портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 15 липня 2015

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення зміни до пункту 9.1 додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від  ______________                                                                                                                                                                                   №___  

 

Київ

 

Про внесення зміни до пункту 91 додатка до постанови Кабінету

Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

1. Внести зміну у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" (ЗП України, 1996 р., № 21, ст. 596; Офіційний вісник України, 2011 р., № 61, ст. 2439, 2014 р., № 58, ст. 1604), виключивши абзац третій пункту 91.

2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 17 липня 2014 р. № 262 "Про внесення зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548" (Офіційний вісник України, 2014 р., № 59, ст. 1604).

3. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування.

  

 

 Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                             А. ЯЦЕНЮК

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення зміни до пункту 91 додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення зміни до пункту 91 додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548" Мінагрополітики України оголошує про його публікацію.

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення зміни до пункту 91 додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548" підготовлено з метою скасування норми щодо затвердження максимальної ціни на спирт етиловий, яка суперечить державній ціновій політиці, що сприятиме подальшій дерегуляції у сфері виробництва і торгівлі спиртом етиловим.

Значне падіння курсу гривні до іноземних валют, яке спостерігалося з кінця 2014 р., та пов’язане із цим стрімке зростання цін на сировину (кукурудза, пшениця), підвищення вартості енергоносіїв, комплектуючих для виробництва спирту призвели до значного зростання фактичної собівартості спирту та необхідності коригування визначеного розробленим Мінагрополітики проектом наказу рівня максимальної оптово-відпускної ціни на спирт етиловий, а нестабільна цінова ситуація в Україні з початку 2015 р. та, як наслідок варіативність складових собівартості виробництва спирту, унеможливлюють встановлення справедливого рівня максимальної оптово-відпускної ціни на спирт етиловий, який би міг забезпечити прибутковість спиртової галузі.

Мінагрополітики України 03 березня 2015 р. було проведено нараду щодо цінової ситуації в спиртовій галузі за участю представників міністерства, асоціації "Укрводка", ДП "Укрспирт" та провідних виробників алкогольних напоїв, за результатами якої прийнято спільне рішення щодо доцільності скасування рішення Уряду, визначеного постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2014 р. № 262 "Про внесення зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548".

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення зміни до пункту 91 додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548" та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001.

E-mail: lyudmila.homichak@minagro.gov.ua.

Державна регуляторна служба України, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11.

E-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

  

Перший заступник Міністра аграрної 

         політики та продовольства  України                                                                                                                                    Я.В. Краснопольський

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення зміни до пункту 91 додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2014 року № 262 "Про внесення зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548" (далі - постанова № 262) було внесено зміну до пункту 91 додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548, якою передбачено, що Мінагрополітики України за погодженням з Мінекономрозвитку та Мінфіном встановлює максимальні оптово-відпускні ціни на спирт етиловий.

На виконання зазначеної постанови у встановленому порядку було підготовлено проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про встановлення максимальної оптово-відпускної ціни на спирт етиловий" (далі – проект наказу), який надсилався на розгляд і погодження до Мінекономрозвитку України, Держпідприємництва та Мінфіну України.

Держпідприємництво погодувало проект наказу без зауважень, Мінекономрозвитку та Мінфіном надані зауваження, які були опрацьовані на узгоджувальній нараді, після чого проект наказу надсилався на повторне погодження. Доопрацьований проект наказу Мінекономрозвитку погодило без зауважень, проте Міністерство фінансів України наполягало на зниженні запропонованого проектом наказу рівня максимальної оптово-відпускної ціни на спирт етиловий.

Водночас значне падіння курсу гривні до іноземних валют, яке спостерігається з кінця 2014 р., та пов’язане із цим стрімке зростання цін на сировину (кукурудза, пшениця), підвищення вартості енергоносіїв, комплектуючих для виробництва спирту призвели до значного зростання фактичної собівартості спирту та необхідності коригування визначеного проектом наказу рівня максимальної оптово-відпускної ціни на спирт етиловий, а нестабільна цінова ситуація в Україні з початку 2015 р. та, як наслідок, варіативність складових собівартості виробництва спирту унеможливлюють встановлення справедливого рівня максимальної оптово-відпускної ціни на спирт етиловий, який би міг забезпечити прибутковість спиртової галузі.

