портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 15 травня 2017

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

            від  ______________                                                                                                                                                                                №_____ 

 

Київ

 

Про внесення змін до Порядку використання

коштів, передбачених у державному бюджеті для

фінансової підтримки заходів в агропромисловому

комплексі шляхом здешевлення кредитів

 

Відповідно до частини сьомої статті 20 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Внести до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 р. № 300 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 40, ст. 1191; 2015 р., № 90, ст. 3030; 2016 р., № 30, ст. 1202), зміни, що додаються.

 

  

Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                      В. ГРОЙСМАН   

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів", затвердженого постановою кабінету міністрів України від 29 квітня 2015 року № 300, Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект постанови підготовлено з метою підвищення ефективності використання коштів, передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою КПКВК 2801030 "Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів".

Повний пакет документів до проекту постанови розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua.

Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресами:

Державна регуляторна служба України (вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011), е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

Міністерство аграрної політики та продовольства України
(вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001), е-mail: oxana.prudkaya@minagro.gov.ua; anzhela.nigayeva@minagro.gov.ua.

Відповідальний виконавець: Нігаєва Анжела Едуардівна, тел. 279-79-90.

 

  

Перший заступник Міністра 

аграрної політики та  продовольства України                                                                                                                             Максим МАРТИНЮК

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" (далі – Закон) Мінагрополітики передбачені видатки за програмою КПКВК 2801030 "Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів" в сумі 300 млн гривень.

Крім того, при наданні у 2016 році суб’єктам господарювання агропромислового комплексу державної підтримки за залученими банківськими кредитами, на умовах Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 300 (далі – Порядок), у підприємств-позичальників та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (структурні підрозділи облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку), виникли пропозиції щодо удосконалення окремих норм діючого Порядку.

Тому з метою підвищення ефективності використання коштів, передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою, Мінагрополітики підготовлено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів" (далі – проект постанови).

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту постанови є удосконалення механізму надання державної підтримки суб’єктам господарювання агропромислового комплексу шляхом часткової компенсації відсоткової ставки за залученими у банках кредитами. Дана мета досягається шляхом:

надання можливості позичальникам отримувати державну підтримку за кредитами, які залучаються у 2017 році без визначення граничної межі процентних ставок за користування кредитами, а згідно з укладеними договорами (при цьому обмеження по кредитам, які залучались у 2015 та 2016 роках, залишаються незмінними);

з метою підтримки підприємств малого та середнього бізнесу пропонується розмір компенсації надавати, виходячи із розміру облікової ставки Національного банку, що діє на дату нарахування відсотків за користування кредитами:

у розмірі облікової ставки Національного банку (на сьогодні 13 %) – для позичальників, які мають чистий дохід (виручку) від реалізації продукції до 10 млн грн та позичальників, які провадять діяльність з вирощування та розведення великої рогатої худоби;

у розмірі 50 відсотків облікової ставки Національного банку (на сьогодні 6,5 %) – іншим позичальникам.

3. Правові аспекти

У цій сфері правового регулювання діють Бюджетний кодекс України, Закон України "Про Державний бюджет України на 2017 рік", Закон України "Про державну підтримку сільського господарства України".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови буде здійснюватися в межах видатків, передбачених Мінагрополітики у Державному бюджеті України на 2017 рік за програмою КПКВК 2801030 "Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів" (300 млн грн).

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною аудиторською службою України, Державною казначейською службою України, Державною регуляторною службою України та проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

Положення проекту постанови не містять ознак дискримінації.

Проект постанови не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови оприлюднено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України відповідно до частини третьої статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації".

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

10¹. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту постанови не має впливу на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови надасть можливість удосконалити механізм надання державної підтримки суб’єктам господарювання агропромислового комплексу за залученими в банках кредитами, а також підвищити ефективність використання бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою 2801030 "Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів".

 

   

Перший заступник Міністра  

аграрної політики та  продовольства України                                                                                                                             Максим МАРТИНЮК

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів"

 

I. Визначення проблеми

Відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" (далі – Закон) Мінагрополітики передбачені видатки за програмою КПКВК 2801030 "Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів" в сумі 300 млн гривень.

Крім того, при наданні у 2016 році суб’єктам господарювання агропромислового комплексу державної підтримки за залученими банківськими кредитами, на умовах Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 300 (далі – Порядок), у підприємств-позичальників та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (структурні підрозділи облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку) виникли пропозиції щодо удосконалення окремих норм діючого Порядку.

Тому з метою підвищення ефективності використання коштів, передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою, Мінагрополітики підготовлено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів" (далі – проект постанови).

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

 

 +

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання,

+

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

 

II. Цілі державного регулювання

Основною ціллю державного регулювання є затвердження змін до діючого Порядку використання коштів, які дозволять удосконалити механізм надання державної підтримки суб’єктам господарювання агропромислового комплексу шляхом часткової компенсації відсоткової ставки за залученими у банках кредитами, що, у свою чергу, дасть можливість ефективніше здійснювати контроль за їх використанням. Дана ціль досягається шляхом:

- надання можливості позичальникам отримувати державну підтримку за кредитами, які залучаються у 2017 році без визначення граничної межі процентних ставок за користування кредитами, а згідно з укладеними договорами (при цьому, обмеження по кредитам, які залучались у 2015 та 2016 роках залишаються незмінними);

- з метою підтримки підприємств малого та середнього бізнесу пропонується розмір компенсації надавати, виходячи із розміру облікової ставки Національного банку, що діє на дату нарахування відсотків за користування кредитами:

у розмірі облікової ставки Національного банку (на сьогодні 13 %) – для позичальників, які мають чистий дохід (виручку) від реалізації продукції до 10 млн грн та позичальників, які провадять діяльність з вирощування та розведення великої рогатої худоби;

у розмірі 50 відсотків облікової ставки Національного банку (на сьогодні 6,5 %) – іншим позичальникам.

