портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 01 грудня 2015

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. № 694 і від 11 листопада 2009 р. № 1200"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від  ______________                                                                                                                                                                                   №___   

Київ

 

Про внесення змін до порядків, затверджених постановами

Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. № 694 і

від 11 листопада 2009 р. № 1200

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Внести до Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. № 694 (Офіційний вісник України 2009 р., № 51, ст. 1739, 2011 р., № 85, ст. 3102; 2012 р., № 95, ст. 3849) та Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2009 р. № 1200 (Офіційний вісник України 2009 р., № 87, ст. 2939, 2010 р., № 80 ст. 2826) зміни, що додаються.

2. Ця постанова набирає чинності з 01 січня 2016 року, але не раніше дня опублікування.

 

 

Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                             А. ЯЦЕНЮК

 

Повідомлення про оприлюднення

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. № 694 і від 11 листопада 2009 р. № 1200"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Мінагрополітики України оголошує про публікацію проекту постанови.

Проект постанови «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. № 694 і від 11 листопада 2009 р. № 1200» (далі – проект постанови) розроблено відповідно до статей 29, 34, 37 Закону України «Про дорожній рух», статті 14 Закону України «Про захист прав споживачів», статті 15 Закону України «Про захист прав покупців сільськогосподарських машин», статті 13 Закону України «Про технічні регламенти та процедури оцінки відповідності», статті 9 Закону України «Про підтвердження відповідності», Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 р. № 1367.

Проект постанови дасть можливість врегулювати питання порядку здійснення відомчої реєстрації тракторів, причепів, причіпних машин відповідно до вимог законодавства, тим самим спростить процедуру реєстрації, а також забезпечить більш ефективними і безпечними для життя і здоров’я споживачів і довкілля тракторами, причепами, причіпними машинами, що відповідають європейським нормам та правилам, сприятиме спрощенню здійснення сільськогосподарської діяльності в сфері реєстрації тракторів, причепів, причіпних машин.

Проект постанови, пояснювальна записка та аналіз регуляторного впливу до проекту постанови розміщено на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України: www.minagro.gov.ua (розділ Регуляторна політика Проекти регуляторних актів).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови та аналізу регуляторного впливу в письмовій та електронній формі просимо надсилати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України: вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01011, e-mail: oleksandr.lozovitskiy@minagro.gov.ua. (Лозовицький Олександр Сергійович тел. (044)278 80 49);

Державна регуляторна служба України: вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011, e-mail:inform@dkrp.gov.ua.

 

Перший заступник Міністра аграрної 

         політики та продовольства  України                                                                                                                                    Я.В. Краснопольський

 

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України

"Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. № 694 і від 11 листопада 2009 р. № 1200"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. № 694 і від 11 листопада 2009 р. № 1200" (далі – проект постанови) підготовлено з метою приведення нормативно-правових актів у сфері введення в обіг та реєстрації сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, причепів, причіпних машин і їх компонентів до чинного законодавства, зокрема, до законів України "Про дорожній рух", "Про підтвердження відповідності", "Про технічні регламенти та процедури оцінки відповідності", "Про захист прав покупців сільськогосподарських машин", "Про захист прав споживачів", у зв’язку з введенням в обов’язкове застосування Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1367.

В Україні обов’язкові вимоги до продукції стосовно безпеки для життя, здоров’я та майна споживачів і навколишнього природного середовища та документи, якими підтверджують відповідність цим вимогам, установлюють технічні регламенти, розроблені на основі директив Європейського Союзу.

Впровадження та необхідність дотримання положень таких технічних регламентів визначено законами України "Про підтвердження відповідності" і "Про технічні регламенти та процедури оцінки відповідності".

Розроблений Мінагрополітики України відповідно до зазначених законів Технічний регламент затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, обов’язкове застосування якого передбачено з 01.01.2016 року, установлює вимоги до зазначеної продукції і зобов’язує приведенні її в обіг та експлуатацію мати в наявності визначені Технічним регламентом документи (сертифікати затвердження типу та сертифікати відповідності затвердженому типу).

