портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 29 жовтня 2013

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

  від  ______________                                                                                                                                                                                      №____

 

 

Київ

 

Про внесення змін до Порядку надання спеціальних дозволів

на користування надрами

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Внести до Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 р.№ 615 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 45, ст. 1832, № 54, ст. 2151;2012 р., № 30, ст. 1116, № 81, ст. 3283; 2013 р., № 6, ст. 202), зміни, що додаються.

 

 

Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                           М. АЗАРОВ

 Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами» (далі – проект постанови) Мінагрополітики України оголошує про його публікацію.

Проектом постанови вносяться зміни до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами» від 30 травня 2011 року № 615, в якому встановлений Порядок надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі – Порядок).

Внесення змін до абзацу першого пункту 4 Порядку спростить процедуру надання дозволів на використання води (об’ємом до 300 кубічних метрів на добу) підприємствам без додаткової експертизи та оцінки розвідних запасів корисних копалин.

У пункті 7 Порядку передбачається термін, на який надається дозвіл на видобування підземних вод для забезпечення виробничих потреб господарських суб’єктів, які експлуатують діючі паспортизовані свердловини і використовують не більше 300 куб. м води на добу.

Зміни до пункту 8 Порядку нададуть дозвіл на видобування підземних питних і технічних вод підприємствам, які використовують діючі свердловини без проведення аукціону.

Крім того, пропонується у разі порушення дозвільним органом встановлених законодавством строків розгляду належним чином підготовлених документів на отримання дозволу на видобування підземних питних та технічних вод для забезпечення технологічного процесу та потреб сільського господарства, користувач надр відповідно до законодавства має право здійснювати таке видобування.

Повний пакет документів до проекту постанови розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua.

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

 Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001 , e-mail: siroshtan@minapk.kiev.ua.

(Сіроштан Олександр Миколайович, тел. (044)226-29-97).

Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011,  e-mail: mail@dkrp.gov.ua.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                                    В.М. Давиденко

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Внесення змін до Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615, зумовлено тим, що діюча редакція не передбачає окремих спрощених процедур надання дозволів на використання води (об’ємом до 300 кубічних метрів на добу) підприємствами, які використовують діючі свердловини та для яких на момент їх облаштування було проведено розвідку запасів корисних копалин в установленому порядку чи апробацію прогнозних ресурсів корисних копалин місцевого значення. Такі дозволи, на думку Мінагрополітики України, слід надавати без додаткової експертизи та оцінки розвідних запасів корисних копалин.

Крім того, у пункті 7 Порядку слід передбачити термін, на який надається дозвіл на видобування підземних вод для забезпечення виробничих потреб господарських суб’єктів, які експлуатують діючі паспортизовані свердловини і використовують не більше 300 куб. м води на добу. Пропонується встановити термін надання спеціальних дозволів – 20 років.

У пункті 8 Порядку запропоновано надавати дозвіл на видобування підземних питних і технічних вод підприємствам, які використовують діючі свердловини без проведення аукціону.

Також Мінагрополітики України вважає, що після того, як підприємством було передано в Мінприроди України усі необхідні документи на отримання дозволу на видобування підземних питних та технічних вод, підприємство слід вважати таким, що виконало усі необхідні процедури, та не застосовувати до нього штрафні санкції.

2. Мета і шляхи її досягнення

Спрощення окремих процедур надання дозволів на використання води об’ємом до 300 кубічних метрів на добу підприємствами, які використовують діючі свердловини та для яких на момент їх облаштування, було проведено розвідку запасів корисних копалин в установленому порядку чи апробацію прогнозних ресурсів корисних копалин місцевого значення.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють Конституція України та Кодекс України «Про надра».

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством юстиції України, Міністерством доходів і зборів України, Міністерством екології та природних ресурсів України, Державною службою геології та надр України, Державною екологічною інспекцією України, Державним комітетом України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, Федерацією професійних спілок, Конфедерацією роботодавців.

6. Регіональний аспект

Проект постанови актуальний для регіонів і не обмежує дію нормативно-правових актів адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови оприлюднений на офіційному сайті Мінагрополітики України www.minagro.gov.ua.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови направляється на погодження Федерації професійних спілок, Конфедерації роботодавців.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови сприятиме значному підвищенню зацікавленості малого і середнього бізнесу в сільському господарстві, зокрема у галузі тваринництва; підвищить економічну ефективність сільськогосподарських товаровиробників, створить сприятливі умови для стабільної роботи і подальшого розвитку у галузі тваринництва. Це, в свою чергу, дозволить підвищити конкурентоспроможність виробництва сировини, збільшити обсяг її споживання до фізіологічної потреби у розрахунку на одну людину, наростити експорт, сприятиме створенню великотоварного спеціалізованого виробництва та додаткових робочих місць, підвищенню доходів сільського населення та поліпшенню соціальних умов села.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                                   І.Ю. Бісюк

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами" (далі – проект постанови)

 

1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом державного регулювання господарських відносин

Внесення змін до Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі – Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 зумовлено тим, що діюча редакція цього Порядку не передбачає окремих спрощених процедур надання дозволів на використання води (об’ємом до 300 кубічних метрів на добу) підприємствами, які використовують діючі свердловини, та для яких на момент їх облаштування було проведено розвідку запасів корисних копалин в установленому порядку чи апробацію прогнозних ресурсів корисних копалин місцевого значення. Такі дозволи, на думку Мінагрополітики України, слід надавати без додаткової експертизи та оцінки розвідних запасів корисних копалин.

