портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 16 лютого 2015

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. № 11"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від ______________                                                                                                                                                                                  №___________    

Київ

 

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України

від 12 січня 2011 р. № 11

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. № 11 "Про затвердження Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів" (Офіційний вісник України, 2011 р., № 2, ст. 108; 2012 р., № 64, ст. 2611) зміни, що додаються.

 

 

Прем'єр-міністр України                                                                                                                                                                             А. ЯЦЕНЮК

 

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. № 11"

 

З метою отримання зауважень і пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. № 11" (далі – проект постанови), Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект постанови розроблено з метою приведення у відповідність із Законом України від 28 грудня 2014 р. № 71 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. № 11 "Про затвердження Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів".

Прийняття проекту постанови дозволить врегулювати питання перерахування коштів податку на додану вартість із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальні рахунки, відкриті сільгосптоваровиробниками у банках та/або органах Державної казначейської служби України.

Повний пакет документів до проекту постанови розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик 24, м. Київ, 01001, е-mail: andriy.shashkov@minagro.gov.ua. Відповідальний виконавець: Шашков Андрій Володимирович, тел. 278-44-53.

Державна регуляторна служба України, вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011, е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                          Я.В. Краснопольський

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. № 11"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. № 11" (далі – проект постанови) розроблено Міністерством аграрної політики та продовольства України.

Підставою розроблення проекту постанови є прийняття Закону України від 28 грудня 2014 року № 71 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" (далі – Закон № 71) та запровадження електронного адміністрування податку на додану вартість.

2. Мета і шляхи її досягнення

З 01 січня 2015 року набрав чинності Закон № 71, яким, зокрема, в Податковому кодексі України передбачено нову статтю 2001 "Електронне адміністрування податку на додану вартість", якою, зокрема, змінено систему адміністрування податку на додану вартість, передбачену статтею 209 "Спеціальний режим оподаткування податком на додану вартість діяльності у сфері сільського і лісового господарства, а також рибальства" Податкового кодексу України.

Проект постанови розроблено з метою приведення у відповідність із Законом № 71 постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. № 11 "Про затвердження Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів".

Введення в дію змін, передбачених проектом постанови, дозволить врегулювати питання перерахування податку на додану вартість із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальні рахунки, відкриті сільгосптоваровиробниками у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють: Податковий кодекс України, постанова Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. № 11 "Про затвердження Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів", постанова Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація положень проекту постанови не потребує додаткових фінансових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною фіскальною службою України, Міністерством юстиції України, Державною казначейською службою України, Державною регуляторною службою України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6.1. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено для обговорення на офіційному веб - сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується питань соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом, що відповідає принципам державної регуляторної політики. У разі прийняття постанови Кабінету Міністрів України буде досягнута мета, визначена у пункті 2 цієї пояснювальної записки.

10.1. Вплив реалізації акта на ринок праці

Відсутній вплив реалізації акта на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Реалізація запропонованих змін дозволить врегулювати питання перерахування податку на додану вартість із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальні рахунки, відкриті сільгосптоваровиробниками у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

 

 

Міністр аграрної політики

та продовольства України                                                                                                                                                                    О.М. Павленко

 

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. № 11"

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин

Статтею 209 Податкового кодексу України передбачено спеціальний режим оподаткування податком на додану вартість діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства.

На виконання статті 209 Податкового кодексу України прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. № 11 "Про затвердження Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів" (далі – Постанова № 11).

З 01 січня 2015 року набрав чинності Закону України від 28 грудня 2014 р. № 71 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" (далі – Закон № 71), яким, зокрема в Податковому кодексі України передбачено нову статтю 2001 "Електронне адміністрування податку на додану вартість", якою змінено систему адміністрування податку на додану вартість, передбачену статтею 209 Податкового кодексу України.

Проект постанови розроблено з метою приведення Постанови № 11 у відповідність із Законом № 71.

Введення в дію зазначених змін дозволить врегулювати питання перерахування коштів податку на додану вартість із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальні рахунки, відкриті сільгосптоваровиробниками у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

2. Визначення цілей державного регулювання

Підставою розроблення проекту постанови є прийняття Закону № 71 та запровадження електронного адміністрування податку на додану вартість.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу

В якості альтернативи до запропонованого регулювання можливо розглянути так званий "статус-кво", тобто залишення усього без змін. Втім, це призведе до невиконання норм Закону № 71 та залишить невирішеним питання перерахування коштів податку на додану вартість із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальні рахунки, відкриті сільгосптоваровиробниками у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Тобто, альтернативний спосіб досягнення встановленої мети не може бути запропонований у зв’язку з тим, що призводить до неможливості врегулювання існуючих проблем.

Отже, на даному етапі, прийняття проекту постанови є єдино можливим способом врегулювання цих питань.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв'язання проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акту

Проектом постанови передбачено внесення змін до Постанови № 11.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей з найменшими витратами для суб'єктів господарювання та оцінка можливості впровадження і виконання вимог регуляторного акта

Реалізація проекту постанови забезпечить виконання норм Закону № 71 та врегулює питання перерахування коштів податку на додану вартість із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальні рахунки, відкриті сільгосптоваровиробниками у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Зовнішніх чинників, які б могли безпосередньо вплинути на дію цього регуляторного акту немає.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта

Запропоновані зміни дозволять остаточно врегулювати норму щодо можливості акумулювання сільськогосподарськими підприємствами – суб’єктами спецрежиму коштів податку на додану вартість на спеціальних рахунках відкритих в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

 

Об’єкти впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Приведення у відповідність із Податковим кодексом акту Кабінету Міністрів України.

Автоматизація всіх процесів, пов’язаних з адмініструванням ПДВ.

Немає

Суб’єкти господа-рювання

Немає

Ускладнення механізму перерахування коштів податку на додану вартість із поточних рахунків сільгоспвиробників на спеціальні рахунки, відкриті ними у банках та/або відділеннях казначейства.

Ускладнення доступу сільгоспвиробників до власних обігових коштів.

Населення

Немає

Немає

 

7. Обґрунтування дії строку акта

Термін дії проекту постанови обмежений дією Постанови № 11 (до 01 січня 2018 року).

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

До показників результативності проекту постанови належать:

- обсяг надходжень до бюджетів не може слугувати показником результативності зазначеного регуляторного акту через те, що сума податку на додану вартість від реалізації сільськогосподарської продукції не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається у розпорядженні сільгосптоваровиробників;

- кількість суб’єктів господарювання, які зможуть скористатися нормами проекту постанови

дія проекту постанови поширюється на суб’єктів спецрежиму оподаткування;

- рівень поінформованості суб'єктів щодо положень проекту постанови

рівень поінформованості суб’єктів господарювання щодо положень проекту постанови достатній у зв'язку з тим, що він розміщений для обговорення на офіційному сайті Мінагрополітики України;

- розмір коштів і час, що витрачатимуться на виконання вимог акту

запропонований проектом постанови механізм працюватиме в автоматичному режимі, без втручання суб’єктивного фактора і не потребує додаткових витрат коштів та часу.

Після прийняття акту його редакцію також буде оприлюднено на сайтах Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта у разі його прийняття

Буде здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження результативності проекту постанови.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом аналізу статистичних даних, після набрання чинності актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік після набрання нею чинності з використанням показників результативності шляхом аналізу статистичних даних у порівнянні з даними базового відстеження результативності.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Відстеження результативності буде здійснене Міністерством аграрної політики та продовольства України.

 

 

Перший заступник

Міністра аграрної політики

та продовольства України                                                                                                                                                      Я.В. Краснопольський



Додатки