Пункт 4 Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. № 694 (далі – Порядок № 694) не містить переліку документів, які підтверджують відповідність тракторів, причепів, причіпних машин встановленим вимогам згідно з Технічним регламентом затвердження типу, що мають надаватись під час реєстрації, суперечить вимогам чинних законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері оцінки та підтвердження відповідності продукції.

Крім того, деякі інші положення вищезазначених постанов Кабінету Міністрів України не відповідають вимогам часу, курсу на спрощення дозвільних та реєстраційних процедур. Зокрема, скасування висновку спеціаліста з проведення обстеження машини на відповідність ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації (надалі - висновок спеціаліста) дозволить спростити процедуру реєстрації та зменшити фінансове навантаження на суб’єктів реєстрації. Вказаний документ є чинником корупції та безпідставною бюрократичною перепоною для господарської діяльності.

З метою спрощення умов ведення господарської діяльності пропонується змінити й деякі інші положення Порядку № 694, зокрема щодо строків реєстрації та точності формулювань окремих норм з точки зору юридичної техніки.

Необхідність приведення нормативно-правових актів у відповідність з положеннями Технічного регламенту затвердження типу передбачено і пунктами 1, 2 Плану заходів із застосування зазначеного Технічного регламенту затвердження типу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 № 1367. Потрібне уточнення щодо необхідності в переліку документів сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання відповідності, виданих за результатами обов’язкової сертифікації в системі УкрСЕПРО, оскільки з моменту набрання чинності Технічного регламенту затвердження типу таку сертифікацію для тракторів, причепів і причіпних машин згідно чинного законодавства (пункт 2 розділу VII Закону України "Про підтвердження відповідності") буде скасовано.

Підготовлений Мінагрополітики України та прийнятий проект постанови дозволить:

- урегулювати питання порядку здійснення відомчої реєстрації тракторів, причепів, причіпних машин відповідно до чинних законодавчих і нормативно-правових актів;

- усунути суперечності з чинними законодавчими і нормативно-правовими актами, тим самим спростити процедуру реєстрації;

- забезпечити агропромисловий комплекс України більш ефективними і безпечними для життя і здоров’я споживачів і довкілля тракторами, причепами, причіпними машинами, що відповідають європейським нормам та правилам;

- спростити здійснення сільськогосподарської діяльності в сфері реєстрації тракторів, причепів, причіпних машин.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту постанови є дерегуляція господарської діяльності, приведення нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України у сфері введення в обіг та реєстрації сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, причепів, причіпних машин і їх компонентів у відповідність до чинного законодавства та урегулювання питання щодо порядку їх реєстрації.

Пропонується оптимізувати формулювання прав та обов’язків суб’єктів правовідносин, строки вчинення процедур щодо реєстрації тракторів, причепів, причіпних машин, перелік документів, що подаються на реєстрацію.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють:

Закон України "Про дорожній рух";

Закон України "Про підтвердження відповідності";

Закон України "Про технічні регламенти та процедури оцінки відповідності";

Закон України "Про технічні регламенти та оцінки відповідності";

Закон України "Про захист прав споживачів";

Закон України "Про захист прав покупців сільськогосподарських машин";

постанова Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 року № 694 "Про затвердження Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів";

постанова Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2009 р. № 1200 "Про затвердження Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери";

постанова Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1367 "Про затвердження Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів";

постанова Кабiнету Мiнiстрiв України від 30 січня 2013 року № 62 "Про затвердження Технічного регламенту безпеки машин"

наказ Мінагрополітики України від 22 листопада 2011 року № 644 "Про затвердження Порядку роботи, пов'язаної з реєстрацією та зняттям з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 20.12.2011 р. за № 1491/20229;

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація положень проекту постанови не потребуватиме додаткових фінансових витрат з державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством інфраструктури України, Міністерством фінансів України, Державною регуляторною службою України, Державною інспекцією сільського господарства України та проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і пропозиції, які містять ризики вчинення корупційних правопорушень.

Проект постанови не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.

