портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 26 січня 2016

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від  ______________                                                                                                                                                                                №_____   

Київ

 

Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у

державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в

агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 Внести до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 р. № 300 (Офіційний вісник України, 2015 р., № 40, ст. 1191; 2015 р., № 90, ст. 3030), зміни, що додаються.

 

 

Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                             А. ЯЦЕНЮК

 

 

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України

"Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів" (далі – проект постанови) Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект постанови підготовлено з метою врегулювання розбіжностей, які виникли при наданні позичальникам часткової компенсації відсоткової ставки за залученими кредитами на місцях та підвищення ефективності використання бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів".

Повний пакет документів до проекту постанови розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб–сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua.

Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресами:

Державна регуляторна служба України (вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011), е-mail: inform@dkrp.gov.ua;

Міністерство аграрної політики та продовольства України (вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001), е-mail: oxana.prudkaya@minagro.gov.ua; anzhela.nigayeva@minagro.gov.ua.

Відповідальний виконавець: Нігаєва Анжела Едуардівна, тел. 279-79-90.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної

політики та продовольства  України                                                                                                                                 Я.В. Краснопольський

 

Пояснювальна записка

проекту постанови Кабінету Міністрів України

"Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

При наданні у 2015 році суб’єктам господарювання агропромислового комплексу державної підтримки за залученими банківськими кредитами, на умовах Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 300 (далі – Порядок), у підприємств-позичальників та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (структурні підрозділи облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку) виникли пропозиції щодо удосконалення окремих норм діючого Порядку.
Тому з метою підвищення ефективності використання бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів" Мінагрополітики підготовлено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів" (далі – проект постанови).

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту постанови є удосконалення механізму надання державної підтримки за залученими у банках кредитами, а також більш чітке визначення окремих положень Порядку для уникнення їх подвійного тлумачення. Дана мета досягається шляхом:
розширення кола позичальників, які матимуть право на отримання компенсації відсоткової ставки за залученими кредитами, зокрема, фізичні особи-підприємці;
уточнення граничної межі процентних ставок за користування кредитами, які підлягатимуть відшкодуванню у 2016 році на умовах Порядку, а саме: за кредитами, залученими у 2015 році за умови, що сума відсотків не перевищуватиме 30 % річних, а у 2016 році – за умови, що сума відсотків за користування кредитами не перевищує облікової ставки Національного банку, збільшеної на 3 процентних пункти на момент укладання договору (у зв’язку із тенденцією щодо зниження облікової ставки Національного банку, яка з 25 вересня 2015 року складає 22 % річних);
розширення напрямів використання кредитних коштів, які підлягатимуть компенсації: роботи (послуги) з посіву, внесення добрив та підживлення, а також покриття витрат, пов’язаних із закупівлею спермопродукції;
надання можливості обласним конкурсним комісіям закінчувати приймати заявки на участь у конкурсі та відповідні документи, що подаються позичальниками для отримання права на компенсацію за залученими кредитами, за сім робочих днів до початку проведення останнього засідання конкурсної комісії (на сьогодні за два робочих дні);
надання можливості Мінагрополітики здійснювати перерозподіл невикористаних бюджетних асигнувань для компенсації відсоткової ставки за кредитами за підсумками дев’яти місяців, замість десяти.
Крім того, з метою розширення доступу підприємств аграрного сектору до кредитних ресурсів банків змінами передбачається встановити, що витрати із надання інших банківських послуг, пов’язаних з укладанням кредитного договору (розрахункове обслуговування кредиту, розгляд кредитного проекту, управління кредитами, консультаційні послуги тощо), не підлягатимуть компенсації.
Також змінами пропонується встановити, що звітність про використання коштів, передбачених для здешевлення кредитів, подаватиметься лише після закінчення бюджетного року.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють Бюджетний кодекс України, Закон України "Про Державний бюджет України на 2016 рік", Закон України "Про державну підтримку сільського господарства України".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Для реалізації запропонованого проекту постанови Законом України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" Мінагрополітики передбачені видатки за програмою КПКВК 2801030 "Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів" в сумі 300 млн гривень.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною фінансовою інспекцією України, Державною казначейською службою України, Міністерством юстиції України та Державною регуляторною службою України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови розроблено з урахуванням пропозицій, які були висловлені у зверненнях структурних підрозділів облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку, та суб’єктів господарювання агропромислового комплексу.

6¹. Запобігання дискримінації

Положення проекту постанови не містять ознаки дискримінації.

Проект постанови не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови оприлюднено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови надіслано на опрацювання та погодження до Професійної спілки працівників агропромислового комплексу України.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

10¹. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту постанови не має впливу на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови надасть можливість удосконалити механізм надання державної підтримки суб’єктам господарювання агропромислового комплексу за залученими в банках кредитами та підвищити ефективність використання бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою 2801030 "Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів".

 

 

Міністр аграрної політики

та продовольства України                                                                                                                                                                 О.М. Павленко

 Аналіз регуляторного впливу

 до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів"

 

1. Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання

 При наданні у 2015 році суб’єктам господарювання агропромислового комплексу державної підтримки за залученими банківськими кредитами, на умовах Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 29.04.2015 № 300 (далі – Порядок), у підприємств-позичальників та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (структурні підрозділи облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку) виникли пропозиції щодо удосконалення окремих норм діючого Порядку.

 Тому з метою підвищення ефективності використання бюджетних коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою "Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів" Мінагрополітики підготовлено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів" (далі – проект постанови).

 2. Визначення цілей державного регулювання

 Метою прийняття проекту постанови є удосконалення механізму надання суб’єктам господарювання агропромислового комплексу державної підтримки за залученими у банках кредитами, а також більш чітке визначення окремих положень Порядку для уникнення їх подвійного тлумачення.

