портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 16 жовтня 2013

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів від 12 травня 2007 р. № 705 і від 30 жовтня 2008 р. № 947"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

          від  ______________                                                                                                                                                                                      №____      

Київ

 

Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України

від 12 травня 2007 р. № 705 і від 30 жовтня 2008 р. № 947

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. № 705 “Про деякі питання реалізації Закону України “Про карантин рослин” (Офіційний вісник України, 2007 р., № 37, ст. 1459; 2009 р., № 72, ст. 2487; 2010 р., № 16, ст. 755; 2011 р., № 61, ст. 2439) і від 30 жовтня 2008 р. № 947 “Про затвердження Порядку розподілу суб'єктів господарювання за ступенем ризику їх господарської діяльності у сфері карантину рослин” (Офіційний вісник України, 2008 р., № 84, ст. 2820; 2011 р., № 61, ст. 2439; 2012 р. № 81, ст. 3260) зміни, що додаються.

 

 

Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                           М.Я. АЗАРОВ

 

Повідомлення про оприлюднення

до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. № 705 і від 30 жовтня 2008 р. № 947”

 

З метою отримання зауважень та пропозицій Повідомлення про оприлюднення до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. № 705 і від 30 жовтня 2008 р. № 947” та аналізу регуляторного впливу зазначеного проекту Мінагрополітики України робить оголошення про його публікацію.

Повний пакет документів до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. № 705 і від 30 жовтня 2008 р. № 947”розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: (www.minagro.gov.ua / розділ Регуляторна політика / Проекти регуляторних актів ).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресою:

01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, Державна служба України з питань регуляторної політики та підприємництва, e-mail: mail@dkrp.gov.ua; виконавець Чайковський Вадим Миколайович, телефон (044) 524-31-07

01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, Міністерство аграрної політики та продовольства України, e-mail: scherbina@minapk.gov.ua.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України -

керівник апарату                                                                                                                                                                                          О.В. Сень

 

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України “ Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. № 705 і від 30 жовтня 2008 р. № 947”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття постанови

Проект постанови розроблено за результатами проведення консультацій з фахівцями Координаційного центру з упровадження економічних реформ на виконання підпункту 7 пункту 76 Національного Плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки “Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава”, затвердженого Указом Президента України від 12.03.2013 № 128, та із урахуванням пропозицій та зауважень Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект постанови розроблено з метою зменшення кількості та частоти здійснення перевірок суб'єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері карантину рослин та упорядкування здійснення обстеження території країни на предмет виявлення регульованих шкідливих організмів.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють Закон України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, Указ Президента України від 12.03.2013 № 128 “Про Національний план дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки “Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава”, постанова Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 947 “Про затвердження Порядку розподілу суб'єктів господарювання за ступенем ризику їх господарської діяльності у сфері карантину рослин”, постанова Кабінету Міністрів України від 12.05.2007 № 705 “Про деякі питання реалізації Закону України “Про карантин рослин”, Міжнародний стандарт з фітосанітарних заходів Міжнародної конвенції захисту рослин № 6 “Вказівки щодо нагляду”.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття проекту постанови не потребує додаткових витрат з державного та місцевих бюджетів.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови погоджено без зауважень із Міністерством фінансів України та із зауваженнями із Міністерством економічного розвитку і торгівлі України.

Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва надано відмову у погодженні проекту регуляторного акту.

З огляду на вищезазначене проект постанови потребує перепогодження із Держпідприємництвом та погодженням із Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

6¹. Запобігання дискримінації

Проект акта не містить ознак дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено та оприлюднено на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України для отримання зауважень та пропозицій.

Проект постанови не потребує проведення консультацій з громадськістю.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови забезпечить рівність прав і законних інтересів усіх суб’єктів господарювання, гарантування прав суб’єкта господарювання; відкритість, прозорість, плановість й системність державного нагляду (контролю); невтручання органу державного нагляду (контролю) у статутну діяльність суб’єкта господарювання, якщо вона здійснюється в межах закону.

11. Прогноз результатів

Прийняття цього проекту постанови, забезпечить вимоги підпункту 7 пункту 76 Національного Плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки “Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава”, затвердженого Указом Президента України від 12.03.2013 № 128, щодо зменшення кількості та частоти здійснення перевірок суб'єктів господарювання у сфері карантину рослин.

