портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 23 вересня 2014

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

        від  ______________                                                                                                                                                                                   №___

 

Київ

  

Про внесення змін до Порядку використання сум податку на додану

вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду

державного бюджету

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Внести до Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2011 р. № 246 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 20, ст. 824, № 38, ст. 1557; 2012 р., № 34, ст. 1259, № 39, ст. 1477, № 50, ст. 1971, № 61, ст. 2473, № 81, ст. 3280, № 79, ст. 3200; 2013 р., № 39, ст. 1373, № 93, ст. 3447), зміни, що додаються.

 

 

Прем'єр-міністр України                                                                                                                                                                               А. ЯЦЕНЮК

 

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету”

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету” та аналізу регуляторного впливу зазначеного проекту постанови Міністерство аграрної політики та продовольства України з 23 вересня 2014 року оголошує про його публікацію на сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

Проект постанови Кабінету Міністрів України розроблено у зв’язку з необхідністю забезпечення реалізації державної політики з племінної справи у тваринництві та ефективного використання бюджетних коштів, виділених із Державного бюджету України, передбачених у спеціальному фонді державного бюджету.

Проект постанови передбачає розширення напрямів надання державної підтримки, удосконалення механізму використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету, порядку надання звітності про використання бюджетних коштів.

Проект розроблено з метою приведення Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2011 року № 246 (зі змінами), у відповідність із законодавством, удосконалення механізму надання державної підтримки галузі тваринництва та забезпечення ефективного використання коштів, передбачених у Державному бюджеті України.

Повний пакет документів до проекту постанови Кабінету Міністрів України  “Про внесення змін до Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету” розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua (розділ “Регуляторні акти”).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу в письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики  та  продовольства України, вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001. E-mail: irina.mentu@minagro.gov.ua. Виконавець: Ментю Ірина Леонідівна, тел. (044)-279-67-38;

Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11. E-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України –

керівник апарату                                                                                                                                                                                        О.В. Сень

 

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття постанови

Проект постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до  Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету” (далі – проект постанови) розроблено у зв’язку із необхідністю забезпечення реалізації державної політики в галузі племінної справи у тваринництві та ефективного використання бюджетних коштів, виділених із Державного бюджету України, передбачених у спеціальному фонді державного бюджету.

Для забезпечення реалізації державної політики, яка спрямована на забезпечення функціонування єдиної системи селекції у тваринництві, є потреба у запровадженні напряму фінансування зі спеціального фонду державного бюджету – державна підтримка на виконання робіт загальнодержавного значення.

Крім цього, для забезпечення ефективного використання бюджетних коштів за бюджетною програмою КПКВК 2801540 “Державна підтримка галузі тваринництва” є потреба у внесенні змін до постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2011 року № 246 “Про затвердження Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету” з метою приведення її у відповідність із чинним законодавством, удосконалення механізму надання державної підтримки у галузі тваринництва, спрощення порядку надання звітності про їх використання.

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект постанови розроблено з метою реалізації державної політики у сфері забезпечення функціонування єдиної системи селекції у тваринництві, забезпечення раціонального та ефективного використання коштів державного бюджету.

Проект постанови передбачає удосконалення механізму використання коштів, передбачених у спеціальному фонді Державного бюджету України за бюджетною програмою “Державна підтримка галузі тваринництва”, розширення напрямів державної підтримки галузі тваринництва, спрощення порядку надання звітності про їх використання.

3.Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють:

Конституція України;

Податковий кодекс України;

Закон України “Про державну підтримку сільського господарства України”;

Закон України “Про племінну справу у тваринництві”;

Закон України “Про Державний бюджет України на 2014 рік”;

Державна цільова програма розвитку українського села на період до 2015 року, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 року     № 1158.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Проект постанови не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством юстиції України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

Положення проекту акта не містять ознак дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики виникнення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України. 

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови потребує погодження зі Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні та Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови дасть можливість удосконалити механізм надання державної підтримки у галузі тваринництва, забезпечити функціонування єдиної системи селекції у тваринництві та сприятиме ефективному використанню бюджетних коштів.

 

 

Міністр аграрної політики

та продовольства України                                                                                                                                                                    І.О. Швайка

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету”

 

1. Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом втручання у відповідні сфери підприємницької діяльності

Проблема, яку планується розв’язати шляхом прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету” (далі – проект постанови), полягає у необхідності забезпечення реалізації державної політики з племінної справи у тваринництві та ефективного використання бюджетних коштів, виділених із Державного бюджету України (далі – бюджетні кошти) за бюджетною програмою “Державна підтримка галузі тваринництва” (далі – програма).

