223 х 1,123 х 1,091 х 1,046 х 0,998 х 1,005 х 1,249 х 1,433 х 1,124 = 3,1625.

Таким чином, розміри плати за послуги з проведення кваліфікаційної експертизи заявки на визнання прав на сорт рослин будуть становити:

- визначення відповідності сорту критеріям відмінності, однорідності та стабільності в експертному закладі (за перший і кожний наступний рік) : 1900,0 х 3,1625 = 6008,75 (грн);

- визначення відповідності гібриду критеріям відмінності, однорідності та стабільності в експертному закладі (за перший і кожний наступний рік) : 5700,0 х 3,1625 = 18026,25 (грн);

- визначення відповідності сорту критеріям відмінності, однорідності та стабільності за даними заявника: 210,0 х 3,1625 = 664,12 (грн);

- визначення придатності сорту до поширення в експертному закладі (за перший і кожний наступний рік): 4070,0 х 3,1625 = 12871,37 (грн).

2) Прогнозована сума витрат по 182 суб'єктах господарювання, сорти яких проходитимуть кваліфікаційну експертизу на ВОС-тест в експертних закладах:

6008,75 х К1  + 18026,25 х К2 = 6008,75 х 1050 + 18026,25 х 1250 = 28842000,0 (грн), де

К1 – кількість сортів рослин, які знаходитимуться в Програмі кваліфікаційної експертизи на визначення відповідності сорту критеріям відмінності однорідності і стабільності  (ВОС-тест) (сорти);

К2 – кількість сортів рослин, які знаходитимуться в Програмі кваліфікаційної експертизи на визначення відповідності сорту критеріям відмінності однорідності і стабільності  (ВОС-тест) (гібриди).

6008,75  грн і 18026,2  грн – розміри оплати платних послуг по визначенню відповідності сорту критеріям відмінності, однорідності та стабільності в експертних закладах за один сорт та гібрид відповідно.

Сума витрат одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва:

28842000,0 : 182 = 158472,5 (грн).

3) Прогнозована сума витрат 49 суб'єктів господарювання, сорти яких проходитимуть кваліфікаційну експертизу на ВОС-тест за даними заявника:

664,12 х К3 = 664,12 х 200 = 132824,0 (грн)

К3 – кількість сортів рослин, які проходитимуть кваліфікаційну експертизу ВОС-тест безпосередньо у заявника;

664,12 грн - розмір оплати платних послуг по визначенню відповідності сорту критеріям відмінності, однорідності та стабільності безпосередньо у заявника.

Сума витрат  одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва:

132824,0 : 49 = 2710,7 (грн).

4) Прогнозована сума витрат 168 суб'єктів господарювання, сорти яких проходитимуть кваліфікаційну експертизу на ПСП:

11451,35 х  К4 = 11451,35  х 1500 = 17177025,0 (грн);

К4 – кількість сортів рослин, які знаходитимуться в Програмі кваліфікаційної експертизи сортів рослин на придатність на поширення (ПСП);

11451,35  грн – розмір оплати платних послуг за проведення експертизи на придатність на поширення сорту.

Сума витрат одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва:

17177025,0 : 168 = 102244,2 (грн).

5) Сума витрат 400 підприємств великого і середнього бізнесу на сплату послуг за проведення ділянкового (ґрунтового) сортового контролю в 2016 році складала 4189059,0 грн. Тоді сума витрат одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва:

4189059,0  : 400 = 10472,6 (грн).

6) Сума витрат 37 підприємств великого і середнього бізнесу на сплату послуг за проведення лабораторних аналізів і дослідження зразків, діагностики інфекційних захворювань сільськогосподарських культур в 2016 році складала 74312,7 грн. Тому сума витрат одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва:

74312,7 : 37 = 2008,5 (грн).

