портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 23 жовтня 2015

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. № 705"

Проект

 

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від ______________                                                                                                                                                                                  №___________    

Київ

 

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. № 705

  

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

 Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. № 705 "Про деякі питання реалізації Закону України "Про карантин рослин" (Офіційний вісник України, 2007 р., № 37, ст. 1459; 2009 р., № 72, ст. 2487;2010 р., № 16, ст. 755; 2011 р., № 61, ст. 2439; 2014 р., №4, ст. 101; 2015 р., № 12, ст. 316) зміни, що додаються.

 

 

Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                       А. ЯЦЕНЮК

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. № 705"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 705" (далі-проект постанови) та аналізу регуляторного впливу зазначеної постанови Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

 Проект постанови розроблено на виконання пункту 2 розділу II Прикінцевих положення Закону України від 15 липня 2015 року № 617-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про карантин рослин" щодо зменшення адміністративного навантаження" та доручення Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2015 року № 32921/1/1-15.

Основною метою проекту постанови є приведення постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 705 "Про деякі питання реалізації Закону України "Про карантин рослин" у відповідність до вимог Закону України від 15 липня 2015 року № 617-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про карантин рослин" щодо зменшення адміністративного навантаження".

Проектом постанови передбачено внесення змін до Порядку проведення огляду, обстеження, аналізу, фумігації (знезараження) та інспектування (оформлення фітосанітарного та карантинного сертифікатів) об’єктів регулювання у сфері карантину рослин, Порядку оформлення карантинного дозволу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 705, а також затвердження Переліку об’єктів регулювання у сфері карантину рослин для цілей імпорту, експорту та реекспорту та Переліку об’єктів регулювання у сфері карантину рослин для цілей контролю за переміщенням територією України.

Проект постанови разом з пояснювальною запискою та аналізом регуляторного впливу розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України www.minagro.gov.ua та офіційному веб-сайті Держветфітослужби України www.vet.gov.ua.

Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресою: Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України, вул. Колоскова, м. Київ, 03138, e-mail:post@vet.gov.ua та Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011, e-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                       Я.В Краснопольський

 

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. № 705"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

15.07.2015 прийнято Закон України № 617-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про карантин рослин" щодо зменшення адміністративного навантаження" (далі-Закон).

Разом з цим існує необхідність приведення постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 705 "Про деякі питання реалізації Закону України "Про карантин рослин" у відповідність з вимогами Закону України від 15 липня 2015 року № 617-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про карантин рослин" щодо зменшення адміністративного навантаження", а також приведення переліків об’єктів регулювання у відповідність із Законом України від 09 вересня 2013 року № 584-VII "Про митний тариф України".

Пунктом 2 розділу II "Прикінцеві положення" вищевказаного Закону та дорученням Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2015 року № 32921/1/1-15 також передбачено приведення нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України у відповідність із Законом.

Для розв’язання вищезазначеної проблеми розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 705" (далі – проект постанови).

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту постанови є приведення постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 705 "Про деякі питання реалізації Закону України "Про карантин рослин" у відповідність з вимогами Закону та приведення переліків об’єктів регулювання у відповідність із Законом України від 09 вересня 2013 року № 584-VII "Про митний тариф України".

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють закони України "Про карантин рослин", від 15 липня 2015 року № 617-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про карантин рослин" щодо зменшення адміністративного навантаження", від 09 вересня 2013 року № 584-VII "Про митний тариф України" постанова Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 705 "Про деякі питання реалізації Закону України "Про карантин рослин".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Проект постанови не потребує витрат з державного та місцевих бюджетів.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України, Держпродспоживслужбою України, Державною фіскальною службою України, Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

Проект постанови не містить ознак дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено та оприлюднено на офіційних веб-сайтах Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України та Міністерства аграрної політики та продовольства України для отримання зауважень та пропозицій.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови відповідає принципам державної регуляторної політики.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація постанови не впливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови забезпечить виконання пункту 2 розділу II "Прикінцеві положення" Закону України від 15 липня 2015 року № 617-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про карантин рослин" щодо зменшення адміністративного навантаження" та приведення у відповідність переліків об’єктів регулювання із Законом України від 09 вересня 2013 року № 584-VII "Про митний тариф України".

