портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 07 липня 2017

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 04 липня 2012 року № 596"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

 від  ______________                                                                                                                                                                                №_____

 

 

Київ

 

Про внесення змін до постанови Кабінету

Міністрів Україні від 04 липня 2012 року № 596

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 04 липня 2012 року № 596 «Про затвердження Порядку видачі підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та перероблення продуктів лову (у разі необхідності суб’єкту господарювання для здійснення зовнішньоторговельних операцій)» (Офіційний вісник України від 13.07.2012, № 50, стор. 475, ст. 1974; 2016 р., № 4,ст. 239), зміни, що додаються.

 

  

Прем'єр-міністр України                                                                                                                                                                                          В. ГРОЙСМАН

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 04 липня 2012 року № 596»

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 04 липня 2012 року № 596» (далі – проект постанови) Міністерство аграрної політики та продовольства України робить оголошення про його публікацію.

Проектом постанови вносяться зміни до діючого нормативно-правового акту для приведення його положень у відповідність із частиною першою статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та Регламенту Ради (ЄС) від 29 вересня 2008 року №1005 «Про встановлення системи Спільноти для попередження, припинення та ліквідації незаконного, непідзвітного та нерегульованого рибальства».

Проект постанови з відповідними документами розміщено на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua (розділ «Регуляторна політика»; підрозділ «Проекти регуляторних актів») та Державного агентства рибного господарства України: www.darg.gov.ua (розділ – «Діяльність», підрозділ «Проекти документів»).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресами:

Державне агентство рибного господарства України (вул. Січових Стрільців, буд. 45-А, м. Київ, 04053), e-mail: inter@darg.gov.ua;

Міністерство аграрної політики та продовольства України (вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001), e-mail: info@minagro.gov.ua;

Державна регуляторна служба України (вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011), e-mail: inform@dkrp.gov.ua.

Відповідальний виконавець: Турок Василь Іванович, начальник Відділу міжнародного співробітництва та європейської інтеграції, тел. 484-63-31.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної політики

          та продовольства України                                                                                                                                                                                 М.П. МАРТИНЮК

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України

«Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 04 липня 2012 року № 596»

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 04 липня 2012 року № 596» (далі – проект постанови) розроблено з метою приведення постанови Кабінету Міністрів України від 04 липня 2012 року № 596 (далі – проект постанова) у відповідність із частиною першою статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» та Регламенту Ради (ЄС) від 29 вересня 2008 року №1005 «Про встановлення системи Спільноти для попередження, припинення та ліквідації незаконного, непідзвітного та нерегульованого рибальства» (далі – Регламент).

Абзацом п’ятим підпункту 2 пункту 12 постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1173 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо відповідності основним вимогам до дозвільної системи у сфері господарської діяльності» внесено зміни до пункту 3 постанови та виключено повноваження Мінагрополітики на встановлення форм підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та переробки продуктів лову і відомості про транспортування вантажу, передбачивши подання суб’єктом господарювання заяви.

Відсутність встановлених форм документів дозвільного характеру унеможливлює видачу підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та переробки продуктів лову і відомості про транспортування вантажу, що призведе до створення негативних наслідків для розвитку зовнішньої торгівлі України та ускладнить здійснення суб’єктами господарювання України зовнішньоторговельних операцій з водними біоресурсами і продукцією з них.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою розроблення проекту постанови є приведення нормативно-правового акта у відповідність із законодавством України.

3. Правові аспекти

У цій сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:

Закон України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»;

Закон України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів»;

Закон України «Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу» в частині приведення у відповідність національного законодавства із Регламентом Ради (ЄС) від 29 вересня 2008 року №1005/2008 «Про встановлення системи Спільноти для попередження, припинення та ліквідації незаконного, непідзвітного та нерегульованого рибальства»;

постанова Кабінету Міністрів України від 04 липня 2012 року № 596 «Про затвердження Порядку видачі підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та перероблення продуктів лову (у разі необхідності суб’єкту господарювання для здійснення зовнішньоторговельних операцій)»;

постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1173 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо відповідності основним вимогам до дозвільної системи у сфері господарської діяльності».