 3. Альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

 Під час підготовки проекту постанови було опрацьовано два альтернативні способи досягнення зазначених вище цілей.

 Перший спосіб – залишити чинне законодавство без змін, проте даний спосіб не дозволить удосконалити механізм надання державної підтримки за залученими у банках кредитами.

 Другий альтернативний спосіб – прийняття проекту постанови, що дасть можливість удосконалити механізм надання суб’єктам господарювання агропромислового комплексу державної підтримки за залученими у банках кредитами, а також чітко визначити окремі положення Порядку для уникнення їх подвійного тлумачення.

 Таким чином, прийняття проекту постанови є єдиним способом досягнення цілей та розв’язання вищезазначених проблем.

 4. Опис механізмів для розв’язання проблеми, відповідні заходи

 Проектом постанови вносяться зміни до Порядку, якими передбачається:

 розширення кола позичальників, які матимуть право на отримання компенсації відсоткової ставки за залученими кредитами, зокрема фізичним особам-підприємцям;

 уточнення граничної межі процентних ставок за користування кредитами, які підлягатимуть відшкодуванню у 2016 році на умовах Порядку, а саме: за кредитами, залученими у 2015 році за умови, що сума відсотків не перевищуватиме 30 % річних, а у 2016 році – за умови, що сума відсотків за користування кредитами не перевищує облікової ставки Національного банку, збільшеної на 3 процентних пункти на момент укладання договору (у зв’язку із тенденцією щодо зниження облікової ставки Національного банку, яка з 25 вересня 2015 року складає 22 % річних);

 розширення напрямів використання кредитних коштів, які підлягатимуть компенсації: роботи (послуги) з посіву, внесення добрив та підживлення, а також покриття витрат, пов’язаних із закупівлею спермопродукції;

 надання можливості обласним конкурсним комісіям закінчувати приймати заявки на участь у конкурсі та відповідні документи, що подаються позичальниками для отримання права на компенсацію за залученими кредитами, за сім робочих днів до початку проведення останнього засідання конкурсної комісії (на сьогодні за два робочих дні);

 надання можливості Мінагрополітики здійснювати перерозподіл невикористаних бюджетних асигнувань для компенсації відсоткової ставки за кредитами за підсумками дев’яти місяців, замість десяти.

 Крім того, з метою розширення доступу підприємств аграрного сектору до кредитних ресурсів банків змінами передбачається встановити, що витрати із надання інших банківських послуг, пов’язаних з укладанням кредитного договору (розрахункове обслуговування кредиту, розгляд кредитного проекту, управління кредитами, консультаційні послуги тощо), не підлягатимуть компенсації.

 Також змінами пропонується встановити, що звітність про використання коштів, передбачених для здешевлення кредитів, подаватиметься лише після закінчення бюджетного року.

 5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

 Реалізація проекту постанови надасть можливість удосконалити механізм надання суб’єктам господарювання агропромислового комплексу державної підтримки за залученими у банках кредитами, що, в свою чергу, забезпечить ефективне використання бюджетних коштів, в рамках реалізації програми "Фінансова підтримка заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів".

 6. Очікувані результати прийняття акта

 Очікувані результати прийняття регуляторного акта визначено із застосуванням методу аналізу вигод та витрат.

 

Об'єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Забезпечення основ державної політики у сфері пільгового кредитування суб’єктів господарювання агропромислового комплексу;

захист прав та законних інтересів суб’єктів господарювання аграрного сектору України;

ефективне використання бюджетних коштів, передбачених для здешевлення кредитів.

Немає

Сільськогосподарські товаровиробники

Створення сприятливих умов для залучення кредитів у банках;

можливість суб’єктів господарювання агропромислового комплексу отримати державну підтримку за залученими кредитами;

поліпшення фінансового стану суб’єктів господарювання агропромислового комплексу.

Немає

Населення

 

Немає, оскільки зміни у проекті постанови не поширюються на населення.

Немає

 

7. Обґрунтування дії строку акта

 Дія проекту постанови поширюється на бюджетний рік.

 8. Показники результативності акта

 Показниками результативності регуляторного акта є:

 поліпшення фінансового стану суб’єктів господарювання агропромислового комплексу;

 аналіз стану залучення кредитних ресурсів підприємствами-позичальниками;

 аналіз відсоткових ставок банків за користування кредитами;

порівняльна оцінка загальних розмірів державної бюджетної підтримки сільського господарства та її впливу на фінансовий стан підприємств-позичальників;

 розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта - не передбачається, тому що запропонованим проектом постанови передбачаються витрати із загального фонду держбюджету на здешевлення кредитів;

 кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта – суб’єкти господарювання агропромислового комплексу та фізичні особи – підприємці, які залучили кредити та використали їх на визначенні проектом Порядку цілі, а також сплатили у поточному році відсотки за користування ними;

 розмір коштів і час, що витрачатимуться позичальниками, які пов’язані з виконанням вимог акта відсутні.

 покращення фінансового стану одержувачів такої державної підтримки.

 Проект постанови розміщений в мережі Інтернет на офіційному веб–сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України www.minagro.gоv.ua.

 9. Заходи, з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

 Базове відстеження результативності даного регуляторного акта буде проведено до дня набрання чинності регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних.

 Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік після набрання чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних в порівнянні з базовим відстеженням.

 Періодичне відстеження здійснюється один раз на 3-и роки після повторного відстеження шляхом аналізу статистичних даних з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей.

 Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Департаментом фінансово-кредитної політики Міністерства аграрної політики та продовольства України.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної

політики та продовольства  України                                                                                                                                 Я.В. Краснопольський

 

 



Додатки