портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 07 квітня 2014

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Детальних правил виробництва не переробленої органічної продукції (сировини) тваринного походження"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від  ______________                                                                                                                                                                                      №____

 

Київ

 

Про затвердження Детальних правил виробництва не переробленої

органічної продукції (сировини) тваринного походження 

 

Відповідно до частини другої статті 14 та частини другої статті 19 Закону України "Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини" Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Затвердити Детальні правила виробництва непереробленої органічної продукції (сировини) тваринного походження, що додаються.

 

 

Прем'єр-міністр України                                                                                                                                                                           А. ЯЦЕНЮК

 

 

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Детальних правил виробництва непереробленої органічної продукції (сировини) тваринного походження” (далі - проект постанови)

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Мінагрополітики України оголошує про його публікацію.

Проект постанови розроблено відповідно до частини другої статті 19 та частини другої статті 22 Закону України “Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини” та Плану організації підготовки проектів актів, необхідних для забезпечення реалізації вищезазначеного Закону України, схваленого на засіданні Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013 року (протокол № 61).

Повний пакет документів до проекту постанови розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб–сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua.

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови Кабінету Міністрів України та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001. E-mail: zoo@minapk.gov.ua. (Тарасенко Євгеній Олександрович, тел. (044) 226-29-97).

Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11. E-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України –

керівник апарату                                                                                                                                                                                           О.В. Сень

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Детальних правил виробництва непереробленої органічної продукції (сировини) тваринного походження”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Детальних правил виробництва непереробленої органічної продукції (сировини) тваринного походження (далі – проект постанови) розроблено відповідно до частини другої статті 14 та частини другої статті 19 Закону України “Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини“ та Плану організації підготовки проектів актів, необхідних для забезпечення реалізації вищезазначеного Закону України, схваленого на засіданні Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013 року (протокол № 61).

Прийняття проекту постанови обумовлено необхідністю врегулювання питання вимог до виробників в процесі виробництва непереробленої органічної продукції (сировини) тваринного походження відповідно до чинного законодавства.

2. Мета та шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту постанови є врегулювання правових, економічних, зоотехнічних та соціальних основ виробництва непереробленої органічної продукції (сировини) тваринного походження фізичними або юридичними особами, також встановлення вимог щодо утримання, випасання, лікування, годівлі тварин та виробництв непереробленої органічної продукції (сировини) тваринного походження.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють Конституція України, закони України “Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини”, “Про племінну справу у тваринництві”.

4. Фінансово-економічне обгрунтування

Реалізація положень проекту постанови не потребує додаткових витрат із Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, Національною академією аграрних наук України, Міністерством охорони здоров’я України, Міністерством екології та природних ресурсів України, Міністерством юстиції України, Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України, Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні та Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні норми, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua).

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом та відповідає засадам державної регуляторної політики.

Прийняття постанови дасть змогу врегулювати правові, економічні та соціальні основи виробництва непереробленої органічної продукції (сировини), встановити вимоги щодо виробництва органічної продукції, в тому числі:

загальні вимоги виробництва непереробленої органічної продукції (сировини) тваринного походження;

вимоги щодо утримання тварин для виробництва непереробленої органічної продукції (сировини);

вимоги щодо годівлі тварин при виробництві непереробленої органічної продукції (сировини);

Всі ці заходи сприятимуть ефективному розвитку виробництва непереробленої органічної продукції (сировини), збереженню та охороні довкілля.

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови дозволить значно збільшити обсяги виробництва конкурентоспроможної аграрної продукції, прискорити насичення внутрішнього ринку високоякісними продуктами харчування та створити передумови для формування свідомості здорового способу життя у громадян.

Запровадження детальних правил виробництва непереробленої органічної продукції (сировини) сприятиме застосуванню ощадних технологій при виробництві продукції тваринного походження і, як наслідок, суттєво зменшиться антропогенне навантаження на навколишнє середовище, значно поліпшиться екологічна ситуація та збережеться біорізноманіття.

Крім того, створюється база для прискореного розвитку індустрії дитячого та дієтичного харчування.

Виробництво у достатній кількості органічної продукції сприятиме поглибленню інтеграції українського аграрного виробництва до ринку ЄС та світових ринків загалом.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної політики

та продовольства України                                                                                                                                                                        І.Ю. Бісюк

 

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Детальних правил виробництва непереробленої органічної продукції (сировини) тваринного походження” (далі - проект постанови)

 

1. Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин

Прийняття проекту постанови обумовлено необхідністю врегулювання вимог виробництва непереробленої органічної сільськогосподарської продукції тваринного походження

2. Визначення цілей державного регулювання

Прийняття постанови дасть змогу:

врегулювати правові, економічні та соціальні основи ведення органічного сільського господарства;

встановити загальні вимоги щодо виробництва непереробленої органічної продукції;

встановити вимоги до придатності тварин, їх утримання, лікування тварин та годівлі при виробництві продукції тваринного походження.

