портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 15 жовтня 2013

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу"

 

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

 

від  ______________                                                                                                                                                                                      №____

 

Київ

 

Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у

державному бюджеті для виконання програми селекції у тваринництві

та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Внести до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 травня 2011 р. № 515 (Офіційний вісник України, 2011 р. № 37, ст. 1527), зміни, що додаються.

 

 

Прем'єр-міністр України                                                                                                                                                                         М. АЗАРОВ

 

Повідомлення про оприлюднення

 проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу”

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу” та аналізу регуляторного впливу зазначеного проекту постанови, Міністерство аграрної політики та продовольства України з _______ 2013 року оголошує про його публікацію на сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

Проект постанови передбачає приведення Порядку у відповідність до Закону України “Про племінну справу у тваринництві”, удосконалення механізму використання коштів, передбачених у загальному фонді Державного бюджету України на виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу, розмірів здійснення доплат за рахунок бюджетних коштів на виконання програми,  порядку надання звітності про використання бюджетних коштів. Проект Порядку розроблено з метою реалізації державної політики у сфері племінної справи у тваринництві та для забезпечення раціонального й ефективного використання коштів, передбачених у Державному бюджеті України.

Повний пакет документів проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу” розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua (розділ “Регуляторні акти”).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу в письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик 24, м. Київ, 01001, виконавець Романова О.В., телефон (044) 279-85-12.

E-mail: scherbak@minapk. gov.ua

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                              В.М. Давиденко

Пояснювальназаписка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття постанови

Проектом постанови Кабінету Міністрів України передбачається внести зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу.

Проект постанови розроблено в порядку законодавчої ініціативи з метою приведення Порядку у відповідність до законодавства, удосконалення визначення одержувачів бюджетних коштів для виконання зазначеної програми та ефективного використання бюджетних коштів.

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект постанови розроблено з метою реалізації державної політики у сфері племінної справи у тваринництві, раціонального й ефективного використання коштів, передбачених у Державному бюджеті України для виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу.

Проект постанови передбачає приведення Порядку у відповідність до Закону України “Про племінну справу у тваринництві”, удосконалення механізму використання коштів, передбачених у загальному фонді Державного бюджету України на виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу, розмірів здійснення доплат за рахунок бюджетних коштів на виконання програми,  порядку надання звітності про використання бюджетних коштів.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють:

Конституція України;

Закон України “Про племінну справу у тваринництві”;

Закон України “Про Державний бюджет України на 2013 рік”;

Державна цільова програма розвитку українського села на період до 2015 року, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 року № 1158.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Проект постанови не потребує додаткових видатків з державного бюджету.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

Положення проекту акта не містять ознак дискримінації.

7. Запобігання корупції

Проект постанови відноситься до проектів нормативно-правових актів з потенційно високим ступенем корупційних ризиків.

8. Громадське обговорення

Проект постанови офіційно оприлюднений на сайті Мінагрополітики України.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови потребує погодження зі Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні та Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови сприятиме підвищенню рівня селекційно-племінної роботи у тваринництві та ефективному використанню коштів Державного бюджету України за відповідною програмою.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                                       І.Ю. Бісюк

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу ”

 

1. Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом втручання у відповідні сфери підприємницької діяльності

Проблема, яку планується розв’язати шляхом прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу” (далі – Порядок), полягає у використанні одержувачами бюджетних коштів, виділених із Державного бюджету України (далі – бюджетні кошти) для виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу (далі – програма). У запропонованому проекті є норми, які передбачають удосконалення механізму використання коштів, передбачених у Державному бюджеті України на виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу, розмірів здійснення доплат за рахунок бюджетних коштів на виконання програми, порядку надання звітності про використання бюджетних коштів.

2. Визначення цілей державного регулювання

Головна мета проекту – приведення Порядку у відповідність до вимог Закону України “Про племінну справу у тваринництві”, забезпечення цільового та ефективного використання коштів, передбачених у Державному бюджеті України для виконання програми, спрямування їх за пріоритетними напрямами розвитку племінної справи у тваринництві, збереження генофонду сільськогосподарських тварин за видами і породами.