 

 

Голова Державної ветеринарної

та фітосанітарної служби України                                                                                                                                                          В.М. Горжеєв

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. № 705 і від 30 жовтня 2008 р. № 947”

 

1. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Проект постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. № 705 і від 30 жовтня 2008 р. № 947” (далі – Проект) розроблено за результатами проведення консультацій з фахівцями Координаційного центру з упровадження економічних реформ, на виконання підпункту 7 пункту 76 Національного Плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки “Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава”, затвердженого Указом Президента України від 12.03.2013 № 128, та із урахуванням пропозицій та зауважень Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

Шляхом державного регулювання передбачається зменшити кількість та частоту здійснення перевірок деяких суб'єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері карантину рослин, та упорядкувати здійснення обстеження території країни на предмет виявлення регульованих шкідливих організмів.

2. Цілі державного регулювання

Метою прийняття Проекту є виконання вимог підпункту 7 пункту 76 Національного Плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки “Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава”.

Основними завданнями є зменшення кількості та частоти здійснення перевірок суб’єктів господарювання у сфері карантину рослин та упорядкування здійснення обстеження території країни на предмет виявлення регульованих шкідливих організмів.

Ці завдання орієнтовані на удосконалення проведення державного контролю та нагляду у сфері карантину рослин, з метою забезпечення зменшення навантаження контролюючих органів на господарську діяльність суб’єктів господарювання.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей

 

Можливі способи досягнення цілей

Оцінка способу

Причини відмови від альтернативних способів, аргументи щодо переваги обраного способу

Збереження чинного регулювання

Не забезпечить зменшення кількості та частоти здійснення перевірок

Подальше не вирішення зазначеного питання унеможливить виконання підпункту 7 пункту 76 Національного Плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 років “Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава”

Обраний спосіб

Забезпечує зменшення кількості та частоти здійснення перевірок суб’єктів господарської діяльності

Реалізація проекту сприятиме зменшенню навантаження контролюючих органів в сфері карантину рослин на господарську діяльність суб’єктів господарювання та надасть роз’яснення у проведенні державного нагляду та обстеження

 

4. Механізми та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми

Проектом передбачено внести зміни до Порядку проведення огляду, обстеження, аналізу, фумігації (знезараження) та інспектування (оформлення фітосанітарного та карантинного сертифікатів) об'єктів регулювання у сфері карантину рослин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 травня 2007 р. № 705 (далі – Порядок, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2007 № 705) та постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 947 “Про затвердження Порядку розподілу суб'єктів господарювання за ступенем ризику їх господарської діяльності у сфері карантину рослин“ (далі – постанова Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 947).

1. У порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2007 № 705, пропонується:

1.1 Визначити, що крім державних фітосанітарних інспекторів проводять систематичні обстеження земель сільськогосподарського призначення і земель лісового фонду, пунктів карантину рослин та прилеглої до них території (трикілометрової зони), місць обігу об'єктів регулювання фахівці установ, що належать до сфери управління Держветфітослужби України у сфері карантину рослин (пункт 7);

1.2. Доповнити пункт 8 нормами, які передбачають:

що щорічні обстеження проводяться на територіях, де вирощуються рослини з імпортного насіннєвого та садивного матеріалу, а також в місцях запровадження карантинного режиму;

розмежування понять державного нагляду та систематичного обстеження шляхом визначення, що за результатами проведення обстеження не можуть складатись приписи, розпорядження або інші розпорядчі документи, а у випадках виявлення під час здійснення обстеження фактів порушення суб'єктом господарювання вимог чинного законодавства повідомляється уповноважений орган державного нагляду про такі порушення;

оприлюднення на офіційному веб-сайті Держветфітослужби інформації щодо виявлення або ліквідації карантинних організмів на території країни.

1.3. Доповнити актом обстеження на встановлення фітосанітарного стану, який складається за результатами обстеження.

2.У постанові Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 947 пропонується:

2.1. змінити назву, оскільки правова дія постанови спрямована виключно на затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері карантину рослин та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) а не порядку розподілу суб'єктів господарювання за ступенем ризику їх господарської діяльності у сфері карантину рослин.