7) Сума витрат 11 підприємств великого і середнього бізнесу на сплату послуг за надання консультацій з питань наукових досліджень, їх організації та наукового обслуговування, послуг з розроблення науково-технічної документації на науково-технічну продукцію в 2016 році складала 20712,8 грн. Тоді сума витрат одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва:

20712,8: 11 = 1883,0 (грн).

8) а) Для підготовки документів при сплаті зборів за сорти рослин, які  проходитимуть кваліфікаційну експертизу ВОС і ПСП  суб'єктами господарювання прогнозовано використовуватиметься 8 аркушів паперу на один сорт рослин. Середня ціна 1 аркуша паперу – 0,16 грн. Сума витрат на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари) на 1 сорт складатиме: 8 х 0,16 = 1,28 (грн). Експертизу на ВОС і ПСП протягом будуть проходити 2500 сортів рослин. Тому загальна сума витрат на оборотні активи суб'єктів господарювання, сорти яких проходитимуть кваліфікаційну експертизу складатиме:

2500 х 1,28 = 3200,0 (грн).

б) Для підготовки документів при оформленні договорів і сплаті коштів за проведення ділянкового (ґрунтового) сортового контролю суб'єктами господарювання використовуватиметься 3 аркуші паперу на 1 пробу зерна; всього прогнозується 3450 проб. Тому загальна сума витрат на оборотні активи суб'єктів господарювання при проведенні ділянкового (ґрунтового) сортового контролю складатиме:

3450 х 3 х 0,16 = 1656,0 (грн).

в) Для підготовки документів при оформленні договорів і сплаті коштів за проведення лабораторних аналізів і дослідження зразків, діагностики інфекційних захворювань сільськогосподарських культур суб'єктами господарювання використовуватиметься 2 аркуші паперу на одну пробу зерна, всього прогнозується 445 проб. Тому загальна сума витрат на оборотні активи суб'єктів господарювання при проведенні лабораторних аналізів і дослідження зразків, діагностики інфекційних захворювань сільськогосподарських культур складатиме:

264 х 2 х 0,16 = 84,5 (грн).

Разом сума витрат суб'єктів господарювання на оборотні активи при проведенні кваліфікаційної експертизи сортів рослин, замовленні і документальному оформленні платних послуг складатиме: 3200,0 + 1656,0 + 84,5 = 4940,5 (грн); або в середньому на один суб'єкт господарювання: 4940,5 : 649 = 7,6 (грн).

9) сума транспортних, поштових витрат по 649 суб'єктах господарювання складатиме 81620,0 грн, або в середньому на один суб'єкт господарювання: 81620,0 : 649 = 125,8 (грн).

10) Дані щодо транспортних, поштових витрат, витрат на оборотні активи підтверджуються інформацією Насіннєвої асоціації України, матеріалами засідань 2 "круглих столів" із заявниками сортів рослин, опитуваннями представників великого та середнього бізнесу.

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1 –

Відсутність регулювання

1

цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Альтернатива 2 –

Залишення діючого регулювання без змін

2

цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акта

4

цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1 –

Відсутність регулювання

Відсутні

Такий спосіб є неприйнятний та не відповідає вимогам Закону України "Про охорону прав на сорти рослин" та Закону України "Про насіння та садивний матеріал", унеможливить реалізувати проведення науково-технічної експертизи, ґрунтового (ділянкового) сортового контролю, видання друкованих періодичних видань, які передбачені законодавством..

 

Враховуючи відсутність вигоди та суттєві негативні наслідки Альтернатива 1 – Відсутність регулювання займає третє місце у рейтингу

Альтернатива 2 –

Залишення діючого регулювання без змін

Відсутні

Бюджетні витрати згідно даної альтернативи складають 497559,0 грн. Витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва становлять 19637645,0 грн. грн. Виникнення правових колізій, неможливість відповідних державних інституцій належно виконувати свої зобов’язання щодо реєстрації та захисту прав на сорти рослин, перспектива судового оскарження бездіяльності Мінагрополітики, неспроможність проведення науково-технічної експертизи, сортів рослин, створення та поширення науково-технічної продукції, здійснення ділянкового (ґрунтового) сортового контролю проведення після реєстраційного вивчення сортів рослин та молекулярно-генетичного аналізу сортів рослин та рослинного матеріалу.

