портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 07 червня 2016

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від  ______________                                                                                                                                                                                №_____ 

  

Київ

 

Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються

бюджетними установами, що належать до сфери управління

Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань

охорони прав на сорти рослин

  

Відповідно до частини четвертої статті 13 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:

 

1. Затвердити Перелік платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин, що додається.

2. Міністерству аграрної політики та продовольства разом з Міністерством фінансів та Міністерством економічного розвитку і торгівлі затвердити розміри плати за надання послуг, зазначених у додатку до постанови.

3. Абзац п’ятий пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 р. № 1348 "Деякі питання надання послуг Державною ветеринарною та фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління" (Офіційний вісник України, 2011 р., № 101, ст. 3705) виключити.

4. Ця постанова набирає чинності одночасно із набранням чинності Законом України від 08 грудня 2015 р. № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами", але не раніше ніж з дня її офіційного опублікування.

 

 

Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                      В. ГРОЙСМАН

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин" (далі – проект постанови) Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект постанови розроблено на виконання Закону України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами", яким, зокрема, внесено зміни в Закон України "Про охорону прав на сорти рослин", що забезпечить виконання вимог Закону в частині проведення державної науково-технічної експертизи заявки на сорт рослин.

Проект постанови разом з аналізом регуляторного впливу розміщено на офіційному веб–сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (http://www.minagro.gov.ua розділ "Регуляторна політика").

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України

вул. Хрещатик 24, м. Київ, 01001,

E-mail: taisa.shutenko@minagro.gov.ua, Шутенко Таїса Олександрівна.

тел./факс 279 27 04

Державна регуляторна служба України,

м. Київ,  вул. Арсенальна, 9/11, 01011,

Е-mail: inform@dkrp.gov.ua;

 

 

Перший заступник Міністра 

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                             Я. Краснопольський  

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Прийняття постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин" (далі – проект постанови) зумовлено необхідністю забезпечення виконання вимог Закону України "Про охорону прав на сорти рослин" з урахуванням змін та доповнень, внесених Законом України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами", постанови Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119 "Про затвердження Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України".

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту постанови є виконання вимог Закону України "Про охорону прав на сорти рослин" шляхом затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства України, з питань охорони прав на сорти рослин.

3. Правові аспекти

У цій сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти: Конституція України, Бюджетний кодекс України, Закон України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами", постанова Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119 "Про затвердження Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України"; постанова Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1348 "Деякі питання надання послуг Державною ветеринарною та фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Надходження коштів від реалізації проекту постанови та фінансування витрат, пов’язаних з його реалізацією, здійснюватиметься за бюджетною програмою КПКВП 2801310 "Організація і регулювання діяльності установ в системі агропромислового комплексу та забезпечення діяльності Аграрного фонду" у встановленому законодавством порядку.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України, Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів  та захисту споживачів. Проект постанови потребує проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, що містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика").

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом та відповідає принципам державної регуляторної політики.

10¹. Вплив реалізації акта на ринок праці

Проект постанови  не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів 

Прийняття проекту постанови дозволить забезпечити фінансування витрат експертних закладів державної системи з охорони прав на сорти рослин на проведення державної кваліфікаційної експертизи сортів рослин та надання інших платних послуг за рахунок коштів замовників.

 

 

Міністр аграрної політики  

та продовольства України                                                                                                                                                                           Т. Кутовий

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин"

 

I. Визначення проблеми

Законом України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами" внесено зміни до Закону України "Про охорону прав на сорти рослин" (далі – Закон), в тому  числі передано функції з охорони прав на сорти рослин які здійснювала Державна ветеринарна та фітосанітарна служба Украни до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі- Мінагрополітики), відповідно до підпункту 1 пункту 3 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119 (далі – Положення), одним із завдань Мінагрополітики є забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері охорони прав на сорти рослин. Відповідно до підпункту 21 пункту 4 Положення, Мінагрополітики здійснює, зокрема, державну науково-технічну експертизу сортів рослин, як об’єктів інтелектуальної власності та координацію діяльності підприємств, пов’язаної з проведенням державного випробування сортів сільськогосподарських рослин. Враховуючи те, що зазначені функції до набрання чинності цим Законом та Положенням здійснювалися Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України, виникає необхідність визнання такими, що втратили чинність, окремих положень постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1348 "Деякі питання надання послуг Державною ветеринарною та фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління" та нормативного врегулювання переліку платних послуг, які надаватимуться бюджетними установами, що належать до сфери управління Мінагрополітики, з питань охорони прав на сорти рослин. У зв’язку з зазначеним та відповідно до Закону виникає необхідність у прийнятті проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин" (далі – проект постанови).