2.2. Викласти у новій редакції назву додатку у відповідності до проекту постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 947 та додаток, в якому було б передбачено:

2.2.1. виключення із переліку суб'єктів господарювання, які відносяться до високого ступеню ризику суб'єктів, які здійснюють господарську діяльність із реалізації насіннєвого та садивного матеріалу та вирощування рослин з імпортного насіннєвого та садивного матеріалу;

2.2.2. доповнення перелік суб'єктів господарювання, які відносяться до високого ступеню ризику суб’єктами, які здійснюють господарську діяльність із обігу імпортного насіннєвого та садивного матеріалу;

2.2.3. виключення із переліку суб'єктів господарювання, які відносяться до середнього ступеню прийнятного ризику суб'єктів, які здійснюють господарську діяльність із:

переробки рослин і продуктів рослинного походження у зонах, вільних від регульованих шкідливих організмів;

реалізації рослин і продуктів рослинного походження (крім насіннєвого та садивного матеріалу);

переробки рослин і продуктів рослинного походження;

проведення науково-дослідних робіт з використанням рослин і продуктів рослинного походження;

провадження господарської діяльності у зоні митного контролю та на прилеглій території (трикілометровій зоні), крім суб’єктів, які здійснюють вирощування та обіг об’єктів регулювання;

2.2.4. що до суб'єктів господарювання з незначним ступенем ризику належать суб'єкти господарювання, що не віднесені до суб'єктів господарювання з високим та середнім ступенем ризику, які здійснюють господарську діяльність з вирощування, виробництва, переробки та обігу об’єктів регулювання;

2.2.5. що у разі одночасного віднесення суб’єкта господарювання до двох або більше ступенів ризику, такий суб’єкт відноситься до більш високої групи ризику;

2.2.5. механізм стимулювання сумлінних суб’єктів господарювання у сфері карантину рослин.

5. Досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

У разі прийняття запропонованого Проекту постанови буде забезпечено: зменшення кількості та частоти здійснення перевірок; відкритість, прозорість, плановість й системність державного нагляду (контролю); невтручання органу державного нагляду (контролю) у статутну діяльність суб’єкта господарювання, якщо вона здійснюється в межах закону.

Буде вдосконалено здійснення державного нагляду та контролю у сфері карантину рослин за діяльністю суб’єктів господарювання.

Крім цього, пропонується здійснити чітке розмежування здійснення територіальними органами Держветфітослужби України у сфері карантину рослин проведення обстеження та державного нагляду.

У даній сфері суспільних відносин сьогодні діють Закони України “Про карантин рослин” та “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, інші підзаконні акти, що випливають із вказаних законів та Міжнародним стандартом з фітосанітарних заходів Міжнародної конвенції захисту рослин № 6 “Вказівки щодо нагляду”.

6. Очікувані результати прийняття акта

 

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів держави

Результатом прийняття та впровадження даного Проекту зменшення навантаження контролюючих органів на господарську діяльність суб’єктів господарювання

Відсутні

Відсутність негативного впливу Проекту на фітосанітарний стан території країни

Відсутні

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

Сфера інтересів громадян

Зменшення кількості та частоти здійснення перевірок

Відсутні

Результативність регуляторного акта виявиться у підвищенні ефективності співпраці органів державного нагляду (контролю) та суб'єктів господарювання, які займаються виготовленням (виконанням чи наданням послуг), імпортом і реалізацією  продукції рослинного походження на споживчому ринку України

Відсутні

 

7. Строк дії регуляторного акта

Термін чинності акта необмежений. Зміни та доповнення до даного Проекту постанови можуть встановити його термін дії, змінити положення з метою приведення у відповідність до чинного законодавства.

8. Визначення показників результативності акта

1. Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта, не передбачено.

Положення акта не встановлюють необхідність направлення до бюджету надходжень. Не передбачається створення державних цільових фондів.

2. Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта.

Дія Проекту акта поширюватиметься на суб'єктів господарювання, пов’язаних з виробництвом, переробкою, зберіганням, транспортуванням і торгівлею рослинами та рослинними продуктами, з користуванням землею, лісом, вирощуванням рослин сільськогосподарського та іншого призначення, багаторічних і лісових насаджень, дерев, чагарників, рослинності закритого ґрунту.

3. Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог Проекту, додаткових витрат коштів та часу суб’єктів господарювання або фізичних осіб не передбачено.

Виконання вимог Проекту не пов'язано з витрачанням коштів фізичних осіб та суб'єктів господарювання.

4. Рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень Проекту вище середнього, оскільки проект розміщено на офіційному сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України, а після прийняття буде офіційно опубліковано, та буде надіслано всім зацікавленим державним органам виконавчої влади.

9. Визначення заходів, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватиметься Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України шляхом обробки результатів статистичної звітності територіальних органів державного контролю і нагляду в порівнянні з базовим відстеженням результативності минулого року.

Базове відстеження результативності буде здійснюватися через півроку після набрання чинності цього Проекту.

Повторне відстеження буде проводитись через рік після набрання чинності цього Проекту.

 

 

Голова Державної ветеринарної та

фітосанітарної служби України                                                                                                                                                              В.М. Горжеєв



Додатки