Враховуючи відсутність вигоди та значні негативні наслідки Альтернатива 2 – Залишення діючого регулювання без змін займає друге місце у рейтингу

 

 

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акта

Узгодження інтересів бізнесу та держави.

Бюджетні витрати згідно даної альтернативи  складатимуть             497559,0 грн. Витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва становитимуть 52652524,0 грн.

 

Через затвердження нового регуляторного акта цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою, та враховуючи відсутність витрат Альтернатива 3 - Затвердження нового регуляторного акта займає перше місце у рейтингу

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Місце № 1

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акта

Цілі державного регулювання досягаються у повній мірі

Ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта немає

Місце № 2

Альтернатива 2 –

Залишення діючого регулювання без змін

Цілі державного регулювання не досягаються

Х

Місце № 3

Альтернатива 1 –

Відсутність регулювання

Цілі державного регулювання не досягаються

Х

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Запропонований регуляторний акт визначає Перелік платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин, завдяки прийняттю якого зменшиться навантаження на Державний бюджет України, оскільки буде відбуватися надходження коштів до Державного бюджету України за рахунок замовників/заявників.

Запропонований регуляторний акт:

сприятиме спрощенню процедури набуття прав на сорти рослин;

забезпечить створення правового підґрунтя для надання можливості громадянам користуватися своїм конституційним правом щодо реєстрації та захисту своїх прав на сорти рослин;

надасть можливість забезпечити виконання вимог частини другої статті 27 Закону України "Про охорону прав на сорти рослин" в частині оплати послуг з проведення кваліфікаційної експертизи на договірних умовах відповідно до витрат експертних закладів на проведення експертизи;

реалізація проекту постанови зменшиться навантаження на Державний бюджет України, за рахунок здійснення оплати послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин замовниками.

VI. Бюджетні витрати (альтернатива ІІ)

На адміністрування регулювання для суб’єктів великого і середнього підприємництва.

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання: Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони прав на сорти рослин

 

Процедура регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата), грн./год. *

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта, пр./рік **

Оцінка кількості  суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністру-вання регулювання (за рік), грн.

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання, в т.ч.:

А) внесення відомостей (змін до них) до електронних баз даних, контролю, допоміжних реєстраційних журналів.

Б) внесення відомостей до електронних баз даних, контролю, допоміжних реєстраційних журналів.; внесення відомостей щодо руху насіння.

В) реєстрація замовника, внесення відомостей до електронних баз даних, контролю, допоміжних реєстраційних журналів

Г) реєстрація замовника, внесення відомостей до електронних баз даних, контролю

 

 

 

0,25

 

 

 

0,2

 

 

 

 

0,2

 

 

 

0,1

 

 

 

 

25,6

 

 

 

25,6

 

 

 

 

25,6

 

 

 

 

25,6

 

 

 

 

22

 

 

 

8,6

 

 

 

 

7,1

 

 

 

 

8,7

 

 

 

182

 

 

 

400

 

 

 

 

37

 

 

 

 

11

 

 

 

25625,6

 

 

 

17612,8

 

 

 

 

1345,0

 

 

 

 

245,0

2.Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі (камеральні, виїзні)

-

-

-

-

-

3.Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

-

-

-

-

-

4.Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

-

-

-

-

-

5.Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

-

-

-

-

-

6. Підготовка звітності за результатами регулювання, в т.ч.:

А) надання звітів Компетентному органу, іншим структурним підрозділам.

Б) узагальнення звітів про закладку польових дослідів; підготовка звітів результатів досліджень з ділянкового (ґрунтового) сортового контролю; відправка звітів Державній інспекції сільського господарства відповідної області.