Зміни до Порядку забезпечать реалізацію державної політики, яка спрямована на збереження, розповсюдження та використання високоцінних племінних (генетичних) ресурсів. Надання фінансової підтримки суб’єктам племінної справи у тваринництві (власникам племінних /генетичних/ ресурсів) забезпечує часткове покриття витрат, пов’язаних з їх виробництвом. У селекційному процесі необхідно використовувати племінні (генетичні) ресурси належної якості з метою створення високопродуктивного поголів’я тварин. Для забезпечення селекційного прогресу необхідне  біологічне та генетичне різноманіття  при доборі та підборі тварин.

Прийняття змін до Порядку використання бюджетних коштів для виконання  програми дозволить забезпечити ефективне використання коштів державного бюджету України та спрямувати їх на реалізацію державної політики щодо поліпшення племінних і продуктивних якостей тварин, що є вирішальним фактором у збільшенні обсягів виробництва тваринницької продукції.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Проект Поряду розроблений на виконання Закону України “Про племінну справу у тваринництві”, Закону України “Про Державний бюджет України на 2013 рік”, постанови Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 року № 1158 “Про затвердження Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року”.

Основна мета – вибір найсприятливіших умов раціонального використання племінних (генетичних) ресурсів вищої племінної цінності, створення середовища для конкурентного визначення одержувачів бюджетних коштів на виконання програми та ефективне використання бюджетних коштів. Для досягнення зазначеної цілі можна застосувати такі альтернативні способи:

перший спосіб – прийняти зміни до Порядку як механізм удосконалення використання коштів, передбачених у загальному фонді Державного бюджету України на виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу, розмірів здійснення доплат за рахунок бюджетних коштів на виконання програми,  порядку надання звітності про використання бюджетних коштів;

другий спосіб – не приймати зміни до Порядку  і не мати механізму удосконалення використання коштів, передбачених у Державному бюджеті України на виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу, розмірів здійснення доплат за рахунок бюджетних коштів на виконання програми,  порядку надання звітності про використання бюджетних коштів.

4. Опис механізмів для розв’язання проблем, відповідні заходи

Статтею 23 Закону України “Про племінну справу у тваринництві”, Законом України “Про Державний бюджет України на 2012 рік” та постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2007 року № 1158 “Про затвердження Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року” передбачено фінансування виконання програми за рахунок коштів державного бюджету України та інших джерел, не заборонених законодавством, доведено орієнтовний обсяг потреб у коштах на основні напрями робіт.

Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програми селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу:

у пункті 2 зазначені ціль та завдання напряму бюджетної програми. Бюджетні кошти спрямовуються на:

виконання робіт загальнодержавного значення: розроблення та виконання програм селекції за породами, розроблення та видання нормативно-правової документації, спеціальної літератури з ведення племінної справи у тваринництві, а також форм племінного обліку і звітності; створення і формування інформаційних автоматизованих баз даних про племінні (генетичні) ресурси, результати оцінки тварин за власною продуктивністю та (або) якістю потомства, ведення та видання державних книг племінних тварин, Державного реєстру суб’єктів племінної справи у тваринництві, Державного реєстру селекційних досягнень у тваринництві та видання Державного племінного реєстру за 2011 рік, розробку програмного забезпечення та придбання необхідної комп’ютерної техніки; збереження та утримання генофонду в спермобанках, ембріобанках і генофондному банку шовкопрядів існуючих, локальних та зникаючих порід; проведення експертної оцінки племінних (генетичних) ресурсів, у тому числі оцінки тварин за власною продуктивністю та (або) якістю потомства, ведення офіційного обліку продуктивності та офіційної класифікації (оцінки) за типом; проведення державної атестації (переатестації) суб'єктів племінної справи у тваринництві; утримання племінного виставкового поголів’я сільськогосподарських тварин і птиці в період проведення загальнодержавних виставок-ярмарків; проведення породовипробування; проведення випробування коней верхових, рисистих та ваговозних порід на іподромах, в селекційних центрах і на кінних заводах, української верхової та гуцульської порід в селекційних центрах, трендепо і на кінних заводах; проведення Всеукраїнських кінноспортивних змагань; придбання (без права на перепродаж) племінних тварин особливо високої племінної цінності, ембріонів та птиці за імпортом (за спільним погодженням з Мінагрополітики та Національною академією аграрних наук); проведення генетичної експертизи походження та аномалій тварин і оцінки якості молока;