Слід також зазначити, що відповідно до пункту 3 частини першої статті 4 та частини першої статті 12 Закону України "Про ціни і ціноутворення" одним з основних напрямів державної цінової політики є розширення сфери застосування вільних цін, а державні регульовані ціни запроваджуються лише на товари, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, мають істотну соціальну значущість, а також на товари, що виробляються суб’єктами, які займають монопольне (домінуюче) становище на ринку. Державні регульовані ціни також можуть запроваджуватися на товари суб’єктів господарювання, які порушують вимоги законодавства про захист економічної конкуренції.

Спирт етиловий не належить до товару, який справляє визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін та має істотну соціальну значущість. Крім того, інформація про встановлені Антимонопольним комітетом України порушення вимог законодавства про захист економічної конкуренції виробниками спирту етилового відсутня.

З метою визначення шляхів стабілізації даної ситуації 3 березня 2015 р. в Мінагрополітики України було проведено нараду з обговорення питання щодо цінової ситуації в спиртовій галузі за участю представників міністерства, асоціації "Укрводка", ДП "Укрспирт" та провідних виробників алкогольних напоїв, за результатами якої прийнято спільне рішення щодо доцільності скасування рішення Уряду, визначеного постановою № 262.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту постанови є скасування положення абзацу третього пункту 91 додатка до постанови № 1548 щодо затвердження максимальної ціни на спирт етиловий, яка суперечить сьогоденній державній ціновій політиці, та сприяння подальшій дерегуляції у сфері виробництва і торгівлі спиртом етиловим.

3 Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють:

Господарський кодекс України;

Закон України "Про ціни і ціноутворення";

Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

постанова Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Введення в дію проекту постанови не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України, Міністерством юстиції України, Державною регуляторною службою України, Антимонопольним комітетом України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць та не має впливу на регіональний розвиток.

61. Запобігання дискримінації

У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

З метою громадського обговорення проект постанови розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua).

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується питань соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проектом постанови передбачається приведення норм ціноутворення у відповідність з чинним законодавством, що сприятиме дерегуляції економіки.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту постанови сприятиме збереженню робочих місць у сфері виробництва спирту етилового.

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення зміни до пункту 91 додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548" сприятиме дерегуляції економіки.

 

 

 

 Перший заступник Міністра аграрної 

         політики та продовольства  України                                                                                                                                    Я.В. Краснопольський

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення зміни до пункту 91 додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548" (далі - проект постанови)

 

1. Визначення проблеми, яку планується розв'язати шляхом державного регулювання

Постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2014 року № 262 "Про внесення зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548" (далі - постанова № 262) внесено зміну до пункту 91 додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548, якою передбачено, що Мінагрополітики за погодженням з Мінекономрозвитку та Мінфіном встановлює зокрема максимальні оптово-відпускні ціни на спирт етиловий.

Значне падіння курсу гривні до іноземних валют, яке спостерігалося з кінця 2014 р., та пов’язане із цим стрімке зростання цін на сировину (кукурудза, пшениця), підвищення вартості енергоносіїв, комплектуючих для виробництва спирту призвели до значного зростання фактичної собівартості спирту та необхідності коригування визначеного розробленим Мінагрополітики України проектом наказу рівня максимальної оптово-відпускної ціни на спирт етиловий, а нестабільна цінова ситуація в Україні з початку 2015 р. та, як наслідок, варіативність складових собівартості виробництва спирту, унеможливлюють встановлення справедливого рівня максимальної оптово-відпускної ціни на спирт етиловий, який би міг забезпечити прибутковість спиртової галузі.

Слід також зазначити, що відповідно до пункту 3 частини першої статті 4 та частини першої статті 12 Закону України "Про ціни і ціноутворення" одним з основних напрямів державної цінової політики є розширення сфери застосування вільних цін, а державні регульовані ціни запроваджуються лише на товари, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, мають істотну соціальну значущість, а також на товари, що виробляються суб’єктами, які займають монопольне (домінуюче) становище на ринку. Державні регульовані ціни також можуть запроваджуватися на товари суб’єктів господарювання, які порушують вимоги законодавства про захист економічної конкуренції.

