портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 29 грудня 2012

Проект постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної з експлуатацією, здійсненням обов’язкового технічного контролю, ідентифікації та торгівлі тракторами, самохідними шасі, самохідними сільськогосподарськими, дорожньо-будівельними і меліоративними машинами, сільськогосподарською технікою, іншими механізмами, здійсненням підготовки трактористів-машиністів, та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)”

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від ______________                                                                                                                                                                                     №____

 

 

Київ

 

Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження

господарської діяльності, пов’язаної з експлуатацією, здійсненням обов’язкового

технічного контролю, ідентифікації та торгівлі тракторами, самохідними шасі,

самохідними сільськогосподарськими, дорожньо-будівельними і меліоративними

машинами, сільськогосподарською технікою, іншими механізмами, здійсненням

підготовки трактористів-машиністів, та визначається періодичність здійснення

планових заходів державного нагляду (контролю)

 

Відповідно до статті 5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Затвердити критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної з експлуатацією, здійсненням обов’язкового технічного контролю, ідентифікації та торгівлі тракторами, самохідними шасі, самохідними сільськогосподарськими, дорожньо-будівельними і меліоративними машинами, сільськогосподарською технікою, іншими механізмами, здійсненням підготовки трактористів-машиністів, та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю), що додаються.

 

 

 Прем'єр-міністр України                                                                                                                                                                             М. АЗАРОВ

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної з експлуатацією, здійсненням обов’язкового технічного контролю, ідентифікації та торгівлі тракторами, самохідними шасі, самохідними сільськогосподарськими, дорожньо-будівельними і меліоративними машинами, сільськогосподарською технікою, іншими механізмами, здійсненням підготовки трактористів-машиністів, та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України " Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної з експлуатацією, здійсненням обов’язкового технічного контролю, ідентифікації та торгівлі тракторами, самохідними шасі, самохідними сільськогосподарськими, дорожньо-будівельними і меліоративними машинами, сільськогосподарською технікою, іншими механізмами, здійсненням підготовки трактористів-машиністів, та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)" (далі – проект постанови) Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект постанови розроблений з метою затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної з експлуатацією, здійсненням обов’язкового технічного контролю, ідентифікації та торгівлі тракторів та інших машин, здійсненням підготовки трактористів-машиністів, та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю).

Проект постанови разом з аналізом регуляторного впливу розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб–сайті Міністерства аграрної політики та продовольствУкраїни (www.minagro.gov.ua / розділ Регуляторна політика / Проекти регуляторних актів 2012).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресами:

03190, м. Київ, вул. Баумана, 9/12, Державна інспекція сільського господарства України, e-mail: ov@corp2.net;

01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, Державна служба України з питань регуляторної політики та підприємництва, e-mail: mail@dkrp.gov.ua.

 

 

Заступник Міністра аграрної

         політики та продовольства України                                                                                                                                                             О.В. Сень

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України
Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної з експлуатацією, здійсненням обов’язкового технічного контролю, ідентифікації та торгівлі тракторами, самохідними шасі, самохідними сільськогосподарськими, дорожньо-будівельними і меліоративними машинами, сільськогосподарською технікою, іншими механізмами, здійсненням підготовки трактористів-машиністів, та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної з експлуатацією, здійсненням обов’язкового технічного контролю, ідентифікації та торгівлі тракторами, самохідними шасі, самохідними сільськогосподарськими, дорожньо-будівельними і меліоративними машинами, сільськогосподарською технікою, іншими механізмами, здійсненням підготовки трактористів-машиністів, та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)” (далі – проект постанови) розроблено відповідно до статті 5 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, пункту 84.1.1 Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2012 року № 187/2012.

Зазначеним проектом постанови передбачається визначити критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної з експлуатацією, здійсненням обов’язкового технічного контролю, ідентифікації та торгівлі тракторами та іншими машинами, здійсненням підготовки трактористів-машиністів, та періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

При розподілі суб’єктів господарювання було враховано той факт, що в Україні на сьогодні 80-85% техніки відпрацювало амортизаційний строк, техніка застаріла, зношена та становить загрозу для життя і здоров'я людини.