В) Аналіз та підготовка результату аналізу; фотодокументація та обробка фотознімка, підготовка звіту.

Г) узагальнення інформації та надання звітів Компетентному органу

 

 

 

 

0,25

 

 

 

1,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,8

 

 

 

 

 

0,1

 

 

 

 

25,6

 

 

 

25,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25,6

 

 

 

 

 

25,6

 

 

 

 

22

 

 

 

8,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7,1

 

 

 

 

 

8,7

 

 

 

 

182

 

 

 

400

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

37

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

25625,6

 

 

 

140902,4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5380,1

 

 

 

 

 

245,0

7. Інші, в т.ч.:

А) отримання від суб’єктів господарювання клопотань, платіжних доручень, їх розгляд; зарахування та перезарахування коштів; виставлення повідомлень на сплату зборів; ведення листування із суб’єктами господарювання

Б) відбір насіннєвого матеріалу зі сховищ; контроль надходження контрольних проб; розробка та затвердження Програми; надання практичної допомоги спеціалістам пунктів досліджень щодо закладки польових дослідів проведення ділянкового сортового контролю; отримання та аналіз карток; аналіз та узагальнення результатів

В) розпаковка; вилучення зародків на подрібнення; добавлення етинолу, вортексування, центрифугування, відбір та сушка супернатанта; обробка скляних пластин; полімеризація гелю, приготування електродного буфера, фарбування гелю та ін.

Г) надання консультацій з питань наукових досліджень, послуг з розроблення науково- технічної документації на науково-технічну продукцію.

 

0,5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2,2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5,0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,8

 

25,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25,6

 

22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7,1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8,6

 

182

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

400

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

37

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

51251,2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

193740,8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

33625,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1959,9

Всього за рік:

А)

Б)

В)

Г)

Разом за рік:

Х

Х

Х

Х

 

102502,4

352256,0

40350,7

2449,9

497559,0

Разом за 5 років:

А)

Б)

 

В)

Г)

Разом за 5 років:

Х

Х

Х

Х

 

512512,0

1761280,0

201753,5

12249,5

2487795,0

* посадовий оклад головного спеціаліста державного органу, відповідно до Постанови КМУ від 09.12.2015 №1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів" дорівнює 4308,0 грн./21 робочий день/8 годин=25,6 грн./год.

**А) проведення кваліфікаційної експертизи заявки на сорт рослин: аналіз загальної кількості сортів рослин, які проходять кваліфікаційну експертизу ВОС і ПСП показав:

на даний час кількість суб’єктів господарювання, які приймають участь у реалізації проекту даного нормативно-правового акту становить 182;

- кількість сортів рослин, які проходять кваліфікаційну експертизу ВОС і ПСП – 4000.

Тому, в цілому на одного суб’єкта великого та середнього господарювання щорічно припадає 4000 : 182 = 22 процедури (дії по сортам).

Вартість витрат на адміністрування регулювання:

для пункту 1 "Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання": 0,25 х 25,6 х 22 х 182 = 25625,6 (грн);

для пункту 6 "Підготовка звітності за результатами регулювання": 

0,25 х 25,6 х 22 х 182 = 25625,6 (грн);

для пункту 7 "Інші, в т.ч.:отримання від суб’єктів господарювання клопотань, платіжних доручень, їх розгляд; зарахування та перезарахування коштів; виставлення повідомлень на сплату зборів; ведення листування із суб’єктами господарювання":

0,5 х 25,6 х 22 х 182 = 51251,2 (грн);

Б) проведення ділянкового та лабораторного сортового контролю:

- на даний час кількість суб’єктів господарювання, які приймають участь у реалізації проекту даного нормативно-правового акту становить 400;

- загальна кількість процедур (кількість проб насіння сортів рослин) становить 3450.

Тому, в цілому на одного суб’єкта великого та середнього господарювання щорічно припадає 3450: 400 = 8,6 процедур (проб).

