портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 20 жовтня 2014

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1375"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від  ______________                                                                                                                                                                                   №___

 

 

Київ

 

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України

від 5 грудня 2007 р. № 1375

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1375 "Про затвердження переліків підприємств з усіма стадіями технологічного процесу з виготовлення нафтопродуктів, що мають право виробляти бензини моторні сумішеві із вмістом етил-трет-бутилового ефіру або з добавками на основі біоетанолу, та державних спиртових заводів, що мають право на виробництво біоетанолу" (Офіційний вісник України, 2007 р., № 93, ст. 3402) зміни, що додаються.

 

 

 

Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                      А. ЯЦЕНЮК

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1375"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1375" Мінагрополітики України оголошує про його публікацію.

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1375"  підготовлено з метою приведення постанови Кабінету Міністрів України від  5 грудня 2007 р. № 1375 "Про затвердження переліків підприємств з усіма стадіями технологічного процесу з виготовлення нафтопродуктів, що мають право виробляти бензини моторні сумішеві із вмістом етил-трет-бутилового ефіру або з добавками на основі біоетанолу, та державних спиртових заводів, що мають право на виробництво біоетанолу" до положень Закону України від 12 серпня 2014 року № 1638-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм" та Закону України "Про підприємництво".

Повний пакет документів до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1375" розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб–сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua.

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1375" та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001.

Виконавець Хомічак Людмила Володимирівна тел.226-27-53

E-mail: lyudmila.homichak@minagro.gov.ua.

Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, вул. Арсенальна, 9/11, м .Київ, 01011.

E-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України – керівник апарату                                                                                                                        О.В. Сень

 

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України

"Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1375"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1375 " (далі – проект постанови) розроблено на виконання пункту 2 доручення Кабінету Міністрів України від 18.09.2014 № 33239/1/1-14 у зв’язку з прийняттям Закону України від 12 серпня 2014 року № 1638 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм" та відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України "Про підприємництво".

Відповідно до підпункту 3 пункту 1 розділу 1 Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм" виключено положення Податкового кодексу України щодо затвердження Кабінетом Міністрів України переліку підприємств - виробників біоетанолу.

Відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо виробництва та використання моторних палив з вмістом біокомпонентів" частину четверту статті 4 Закону України "Про підприємництво" викладено у новій редакції, якщо передбачено, що діяльність, пов’язана з виробництвом бензинів моторних сумішевих або з додаванням (змішуванням) біоетанолу та/або біокомпонентів на його основі до вуглеводневої основи (бензинів, фракцій, компонентів тощо), здійснюється підприємствами, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики в паливно-енергетичному комплексі.

У зв’язку із цим виникла необхідність щодо приведення постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1375 "Про затвердження переліків підприємств з усіма стадіями технологічного процесу з виготовлення нафтопродуктів, що мають право виробляти бензини моторні сумішеві із вмістом етил-трет-бутилового ефіру або з добавками на основі біоетанолу, та державних спиртових заводів, що мають право на виробництво біоетанолу" у відповідності з положеннями вищезазначених законів України.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту постанови є приведення постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1375 "Про затвердження переліків підприємств з усіма стадіями технологічного процесу з виготовлення нафтопродуктів, що мають право виробляти бензини моторні сумішеві із вмістом етил-трет-бутилового ефіру або з добавками на основі біоетанолу, та державних спиртових заводів, що мають право на виробництво біоетанолу" у відповідності із положеннями Закону України від 12 серпня 2014 року № 1638 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм" та Закону України "Про підприємництво".

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють: Податковий кодекс України; Закон України від 12 серпня 2014 року № 1638 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм"; Закон України "Про підприємництво"; Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо сприяння виробництву та використанню біологічних видів палива"; постанова Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1375 "Про затвердження переліків  підприємств з усіма стадіями технологічного процесу з виготовлення  нафтопродуктів, що мають право виробляти бензини моторні сумішеві із вмістом етил-трет-бутилового ефіру або з добавками на основі біоетанолу, та державних спиртових заводів, що мають право на виробництво біоетанолу".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Введення в дію проекту постанови не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України, Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, Міністерством юстиції України, Державною фіскальною службою України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць та не має впливу на регіональний розвиток.

6.1 Запобігання дискримінації

У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

З метою громадського обговорення проект постанови розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України www.minagro.gov.ua.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується питань соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Приведення постанови у відповідності з нормами Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм" дозволить спростити дозвільну систему у сфері виробництва біоетанолу та сприятиме розвитку альтернативних видів палива.

10.1 Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту постанови дозволить створити робочі місця шляхом стимулювання створення підприємств – виробників біоетанолу у зв’язку із спрощенням дозвільної системи у сфері його виробництва, що сприятиме підвищенню рівня зайнятості населення.

11. Прогноз результатів

Прийняття поетку постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанови від 5 грудня 2007 р. № 1375” сприятиме розвитку в Україні альтернативних видів палива, зокрема організації виробництва біоетанолу.

 

 

Міністр аграрної політики

         та продовольства України                                                                                                                                                                   І.О. Швайка

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1375" (далі – проект постанови)

 

1. Визначення проблеми, яку планується розв'язати шляхом державного регулювання

Проект постанови розроблено на виконання пункту 2 доручення Кабінету Міністрів України від 18.09.2014 № 33239/1/1-14 у зв’язку з прийняттям Закону України від 12 серпня 2014 року № 1638-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм" та відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України "Про підприємництво".