Так, процедура здійснення обов’язкового технічного контролю дозволяє визначити технічний стан техніки, яка експлуатується, та не допустити експлуатацію несправної техніки.

Тому належний контроль за дотриманням суб’єктами господарювання (близько 40 суб'єктів) вимог законодавства до здійснення обов’язкового технічного контролю тракторів та інших машин, на сьогодні є вкрай необхідним для безпеки життя і здоров'я людей.

Також особливої уваги потребує діяльність, пов’язана з виробництвом та торгівлею технікою. На сьогодні кількісний рівень підробок сільськогосподарської техніки і запасних частин досяг критичної відмітки. Тому виробництво якісної техніки та складових частин, виконання продавцями гарантійних обов’язків створює належні умови для безпечної експлуатації техніки.

На сьогодні в реєстрі Держсільгоспінспекції України зареєстровано близько 50 суб'єктів господарювання, які здійснюють торгівлю машинами. З них обсяг продажу техніки понад 100 одиниць мають 8 суб'єктів, 50-100 одиниць – 9 суб'єктів, менше 50 одиниць – 33 суб'єкти.

Разом з тим на сьогодні надходить велика кількість техніки без маркування, ідентифікаційних номерів, а також самостійно складена техніка. Тому діяльність суб’єктів господарювання, пов’язана з ідентифікацією машин, на сьогодні також потребує належного контролю.

Так, Держсільгоспінспекцією планується здійснювати контроль за діяльністю 24 суб’єктів господарювання, які здійснюють ідентифікацію машин, з яких річний обсяг ідентифікації понад 100 машин мають 4 суб'єкти, 50-100 машин – 4 суб'єкти, менше 50 машин – 16 суб'єктів.

Крім того, не можливо залишити без уваги і суб’єктів господарювання, які мають у власності або експлуатують трактори та інші машини. Так, під час використання технічно несправної техніки з порушенням правил її технічної експлуатації зазначені суб’єкти становлять велику загрозу життєдіяльності людини.

Так, на даний час нараховується близько 56 тис. зазначених суб’єктів господарювання, 3 тис. з яких мають у власності або в користуванні понад 30 машин, 8 тис. суб’єктів – від 10 до 30 машин, 45 тис. суб’єктів – менше 10 машин.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою розроблення проекту постанови є затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної з експлуатацією, здійсненням обов’язкового технічного контролю, ідентифікації та торгівлі тракторів та інших машин, здійсненням підготовки трактористів-машиністів, та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю).

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють Закони України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", "Про дорожній рух", "Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України", Укази Президента України від 13 квітня 2011 року № 459/2011 "Про Державну інспекцію сільського господарства України", від 12 березня 2012 року № 187/2012 "Про Національний план дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття проекту постанови не потребує виділення додаткових коштів з державного бюджету.

5. Позиція заінтересованих органів

Потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством юстиції України, Міністерством внутрішніх справ України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Запобігання корупції

Проект постанови не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних діянь.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (http://www.minagro.gov.ua) з метою одержання зауважень і пропозицій громадськості.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом та спрямований на вдосконалення існуючих правових норм, які регулюють визначення здійснення Державною інспекцією сільського господарства планових заходів державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови впорядкування процедури здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням суб’єктами господарювання вимог щодо експлуатації та технічного стану тракторів та інших машин.

 

 

Перший заступник

Голови Державної інспекції

сільського господарства України                                                                                                                                                     Ю.М. Марчук

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України

"Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної з експлуатацією, здійсненням обов’язкового технічного контролю, ідентифікації та торгівлі тракторами, самохідними шасі, самохідними сільськогосподарськими, дорожньо-будівельними і меліоративними машинами, сільськогосподарською технікою, іншими механізмами, здійсненням підготовки трактористів-машиністів, та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)"

 

1. Опис проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання

Відповідно до статті 5 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” передбачено, що періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) визначається залежно від ступеня ризику від провадження господарської діяльності. Критерії, за якими оцінюється ступінь ризику затверджуються Кабінетом Міністрів України. Для виконання даної статті, пункту 84.1.1 Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2012 року № 187, і визначення критеріїв для оцінки ступеню ризику від провадження господарської діяльності та періодичності здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі Державною інспекцією сільського господарства підготовлено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної з експлуатацією, здійсненням обов’язкового технічного контролю, ідентифікації та торгівлі тракторами, самохідними шасі, самохідними сільськогосподарськими, дорожньо-будівельними і меліоративними машинами, сільськогосподарською технікою, іншими механізмами, здійсненням підготовки трактористів-машиністів, та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)" (далі – проект постанови).