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України та проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць та питань функціонування місцевого самоврядування.

6.1. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua) та веб-сайті Державного агентства рибного господарства України (www.dаrg.gov.ua) відповідно до частини третьої статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

10.1. Вплив на ринок праці

Реалізація положень проекту постанови не впливатиме на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту постанови забезпечить приведення нормативно-правового акта у сфері рибного господарства до законодавства України та усуне колізію норм права.

 

 

Голова Державного агентства

         рибного господарства України                                                                                                                                                                                 Я.Б. Ковалів

Аналіз регуляторного впливу

 до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів Україні від 04 липня 2012 року № 596»

 

І. Визначення проблеми

Відсутність процедур отримання і погодження документів дозвільного характеру та встановлених форм документів дозвільного характеру унеможливлює видачу підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та підтвердження переробки продуктів лову згідно із статтею 24 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», Порядку видачі підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та перероблення продуктів лову (у разі необхідності суб’єкту господарювання для здійснення зовнішньоторговельних операцій), затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 04 липня 2012 року № 596.

Що у свою чергу призводить до порушень вимог частин другої та четвертої статті 12 Регламенту Ради (ЄС) від 29 вересня 2008 року № 1005/2008 «Про заснування системи запобігання, стримування та заборони незаконного, незареєстрованого та нерегульованого рибальства, що вносить зміни до Регламенту (ЄЕС) № 2847/93, (ЄС) № 1936/2001 і (ЄС) № 601/2004 та скасовує Регламент (ЄС) № 1093/94 та (ЄС) № 1447/1999» (із змінами) (далі – Регламент ЄС), які передбачають, що уся рибна продукція яка ввозиться на митну територію Європейського Союзу має супроводжуватись підтвердженням законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування (далі – підтвердження вилучення).

Форму підтвердження вилучення – підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування погоджено Директоратом Єврокомісії з питань мореплавства та рибного господарства від 12 березня 2013 року № (2013) 320998.

Крім того, у 2013 році відбулось узгодження форми підтвердження вилучення шляхом проведення двосторонніх консультацій між Україною та Норвегією, Україною та Канадою.

Заразом, відповідно до частини другої статті 14 Регламенту ЄС для ввезення рибних продуктів, що складають одну консигнаційну партію, яка перероблялась в третій державі, відмінній від держави прапора, імпортер повинен надати органам влади держави-члена звіт переробного заводу (підтвердження переробки продуктів лову) цієї держави, підписаний відповідними органами цієї держави за формою, затвердженою Регламентом ЄС.

Проблема виникла у зв’язку із внесенням зміни до пункту 3 Порядку видачі підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та перероблення продуктів лову (у разі необхідності суб’єкту господарювання для здійснення зовнішньоторговельних операцій), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 липня 2012 року № 596, на підставі частини другої пункту 12 Змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України щодо відповідності основним вимогам до дозвільної системи у сфері господарської діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1173, відповідно до яких наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 07 серпня 2012 року № 482 «Про затвердження форм підтвердження законності вилучення водних біоресурсів», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 серпня 2012 року за № 1437/21749, підлягає визнанню таким, що втратив чинність.

В умовах обмеження можливості збуту української рибної продукції та продуктів лову на зовнішніх ринках важливою та необхідною є підтримка і створення додаткових умов для українських суб’єктів господарювання здійснювати зовнішньоекономічні операції з продуктами лову і виробною рибною продукцією.

Ураховуючи зазначене, необхідно внести зміни до Порядку видачі підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та перероблення продуктів лову (у разі необхідності суб’єкту господарювання для здійснення зовнішньоторговельних операцій) (далі – Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 липня 2012 року № 596, шляхом доповнення Порядку положенням про процедуру отримання і погодження документів дозвільного характеру та встановлення форми підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та підтвердження переробки продуктів лову для супроводження вантажу при здійсненні зовнішньоторговельних операцій з продуктами лову і продукції з них.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

-

Держава

+

-

Суб’єкти господарювання,

+

-

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

-

 

Ця проблема не може бути розв’язана за допомогою чинних регуляторних актів, оскільки унеможливлює видачу підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та підтвердження переробки продуктів лову згідно із статтею 24 Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», Порядку видачі підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та перероблення продуктів лову (у разі необхідності суб’єкту господарювання для здійснення зовнішньоторговельних операцій), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 липня 2012 року № 596.