Відсутність спрямування бюджетних коштів із загального фонду за програмою “Селекція в тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу”, починаючи з 2012 року, не дозволяє в повному обсязі виконувати вимоги статей 6, 11, 16 Закону України “Про племінну справу у тваринництві”, в першу чергу щодо забезпечення реалізації державної політики з племінної справи у тваринництві, зокрема  виконання в повному обсязі повноважень Мінагрополітики України щодо організації  та забезпечення функціонування єдиної системи селекції, проведення сертифікації племінних (генетичних) ресурсів, проведення державної реєстрації суб’єктів племінної справи у тваринництві, племінних і підконтрольних тварин, ведення державних книг племінних тварин, Державного реєстру суб’єктів племінної справи у тваринництві та Державного реєстру селекційних досягнень у тваринництві. На даний час не ведеться в повному обсязі відповідно до вимог зазначеного закону Державний реєстр суб’єктів племінної справи у тваринництві, не ведуться та не видаються державні книги племінних тварин, не здійснюється державна реєстрація племінних і підконтрольних тварин з метою формування інформаційних автоматизованих баз даних про племінні (генетичні) ресурси, не ведеться Державний реєстр селекційних досягнень у тваринництві тощо. Таким чином, зазначена проблема негативно впливає на Мінагрополітики України як центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань аграрної політики та продовольства в галузі племінної справи у тваринництві.

Крім цього, для забезпечення ефективного використання бюджетних коштів за програмою є потреба у внесенні змін до постанови з метою приведення її у відповідність із чинним законодавством, удосконалення механізму надання державної підтримки у галузі тваринництва, спрощення порядку надання звітності про їх використання. Не приведення постанови у відповідність із законодавством, не удосконалення механізму державної підтримки, не спрощення надання звітності справляє негативний вплив на Мінагрополітики України як головного розпорядника бюджетних коштів та на Мінагрополітики Автономної Республіки Крим, департаменти агропромислового розвитку обласних і управління промисловості, розвитку інфраструктури та агропромислового комплексу Севастопольської міської держадміністрацій як розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня.

2. Визначення цілей державного регулювання

Проект постанови розроблено з метою реалізації державної політики, яка спрямована в першу чергу на організацію та забезпечення функціонування єдиної системи селекції у тваринництві, на підтримку галузі тваринництва та ефективне використання бюджетних коштів.

Прийняття постанови дозволить спрямувати бюджетні кошти із спеціального фонду на державну підтримку на виконання робіт загальнодержавного значення, проведення яких буде забезпечувати в першу чергу функціонування єдиної системи селекції у тваринництві, зокрема ідентифікації племінних тварин, племінного обліку, бонітування, оцінки тварин за якістю потомства та іншими ознаками, формування інформаційної бази даних з племінної справи та періодичної публікації аналітичних відомостей з племінної справи у тваринництві тощо. Крім цього, виконання робіт загальнодержавного значення забезпечить збереження генофонду існуючих, локальних і зникаючих вітчизняних порід, дозволить створити, зберегти, відтворити та раціонально використати племінні (генетичні) ресурси вищої племінної (генетичної) цінності, підвищити продуктивність тварин, економічну ефективність та конкурентоспроможність галузі.

Проект постанови розроблений з метою приведення постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2011 року № 246 “Про затвердження Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету” у відповідність із чинним законодавством, удосконалення механізму надання державної підтримки у галузі тваринництва, спрощення порядку надання звітності про їх використання, що забезпечить ефективне використання коштів, передбачених у спеціальному фонді державного бюджету.

Приведення постанови у відповідність із законодавством, удосконалення механізму державної підтримки, спрощення надання звітності дозволить Мінагрополітики України як головному розпоряднику бюджетних коштів та Мінагрополітики Автономної Республіки Крим, департаментам агропромислового розвитку обласних і управління промисловості, розвитку інфраструктури та агропромислового комплексу Севастопольської міської держадміністрацій як розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня спрямовувати бюджетні кошти за програмою відповідно до законодавства, що забезпечить ефективне використання бюджетних коштів. Спрощення порядку надання звітності дозволить розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня готувати звіти за програмою з урахуванням вимог бюджетного законодавства та займати менше часу для їх підготовки та надання.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Проект постанови розроблений на виконання законів України  “Про державну підтримку сільського господарства України”, “Про племінну справу у тваринництві”, “Про Державний бюджет України на 2014 рік”, постанови Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 року № 1158 “Про затвердження Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року”.

