портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 15 вересня 2015

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від  ______________                                                                                                                                                                                   №___   

Київ

 

Про внесення змін до Порядку акумулювання сільськогосподарськими

підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках,

відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське

обслуговування бюджетних коштів

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Внести до Порядкуакумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, затвердженого постановою  Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. № 11 (Офіційний вісник України, 2011р., № 2, ст. 108; 2012 р., № 64, ст. 2611; 2014 р., № 78, ст. 2241; 2015 р., № 37, ст. 1124), зміни, що додаються.

  

 

Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                             А. ЯЦЕНЮК 

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів"

 

З метою отримання зауважень і пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів" (далі – проект постанови), Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект постанови розроблено з метою приведення у відповідність із Законом України від 16 липня 2015 року № 643-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. № 11 "Про затвердження Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів".

Прийняття проекту постанови дозволить врегулювати питання перерахування коштів податку на додану вартість із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальні рахунки, відкриті сільгосптоваровиробниками у банках та/або органах Державної казначейської служби України.

Повний пакет документів до проекту постанови розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб - сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України,  вул. Хрещатик 24, м. Київ, 01001, е-mail: oksana.kiktenko@minagro.gov.ua. Відповідальний виконавець: Кіктенко Оксана Володимирівна, тел. 278-44-53.

Державна регуляторна служба України, вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011,  е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Заступник Міністра                                                                                                                                                                                  В.І. Лапа 

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів"  (далі – проект постанови) розроблено Міністерством аграрної політики та продовольства України.

Підставою розроблення проекту постанови є прийняття Закону України від 16 липня 2015 року № 643-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" (далі – Закон № 643).

2. Мета і шляхи її досягнення

З 29 липня 2015 року набрав чинності Закон № 643, яким змінено порядок акумулювання сум податку на додану вартість (далі – ПДВ) на спеціальних рахунках сільськогосподарських підприємств, які обрали спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Податкового кодексу України (далі – Кодекс). Так, Законом № 643 внесено зміни до статтей 2001 та 209 Кодексу, відповідно до яких сільськогосподарським підприємствам, що обрали спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу України, додатково відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку, призначені для перерахування коштів на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Кошти, зараховані на такі рахунки в системі електронного адміністрування податку, автоматично протягом операційного дня, в якому кошти надійшли на такі рахунки, перераховуються органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств, відкриті в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

При цьому сільськогосподарські підприємства – суб’єкти спеціального режиму оподаткування у строки, встановлені Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, повинні забезпечити перерахування на їх рахунок у системі електронного адміністрування податку, відкритий для перерахування коштів на спеціальні рахунки, коштів у розмірі, достатньому для перерахування на спеціальний рахунок на підставі поданої податкової декларації, в якій відображаються результати діяльності в межах спеціального режиму оподаткування протягом звітного (податкового) періоду.

Введення в дію змін, передбачених проектом постанови, дозволить врегулювати питання перерахування податку на додану вартість із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальні рахунки, відкриті сільгосптоваровиробниками у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють: Податковий кодекс України, постанова Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 р. № 11 "Про затвердження Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів", постанова Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація положень проекту постанови не потребує додаткових фінансових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною фіскальною службою України, Міністерством юстиції України, Державною казначейською службою України, Державною регуляторною службою України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується питань соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом, що відповідає принципам державної регуляторної політики. У разі прийняття постанови Кабінету Міністрів України буде досягнута мета, визначена у пункті 2 цієї пояснювальної записки.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Відсутній вплив реалізації акта на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Реалізація запропонованих змін дозволить врегулювати питання перерахування податку на додану вартість із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальні рахунки, відкриті сільгосптоваровиробниками у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

 

 

Міністр аграрної політики

та продовольства                                                                                                                                                                             О.М. Павленко

 

Аналіз регуляторного впливу

 до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів"

 

 1. Визначення та аналіз проблеми, яку планується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин

 З 16 липня 2015 року набрав чинності Закон № 643 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість" (далі – Закон № 643), яким змінено порядок акумулювання сум ПДВ на спеціальних рахунках сільськогосподарських підприємств, які обрали спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Податкового кодексу України (далі – Кодекс). Так, Законом № 643 внесено зміни до статтей 2001 та 209 Кодексу, відповідно до яких сільськогосподарським підприємствам, що обрали спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Податкового кодексу України, додатково відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку, призначені для перерахування коштів на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

 Кошти, зараховані на такі рахунки в системі електронного адміністрування податку, автоматично протягом операційного дня, в якому кошти надійшли на такі рахунки, перераховуються органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств, відкриті в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

 При цьому сільськогосподарські підприємства – суб’єкти спеціального режиму оподаткування у строки, встановлені Кодексом для самостійної сплати податкових зобов'язань, повинні забезпечити перерахування на їх рахунок у системі електронного адміністрування податку, відкритий для перерахування коштів на спеціальні рахунки, коштів у розмірі, достатньому для перерахування на спеціальний рахунок на підставі поданої податкової декларації, в якій відображаються результати діяльності в межах спеціального режиму оподаткування протягом звітного (податкового) періоду.