Відмова від врегулювання цієї проблеми призведе до порушень вимог Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» та Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», а тому є неприйнятною.

Єдиним способом вирішення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання, є прийняття запропонованого регуляторного акта.

II. Цілі державного регулювання

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів Україні від 04 липня 2012 року № 596» (далі – проект постанови) пов’язаний з упорядкуванням видачі документів дозвільного характеру – підтвердженням законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та підтвердженням перероблення продуктів лову, шляхом доповнення Порядку положенням про процедуру отримання і погодження документів дозвільного характеру та встановлення форм документів дозвільного характеру, що підтверджуються і видаються суб’єкту господарювання на підставі звернення про отримання документа дозвільного характеру та поданих документів, необхідних для одержання вищезазначених документів дозвільного характеру, відповідно до частини першої статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», з урахуванням пункту 2 Змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо відповідності основним вимогам до дозвільної системи у сфері господарської діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1173.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Під час підготовки проекту постанови було опрацьовано два альтернативні способи досягнення вищезазначених цілей:

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1:

забезпечення регулювання

Прийняття проекту постанови приведе положення Порядку видачі підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та перероблення продуктів лову (у разі необхідності суб’єкту господарювання для здійснення зовнішньоторговельних операцій) затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 04 липня 2012 року № 596 у відповідність до частини першої статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», з урахуванням пункту 2 Змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо відповідності основним вимогам до дозвільної системи у сфері господарської діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1173, шляхом доповнення Порядку положенням про процедуру отримання і погодження документів дозвільного характеру та встановлення форм документів дозвільного характеру, що підтверджуються і видаються суб’єкту звернення на підставі звернення про отримання документів дозвільного характеру та поданих документів, необхідних для одержання вищезазначених документів дозвільного характеру.

Альтернатива 2:

відсутність регулювання

Залишити чинне законодавство без змін. Однак, даний спосіб не відповідатиме вимогам Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» та Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», що призведе до унеможливлення здійснення суб’єктами господарювання зовнішньоторговельних операцій з рибою та продукцією з неї.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави:

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

забезпечення регулювання

Здійснення державного контролю за веденням відповідального рибальства та раціональним використанням водних біоресурсів.

Виконання зобов’язань, які взяла на себе Україна щодо контролю за промислом водних біоресурсів відповідно до міжнародних договорів.

Україна покращить свій імідж на міжнародній арені.

Відсутні

Альтернатива 2:

відсутність регулювання

Відсутні, оскільки проблема залишається не вирішеною.

Відсутність затверджених форм і процедури погодження та видачі дозвільних документів спричинить унеможливлення здійснення суб’єктами господарювання зовнішньоторговельних операцій з рибою та продукцією з нею. Що у свою чергу матиме негативний вплив на розвиток промислового рибальства та переробки продуктів лову.

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян:

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

забезпечення регулювання

Встановлення процедури погодження, видачі та форм документів дозвільного характеру забезпечить пожвавлення зовнішньоторговельних операцій з рибою та продукцією з неї, що потенційно дозволить створити додаткові робочі місця та підвищити рівень заробітної плати.

Відсутні

Альтернатива 2:

відсутність регулювання

Відсутні

Відсутність процедури погодження, видачі та форм документів дозвільного характеру може спричинити стагнацію на ринку праці і з огляду на обмеження зовнішніх ринків збуту призведе до скорочення робочих місць і зменшення заробітної плати.

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання:

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

16

119

395

530

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

3

22,5

74,5

100

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

забезпечення регулювання

Виключення можливих інцидентів, які стосуються незаконного вилову водних біоресурсів та виробництва продукції з них;

Попередження можливого виникнення нетарифного бар’єру при експортуванні рибної продукції українського походження.