виконання інших видів робіт: реалізація або придбання (без права на перепродаж) для подальшого відтворення племінних (генетичних) ресурсів вітчизняного виробництва тварин (велика рогата худоба, свині, вівці, кози, коні, птиця, риба, бджоли, шовкопряди, хутрові звірі), сперми, ембріонів, яйцеклітин, інкубаційних яєць, які мають племінну (генетичну) цінність, за договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу права  власності. Бюджетні кошти  за  реалізацію  або  придбання одних і тих же племінних (генетичних) ресурсів можуть виділятися лише одній із сторін відповідного договору; забезпечення проведення підприємствами (об’єднаннями) з племінної справи у тваринництві штучного осіменіння (парування) корів і телиць, свиноматок і свинок, вівцематок, кіз і ярок; збереження або утримання (забезпечення збереження чисельності та відтворення) основного поголів’я племінних тварин в стадах та утримання (вирощування) кондиційного племінного ремонтного молодняку в птахівництві; проведення трансплантації ембріонів;

погашення бюджетної кредиторської заборгованості, зареєстрованої в органах Казначейства, що здійснюється в установленому законодавством порядку;

у пунктах 3 та 4 визначений головний розпорядник бюджетних коштів та відповідальний виконавець бюджетної програми – Мінагрополітики і виконавці бюджетної програми – юридичні особи усіх форм власності, що є суб’єктами племінної справи у тваринництві та яким за наслідками державної атестації (переатестації) присвоєно відповідний статус;

у пунктах 5-8 зазначається, що виконавці бюджетної програми визначаються за результатами конкурсу, який проводить Мінагрополітики. Умови, порядок проведення конкурсу, склад конкурсної комісії та критерії відбору його переможців затверджуються Мінагрополітики;

у пункті 9 зазначається, що конкурсна комісія при визначенні виконавців бюджетної програми враховує план заходів з виконання бюджетної програми, необхідність розподілу бюджетних коштів відповідно до пункту 13 Порядку; статус суб’єктів племінної справи у тваринництві; якість племінних (генетичних) ресурсів; ідентифікацію і реєстрацію тварин; реєстрацію суб’єкта племінної справи у тваринництві; досвід роботи на ринку племінних (генетичних) ресурсів; пріоритетність надання бюджетних коштів тим суб’єктам племінної справи у тваринництві, в яких частка споживання за минулий рік вироблених племінних (генетичних) ресурсів для власних потреб не перевищує 50 відсотків вироблених племінних (генетичних) ресурсів;

у пункті 10 наводяться умови, за яких виконавцями бюджетної програми не можуть бути суб’єкти племінної справи у тваринництві, які визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство, перебувають у процесі реорганізації чи ліквідації або мають прострочену більш як півроку заборгованість за податковими зобов’язаннями,  платежами до Пенсійного фонду України та заборгованість з виплати заробітної плати; подали до регіональної чи конкурсної комісії документи, що містять недостовірну інформацію;

у пункті 11 зазначається, що конкурсна комісія має право перевірити достовірність поданої інформації за даними статистичної звітності, Державного реєстру суб’єктів племінної справи у тваринництві та у разі потреби – з виїздом на місце;

у пункті 12 визначено, що обсяги бюджетних коштів між виконавцями бюджетної програми та визначення обсягів необхідних коштів здійснюється з урахуванням розмірів доплати з державного бюджету, наведених у додатку 2 до Порядку, які не можуть бути більшими, ніж визначені у зазначеному додатку;