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання,

+

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

 

Проблема не може бути розв’язана за допомогою регуляторного акта, оскільки Законом України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами" внесено зміни до Закону України "Про охорону прав на сорти рослин" (далі – Закон), в тому числі передано функції з охорони прав на сорти рослин які здійснювала Держветфітослужба до Мінагрополітики, тому виникає необхідність у затвердженні Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин.

II. Цілі державного регулювання

Основною ціллю державного регулювання є затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин, що дозволить забезпечити фінансування витрат експертних закладів на проведення кваліфікаційної експертизи сортів рослин та надання інших платних послуг за рахунок коштів заявників/замовників.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

 

1. Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1–Відсутність регулювання

Виключення абзацу п’ятого пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1348 "Деякі питання надання послуг Державною ветеринарною та фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління".  Такий спосіб призведе до невиправданого фінансового навантаження на загальний фонд Державного бюджету України, адже платний характер послуг експертних закладів обумовлений тим, що користувачами цих послуг не є суспільство в цілому, а лише певна зацікавлена його частина.

Альтернатива 2 – Залишення діючого регулювання без змін

Залишення нині діючого регуляторного акта – абзацу п’ятого пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1348 "Деякі питання надання послуг Державною ветеринарною та фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління".

Не забезпечить врегулювання зазначеного питання через відсутність правових механізмів надання платних послуг бюджетними установами, що належать до сфери управління Мінагрополітики, з питань охорони прав на сорти рослин.

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акта

Прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин". Запропонований спосіб вирішення зазначено проблеми є найбільш доцільним, який забезпечить правове врегулювання питань надання платних послуг експертними закладами у сфері охорони прав на сорти рослин.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1 –

Відсутність регулювання

Відсутні

Втрата позицій України через порушення зобов’язань Міжнародної конвенції з охорони нових сортів рослин, Організації економічного співробітництва і розвитку, через відсутність ефективної системи охорони прав на сорти рослин, як об’єкти інтелектуальної власності. Скорочення експортного потенціалу України за рахунок неможливості виходу вітчизняних сортів рослин  на міжнародний ринок.

Скорочення надходжень до спеціального фонду та збільшення навантаження на загальний фонд Державного бюджету України.

Зростання тіньового обігу сортів рослин.

Альтернатива 2 –

Залишення діючого регулювання без змін

Відсутні

Перевантаження загального фонду Державного бюджету України витратами, які мають нести суб’єкти господарювання.

Невідповідність витрат та розмірів послуг експертних закладів на проведення кваліфікаційної експертизи  сортів рослин, ґрунтового ділянкового сортового контролю.

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акта

Забезпечення зобов’язань України перед Організацією економічного співробітництва і розвитку стосовно проведення ділянкового (ґрунтового) та лабораторного сортового контролю. Збільшення експортного потенціалу держави. Зменшення навантаження на загальний фонд Державного бюджету України, поступовий перехід на самофінансування експертних закладів.

Зростання обсягів податкових надходжень від виробництва рослинницької продукції.

Зменшення тіньового обігу сортів рослин

Додаткові витрати відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1 –

Відсутність регулювання

Відсутні

Відсутність можливості задоволення потреб у доступі до об’єктивної інформації щодо сортів рослин (урожайності, господарсько-цінних ознак, районування  тощо). Порушення захисту прав споживачів продукції рослинництва. Порушення захисту прав інтелектуальної власності на сорти рослин.

Альтернатива 2 –

Залишення діючого регулювання без змін

Відсутні

Невідповідність вимогам Закону України від 08 грудня 2015 року            № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами". Загроза спроможності громадян скористуватися своїм конституційним правом щодо державної реєстрації та захисту своїх прав на сорти рослин

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акта

Доступ до об’єктивної інформації

Можливість споживати товари належної якості, із визначеними характеристиками для певного призначення

Захист прав інтелектуальної власності на сорти рослин

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових витрат з Державного бюджету, проте прийняття даного акта обумовлено необхідністю розвантаження Державного бюджету України. За період визначення останніх розцінок за проведення кваліфікаційної експертизи, ділянкового (ґрунтового) сортового контролю інфляція зросла в 3 рази. Тому відповідно і розміри за здійснення платних послуг у сфері охорони прав на сорти рослин підвищились, проте за рахунок оптимізації структури витрат зростання тарифів буде меншим за інфляцію.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання*

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

24

401

9

32

466

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

5,2

86,1

1,9

6,8

100

*Примітка. Проведений аналіз суб’єктів господарювання, які приймають участь у реалізації проекту даного нормативно-правового акта (заявники сортів рослин) показує, що доля малих та мікропідпиємств складає разом 8,7%, а доля суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва становить 91,3%.