8. Громадське обговорення

Проект оприлюднюється на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України www.minagro.gov.ua з метою отримання зауважень і пропозицій громадськості.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом та спрямований на забезпечення виконання вимог законодавчих та нормативно-правових актів у сфері введення в обіг та реєстрації машин у зв’язку з обов’язковим застосуванням з 01 січня 2016 року в Україні Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 січня 2011 року № 1367 та необхідністю уточнення переліку документів з підтвердження відповідності для сільськогосподарських машин, на які поширюється дія Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 року № 62, спрощення процедури реєстрації сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, оптимізацію формулювань прав та обов’язків учасників правовідносин.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Проект постанови не містить положень, що впливають на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України дозволить:

- урегулювати питання щодо порядку реєстрації та введення в експлуатацію сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, причепів, причіпних машин та іншої сільськогосподарської техніки відповідно до чинного законодавства України;

- забезпечити відповідність зазначеної техніки вимогам чинних в Україні технічних регламентів, в тому числі Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, і тим самим - відповідність європейським нормам та правилам;

- запобігти введенню в обіг та експлуатацію на території України неякісних і небезпечних для життя і здоров’я споживачів та довкілля сільськогосподарської техніки, в тому числі тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин;

- спростити здійснення господарської діяльності в частині реєстрації сільськогосподарської техніки.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної 

         політики та продовольства  України                                                                                                                                    Я.В. Краснопольський

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. № 694 і від 11 листопада 2009 р. № 1200"

 

1. Проблема, яку пропонується розв'язати шляхом державного регулювання

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. № 694 і від 11 листопада 2009 р. № 1200" (далі – проект постанови) підготовлено з метою приведення нормативно-правових актів у сфері введення в обіг та реєстрації сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, причепів, причіпних машин і їх компонентів до чинного законодавства, зокрема, до законів України "Про дорожній рух", "Про підтвердження відповідності", "Про технічні регламенти та процедури оцінки відповідності", "Про захист прав покупців сільськогосподарських машин", "Про захист прав споживачів", у зв’язку з введенням в обов’язкове застосування Технічного регламенту затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1367.

В Україні обов’язкові вимоги до продукції стосовно безпеки для життя, здоров’я та майна споживачів і навколишнього природного середовища та документи, якими підтверджують відповідність цим вимогам, установлюють технічні регламенти, розроблені на основі директив Європейського Союзу.

Упровадження та необхідність дотримання положень таких технічних регламентів визначено законодавчими актами України у сфері підтвердження відповідності, а саме законами України "Про підтвердження відповідності" і "Про технічні регламенти та процедури оцінки відповідності".

Розроблений Мінагрополітики України відповідно до зазначених законодавчих актів Технічний регламент затвердження типу сільськогосподарських та лісогосподарських тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів, обов’язкове застосування якого передбачено з 01.01.2016 року, установлює вимоги до зазначеної продукції і зобов’язує приведенні її в обіг та експлуатацію мати в наявності визначені Технічним регламентом документи (сертифікати затвердження типу та сертифікати відповідності затвердженому типу).

Пункт 4 Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. № 694 (далі – Порядок № 694) не містить переліку документів, які підтверджують відповідність тракторів, причепів, причіпних машин встановленим вимогам згідно з Технічним регламентом затвердження типу, що мають надаватись під час реєстрації, суперечить вимогам чинних законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері оцінки та підтвердження відповідності продукції.

Крім того, деякі інші положення вищезазначених постанов Кабінету Міністрів України не відповідають вимогам часу, курсу на спрощення дозвільних та реєстраційних процедур. Зокрема, скасування висновку спеціаліста з проведення обстеження машини на відповідність ідентифікаційних номерів і супровідних документів на предмет фальсифікації (надалі – висновок спеціаліста) дозволить спростити процедуру реєстрації та зменшити фінансове навантаження на суб’єктів реєстрації. Вказаний документ наразі є чинником корупції та безпідставною бюрократичною перепоною для господарської діяльності.