Основна мета – забезпечення реалізації державної політики, яка спрямована в першу чергу на функціонування єдиної системи селекції у тваринництві, на підтримку галузі тваринництва та ефективне використання бюджетних коштів Для досягнення зазначеної цілі можна застосувати такі альтернативні способи:

перший спосіб – прийняти постанову як механізм удосконалення спрямування бюджетних коштів за програмою та забезпечення державної підтримки на виконання робіт загальнодержавного значення;

другий спосіб – не приймати постанову і не мати механізму удосконалення спрямування бюджетних коштів за програмою та забезпечення державної підтримки на виконання робіт загальнодержавного значення.

Другий спосіб може призвести до незабезпечення ефективного використання бюджетних коштів за програмою, погіршення фінансово-економічного стану сільськогосподарських товаровиробників, зменшення обсягів тваринницької продукції. Крім цього, відсутність забезпечення державної підтримки на виконання робіт загальнодержавного значення може привести до не проведення сертифікації племінних (генетичних) ресурсів, не реєстрації суб’єктів племінної справи у тваринництві, подальшої не реєстрації племінних тварин, селекційних досягнень тощо. Це не забезпечуватиме функціонування єдиної системи селекції у тваринництві, відтворення та раціональне використання племінних (генетичних) ресурсів вищої племінної (генетичної) цінності.

Прийняття постанови дозволить надати державну підтримку із спеціального фонду державного бюджету на виконання робіт загальнодержавного значення та забезпечити ефективне використання бюджетних коштів за програмою.

Отже на даний час прийняття проекту постанови є єдиним можливим та максимально ефективним способом досягнення зазначеної цілі.

4. Опис механізмів для розв’язання проблем, відповідні заходи

Правове регулювання виконання положень проекту постанови здійснюється відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України, законів України “Про державну підтримку сільського господарства України”, “Про племінну справу у тваринництві”, “Про Державний бюджет України на 2014 рік” та постанови Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 року № 1158 “Про затвердження Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року”.

Спосіб досягнення цілі державного регулювання – внесення змін до Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету.

До напрямів фінансування за програмою додається напрям – доплата та відшкодування вартості робіт для виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу за напрямом виконання робіт загальнодержавного значення (далі - державна підтримка на виконання робіт загальнодержавного значення). Спрямування бюджетних коштів для виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу, в тому числі на виконання робіт загальнодержавного значення, здійснюється відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 травня 2011 року № 515. Зазначений порядком не передбачено обмеження щодо спрямування бюджетних коштів із загального або спеціального фондів державного бюджету. На даний час вказаним порядком повністю визначений механізм спрямування бюджетних коштів на виконання робіт загальнодержавного значення. Таким чином, є можливим використання зазначеного порядку в частині, що стосується виконання робіт загальнодержавного значення, як механізму для спрямування бюджетних коштів із спеціального фонду державного бюджету за цим напрямом. Зазначений спосіб є найбільш ефективним, оскільки інший спосіб (розробка нового порядку) займатиме більше часу.

Крім цього, з метою забезпечення ефективного використання бюджетних коштів за програмою проектом постанови передбачено приведення Порядку використання сум податку на додану вартість, сплачених переробними підприємствами до спеціального фонду державного бюджету у відповідність із законодавством, удосконалення механізму надання державної підтримки у галузі тваринництва, спрощення порядку надання звітності про використання бюджетних коштів. Зазначений спосіб є найбільш ефективним та доцільним, оскільки інший спосіб (розробка нового порядку) займатиме більше часу.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

У разі прийняття проекту постанови буде нормативно визначено механізм спрямування бюджетних коштів із спеціального фонду державного бюджету на виконання робіт загальнодержавного значення, буде удосконалено механізм спрямування бюджетних коштів за програмою, що забезпечить ефективне використання коштів державного бюджету України.