Крім того, у пункті 7 Порядку слід передбачити термін, на який надається дозвіл на видобування підземних вод для забезпечення виробничих потреб господарських суб’єктів, які експлуатують діючі паспортизовані свердловини і використовують не більше 300 куб. м води на добу. Пропонується встановити термін надання спеціальних дозволів – 20 років.

У пункті 8 Порядку запропоновано надавати дозвіл на видобування підземних питних і технічних вод підприємствам, які використовують діючі свердловини без проведення аукціону.

Також, Мінагрополітики України вважає, що після того, як підприємством було передано в Мінприроди України усі необхідні документи на отримання дозволу на видобування підземних питних та технічних  вод, підприємство слід вважати таким, що виконало усі необхідні процедури та не застосовувати до нього  штрафні санкції.

2. Визначення цілей державного регулювання

Основна ціль прийняття проекту постанови є захист інтересів малого і середнього бізнесу в сільському господарстві, зокрема у галузі тваринництва.

Впровадження в життя норм проекту постанови спростить окремі процедури надання дозволів на використання води, об’ємом до 300 кубічних метрів на добу підприємствами, які використовують діючі свердловини, та для яких на момент їх облаштування було проведено розвідку запасів корисних копалин в установленому порядку чи апробацію прогнозних ресурсів корисних копалин місцевого значення.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Під час розробки законопроекту було розглянуто альтернативні способи досягнення визначених цілей.

Перший варіант – не вносити зміни до чинної постанови, що обмежить сільськогосподарських підприємств обігових коштів через збитковість виробництва тваринницької продукції.

Другий варіант – внести відповідні зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615. Переваги обраного способу є підвищення зацікавленості малого і середнього бізнесу в сільському господарстві, зокрема у галузі тваринництва; а також зросту економічної ефективності вітчизняних товаровиробників щодо створення сприятливих умов для стабільної роботи і подальшого розвитку тваринницьких ферм.

Таким чином розробка проекту змін до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 є оптимальним варіантом, який дозволить розв’язати вищезазначену проблему.

4. Опис механізмів для розв'язання проблем, відповідні заходи

Внесення змін до абзацу першого пункту 4 Порядку спростить процедуру надання дозволів на використання води (об’ємом до 300 кубічних метрів на добу) підприємствам без додаткової експертизи та оцінки розвідних запасів корисних копалин.

У  пункті 7 Порядку передбачається термін, на який надається дозвіл на видобування підземних вод для забезпечення виробничих потреб господарських суб’єктів, які експлуатують діючі паспортизовані свердловини і використовують не більше 300 куб. м води на добу.

Зміни до пункту 8 Порядку нададуть дозвіл на видобування підземних питних і технічних вод підприємствам, які використовують діючі свердловини без проведення аукціону.

Звільнення від відповідальності підприємств за відсутність спеціального дозволу на використання надр, у разі порушення органом з питань надання дозволу та іншими зацікавленими державними службами та інспекціями термінів розгляду належним чином підготовлених документів на отримання дозволу на видобування підземних питних та технічних вод для забезпечення технологічного процесу та потреб сільського господарства користувач надр.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття проекту постанови дасть можливість заохотити вітчизняного товаровиробника здійснювати господарську діяльність у галузі тваринництва, також сприятиме розширенню виробничих потужностей, що як наслідок, забезпечить виробництво якісної вітчизняної продукції та забезпечить продовольчу безпеку нашої держави.

6. Очікувані результати прийняття акту

Прийняття проекту постанови дасть можливість підвищити економічну ефективність сільськогосподарських товаровиробників, створить сприятливі умови для стабільної роботи і подальшого розвитку у галузі тваринництва.

 

 

Витрати

Вигоди

Держава

 

Не має

Забезпечить збільшення чисельності поголів’я худоби та створення нових робочих місць, поліпшення фінансового стану суб'єктів господарювання, збільшення виробництва вітчизняної продукції, покращення соціальної сфери на селі.

Суб’єкт підприємницької діяльності

Не має

Поліпшення фінансово – економічного стану товаровиробників, розширення основних засобів виробництва

Населення

Не має

Покращення соціальної сфери на селі та створення додаткових робочих місць.

 

7. Обґрунтування строку дії акта

Термін дії проекту постанови не обмежується  в часі.

8. Визначення показників результативності акта

Прийняття проекту постанови матиме суттєвий позитивний вплив на розвиток сільського господарства, зокрема галузі тваринництва та забезпечення населення якісними продуктами харчування тваринного походження вітчизняного виробництва.

9. Визначення заходів з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись шляхом:

динаміки чисельності поголів'я худоби;

статистичних даних про виробництво основних видів продукції тваринництва;

моніторингу закупівельних цін та фінансово-економічних показників (собівартість, рентабельність, прибуток).

Відстеження буде здійснюватися за показниками результативності цього регуляторного акту Міністерством аграрної політики та продовольства України, а також на регіональному рівні Міністерством аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, департаментами агропромислового розвитку обласних державних адміністрацій на підставі статистичних даних та інформації з регіонів.

Повторне відстеження планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторного акту, в результаті чого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу показників дії цього акта, такі питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.

 

 

Заступник Міністра  аграрної політики

та продовольства України                                                                                                                                                                 В.М. Давиденко



Додатки