2. Визначення цілей державного регулювання

Основною ціллю прийняття постанови є затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної з експлуатацією, здійсненням обов’язкового технічного контролю, ідентифікації та торгівлі тракторами, самохідними шасі, самохідними сільськогосподарськими, дорожньо-будівельними і меліоративними машинами, сільськогосподарською технікою, іншими механізмами, здійсненням підготовки трактористів-машиністів, а також виконання пункту 84.1.1 Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2012 року № 187.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Існують два альтернативних способи досягнення цілі державного регулювання:

Перший спосіб – невтручання і залишення існуючого порядку без зміни. Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки в цьому випадку не будуть виконані вимоги статті 5 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, пункту 84.1.1 Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка", затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2012 року № 187.

Другий спосіб - прийняття зазначеного проекту постанови, що дозволить визначити періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною інспекцією сільського господарства України відповідно до визначених проектом постанови критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в агропромисловому комплексі.

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових матеріальних, фінансових та інших витрат, зокрема коштів Державного бюджету України.

Таким чином, на сучасному етапі найбільш прийнятним є другий спосіб.

4. Опис механізмів для розв’язання проблеми, відповідні заходи

Розв’язання проблеми можливе шляхом прийняття проекту постанови.

Проектом постанови пропонується визначити критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, пов’язаної з експлуатацією, здійсненням обов’язкового технічного контролю, ідентифікації та торгівлі тракторами, самохідними шасі, самохідними сільськогосподарськими, дорожньо-будівельними і меліоративними машинами, сільськогосподарською технікою, іншими механізмами, здійсненням підготовки трактористів-машиністів, та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю).

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття проекту постанови дозволить:

визначити критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності;

визначити періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі Державною інспекцією сільського господарства.

Зовнішніх чинників, які б могли безпосередньо вплинути на дію цього регуляторного акта, немає.

6. Очікувані результати прийняття акта

 

Об’єкт впливу

Витрати

Вигоди

Держава

реалізація зазначеного проекту постанови не потребує додаткових витрат з державного бюджету

визначення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, періодичності проведення планових заходів державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі Державною інспекцією сільського господарства України

 Суб’єкти господарської діяльності

реалізація зазначеного проекту постанови не потребує додаткових витрат з боку суб’єктів господарської діяльності

 

вдосконалення існуючих правових норм, визначення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності

 

7. Обґрунтування строку дії акта

Даний проект регуляторного акта не передбачає обмежень строку його дії, що забезпечить постійне державне регулювання у даній сфері.

8. Визначення показників результативності акта

До показників результативності регуляторного акта належать, зокрема:

1) розмір надходжень до державного бюджету та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, – не передбачається надходження коштів;

2) кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, – дія акта поширюватиметься на Державну інспекцію сільського господарства України, її територіальні органи, суб’єктів господарювання, які здійснюють обов’язковий технічний контроль, ідентифікацію та торгівлю тракторами, самохідними шасі, самохідними сільськогосподарськими, дорожньо-будівельними і меліоративними машинами, сільськогосподарською технікою, іншими механізмами, а також підготовку трактористів-машиністів;

3) розмір коштів і часу, що витрачатиметься суб’єктами господарювання або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, – не передбачається;

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання або фізичних осіб з основних положень акта – середній, оскільки проект постанови розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Державною інспекцією сільського господарства України.

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта буде здійснюватись до набуття чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік після набрання чинності цього регуляторного акта, але не пізніше ніж через два роки шляхом аналізу статистичних даних.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись шляхом аналізу статистичних даних раз на три роки не пізніше ніж через рік з дня проведення повторного відстеження з метою подальшого удосконалення законодавства України.

 

 

Перший заступник

Голови Державної інспекції

сільського господарства України                                                                                                                                                      Ю.М. Марчук



Додатки