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

 

 Вид альтернатив

Опис альтернативи

Альтернатива 1:

Прийняти проект постанови

Обраний спосіб забезпечує досягнення цілей державного регулювання, а саме: удосконалення механізму надання суб’єктам господарювання АПК державної підтримки та розширення кола позичальників, які матимуть змогу скористатися такою підтримкою.

Альтернатива 2:

Відсутність регулювання

Залишення ситуації без змін.

Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки обмежує доступ позичальників, зокрема малого та середнього бізнесу, до отримання державної підтримки.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

 Вид альтернатив

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

Прийняти проект постанови

 

Забезпечення основ державної політики у сфері пільгового кредитування суб’єктів господарювання АПК;

захист прав та законних інтересів суб’єктів господарювання аграрного сектору України;

визначення механізму надання часткової компенсації відсоткових ставок за банківськими кредитами;

ефективне використання бюджетних коштів, передбачених для здешевлення кредитів.

 

Витрати в межах видатків бюджетної програми, передбачених на відповідний рік

Альтернатива 2:

Відсутність регулювання

Відсутні

Можливе вчинення корупційних дій та нецільове використання бюджетних коштів

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернатив

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

Прийняти проект постанови

Відсутні

Норми проекту Порядку поширюються на юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відсутні

Альтернатива 2:

відсутність регулювання

Відсутні

Норми проекту Порядку поширюються на юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Під дію регулювання цього регуляторного акта підпадають усі суб’єкти господарювання агропромислового комплексу – юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми та форми власності та фізичні особи-підприємці, які залучили кредити та використали їх на визначені проектом Порядку цілі, а також сплатили у поточному році відсотки за користування ними.

 

Вид альтернатив

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1:

Прийняти проект постанови

Створення сприятливих умов для залучення кредитів у банках;

забезпечення суб’єктів господарювання АПК необхідними кредитами;

отримання часткового відшкодування відсотків за користування кредитами з державного бюджету;

поліпшення фінансового стану суб’єктів господарювання АПК.

Витрати на оформлення документів в сумі до 500 гривень

Альтернатива 2:

відсутність регулювання

Відсутні

Обмеження доступу позичальників, зокрема малого та середнього бізнесу, до отримання державної підтримки;

зменшення обігових коштів;

втрата конкурентоспроможності продукції;

погіршення фінансового стану підприємства.

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1:

Прийняти проект постанови

4

Цілі прийняття проекту постанови можуть бути досягнуті повною мірою

Альтернатива 2:

відсутність регулювання

1

Проблема продовжить існувати

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Проектом постанови удосконалюється механізм надання державної підтримки суб’єктам господарювання агропромислового комплексу шляхом часткової компенсації відсоткової ставки за залученими у банках кредитами, що, у свою чергу, дасть можливість ефективніше здійснювати контроль за їх використанням.

Реалізація поставлених цілей державного регулювання забезпечується шляхом прийняття змін до діючого Порядку.

Заходи, які необхідно здійснити для реалізації вказаних цілей:

погодити зазначений проект постанови із заінтересованими органами виконавчої влади;

подати проект постанови головним розробником на розгляд Кабінету Міністрів України та його прийняття Урядом;

здійснення заходів з опублікування постанови Кабінету Міністрів України та доведення його до відома суб’єктів господарювання АПК.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги

Для впровадження та виконання вимог проекту постанови органи виконавчої влади не будуть нести додаткові витрати, юридичні особи та фізичні особи-підприємці нестимуть разові витрати лише на оформлення документів в банку, з метою отримання у подальшому державної підтримки за залученими кредитами (до 500 грн).

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Дія проекту постанови поширюється на бюджетний рік.

VIII. Визначення показників результативності регуляторного акта

Результативність проекту постанови визначається тим, що усі суб’єкти господарювання агропромислового комплексу – юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми та форми власності  та фізичні особи-підприємці, які залучили кредити та використали їх на визначені проектом постанови цілі, а також сплатили у поточному році відсотки за користування ними, будуть отримувати часткову компенсацію відсоткової ставки за користування такими кредитами.

Для визначення результативності регуляторного акта пропонується встановити такі показники:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних із дією акта;

кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;

розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта;

обсяги коштів, спрямованих на часткову компенсацію відсотків за користування кредитами;

аналіз стану залучення кредитних ресурсів підприємствами-позичальниками;

аналіз відсоткових ставок банків за користування кредитами;

порівняльна оцінка загальних розмірів державної бюджетної підтримки сільського господарства та її впливу на фінансовий стан підприємств-позичальників.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Буде здійснюватися базове та повторне відстеження результативності дії постанови.

Базове відстеження результативності цього регуляторного акта буде проведено до дня набрання чинності регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження планується здійснювати щорічно на початку чергового бюджетного року, в результаті яких відбуватиметься порівняння показників базового та повторних відстежень.

Відстеження результативності дії постанови буде проводитися Департаментом фінансово-кредитної політики шляхом аналізу інформації Державної фіскальної служби України та Державної казначейської служби України, статистичних даних.

  

 

Перший заступник Міністра  

аграрної політики та  продовольства України                                                                                                                             Максим МАРТИНЮК



Додатки