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1 –

Відсутність регулювання

Відсутні

Обмежені можливості отримання прибутку за рахунок ефективного використання сортових рослинних ресурсів. Відсутність можливостей виходу на міжнародний ринок. Втрата певних переваг на ринку. Порушення прав інтелектуальної власності, відповідальність згідно чинного законодавства.

Альтернатива 2 –

Залишення діючого регулювання без змін

Збільшення обсягу прибутку агровиробників за рахунок ефективного використання сортових рослинних ресурсів. Збільшення надходжень від реалізації майнових прав інтелектуальної власності на сорти рослин

Загроза спроможності суб’єктів господарювання скористуватися своїм конституційним правом щодо реєстрації та захисту своїх прав на сорти рослин, сертифікації насіння, отримання якісних послуг в сфері охорони прав на сорти рослин.

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акта

Збільшення обсягу прибутку агровиробників за рахунок ефективного використання сортових рослинних ресурсів. Збільшення надходжень від реалізації майнових прав інтелектуальної власності на сорти рослин

Витрати на оплату наданих послуг. Витрати на виконання вимог законодавства щодо охорони прав на сорти рослин та обігу насіння (садивного матеріалу)

 

Витрати, які будуть виникати внаслідок дії регуляторного акта (згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта)

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1 – Відсутність регулювання. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")

0

Альтернатива 2 – Залишення діючого регулювання без змін. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")

21 480 109

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акту. Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")

806 428

 

Альтернатива 2 - Залишення діючого регулювання без змін:

 

№ з/п

Витрати суб'єктів господарювання, які виникають в результаті дії регуляторного акта (статті витрат)

Сума за 1 сорт рослин, грн.

Загальна сума, грн.

1.

Податки, платні послуги збори (зміна розмірів, виникнення/усунення необхідності у сплаті зборів):

за експертизу на відмінність однорідність та стабільність сортів та гібридів;

 

за експертизу на придатність до поширення сортів та гібридів;

 

за проведення ділянкового (ґрунтового) та лабораторного сортового контролю;

 

за проведення лабораторних аналізів і дослідження зразків;

   

1900

 

 

4070

 

 

1214,22

 

300

  

1900 х К1 +1900 х N х К2= 1900 х 1050 + 1900 х 3 х 1250  = 9120000

4070 х К3 = 4070 х 1500 = 6105000

 

1214,22 х К4 = 1214,22 4500 = 5463990

300 х К5 = 300 х 438 = 131400

2.

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення експертиз, сертифікації тощо) та інших послуг (проведення наукових експертиз, страхування, тощо)

12

12 х К6 = 12 х 8738= 104856

 

3.

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

8,5

8,5 х К6 = 8,5 х 8738= 74273

4.

Інше: транспортні, поштові витрати; сплата державного мита

55,0

55 х К6 = 55 х 8738= 480590

5.

Разом (сума рядків 1+2+3+4):

480 109

 

Альтернатива 3 - Затвердження нового регуляторного акта:

 

№ з/п

Витрати суб'єктів господарювання, які виникають в результаті дії регуляторного акта (статті витрат)

Сума за 1 сорт рослин, грн.

Загальна сума, грн.

1.

Податки та збори (зміна розмірів, виникнення/усунення необхідності у сплаті зборів):

за експертизу на відмінність, однорідність та стабільність сортів;

 

за експертизу на придатність до поширення сортів;

 

за проведення ділянкового (ґрунтового) та лабораторного сортового контролю

за проведення лабораторних аналізів і дослідження зразків

  

5400

6510

 

2430

 

450

 

 

5400 х (К1+ К2)= 5400 х 2300= 12420000

6510 х К3 = 6510 х 1500= 9765000

2430 х К4 = 2430 х 4500 = 10935000

300 х К5 = 300 х 438 = 197100

2.

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення експертиз, тощо.

9,0

9 х К6 = 9 х 8738= 78642

3.

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

7

7 х К6 = 7 х 8738= 61166

4.

Інше: транспортні, поштові витрати; сплата державного мита

40,0

40 х К6 = 40 х 8738= 349520

5.

Разом (сума рядків 1+2+3+4):

33 806 428

 

Примітка: К1 – кількість сортів, які проходили експертизу на відмінність, однорідність та стабільність у 2016 році;

К2 – кількість гібридів, які проходили експертизу на відмінність, однорідність та стабільність у 2016 році;

К3 – кількість сортів та гібридів, які проходили експертизу на придатність до поширення у 2016 році;

К4  – кількість проб насіння, які проходили ділянковий та лабораторний сортовий контроль у 2016 році;

К5 – кількість проведених лабораторних аналізів у 2016 році;

К6 = К1 + К2 + К3 + К4 + К5;

N – коефіцієнт складності проведення експертизи гібридів на відмінність однорідність та стабільність.