Прийняття регуляторного акта дасть можливість суб’єктам господарювання отримувати державну підтримку за відповідними напрямами. Як наслідок, буде проведено здешевлення продукції тваринництва, будуть виконані роботи загальнодержавного значення, які необхідні для формування вітчизняної системи селекції та оперативного управління селекційно-племінною роботою. Надання державної підтримки на проведення робіт загальнодержавного значення дозволить забезпечити реалізацію державної політики з племінної справи у тваринництві в першу чергу щодо функціонування єдиної системи селекції, дозволить поліпшувати генетичну якість тварин, використовувати високопродуктивних тварин в селекційному процесі, що сприятиме підвищенню продуктивності тварин, забезпечуватиме ефективність та конкурентоспроможність галузі. Виробництво продукції тваринництва стане більш прибутковим, що буде запорукою стабілізації та збільшення чисельності поголів’я тварин, що сприятиме збільшенню обсягів виробництва тваринницької продукції.

Здійснення контролю за додержанням вимог акта буде проводиться Мінагрополітики  України щороку до 20 січня наступного за звітним року під час прийому звітів про використання бюджетних коштів відповідно до законодавства.

6. Очікувані результати прийняття акта

Прийняття постанови дасть можливість забезпечити ефективне використання бюджетних коштів, реалізацію державної політики з племінної справи у тваринництві та реалізацію державної політики щодо державної підтримки тваринництва, створити умови для стабілізації чисельності поголів’я та його збільшення, підвищення продуктивності тварин, що сприятиме розвитку галузі тваринництва взагалі, покращенню фінансового стану населення, формуванню рентабельного виробництва у суб’єктів господарювання – позитивні наслідки. При цьому буде забезпечений баланс інтересів держави, суб’єктів господарювання та населення. Внаслідок дії регуляторного акту досягнення позитивних результатів та вигоди очікується без витрат ресурсів з боку держави, суб’єктів господарювання та населення. 

Негативних наслідків не очікується.

 

Сфера інтересів

Вигоди

Витрати

Держави

Забезпечення реалізації  державної політики з племінної справи у тваринництві та  реалізації державної політики щодо державної підтримки тваринництва.

Забезпечення ефективного використання бюджетних коштів.

За рахунок поліпшення фінансово-економічного стану товаровиробників та формування рентабельного виробництва будуть створені умови для стабілізації чисельності поголів’я та його збільшення.

Використання тварин з високим генетичним потенціалом дасть можливість поступово підвищувати продуктивність тварин, збільшити обсяги виробництва продукції тваринництва.

 Як результат, сприяння розвитку галузі тваринництва взагалі, поліпшення фінансового стану населення, формування рентабельного виробництва у суб’єктів господарювання.

Не очікується

Суб’єктів господарювання

Поліпшення  фінансово-економічного стану товаровиробників.

Збільшення поголів’я худоби та використання тварин з високим генетичним потенціалом дасть можливість поступово підвищувати продуктивність тварин, збільшити обсяги виробництва продукції тваринництва.

Формування рентабельного виробництва.

 

Не очікується

Населення

Підвищення продуктивності тварин за рахунок використання племінних (генетичних) ресурсів вищої племінної (генетичної) цінності.

Поліпшення фінансового стану.

 

Не очікується

 

7. Обґрунтування строку дії акта

Регуляторний акт втратить чинність відповідно до законодавства.

8. Визначення показників результативності акта

Результативність акту визначається тим, що прийняття його забезпечить реалізацію державної політики в галузі тваринництва, в тому числі в галузі племінної справи у тваринництві, та сприятиме покращенню фінансового стану виробників тваринницької продукції.

Обов’язковими прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта є:

 

1. Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта.

Додаткові надходження до бюджету передбачаються за умови збільшення поголів’я та продуктивності тварин, які вплинуть на збільшення реалізації продуктів тваринництва та відповідно на податок від реалізації готової продукції.

2. Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта.

Понад 1200 сільськогосподарських підприємств.

3. Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта.

Суб’єкти господарювання будуть мати незначні додаткові фінансові витрати та будуть витрачати додатковий час на оформлення відповідних довідок.

4. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання щодо основних положень акта.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта – середній за рахунок розміщення проекту на сайті www.minagro.gov.ua. Після прийняття акта його редакцію також буде оприлюднено на сайтах Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства аграрної політики та продовольства України.

 

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності цього акта буде здійснюватися до набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснене через рік з дня набрання чинності регуляторним актом.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження.

Для здійснення відстеження результативності акта передбачається проведення аналізу даних щорічної звітності щодо використання коштів, спрямованих за  програмою.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України –

керівник апарату                                                                                                                                                                                       О.В. Сень