 

 

Перший заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                       Я.В Краснопольський

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. № 705"

 

1. Проблема, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання

15.07.2015 прийнято Закон України № 617-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про карантин рослин" щодо зменшення адміністративного навантаження" (далі –Закон).

Разом з цим, існує необхідність приведення постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 705 "Про деякі питання реалізації Закону, а також приведення переліків об’єктів регулювання у відповідність до Закону України від 09 вересня 2013 року № 584-VII "Про митний тариф України".

Пунктом 2 розділу II "Прикінцеві положення" вищевказаного Закону та дорученням Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2015 року № 32921/1/1-15 також передбачено приведення нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України у відповідність із Законом.

Для розв’язання вищезазначеної проблеми розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 705" (далі – проект акта).

2. Цілі державного регулювання

Метою проекту акта є приведення постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 705 "Про деякі питання реалізації Закону України "Про карантин рослин" у відповідність до Закону та приведення переліків об’єктів регулювання у відповідність до Закону України від 09 вересня 2013 року № 584-VII "Про митний тариф України".

3. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей

Альтернативою запропонованому регуляторному акту є збереження status quo, проте у такому випадку досягнення зазначених цілей стає сумнівним.

Враховуючи зміни в законодавстві, такий варіант без проведення відповідних змін, в свою чергу, призведе до суперечності нормативно-правових актів у сфері карантину рослин актам вищої юридичної сили, і як наслідок, відсутність своєчасного та належного державного регулювання, що може спричинити негативні наслідки для суб’єктів господарювання.

Іншою альтернативою є ринкові механізми (саморегуляція), проте у такому випадку стає реальною загроза невиконання вимог актів вищої юридичної сили, а також відсутність чіткого і прозорого механізму регулювання на підзаконному рівні.

Прийняття даного регуляторного акта відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики.

4. Механізм застосування для розв'язання проблеми, і відповідні заходи

Вказану вище проблему планується розв’язати шляхом реалізації даного регуляторного акта.

Проектом акта передбачено:

внесення змін до Порядку проведення огляду, обстеження, аналізу, фумігації (знезараження) та інспектування (оформлення фітосанітарного та карантинного сертифікатів) об’єктів регулювання у сфері карантину рослин в частині: визначення, що державний фітосанітарний інспектор приймає рішення щодо видачі або відмови у видачі карантинного, фітосантарного та фітосанітарного сертифікатів на реекспорт протягом 24 годин після завершення завантаження транспортного засобу; опису процедури заповнення додатків до сертифікатів; строку дії карантинного сертифіката та уточнення строку дії фітосанітарного та фітосанітарного сертифікату на реекспорт; уточнено випадки при яких можуть видаватись сертифікати; затвердження заяв на видачу сертифікатів, бланків сертифікатів, та форми печатки;

внесення змін до Порядку оформлення карантинного дозволу в частині опису процедури заповнення додатків до карантинного дозволу, затвердження заяви на його видачу та бланку.

На основі проведеного аналізу ризиків об'єктів регулювання відповідно до вимог статті 17 Закону України "Про карантин рослин" та у відповідності до Закону України від 09 вересня 2013 року № 584-VII "Про митний тариф України" затвердження Переліку об’єктів регулювання у сфері карантину рослин для цілей контролю за переміщенням територією України та Переліку об’єктів регулювання у сфері карантину рослин для цілей імпорту, експорту та реекспорту.

Ступінь ефективності даного регуляторного акта буде оцінюватись за результатами відстеження діяльності суб’єктів господарювання, у сфері карантину рослин.

5. Досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття запропонованого проекту акта забезпечить виконання вимог Закону України від 15 липня 2015 року № 617-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про карантин рослин" та Закону України від 09 вересня 2013 року № 584-VII "Про митний тариф України" шляхом приведення постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 705 "Про деякі питання реалізації Закону України "Про карантин рослин" у відповідність до законодавства у сфері карантину рослин.

Вплив зовнішніх факторів на дію проекту постанови Кабінету Міністрів України не очікується. Водночас, слід зазначити, що вплинути на дію регуляторного акта, можуть зміни законодавства. Тому, буде запроваджено постійний моніторинг щодо їх оцінки, за результатами якого до запропонованого регуляторного акта будуть внесені відповідні зміни для усунення негативного впливу зазначених зовнішніх чинників.

Оцінка можливості впровадження проекту постанови Кабінету Міністрів України та виконання її вимог суб’єктами господарювання висока.

Реалізація запропонованого проекту постанови Кабінету Міністрів України не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Очікувані наслідки дії запропонованого проекту постанови Кабінету Міністрів України не передбачають нанесення шкоди суб’єктам господарювання.

Для суб’єктів господарювання впровадження цього регуляторного акта не призведе до збільшення витрат, пов’язаних з необхідністю вивчення основних положень регуляторного акта.

Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми є найбільш доцільним з огляду на можливість виконання та ефективної реалізації регуляторного акта, який повністю відповідає принципам державної регуляторної політики.

6. Очікувані результати прийняття акта

 

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів держави

Приведення постанови Кабінету Міністрів України від 12 травень 2007 року. № 705 у відповідність до вимог Закону України від 15 липня 2015 року № 617-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про карантин рослин"

Відсутні

Приведення переліків об’єктів регулювання у відповідність до Закону України від 09 вересня 2013 року № 584-VII "Про митний тариф України"

Попередження виникнення корупційних чинників при здійсненні фітосанітарних заходів

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

Приведення постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. № 705 у відповідність до вимог Закону України від 15 липня 2015 року № 617-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про карантин рослин"

Відсутні

Сфера інтересів громадян

Покращання фітосанітарного стану об’єктів регулювання, які споживають громадяни.

Відсутні

 

Прийняття проекту акта надасть змогу привести постанову Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 року № 705 "Про деякі питання реалізації Закону України "Про карантин рослин" у відповідність до вимог Закону України від 15 липня 2015 року № 617-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про карантин рослин" щодо зменшення адміністративного навантаження" та переліки об’єктів регулювання у відповідність до Закону України від 09 вересня 2013 року № 584-VII "Про митний тариф України".

Позитивними факторами у цьому випадку буде можливість належним чином здійснювати регулювання у сфері карантину рослин і попередить виникнення корупційних чинників при здійсненні фітосанітарних заходів.

7. Обґрунтування дії строку акта

Термін чинності акта необмежений. Зміни та доповнення до даного проекту постанови можуть встановити його термін дії, змінити положення з метою приведення у відповідність до чинного законодавства.

8. Визначення показників результативності акта

Показниками результативності регуляторного акта є зменшення скарг суб’єктів господарювання та громадян щодо застосування норм акта.

1. Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта – відсутній.

Не передбачається створення державних цільових фондів.

2. Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта.

Дія регуляторного акта поширюватиметься на осіб, які здійснюють господарську діяльність, пов'язану з виробництвом та обігом об'єктів регулювання.

3. Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог проекту – не зміниться.

4. Рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень проекту вище середнього, оскільки проект розміщено на офіційному сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, а після прийняття буде офіційно опубліковано та надіслано всім державним органам у сфері карантину рослин.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватиметься Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України шляхом обробки результатів статистичної звітності. територіальних органів в порівнянні з базовим відстеженням результативності минулого року.

Базове відстеження результативності буде здійснюватися через півроку після набрання чинності цього Проекту.

Повторне відстеження буде проводитись через рік після набрання чинності цього Проекту.

Періодичне - раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                       Я.В Краснопольський



Додатки