 Введення в дію змін, передбачених проектом постанови, дозволить врегулювати питання перерахування податку на додану вартість із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальні рахунки, відкриті сільгосптоваровиробниками у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

 2. Визначення цілей державного регулювання

 Підставою розроблення проекту постанови є прийняття Закону № 643 та запровадження електронного адміністрування податку на додану вартість.

 3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу

 В якості альтернативи до запропонованого регулювання можливо розглянути так званий "статус-кво", тобто залишення усього без змін. Втім, це призведе до невиконання норм Закону № 643 та залишить невирішеним питання перерахування коштів податку на додану вартість із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальні рахунки, відкриті сільгосптоваровиробниками у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Тобто, альтернативний спосіб досягнення встановленої мети не може бути запропонований у зв’язку з тим, що призводить до неможливості врегулювання існуючих проблем.

 Отже, на даному етапі, прийняття проекту постанови є єдино можливим способом врегулювання цих питань.

 4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв'язання проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта

 Проектом постанови передбачено внесення змін до Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2011 № 11 (далі –Порядок).

 5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей з найменшими витратами для суб'єктів господарювання та оцінка можливості впровадження і виконання вимог регуляторного акта

 Реалізація проекту постанови забезпечить виконання норм Закону № 643 та врегулює питання перерахування коштів податку на додану вартість із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальні рахунки, відкриті сільгосптоваровиробниками у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

 Зовнішніх чинників, які б могли безпосередньо вплинути на дію цього регуляторного акта немає.

 6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта

 Запропоновані зміни дозволять остаточно врегулювати норму щодо можливості акумулювання сільськогосподарськими підприємствами – суб’єктами спецрежиму коштів податку на додану вартість на спеціальних рахунках відкритих в установах банків та/або в органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

 

Об’єкти впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Приведення у відповідність із Податковим кодексом акта Кабінету Міністрів України.

Автоматизація всіх процесів, пов’язаних з адмініструванням ПДВ.

Немає

Суб’єкти господа-рювання

Врегулювання питання перерахування податку на додану вартість із рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість на спеціальні рахунки, відкриті сільгосптоваровиробниками у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів

Немає

Фізичні особи

Немає

 

Немає

 

7. Обґрунтування дії строку акта

 Термін дії проекту постанови обмежений дією Постанови № 11 (до 01 січня 2018 року).

 8. Визначення показників результативності регуляторного акта

 До показників результативності проекту постанови належать:

 - обсяг надходжень до бюджетів не може слугувати показником результативності зазначеного регуляторного акту через те, що сума податку на додану вартість від реалізації сільськогосподарської продукції не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається у розпорядженні сільгосптоваровиробників;

 - кількість суб’єктів господарювання, які зможуть скористатися нормами проекту постанови

 дія проекту постанови поширюється на суб’єктів спецрежиму оподаткування;

 - рівень поінформованості суб'єктів щодо положень проекту постанови

 рівень поінформованості суб’єктів господарювання щодо положень проекту постанови достатній у зв'язку з тим, що він розміщений для обговорення на офіційному сайті Мінагрополітики України;

 - розмір коштів і час, що витрачатимуться на виконання вимог акту запропонований проектом постанови механізм працюватиме в автоматичному режимі, без втручання суб’єктивного фактора і не потребує додаткових витрат коштів та часу.

 Після прийняття акта його редакцію також буде оприлюднено на сайтах Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України.

 9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта у разі його прийняття

 Буде здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження результативності проекту постанови.

 Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом аналізу статистичних даних, після набрання чинності актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

 Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік після набрання ним чинності з використанням показників результативності шляхом аналізу статистичних даних у порівнянні з даними базового відстеження результативності.

 Періодичні відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

 Відстеження результативності буде здійснене Департаментом фінансово-кредитної політики Міністерством аграрної політики та продовольства України.

 

Перший заступник Міністра аграрної 

         політики та продовольства  України                                                                                                                                    Я.В. Краснопольський

 



Додатки