Спирт етиловий не належить до товару, який справляє визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін та має істотну соціальну значущість. Крім того, інформація про встановлені Антимонопольним комітетом України порушення вимог законодавства про захист економічної конкуренції виробниками спирту етилового відсутня.

З огляду на те, що встановлення державного регулювання оптово-відпускної ціни на спирт етиловий було ініційовано асоціацією "Укрводка" за зверненнями провідних виробників алкогольних напоїв, 03 березня 2015 р. в Мінагрополітики України було проведено нараду щодо цінової ситуації в спиртовій галузі за участю представників міністерства, асоціації "Укрводка", ДП "Укрспирт" та провідних виробників алкогольних напоїв, за результатами якої прийняли спільне рішення щодо доцільності скасування рішення Уряду, визначеного постановою № 262.

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою проекту постанови є скасування положення абзацу третього пункту 91 додатка постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 щодо затвердження максимальної ціни на спирт етиловий, яка суперечить державній ціновій політиці, та сприяння подальшій дерегуляції у сфері виробництва і обігу спирту етилового.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Існують два альтернативні способи досягнення цілі державного регулювання.

Перший спосіб – не втручання і залишення існуючої ситуації. Зазначений спосіб є не прийнятним, оскільки у разі залишення ситуації без змін не можливе досягнення визначених цілей.

Другий спосіб – прийняття проекту постанови, що дозволить привести у відповідність правові акти до положень чинного законодавства.

Тому єдиним варіантом досягнення встановленої цілі є прийняття проекту постанови.

4. Опис механізму, який пропонується для розв'язання проблеми        

Проектом постанови пропонується внести зміну у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" виключивши положення абзацу третього пункту 91 , який передбачає, що Мінагрополітики України за погодженням з Мінекономрозвитку України та Мінфіном України встановлює зокрема максимальні оптово-відпускні ціни на спирт етиловий, та постанову Кабінету Міністрів України від 17 липня 2014 р. № 262 "Про внесення зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548" визнати такою, що втратила чинність.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Реалізація вимог проекту постанови не потребує додаткових бюджетних витрат, а також не спричиняє виникнення фінансових витрат у населення.

Зовнішніх чинників, які б могли безпосередньо вплинути на дію цього регуляторного акту немає.

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

 

Сфери впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси держави

 

збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів за рахунок стабільного виробництва спирту етилового та реалізації його за справедливою ринковою ціною, що запобігатиме ризику банкрутства спиртових заводів

відсутні

Інтереси суб'єктів господарювання

запобігання зарегульованості у сфері виробництва та обігу спирту етилового

відсутні

Інтереси громадян

відсутні

відсутні

 

7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта починається з моменту набрання чинності та є необмеженим.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

До показників результативності регуляторного акта належать:

 

Розмір надходжень до бюджету

 

Збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів за рахунок забезпечення стабільного виробництва та реалізації спирту етилового.

 

Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акту

Дія акта поширюється на суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво та реалізацію спирту етилового та його споживачів.

 

Час та розмір коштів, що витрачаються суб’єктами підприємницької діяльності на реалізацію регуляторного акта

 

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових матеріальних та інших витрат суб’єктів господарювання.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб

 

Достатній. Проект постанови розміщено для обговорення на офіційному сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України. (www.minagro.gov.ua)

 

Після прийняття регуляторного акта його редакцію також буде розміщено на офіційному сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України, а також в інформаційно-пошуковій системі нормативних документів Міністерства аграрної політики та продовольства України.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Буде здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження.

Базове відстеження результативності здійснюється до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій і зауважень до проекту та їх аналізу.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом, шляхом здійснення аналізу статистичних даних в порівнянні з базовим відстеженням.

Періодичне відстеження результативності зазначеного акта буде здійснюватися раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом проведення аналізу результатів дії цього акту, ці моменти буде виправлено шляхом внесення відповідних змін.

 

Відстеження результативності буде здійснене Департаментом продовольства Міністерства аграрної політики та продовольства України.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної 

         політики та продовольства  України                                                                                                                                    Я.В. Краснопольський



Додатки