Всі ці заходи сприятимуть ефективному і екологічному виробництву непереробленої органічної продукції (сировини) тваринного походження.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Перший альтернативний спосіб:

можливо залишити чинний варіант регулювання, але враховуючи те, що на сьогодні відсутні акти, які досконало регулюють дану сферу відносин, то такий спосіб є недоцільним.

Другий альтернативний спосіб:

спосіб, запропонований у проекті постанови є на даний час оптимальним рішенням, що дозволить реалізувати положення чинного законодавства, розв’язати проблему в органічному виробництві, здійснювати державний контроль за станом виробництва непереробленої органічної продукції (сировини) тваринного походження.

4. Опис механізмів для розв’язання проблеми та відповідні заходи

Запровадження принципів органічного виробництва вимагає застосування ощадних технологій утримання та годівлі сільськогосподарських тварин. Як наслідок, суттєво зменшується антропогенне навантаження на навколишнє середовище, що сприяє поліпшенню екологічної ситуації, збереженню біорізноманіттю. Цього результату можливо досягти шляхом врегулювання правових, економічних та соціальних основ ведення органічного сільського господарства, вимог до продуктів тваринного походження та їх виробництва.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб’єктами господарювання висока.

Прийняття регуляторного акта надасть можливість чітко врегулювати відносини між суб’єктами господарювання та державою в частині органічного виробництва, а саме:

- загальні вимоги виробництва непереробленої органічної продукції (сировини) тваринного походження;

- вимоги щодо придатності тварин для виробництва непереробленої органічної продукції (сировини);

- вимоги щодо технології при виробництві непереробленої органічної продукції (сировини);

- вимоги щодо годівлі тварин при вирощуванні непереробленої органічної продукції (сировини) тваринного походження;

Всі ці заходи сприятимуть ефективному розвитку виробництву непереробленої органічної продукції (сировини) тваринного походження, збереженню та охороні довкілля.

6. Очікувані результати прийняття акта

Прийняття проекту постанови дасть змогу:

- врегулювати правові, економічні та соціальні основи ведення органічного сільського господарства;

- встановити вимоги щодо виробництва органічної продукції (сировини);

- вимоги щодо придатності тварин, та їх годівлі при виробництві продукції тваринного походження.

 

Об’єкти впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Збільшення виробництва конкурентоспроможної та високоякісної продукції та підвищення економічної ефективності господарювання

Витрати пов’язані з придбанням органічних ресурсів для виробництва непереробленої органічної продукції

Суб’єкти господарювання

Населення

 

7. Обґрунтування строку дії акта

Термін дії акта пропонується встановити безстроково.

8. Визначення показників результативності акта

До показників результативності проекту постанови належать:

- обсяг надходження до бюджетів – не може слугувати показником результативності зазначеного акта через те, що обрахувати їх на даний момент є проблематично;

- дія даного проекту поширюється на близько 50 тис. юридичних осіб та 9 млн. особистих господарств населення.

- згідно з чинними інструкціями та постановами ЄС терміни, які необхідні для переходу звичайних господарств на технології органічного виробництва, становлять:

якщо у господарство, яке має сертифіковане виробництво, завезено не органічне поголів’я, то продукти тваринництва можуть реалізуватися як органічні у випадку: якщо поголів’я коней, ВРХ утримувалося не менше 12 міс. і в будь-якому випадку не менше ¾ тривалості їхнього життя; дрібні жуйні тварини, свині та худоба молочного напряму продуктивності – 6 міс.; птиця м’ясного напряму продуктивності – 10 тижнів (за умови, що молодняк завезено до 3-денного віку), яєчного – 6 тижнів;

якщо органічні тварини наявні у господарстві на початок перехідного періоду, їх продукція вважається органічною за умови одночасного переходу усього виробничого підрозділу (худоби, пасовищ, інш. земельних площ під кормовими культурами), то загальний перехідний період для існуючих тварин та їх приплоду може бути скорочений до 24 місяців, якщо годівля здійснюється переважно з а рахунок  культур із сільськогосподарських угідь.

- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб щодо положень проекту постанови – достатній у зв’язку з тим, що він

для обговорення на офіційному сайті Мінагрополітики України (www.mіnagro.gov.ua).

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Буде здійснюватись базове, повторне та періодичне відстеження результативності проекту постанови  шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік після набрання чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних, в порівнянні з базовим відстеженням.

Відстеження регуляторного акта буде здійснюватись Міністерством аграрної політики та продовольства України за показниками результативності.

 

 

Заступник Міністра  аграрної

політики та продовольства України  -

керівник апарату                                                                                                                                                                                         О.В. Сень

 



Додатки