портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 25 березня 2014

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін у додатки до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. № 672"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від  ______________                                                                                                                                                                                      №____    

 

Київ

 

Про внесення змін у додатки до постанови Кабінету Міністрів України

від 28 липня 2010 р. № 672

 

З метою підвищення ефективності функціонування спиртової та лікеро - горілчаної промисловості, вдосконалення систем управління у зазначеній галузі Кабінет Міністрів України постановляє:

 

1. Внести у додатки до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. № 672 "Про утворення Державного підприємства спиртової та лікеро - горілчаної промисловості" (Офіційний вісник України, 2010 р., № 58, ст. 2022; 2011 р., № 8, ст. 374) зміни, що додаються.

2. Ця постанова набирає чинності з дня опублікування.

 

 

Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                        А. ЯЦЕНЮК

 

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін у додатки до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. № 672"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін у додатки до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. № 672" Мінагрополітики України оголошує про його публікацію.

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін у додатки до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. № 672" підготовлено з метою створення умов для введення ліквідаційної процедури до підприємств спиртової та лікеро-горілчаної галузі у зв’язку із відсутністю перспектив для відновлення їх функціонування, що дозволить підвищити ефективність функціонування спиртової галузі в цілому, забезпечити погашення кредиторської заборгованості підприємств - боржників, у тому числі до бюджетів усіх рівнів.

Повний пакет документів до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін у додатки до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. № 672" розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб–сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua.

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001, тел/факс 044-226-27-53, Хомічак Людмила Володимирівна, E-mail: homichak@minapk.gov.ua.

Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11,E-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України –

керівник апарату                                                                                                                                                                                        О.В. Сень

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін у додатки до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. № 672"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Протягом останніх років частина підприємств спиртової та лікеро-горілчаної промисловості не здійснюють виробничу діяльність, що призвело до важкого фінансового стану, накопичення кредиторської заборгованості та порушення щодо них провадження у справі про банкрутство.

У зв’язку із цим реорганізація таких підприємств, які відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. № 672 "Про утворення Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості" (далі - постанова) реорганізуються шляхом приєднання до Державного підприємства "Укрспирт" (додаток 1 до постанови) та шляхом виділу майна, з використанням якого виготовляється підакцизна продукція, і передачі такого майна до Державного підприємства "Укрспирт" (додаток 2 до постанови), унеможливилася.

Крім цього, виділення майна боржника та передача його до ДП "Укрспирт" призведе до зменшення обсягу майна, що може увійти до ліквідаційної маси, за рахунок якого здійснюється погашення кредиторських вимог. Це, у свою чергу, матиме наслідком порушення інтересів кредиторів цих боржників, для погашення кредиторських вимог яких не вистачить майна.

Зважаючи на незадовільний технічний стан технологічного обладнання окремих підприємств спиртової та лікеро-горілчаної промисловості, відсутність перспектив стосовно їх функціонування у зв’язку із відсутністю ринків збуту готової продукції, єдиним шляхом вирішення питань щодо погашення їх кредиторської заборгованості є введення ліквідаційної процедури таких підприємств в порядку, встановленому чинним законодавством, що дозволить забезпечити інтереси кредиторів підприємств - боржників.

У зв’язку із цим проектом постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін у додатки до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. № 672" (далі - проект постанови) пропонується виключити із додатка 1 до постанови - ДП "Торговий дім "Сіверщина", ДП "Укрспиртпостач" та ДП "Крисківський спиртовий завод" та із додатка 2 до постанови - ДП "Вінницький лікеро-горілчаний завод", Державне підприємство Карапчівський спиртовий завод та Чернівецьке обласне державне об’єднання спиртової та лікеро - горілчаної промисловості, щодо якого відкрито ліквідаційну процедуру згідно з постановою Господарського суду Чернівецької області від 07.11.2013 по справі № 3/380-295/6. 

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект постанови підготовлено з метою створення умов для введення ліквідаційної процедури до підприємств спиртової та лікеро-горілчаної галузі у зв’язку із відсутністю перспектив для відновлення їх функціонування, що дозволить підвищити ефективність функціонування спиртової галузі в цілому, забезпечити погашення кредиторської заборгованості підприємств - боржників, у тому числі до бюджетів усіх рівнів.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють: Конституція України, Податковий кодекс України, Цивільний кодекс України, Господарський кодекс України, Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів",  Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", постанова Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. № 672 "Про утворення Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови не потребує додаткового фінансування з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України, Міністерством доходів і зборів України, Міністерством юстиції України та Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

З метою громадського обговорення проект постанови розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України www.minagro.gov.ua.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується питань соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

Прийняття постанови Кабінету Міністрів України дозволить підвищити ефективність функціонування спиртової галузі в цілому шляхом ліквідації неперспективних підприємств спиртової та лікеро-горілчаної промисловості.

11. Прогноз результатів

 Прийняття постанови дозволить створити умови для підвищення ефективності функціонування спиртової галузі, забезпечити погашення кредиторської заборгованості підприємств - боржників спиртової та лікеро-горілчаної галузі, у тому числі до бюджетів усіх рівнів, та заборгованості із виплати заробітної плати та до соціальних фондів.

 

 

Міністр аграрної політики

та продовольства України                                                                                                                                                                       І.О. Швайка

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін у додатки до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. № 672"

 

1. Визначення проблеми, яку планується розв'язати шляхом державного регулювання

Частина підприємств спиртової та лікеро-горілчаної промисловості, які протягом тривалого часу не здійснюють виробничу діяльність у зв’язку із незабезпеченістю ринками збуту готової продукції, мають незадовільний технічний стан технологічного обладнання, знос якого становить більше 70 відсотків, значну кредиторську заборгованість, у тому числі до бюджетів усіх рівнів, що свідчить про відсутність перспектив щодо відновлення їх функціонування.