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1 –

Відсутність регулювання

1

цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Альтернатива 2 –

Залишення діючого регулювання без змін

1

цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акта

4

цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1 –

Відсутність регулювання

Відсутні

Неможливість виконання вимог Закону України "Про охорону прав на сорти рослин", виникнення корупційних ризиків, втрати для Державного бюджету України, неспроможність зареєструвати та захистити права на сорти рослин

Враховуючи відсутність вигоди та суттєві негативні наслідки Альтернатива 1 – Відсутність регулювання займає третє місце у рейтингу

Альтернатива 2 –

Залишення діючого регулювання без змін

Відсутні

Виникнення правових колізій, неможливість відповідних державних інституцій належно виконувати свої зобов’язання щодо реєстрації та захисту прав на сорти рослин, перспектива судового оскарження бездіяльності Мінагрополітики, неспроможність зареєструвати та захистити права на сорти рослин.

Враховуючи відсутність вигоди та значні негативні наслідки Альтернатива 2 –Залишення діючого регулювання без змін займає друге місце у рейтингу

 

 

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акта

Виконання вимог Закону України "Про охорону прав на сорти рослин", усунення корупційних ризиків та забезпечення спроможності для громадян і суб’єктів господарювання скористуватися своїм конституційним правом щодо державної реєстрації та захисту своїх прав на сорти рослин

Відсутні

Через затвердження нового регуляторного акта цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою, та враховуючи відсутність витрат Альтернатива 3 - Затвердження нового регуляторного акта займає перше місце у рейтингу

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Місце № 1

Альтернатива 3 – Затвердження нового регуляторного акта

Цілі державного регулювання досягаються у повній мірі

Ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта немає

Місце № 2

Альтернатива 2 –

Залишення діючого регулювання без змін

Цілі державного регулювання не досягаються

Х

Місце № 3

Альтернатива 1 –

Відсутність регулювання

Цілі державного регулювання не досягаються

Х

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Запропонований регуляторний акт визначає Перелік платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин, завдяки прийняттю якого зменшиться навантаження на Державний бюджет України, оскільки буде відбуватися надходження коштів до Державного бюджету України за рахунок замовників/заявників.

Запропонований регуляторний акт:

сприятиме спрощенню процедури набуття прав на сорти рослин;

забезпечить створення правового підґрунтя для надання можливості громадянам користуватися своїм конституційним правом щодо реєстрації та захисту своїх прав на сорти рослин;

надасть можливість забезпечити виконання вимог частини другої статті 27 Закону України "Про охорону прав на сорти рослин" в частині оплати послуг з проведення кваліфікаційної експертизи на договірних умовах відповідно до витрат експертних закладів на проведення експертизи;

реалізація проекту постанови зменшиться навантаження на Державний бюджет України, за рахунок здійснення оплати послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин замовниками.

Заходи, які повинні здійснити органи виконавчої влади для впровадження цього регуляторного акта – прийняти проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Переліку платних послуг, які надаються бюджетними установами, що належать до сфери управління Міністерства аграрної політики та продовольства, з питань охорони прав на сорти рослин".

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Здійснення витрат на виконання вимог регуляторного акта для органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування не передбачається.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта необмежений.

Регуляторний акт діє постійно з дня набрання ним чинності.

Зміна строку дії регуляторного акта можлива у разі зміни законодавчих та нормативно - правових актів України на виконання яких розроблений цей проект постанови.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта:

Значення прогнозних показників результативності дії регуляторного акта:

1. Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів, пов'язаних з дією акта.

2. Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта.

3. Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта.

4. Рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

5. Кількість сортів та гібридів, які проходитимуть кваліфікаційну експертизу після прийняття регуляторного акта. 

6. Кількість проб насіння, які проходитимуть ділянковий та лабораторний сортовий контроль.

7. Кількість проведених лабораторних аналізів.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Строк проведення базового відстеження результативності дії регуляторного акта – не пізніше ніж через 1 рік після прийняття.

Строк проведення повторного відстеження результативності дії регуляторного акта - (зазначивши конкретні дати проведення відстеження) – щороку до 1 лютого року, наступного за звітним.

Метод проведення відстеження результативності – статистичний. 

Вид даних (статистичні, наукові дослідження або опитування), за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності – статистичні, за даними компетентних державних органів.

 

 

Перший заступник Міністра  

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                             Я. Краснопольський  



Додатки