Відповідно до підпункту 3 пункту 1 розділу 1 Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм" виключено положення Податкового кодексу України щодо затвердження Кабінетом Міністрів України переліку підприємств - виробників біоетанолу.

Також відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо виробництва та використання моторних палив з вмістом біокомпонентів" частину четверту статті 4 Закону України "Про підприємництво" викладено у новій редакції, якщо передбачено, що діяльність, пов’язана з виробництвом бензинів моторних сумішевих або з додаванням (змішуванням)  біоетанолу та/або біокомпонентів на його основі до вуглеводневої основи (бензинів, фракцій, компонентів тощо), здійснюється підприємствами, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України за поданням центрального  органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики в паливно-енергетичному комплексі.

У зв’язку із цим виникла необхідність щодо приведення постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1375 "Про затвердження переліків підприємств з усіма стадіями технологічного процесу з виготовлення нафтопродуктів, що мають право виробляти бензини моторні сумішеві із вмістом етил-трет-бутилового ефіру або з добавками на основі біоетанолу, та державних спиртових заводів, що мають право на виробництво біоетанолу" до положень вищезазначених законів України.

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою розроблення проекту постанови є приведення постанови Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1375 "Про затвердження переліків підприємств з усіма стадіями технологічного процесу з виготовлення нафтопродуктів, що мають право виробляти бензини моторні сумішеві із вмістом етил-трет-бутилового ефіру або з добавками на основі біоетанолу, та державних спиртових заводів, що мають право на виробництво біоетанолу" до положень Закону України від 12 серпня 2014 року № 1638-VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм" та Закону України "Про підприємництво".

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Існують два альтернативні способи досягнення цілі державного регулювання.

Перший спосіб - невтручання і залишення існуючої ситуації. Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки у разі залишення ситуації без змін неможливе досягнення визначених цілей.

Другий спосіб – прийняття проекту постанови, що дозволить привести у відповідність підзаконні нормативно – правові акти до положень чинного законодавства.

Тому, єдиним варіантом врегулювання питання є прийняття проекту постанови.

4. Опис механізму, який пропонується для розв'язання проблеми

Проектом постанови пропонується привести постанову Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2007 р. № 1375 "Про затвердження переліків підприємств з усіма стадіями технологічного процесу з виготовлення нафтопродуктів, що мають право виробляти бензини моторні сумішеві із вмістом етил-трет-бутилового ефіру або з добавками на основі біоетанолу, та державних спиртових заводів, що мають право на виробництво біоетанолу" до підпункту 3 пункту 1 розділу 1 Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм" шляхом виключення переліку підприємств - виробників біоетанолу, а також приведення зазначеної постанови у відповідність до частини четвертої статті 4 Закону України "Про підприємництво".

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Реалізація вимог запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових бюджетних витрат, а також не спричиняє виникнення фінансових витрат у населення.

Зовнішніх чинників, які б могли безпосередньо вплинути на дію цього регуляторного акту немає.

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

 

Сфери впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси держави

збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів за рахунок збільшення виробництва біоетанолу, заміщення імпортованих традиційних палив альтернативними

 відсутні

Інтереси суб'єктів господарювання

спрощення дозвільної системи у сфері виробництва біоетанолу

відсутні

Інтереси громадян

відсутні

 відсутні

 

7. Запропонований строк дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта починається з моменту набрання чинності та є необмеженим.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

До показників результативності регуляторного акта належать:

 

Розмір надходжень до бюджету

 

Збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів за рахунок збільшення виробництва біоетанолу.

Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акту

Дія акта поширюється на усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво біоетанолу.

 

Час та розмір коштів, що витрачаються суб’єктами підприємницької діяльності на реалізацію регуляторного акта

 

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових матеріальних та інших витрат суб’єктів господарювання.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб

 

Високий. Проект постанови розміщено для обговорення на офіційному сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України. (www.minagro.gov.ua)

 

Після прийняття акта його редакцію також буде розміщено на офіційному сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України, а також в інформаційно-пошуковій системі нормативних документів Міністерства аграрної політики та продовольства України.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Базове відстеження результативності зазначеного нормативно-правового акта здійснюється до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій і зауважень до проекту та їх аналізу.

Повторне відстеження результативності зазначеного нормативно-правового акта здійснюється через рік з дня набрання нею чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей регуляторний акт не встановлено більш ранній строк, шляхом здійснення моніторингу щодо результатів прийняття запропонованої постанови.

Періодичне відстеження результативності зазначеного акта здійснюється раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом проведення аналізу результатів дії цього акту, ці моменти буде виправлено шляхом внесення відповідних змін.

Вказаний регуляторний акт публікується у відповідних офіційних виданнях країни, а також в електронному вигляді на офіційному сайті Мінагрополітики України.

Відстеження результативності буде здійснене Міністерством аграрної політики та продовольства України.

 

 

Заступник Міністра аграрної

         політики та продовольства України – керівник апарату                                                                                                                         О.В. Сень



Додатки