З метою спрощення умов ведення господарської діяльності пропонується змінити й деякі інші положення Порядку № 694, зокрема щодо строків реєстрації та точності формулювань окремих норм з точки зору юридичної техніки.

Необхідність приведення нормативно-правових актів у відповідність з положеннями Технічного регламенту затвердження типу передбачено і пунктами 1, 2 Плану заходів із застосування зазначеного Технічного регламенту затвердження типу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 № 1367. Потрібне уточнення щодо необхідності в переліку документів сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання відповідності, виданих за результатами обов’язкової сертифікації в системі УкрСЕПРО, оскільки з моментом набрання чинності Технічного регламенту затвердження типу таку сертифікацію для тракторів, причепів і причіпних машин згідно чинного законодавства (пункт 2 розділу VII Закону України "Про підтвердження відповідності") буде скасовано.

Підготовлений Мінагрополітики України та прийнятий проект постанови дозволить:

- урегулювати питання порядку здійснення відомчої реєстрації тракторів, причепів, причіпних машин відповідно до чинних законодавчих і нормативно-правових актів;

- усунути суперечності з чинними законодавчими і нормативно-правовими актами, тим самим спростити процедуру реєстрації;

- забезпечити агропромисловий комплекс України більш ефективними і безпечними для життя і здоров’я споживачів і довкілля тракторами, причепами, причіпними машинами, що відповідають європейським нормам та правилам;

- спростити здійснення сільськогосподарської діяльності в сфері реєстрації тракторів, причепів, причіпних машин.

2. Цілі державного регулювання

Проект постанови розроблено з метою приведення нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України щодо порядку відомчої реєстрації тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів та щодо порядку оптової та роздрібної торгівлі тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів у відповідність до вимог чинних у цій сфері законодавчих та нормативно-правових актів.

Основними цілями державного регулювання є:

- урегулювання згідно з чинним законодавством питання порядку реєстрації тракторів, причепів, причіпних машин, щодо яких з 1 січня 2016 року вводиться в обов’язкове застосування Технічний регламент затвердження типу, та іншої сільськогосподарської техніки, на яку поширюється дія Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 року № 62;

- уточнення та доповнення переліку документів, які повинні надаватись під час реєстрації сільськогосподарської техніки стосовно підтвердження її відповідності вимогам, встановленим чинними нормативно-правовими актами- технічними регламентами;

- забезпечення введення в експлуатацію сільськогосподарської техніки,відповідної вимогам Технічних регламентів, що поширюються на неї, тим самим гарантування для споживачів, інших суб'єктів та довкілля необхідного рівню безпеки тракторів, причепів і іншої сільськогосподарської техніки, що відповідає європейським нормам;

- спростити здійснення господарської діяльності в частині реєстрації сільськогосподарської техніки.

Проект регуляторного акта буде сприяти вирішенню проблеми, зазначеної в розділі 1 цього аналізу регуляторного впливу.

3. Визначення та оцінка прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей, переваги обраного способу

Під час розроблення проекту регуляторного акта розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей.

Перший альтернативний спосіб - збереження чинного регулювання, тобто залишення нормативно-правових актів (Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 року № 694 та Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2009 року № 1200) в чинних редакціях.

Зазначений спосіб є неефективним, оскільки зазначений Порядок відомчої реєстрації не буде приведено у відповідність до чинних законодавчих і нормативно-правових актів України та Порядок здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери не буде уточнено та доповнено перелік документів з підтвердження відповідності, які мають надаватись під час реєстрації, не буде усунено суперечності та необхідність дублювання процедур оцінки відповідності для машин, які уже підлягають підтвердженню відповідності вимогам технічних регламентів, а не обов’язковій сертифікації у державній системі УкрСЕПРО, не відбудеться спрощення процедури та оптимізація переліку документів та строків реєстрації зазначеної техніки.