Вартість витрат на адміністрування регулювання:

для пункту 1 "Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання": 0,2 х 25,6 х 8,6 х 400 = 17612,8 (грн);

для пункту 6 "Підготовка звітності за результатами регулювання": 

1,6 х 25,6 х 8,6 х 400 = 140902,4 (грн);

для пункту 7 "Інші":

2,2 х 25,6 х 8,6 х 400 = 193740,8 (грн).

В) проведення лабораторних аналізів і дослідження зразків, діагностика інфекційних захворювань сільськогосподарських культур:

- на даний час кількість суб’єктів господарювання, які приймають участь у реалізації проекту даного нормативно-правового акту становить 37.

 - загальна кількість процедур (кількість проб насіння сортів рослин) становить 264.

Тому, в цілому на одного суб’єкта великого та середнього господарювання щорічно припадає 264 : 37 = 7,1 процедур (проб).

Вартість витрат на адміністрування регулювання:

для пункту 1 "Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання": 0,2 х 25,6 х 7,1 х 37 = 1345,0 (грн);

для пункту 6 "Підготовка звітності за результатами регулювання": 

0,8 х 25,6 х 7,1 х 37 = 5380,1 (грн);

для пункту 7 "Інші":

5,0 х 25,6 х 7,1 х 37 = 33625,6,0 (грн).

Г) надання консультацій з питань наукових досліджень, їх організації та наукового обслуговування, послуг з розроблення науково-технічної документації на науково-технічну продукцію:

- на даний час кількість суб’єктів господарювання, які приймають участь у реалізації проекту даного нормативно-правового акту становила 11.

-  загальна кількість процедур (кількість консультацій) 96.

Тому, в цілому на одного суб’єкта великого та середнього господарювання щорічно припадає 96 : 11 = 8,7 процедур (консультацій).

Вартість витрат на адміністрування регулювання:

для пункту 1 "Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання": 0,1 х 25,6 х 8,7 х 11 = 245,0 (грн);

для пункту 6 "Підготовка звітності за результатами регулювання": 

0,1 х 25,6 х 8,7 х 11 = 245,0 (грн);

для пункту 7 "Інші":

0,8 х 25,6 х 8,7 х 11 = 1959,9 (грн).

Бюджетні витрати (альтернатива ІІІ)

на адміністрування регулювання для суб’єктів великого і середнього підприємництва.

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання: Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони прав на сорти рослин

 

Процедура регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата), грн./год. *

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта, пр./рік **

Оцінка кількості  суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання (за рік), грн.

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання, в т.ч.:

А) внесення відомостей (змін до них) до електронних баз даних, контролю, допоміжних реєстраційних журналів.

Б) внесення відомостей до електронних баз даних, контролю, допоміжних реєстраційних журналів.; внесення відомостей щодо руху насіння.

В) реєстрація замовника, внесення відомостей до електронних баз даних, контролю, допоміжних реєстраційних журналів

Г) реєстрація замовника, внесення відомостей до електронних баз даних, контролю

 

 

 

 

0,25

 

 

 

 

 

0,2

 

 

 

 

 

 

 

0,2

 

 

 

 

 

0,1

 

 

 

 

 

25,6

 

 

 

 

 

25,6

 

 

 

 

 

 

 

25,6

 

 

 

 

 

25,6

 

 

 

 

 

22

 

 

 

 

 

8,6

 

 

 

 

 

 

 

7,1

 

 

 

 

 

8,7

 

 

 

 

182

 

 

 

 

 

400

 

 

 

 

 

 

 

37

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

25625,6

 

 

 

 

 

17612,8

 

 

 

 

 

 

 

1345,0

 

 

 

 

 

245,0

2.Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі (камеральні, виїзні)

-

-

-

-

-

3.Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

-

-

-

-

-

4.Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

-

-

-

-

-

5.Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

-

-

-

-

-

6.Підготовка звітності за результатами регулювання, в т.ч.:

А) надання звітів Компетентному органу, іншим структурним підрозділам.