Пожвавлення зовнішньоторговельних операцій з рибою та продукцією з неї, що потенційно дозволить збільшити товарообіг і відповідно прибутки.

Відсутні

Альтернатива 2:

відсутність регулювання

Відсутні, оскільки проблема залишається не вирішеною

Відсутність затверджених форм і процедури погодження та видачі дозвільних документів спричинить унеможливлення здійснення суб’єктами господарювання зовнішньоторговельних операцій з рибою та продукцією з нею. Що у свою чергу матиме негативний вплив на розвиток промислового рибальства та переробки продуктів лову.

Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

Порядко-овий номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

не передбачені

не передбачені

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

не передбачені

не передбачені

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

не передбачені

не передбачені

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

не передбачені

не передбачені

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

не передбачені

не передбачені

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

не передбачені

не передбачені

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

не передбачені

не передбачені

8

Інше (уточнити), гривень

-

-

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

-

-

10

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

суб’єкти середнього підприємництва – 16

суб’єкти великого підприємництва - 0

 

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

суб’єкти середнього підприємництва – 0

 

суб’єкти великого підприємництва - 0

 

суб’єкти середнього підприємництва – 0

суб’єкти великого підприємництва - 0

 

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо

не передбачені

не передбачені

не передбачені

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

не передбачені

не передбачені

 

Вид витрат

Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

*Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).

 

Вид витрат

Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік)

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

*Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

 

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий)

Разом за рік (стартовий)

Витрати за п’ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

 

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу

не передбачені

не передбачені

Витрати відсутні, оскільки погодження і отримання суб’єктом звернення дозвільних документів здійснюється на безоплатній основі.

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1:

забезпечення регулювання

4

Повне вирішення проблеми

Альтернатива 2:

відсутність регулювання

1

Проблеми продовжують існувати

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1:

забезпечення регулювання

Оцінюючи підсумкові вигоди цієї альтернативи, необхідно зазначити, що проблема буде вирішена шляхом внесення змін до Порядку

Відсутні

Прийняття проекту постанови приведе положення Порядку видачі підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та перероблення продуктів лову (у разі необхідності суб’єкту господарювання для здійснення зовнішньоторговельних операцій), затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 04 липня 2012 року № 596, у відповідність до частини першої статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», з урахуванням пункту 2 Змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо відповідності основним вимогам до дозвільної системи у сфері господарської діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1173.

Альтернатива 2:

відсутність регулювання

Відсутні

Відсутні

Цей спосіб унеможливить здійснення суб’єктами господарювання зовнішньоторговельних операцій з рибою та продукцією з неї, що спрямовані на ринок ЄС та окремих країн світу, оскільки не відповідає вимогам до імпортної продукції з риби та продукції з неї та заходам із боротьби з незаконним, непідзвітним та нерегульованим рибальством. Крім того, спричиняє порушення вимогам Закону України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» та Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».

 

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1:

забезпечення регулювання

Прийняття акта упорядковує процедуру видачі документів дозвільного характеру шляхом доповнення Порядку положенням про процедуру отримання і погодження документів дозвільного характеру та встановлення форм документів дозвільного характеру, що підтверджуються і видаються суб’єкту звернення на підставі звернення про отримання документів дозвільного характеру та поданих документів, необхідних для одержання вищезазначених документів дозвільного характеру.

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Альтернатива 2:

відсутність регулювання

Неприйняття акта не вирішує проблеми у сфері рибного господарства з питань погодження і отримання документів дозвільного характеру.

Існує можливість появи інцидентів, пов’язаних з  незаконним виловом водних біоресурсів та виробництвом продукції з них.

Спричиняє виникнення нетарифного бар’єру при експортуванні рибної продукції українського походження з огляду на відсутність документів, що підтверджують законність походження риби та продукції з неї.

      

Негативних результатів від прийняття регуляторного акта не очікується.