У зв’язку із цим реорганізація таких підприємств, які відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. № 672 "Про утворення Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості" (далі - постанова) реорганізуються шляхом приєднання до Державного підприємства "Укрспирт" (додаток 1 до постанови) та шляхом виділу майна, з використанням якого виготовляється підакцизна продукція, і передачі такого майна до Державного підприємства "Укрспирт" (додаток 2 до постанови), унеможливилася.

Крім цього, виділення майна боржника та передача його до ДП "Укрспирт" призведе до зменшення обсягу майна, що може увійти до ліквідаційної маси, за рахунок якого здійснюється погашення кредиторських вимог. Це, у свою чергу, матиме наслідком порушення інтересів кредиторів цих боржників, для погашення кредиторських вимог яких не вистачить майна.

Єдиним шляхом вирішення питання щодо погашення їх кредиторської заборгованості є введення ліквідаційної процедури таких підприємств в порядку, встановленому чинним законодавством, що потребує, зокрема, виключити такі підприємства із додатків 1 і 2 постанови.

Проектом постанови пропонується виключити із додатка 1 постанови ДП "Торговий дім "Сіверщина", ДП "Укрспиртпостач" та ДП "Крисківський спиртовий завод" та із додатка 2 постанови - ДП "Вінницький лікеро-горілчаний завод", Державне підприємство Карапчівський спиртовий завод та Чернівецьке обласне державне об’єднання  спиртової та лікеро - горілчаної промисловості, щодо якого відкрито ліквідаційну процедуру згідно з постановою Господарського суду Чернівецької області від 07.11.2013 по справі № 3/380-295/6.

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою розроблення проекту постанови є створення умов для введення ліквідаційної процедури до підприємств спиртової та лікеро-горілчаної галузі у зв’язку із відсутністю перспектив для відновлення їх функціонування, що дозволить підвищити ефективність функціонування спиртової галузі в цілому, забезпечити погашення кредиторської заборгованості підприємств - боржників, у тому числі до бюджетів усіх рівнів.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Існують два альтернативні способи досягнення цілі державного регулювання.

Перший спосіб - невтручання і залишення існуючої ситуації. Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки у разі залишення ситуації без змін неможливе досягнення визначених цілей. (Призведе до поглиблення негативних явищ у спиртовій галузі, подальше накопичення кредиторської заборгованості в цілому, у тому числі до бюджетів усіх рівнів за рахунок штрафів та пені.)

Другий спосіб – прийняття зазначеного проекту постанови, що дозволить підвищити ефективність функціонування спиртової галузі в цілому, забезпечити погашення кредиторської заборгованості підприємств - боржників, у тому числі до бюджетів усіх рівнів.

Тому, єдиним варіантом врегулювання питання є прийняття проекту постанови.

4. Опис механізму, який пропонується для розв'язання проблеми

Проектом постанови пропонується виключити із додатку 1 до постанови ДП "Торговий дім "Сіверщина", ДП "Укрспиртпостач" та ДП "Крисківський спиртовий завод" та із додатку 2 до постанови - ДП "Вінницький лікеро-горілчаний завод", Державне підприємство Карапчівський спиртовий завод та Чернівецьке обласне державне об’єднання спиртової та лікеро - горілчаної промисловості, щодо якого відкрито ліквідаційну процедуру згідно з постановою Господарського суду Чернівецької області від 07.11.2013 по справі № 3/380-295/6.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Реалізація вимог запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових бюджетних витрат, а також не спричиняє виникнення фінансових витрат у населення.

Зовнішніх чинників, які б могли безпосередньо вплинути на дію цього регуляторного акту немає.

6. Очікувані результати прийняття акта

 

Сфери впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси держави

- підвищення ефективності використання державного майна;

- отримання додаткових надходжень до державного бюджету за рахунок сплати податкових боргів.

 

 відсутні

Інтереси суб'єктів господарювання

використання площ, на яких розміщено неперспективні підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості, їх будівлі та інфраструктуру для організації виробництва іншої продукції

відсутні

Інтереси громадян

відсутні

 відсутні

 

7. Запропонований строк дії акта

Строк дії регуляторного акта починається з моменту його опублікування та є необмеженим.

8. Визначення показників результативності акта

До показників результативності регуляторного акта належать:

 

Розмір надходжень до бюджету

 

Збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів за рахунок погашення податкового боргу, заборгованості із виплати заробітної плати та до соціальних фондів в процедурі ліквідації підприємств.

Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акту

Дія акта поширюється на 6 суб’єктів господарювання.

 

Час та кошти, витрачені суб’єктами підприємницької діяльності на реалізацію регуляторного акта

 

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових матеріальних та інших витрат суб’єктів господарювання.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб

 

Високий. Проект постанови розміщено для оприлюднення на офіційному сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

 

Проект регуляторного акта оприлюднено на офіційному сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

Після прийняття акта його редакцію також буде розміщено на сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України та в інформаційно-пошуковій системі нормативних документів Міністерства аграрної політики та продовольства України.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Буде здійснюватися базове та повторне відстеження результативності проекту постанови.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено по показниках результативності.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено до набрання чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік після набрання чинності цього регуляторного акта з використанням показників результативності шляхом аналізу статистичних даних у порівнянні з даними базового відстеження результативності.

Відстеження результативності буде здійснене Міністерством аграрної політики та продовольства України.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України –

керівник апарату                                                                                                                                                                                    О.В. Сень



Додатки