Б) узагальнення звітів про закладку польових дослідів; підготовка звітів результатів досліджень з ділянкового (ґрунтового) сортового контролю; відправка звітів Державній інспекції сільського господарства відповідної області.

В) Аналіз та підготовка результату аналізу; фотодокументація та обробка фотознімка, підготовка звіту.

Г) узагальнення інформації та надання звітів Компетентному органу

0,25

 

 

 

1,6

 

 

 

0,8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,1

25,6

 

 

 

25,6

 

 

 

25,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25,6

22

 

 

 

8,6

 

 

 

7,1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8,7

182

 

 

 

400

 

 

 

37

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

25625,6

 

 

 

140902,4

 

 

 

5380,1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

245,0

7.Інші, в т.ч.:

А) отримання від суб’єктів господарювання клопотань, платіжних доручень, їх розгляд; зарахування та перезарахування коштів;виставлення повідомлень на сплату зборів; ведення листування із суб’єктами господарювання

Б) відбір насіннєвого матеріалу зі сховищ; контроль надходження контрольних проб; розробка та затвердження Програми; надання практичної допомоги спеціалістам пунктів досліджень щодо закладки польових дослідів проведення ділянкового сортового контролю; отримання та аналіз карток; аналіз та узагальнення результатів

В) розпаковка; вилучення зародків на подрібнення; добавлення етинолу, вортексування, центрифугування, відбір та сушка супернатанта; обробка скляних пластин; полімеризація гелю, приготування електродного буфера, фарбування гелю та ін.

Г) надання консультацій з питань наукових досліджень, послуг з розроблення науково- технічної документації на науково-технічну продукцію.

 

0,5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2,2

 

 

 

 

 

 

 

 

5,0

 

 

 

 

 

 

 

 

0,8

 

25,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25,6

 

 

 

 

 

 

 

 

25,6

 

 

 

 

 

 

 

 

25,6

 

22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8,6

 

 

 

 

 

 

 

 

7,1

 

 

 

 

 

 

 

 

8,6

 

182

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

400

 

 

 

 

 

 

 

 

37

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

51251,2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

193740,8

 

 

 

 

 

 

 

 

33625,6

 

 

 

 

 

 

 

 

1959,9

Всього за рік:

А)

Б)

В)

Г)

Разом за рік:

Х

Х

Х

Х

 

102502,4

352256,0

40350,7

2449,9

497559,0

Разом за 5 років:

А)

Б)

 

В)

Г)

Разом за 5 років:

Х

Х

Х

Х

 

512512,0

1761280,0

201753,5

12249,5

2487795,0

* посадовий оклад головного спеціаліста державного органу, відповідно до Постанови КМУ від 09.12.2015 №1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів" дорівнює 4308,0 грн./21 робочий день/8 годин=25,6 грн./год.

**А) проведення кваліфікаційної експертизи заявки на сорт рослин: аналіз загальної кількості сортів рослин, які проходять кваліфікаційну експертизу ВОС і ПСП показав:

на даний час кількість суб’єктів господарювання, які приймають участь у реалізації проекту даного нормативно-правового акту становить 182;

- кількість сортів рослин, які проходять кваліфікаційну експертизу ВОС і ПСП – 4000.

Тому, в цілому на одного суб’єкта великого та середнього господарювання щорічно припадає 4000 : 182 = 22 процедури (дії по сортам).

Вартість витрат на адміністрування регулювання:

для пункту 1 "Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання": 0,25 х 25,6 х 22 х 182 = 25625,6 (грн);

для пункту 6 "Підготовка звітності за результатами регулювання": 

0,25 х 25,6 х 22 х 182 = 25625,6 (грн);

для пункту 7 "Інші, в т.ч.: отримання від суб’єктів господарювання клопотань, платіжних доручень, їх розгляд; зарахування та перезарахування коштів; виставлення повідомлень на сплату зборів; ведення листування із суб’єктами господарювання":

0,5 х 25,6 х 22 х 182 = 51251,2 (грн);

Б) проведення ділянкового (ґрунтового) сортового контролю:

- на даний час кількість суб’єктів господарювання, які приймають участь у реалізації проекту даного нормативно-правового акту становить 400;

- загальна кількість процедур (кількість проб насіння сортів рослин) становить 3450.