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Основним механізмом розв’язання зазначеної проблеми є упорядкування видачі документів дозвільного характеру – підтвердження законності вилучення водних біоресурсів із середовища їх існування та підтвердження перероблення продуктів лову шляхом доповнення Порядку положенням про процедуру отримання і погодження документів дозвільного характеру та встановлення форм документів дозвільного характеру, що підтверджуються і видаються суб’єкту звернення на підставі звернення про отримання документа дозвільного характеру та поданих документів, необхідних для одержання вищезазначеного документа дозвільного характеру відповідно до частини першої статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», з урахуванням пункту 2 Змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо відповідності основним вимогам до дозвільної системи у сфері господарської діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1173.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно забезпечити інформування громадськості про встановлені ним положення шляхом його оприлюднення в мережі Інтернет – на офіційних веб-сайтах Верховної Ради України і Держрибагентства.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Тест малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з “24”лютого 2017 р. по “03” березня 2017 р.

 

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Проведено нараду за участю представників громадської організації «Укррибспілка»

13

За результатами наради було вирішено, що необхідно внести зміни до Порядку.

2

Проведено нараду за участю представників громадської спілки «Асоціація рибопромислових підприємств України»

4

Учасники наради підтримали ініціативу внести зміни до Порядку.

2.Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 514 (одиниць), у тому числі малого підприємництва 119 (одиниць) та мікропідприємництва 395 (одиниць);

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив, 97 % (відсотків).

3.Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання Х вартість одиниці

витрати відсутні у зв’язку з тим, що регулювання передбачає видачу документів дозвільного характеру на безоплатній основі

витрати відсутні у зв’язку з тим, що регулювання передбачає видачу документів дозвільного характеру на безоплатній основі

витрати відсутні у зв’язку з тим, що регулювання передбачає видачу документів дозвільного характеру на безоплатній основі

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість процедур обліку за рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

не передбачені

не передбачені

не передбачені

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) Х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

не передбачені

не передбачені

не передбачені

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) Х  кількість процедур  технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання Х  кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

не передбачені

не передбачені

не передбачені

5

Інші процедури (уточнити)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

 

Х

 

Х

 

Х

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

 

514

8

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик “разом” Х  кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

 

Х

 

Х

 

Х

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм

Х

Х

Х

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:

витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість внутрішніх процедур

Х

Х

Х

11

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість оригінальних звітів Х кількість періодів звітності за рік

не передбачені

не передбачені

не передбачені

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість перевірок за рік

не передбачені

не передбачені

не передбачені

13

Інші процедури (уточнити)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

14

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

Х

Х

Х

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

119

119

119

16

Сумарно, гривень

Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 Х рядок 15)

Х

Х

Х

      

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:

Державне агентство рибного господарства України

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості  суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

камеральні

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

виїзні

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

7. Інші адміністративні процедури (уточнити): _______________________

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

Разом за рік

Х

Х

Х

Х

Х

Сумарно за п’ять років

Х

Х

Х

Х

Х

* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, та на кількість процедур за рік.

Державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Порядковий номер

Показник

Перший рік регулювання (стартовий)

За п’ять років

1

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

0

0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

0

0

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого  регулювання

0

0

4

Бюджетні витрати  на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

0

0

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

0

0

5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання не передбачено.

Для провадження та виконання вимог регуляторного акта органи виконавчої влади, фізичні та юридичні особи не будуть нести додаткові витрати.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії акта є необмеженим у часі до прийняття нового нормативно- правового акта або втрати ним чинності.

Зміна строку дії регуляторного акта можлива в разі зміни законодавчих актів України вищої юридичної сили, на виконання яких розроблений цей проект регуляторного акта.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Показниками результативності регуляторного акта (проекту постанови) визначатимуться збільшенням кількості зовнішньоторговельних операцій з рибою та продукцією з нею.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Державним агентством рибного господарства України.

Базове відстеження цього регуляторного акта буде здійснюватись до дня набрання цим регуляторним актом але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження буде проводитись через рік з дня набрання чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних, порівняно з базовим відстеженням.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

 

 

Голова Державного агентства

         рибного господарства України                                                                                                                                                                                  Я.Б Ковалів



Додатки