у пункті 13 наведені пропорції розподілу коштів на відповідний рік за напрямами та галузями в тваринництві (у відсотках);

у пункті 14 зазначається, що розподіл коштів між виконавцями бюджетної програми здійснюється пропорційно наявному поголів’ю племінних тварин відповідної племінної цінності, обсягів реалізованих або придбаних племінних (генетичних) ресурсів, наданих послуг або виконаних робіт;

у пункті 15 вказується, що виділення бюджетних коштів виконавцям бюджетної програми здійснюється за умови, якщо їм не виділено кошти з державного бюджету  за  іншими програмами на відповідний напрям використання коштів;

у пункті 16 зазначається, що закупівля товарів, робіт і послуг одержувачами бюджетних коштів за рахунок бюджетних коштів здійснюється в установленому законом порядку. Попередня оплата таких товарів, робіт і послуг проводиться з урахуванням положень бюджетного законодавства;

у пункті 17 зазначається, що операції, пов’язані з використанням бюджетних коштів, проводяться відповідно до Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами;

у пункті 18 визначається, що для отримання коштів (крім робіт, що виконуються за окремими кошторисами) виконавцями бюджетної програми подаються відомості про обсяги виконаних робіт, що затверджені Міністром аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, начальниками головних управлінь/директорами департаментів агропромислового розвитку обласних державних адміністрацій та Управління агропромислового розвитку Севастопольської міської  державної адміністрації. Зразки відомостей затверджуються Мінагрополітики;

у пунктах 19-20 визначається перелік документів, що додаються до відомостей  про обсяги виконаних робіт, необхідних для отримання коштів з урахуванням напрямів використання коштів. Надання документів проводиться з метою:

визнання племінних (генетичних) ресурсів племінними – племінні свідоцтва (сертифікати) або сертифікати племінних (генетичних) ресурсів;

ветеринарної безпеки – ветеринарні свідоцтва;

визначення вартості племінних (генетичних) ресурсів або вартості виконаних робіт – рахунки, рахунки-фактури, накладні, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення, договори про виконання робіт, реєстри, відомості про витрати на виконання робіт, кошториси та акти  про фактичний обсяг виконаних робіт;

розповсюдження племінних (генетичних) ресурсів високої племінної цінності – копія племінного свідоцтва (сертифіката) або сертифіката племінних (генетичних) ресурсів на спермопродукцію (плідника), завірена в установленому порядку;

визначення фактичної наявності племінних ресурсів – звіт про стан тваринництва (форма № 24-сг);

проведення ідентифікації тварин – копії паспортів;

встановлення достовірності походження тварин та виявлення генетичних аномалій тварин, які можуть передаватися потомству – копія акта про результати проведення імуногенетичної, цитогенетичної або ДНК-експертизи походження та аномалій тварин, виданого підприємством (лабораторією) генетичного контролю, завірена в установленому порядку;

оцінки тварин за власною продуктивністю – копія акта про наслідки проведення оцінки якості молока,  виданого підприємством (лабораторією) з оцінки якості тваринницької продукції, завірена в установленому порядку;

встановлення факту запліднення – оригінал довідки про плідну пересадку ембріонів, виданої підприємством (лабораторією) з трансплантації ембріонів;

у пункті 21 зазначається, що бюджетні кошти спрямовуються їх одержувачам на оплату отриманих товарів, робіт та послуг. Підприємства агропромислового комплексу, які виконали роботи за програмою селекції у тваринництві та птахівництві на підприємствах агропромислового комплексу за напрямами, зазначеними в пункті 2 цього Порядку, надають підтвердні документи до конкурсної комісії з метою відшкодування  фактичних витрат, пов’язаних з виконанням таких робіт. За результатами розгляду поданих документів конкурсна комісія приймає рішення щодо відшкодування таким підприємствам фактичних витрат з визначенням суми відшкодування. Відшкодування фактичних витрат, пов’язаних з виконанням робіт за напрямами проведення видатків, здійснюється розпорядником бюджетних коштів на підставі наказу Мінагрополітики шляхом перерахування суми понесених витрат із реєстраційного рахунка на поточний рахунок відповідного підпримства, відкритий в установі банку;