Тому, в цілому на одного суб’єкта великого та середнього господарювання щорічно припадає 3450 : 400 = 8,6 процедур (проб).

Вартість витрат на адміністрування регулювання:

для пункту 1 "Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання": 0,2 х 25,6 х 8,6 х 400 = 17612,8 (грн);

для пункту 6 "Підготовка звітності за результатами регулювання": 

1,6 х 25,6 х 8,6 х 400 = 140902,4 (грн);

для пункту 7 "Інші":

2,2 х 25,6 х 8,6 х 400 = 193740,8 (грн).

В) проведення лабораторних аналізів і дослідження зразків, діагностика інфекційних захворювань сільськогосподарських культур:

- на даний час кількість суб’єктів господарювання, які приймають участь у реалізації проекту даного нормативно-правового акту становить 37.

- загальна кількість процедур (кількість проб насіння сортів рослин) становить 264.

Тому, в цілому на одного суб’єкта великого та середнього господарювання щорічно припадає 264 : 37 = 7,1 процедур (проб).

Вартість витрат на адміністрування регулювання:

для пункту 1 "Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання": 0,2 х 25,6 х 7,1 х 37 = 1345,0 (грн);

для пункту 6 "Підготовка звітності за результатами регулювання": 

0,8 х 25,6 х 7,1 х 37 = 5380,1 (грн);

для пункту 7 "Інші":

5,0 х 25,6 х 7,1 х 37 = 33625,6,0 (грн).

Г) надання консультацій з питань наукових досліджень, їх організації та наукового обслуговування, послуг з розроблення науково-технічної документації на науково-технічну продукцію:

- на даний час кількість суб’єктів господарювання, які приймають участь у реалізації проекту даного нормативно-правового акту становила 11.

-  загальна кількість процедур (кількість консультацій) 96.

Тому, в цілому на одного суб’єкта великого та середнього господарювання щорічно припадає 96 : 11 = 8,7 процедур (консультацій).

Вартість витрат на адміністрування регулювання:

для пункту 1 "Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання": 0,1 х 25,6 х 8,7 х 11 = 245,0 (грн);

для пункту 6 "Підготовка звітності за результатами регулювання": 

0,1 х 25,6 х 8,7 х 11 = 245,0 (грн);

для пункту 7 "Інші":

0,8 х 25,6 х 8,7 х 11 = 1959,9 (грн).

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта необмежений.

Регуляторний акт діє постійно з дня набрання ним чинності.

Зміна строку дії регуляторного акта можлива у разі зміни законодавчих та нормативно - правових актів України на виконання яких розроблений цей проект постанови.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта:

Значення прогнозних показників результативності дії регуляторного акта:

1. Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів, пов'язаних з дією акта.

2. Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта.

3. Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта.

4. Рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

5. Кількість сортів та гібридів, які проходитимуть кваліфікаційну експертизу після прийняття регуляторного акта.

6. Кількість проб насіння, які проходитимуть ділянковий (ґрунтовий) сортовий контроль.

7. Кількість проведених лабораторних аналізів.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Строк проведення базового відстеження результативності дії регуляторного акта – не пізніше ніж через 1 рік після прийняття.

Строк проведення повторного відстеження результативності дії регуляторного акта - (зазначивши конкретні дати проведення відстеження) – щороку до 1 лютого року, наступного за звітним.

Метод проведення відстеження результативності – статистичний.

Вид даних (статистичні, наукові дослідження або опитування), за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності – статистичні, за даними компетентних державних органів.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та

продовольства України                                                                                                                                                                                Максим МАРТИНЮК



Додатки