у пункті 22 зазначається, що бухгалтерський облік одержаних бюджетних коштів здійснюється в установленому законодавством порядку;

З метою визначення ефективності виконання програми та використання коштів держаного бюджету у Порядку (пункти 23 – 24) передбачено подання щомісячної, щоквартальної та річної відповідної звітності виконавцями бюджетної програми, Мінагрополітики Автономної Республіки Крим, департаментами агропромислового розвитку облдержадміністрацій та Управлінням промисловості, розвитку інфраструктури та агропромислового комплексу Севастопольської міської державної адміністрації та Мінагрополітики. У разі виявлення нецільового використання бюджетних коштів одержувачем бюджетних коштів за результатами звіту Мінагрополітики застосовує відповідні заходи впливу за вказане порушення відповідно до Бюджетного кодексу України.

У пункті 25 зазначається, що складення та подання звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим використанням здійснюються в установленому законодавством порядку.

Запровадження змін до цього Порядку буде направлено на підтримку суб’єктів племінної справи у тваринництві та сприятиме розвитку тваринництва й виробництва продукції.

Захід забезпечує цільове та ефективне використання коштів державного бюджету суб’єктами племінної справи у тваринництві.

Ступінь ефективності обраних принципів і способів досягнення цілей державного регулювання оцінюється як високий, оскільки очікується підвищення ефективності використання коштів державного бюджету, що дасть можливість збільшити продуктивність сільськогосподарських тварин в середньому на 2-5 % на рік в залежності від виду та знизить собівартість виробництва племінних (генетичних) ресурсів, що сприятиме зростанню багатьох інших показників та збільшенню надходжень до бюджету за рахунок збільшення реалізації продукції тваринництва.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

У разі прийняття змін до Порядку буде нормативно визначено механізм удосконалення виділення, розмірів та використання бюджетних коштів на виконання програми, що забезпечить цільове та ефективне використання коштів державного бюджету України та спрямування  їх за пріоритетними напрямами розвитку племінної справи у тваринництві.

Як наслідок, буде проведено здешевлення вартості племінних (генетичних) ресурсів, що зробить їх більш доступними для споживачів – власників продуктивних тварин, будуть виконані роботи загальнодержавного значення, які необхідні для формування вітчизняної системи селекції та оперативного управління селекційно-племінною роботою. Виробництво племінних (генетичних) ресурсів стане рентабельним, що буде запорукою стабілізації та збільшення чисельності поголів’я тварин, підвищення їх племінних і продуктивних якостей та, відповідно, збільшення обсягів виробництва продукції тваринництва.

Оцінка можливого впровадження та виконання вимог проекту змін до Порядку в разі його прийняття – вони будуть виконуватися з боку Мінагрополітики України та з боку суб’єктів племінної справи у тваринництві. Оскільки Мінагрополітики України  буде надавати суб’єктам племінної справи у тваринництві фінансову підтримку з державного бюджету України та стане головним розпорядником бюджетних коштів, а суб’єкти племінної справи у тваринництві несуть відповідальність за незаконне одержання та/або нецільове використання.

Здійснення контролю за додержанням вимог акту буде проводиться Мінагрополітики  України щоквартально  до 20 числа місяця, що настає за звітним періодом, під час прийому звітів від одержувачів бюджетних коштів про використання бюджетних коштів відповідно до законодавства.

6. Очікувані результати прийняття акта

Прийняття змін до Порядку забезпечить ефективне використання коштів та спрямування їх за пріоритетними напрямами розвитку племінної справи у тваринництві, реалізацію державної політики щодо поліпшення племінних і продуктивних якостей тварин, що є вирішальним фактором у збільшенні обсягів виробництва тваринницької продукції – позитивні наслідки. Негативних наслідків не очікується.

 

Сфера інтересів

Вигоди

Витрати

держави

зменшення нецільового використання коштів державного бюджету та підвищення їх ефективності

не очікується

одержувачів бюджетних коштів

буде збільшено виробництво і використання тварин з високим генетичним потенціалом. Це дасть можливість поступово підвищувати продуктивність тварин (в середньому по всьому поголів’ю на 2-5 % на рік в залежності від виду), що на фоні скорочення чисельності поголів’я не викличе зменшення обсягів виробництва продукції тваринництва, і за рахунок формування рентабельного виробництва створить умови для стабілізації чисельності поголів’я та його збільшення, тобто розвитку галузі тваринництва взагалі, зниження собівартості виробництва племінних (генетичних) ресурсів за рахунок коштів державного бюджету

не очікується

населення

поліпшення племінних та продуктивних якостей тварин, захист споживачів від надходження на внутрішній  ринок неякісних племінних (генетичних) ресурсів та збільшення виробництва продуктів харчування

не очікується

 

7. Обґрунтування строку дії акта

Порядок втратить чинність після повної реалізації Державної цільової програми розвитку українського села на період до 2015 року або у разі припинення її дії.

8. Визначення показників результативності акта

У разі затвердження наказу та внесення змін до діючого Порядку результативність дії акта визначається за:

- ефективністю використання коштів державного бюджету – аналіз використання бюджетних коштів, де зазначаються суми та проценти витрачених не за призначенням або невикористаних коштів до виділеної суми;

- розміром надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів від запровадження змін, пов’язаних з дією акта. Додаткові надходження до бюджету передбачаються за умови збільшення продуктивності тварин, яка вплине  на збільшення реалізації продуктів тваринництва та при реалізації племінних (генетичних) ресурсів, як податок на прибуток;

- розміром додаткових коштів і часу, що витрачатимуть суб’єкти господарювання, пов’язані з виконанням вимог акта –  суб’єкти племінної справи у тваринництві будуть мати незначні додаткові фінансові витрати на отримання виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та будуть витрачати додатковий час на оформлення відповідних довідок. Кількість суб’єктів господарювання залежить від результатів державної атестації/переатестації суб’єктів племінної справи у тваринництві та кількості поданих заявок  на участь у конкурсі;

- рівнем поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта – середній. Суб’єкти племінної справи у тваринництві отримують інформацію з веб-сайта Мінагрополітики України (minagro.gov.ua), засобів масової інформації (повідомлення) та із збірників нормативно-правових актів, які видає Мінагрополітики  України тощо.

- ефективністю впливу використання  племінних (генетичних) ресурсів з високим генетичним потенціалом одержувачів бюджетних коштів на продуктивність стад, що належать  суб’єктам племінної справи у тваринництві – щорічне підвищення продуктивності тварин складає від 2 до 5 %% у залежності від виду тварин, за даними Державного реєстру суб’єктів племінної справи у тваринництві;

- продуктивністю племінних стад, внесених до Державного реєстру суб’єктів племінної справи у тваринництві – щорічно проводиться аналіз кількісного, якісного складу племінних (генетичних) ресурсів та їх продуктивності. Аналіз показує, що щорічно підвищується продуктивність тварин в племінних заводах та племінних репродукторах: молочного та молочно-м’ясного напряму продуктивності на 80 кг, інших видів сільськогосподарських тварин – на 2-3 % ;

- даними бонітування – щорічно збільшується чисельність племінного поголів’я перспективних вітчизняних порід – на 8-10 %, питома вага племінних чистопородних тварин в сільськогосподарських підприємствах – на 2 % та спостерігається удосконалення існуючих і створення нових генотипів сільськогосподарських тварин.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності цього акта буде здійснюватися до набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснене через рік з дня набрання чинності регуляторним актом.

Для здійснення відстеження результативності акта передбачається проведення аналізу даних щоквартальної звітності виконавців щодо ефективного використання коштів, спрямованих на виконання програми.

 

 

Заступник Міністра аграрної політики

та продовольства України                                                                                                                                                               В.М. Давиденко



Додатки