При цьому процедура реєстрації сільськогосподарської техніки буде ускладненою або зовсім неможливою, оскільки залишиться застарілий перелік документів щодо підтвердження відповідності. Так, згідно з підпунктом 8-2 пункту 4 Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів для реєстрації має надаватись сертифікат відповідності або свідоцтво про визнання відповідності, виданий за процедурою обов’язкової сертифікації в системі УкрСЕПРО. Наразі перелік сільськогосподарської техніки, яка підлягає обов’язковій сертифікації, значно скорочується у зв’язку із тим, що частина сільськогосподарської техніки підлягає підтвердженню відповідності вимогам Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 року № 62, шляхом оформлення декларації про відповідність. А з 1 січня 2016 року із обов’язковим застосуванням Технічного регламенту затвердження типу для підтвердження відповідності тракторів, причепів і причіпних машин має надаватись сертифікат відповідності затвердженому типу і, відповідно до законодавства,обов’язкову сертифікацію в системі УкрСЕПРО для цієї техніки буде скасовано. Технічним регламентом затвердження типу не передбачено нанесення національного знаку відповідності. Вимоги постанови щодо надання сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання відповідності (коли згідно з чинним законодавством обов’язкову сертифікацію для сільськогосподарської техніки з 1 січня 2016 року передбачено скасувати), також можуть внести ускладнення під час продажу такої техніки.

Положення постанов без внесення змін будуть суперечити вимогам чинних законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері введення в обіг, оцінки та підтвердження відповідності продукції та можуть ускладнювати реалізацію сільськогосподарських і лісогосподарських тракторів, причепів і причіпних машин, вимагати дублювання процедур оцінки відповідності та ускладнювати процедуру реєстрації.

Другий альтернативний спосіб – прийняття проекту постанови.

Цей спосіб дозволить упорядкувати нормативно-правову базу з відомчої реєстрації в частині визначення необхідного переліку документів з підтвердження відповідності та урегулювати порядок реєстрації сільськогосподарської техніки відповідно до положень чинних законів України та нормативно-правових актів, зокрема Технічних регламентів, гармонізованих з директивами Європейського Союзу, спростити здійснення господарської діяльності в частині реєстрації сільськогосподарської техніки.

Другий спосіб досягнення установлених цілей є найбільш прийнятним і таким, що дозволить вирішити проблеми, які необхідно розв'язати шляхом державного регулювання.

Перевагами обраного способу регулювання є:

- спрощення процедури відомчої реєстрації внаслідок скасування необхідності отримувати деякі документи, зокрема висновок спеціаліста, визначення переліку документів з підтвердження відповідності, які мають надаватись під час реєстрації та які відповідають чинним законодавчим та нормативно-правовим актам України у сфері оцінки та підтвердження відповідності;

- усунення дублювання процедур оцінки відповідності, виключивши з пункту 4 чинного Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів положення щодо необхідності надання документів, які зобов’язують проведення обов’язкової сертифікації в системі УкрСЕПРО для тих машин, на які поширюється дія Технічних регламентів,та доповнивши перелік іншими встановленими документами підтвердження відповідності, а саме:

1) сертифікатом відповідності затвердженому типу, (для тракторів, причепів, причіпних машин, на які поширюється дія технічного регламенту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1367);

2) декларацією про відповідність (для машин, на які поширюється дія Технічного регламенту безпеки машин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 р. № 62);

- реєстрація та введення в експлуатацію в агропромисловому комплексі України сільськогосподарської техніки, зокрема тракторів, причепів, причіпних машин, яка відповідає вимогам чинних Технічних регламентів (в тому числі Технічного регламенту затвердження типу) та тим самим є більш ефективною, безпечною, такою що відповідає європейським нормам;

- оптимізація строків реєстрації сільськогосподарської техніки, уточнення формулювання прав та обов’язків суб’єктів правовідносин.

Таким чином, оптимальним рішенням щодо розв’язання визначених проблем та досягнення поставленої мети є прийняття проекту постанови, положення якої  врегулює питання порядку відомчої реєстрації, оптимізує перелік документів, що подаються на реєстрацію, та строки такої реєстрації, встановить перелік документів з підтвердження відповідності згідно з чинними законодавчими та нормативно-правовими актами, усуне необхідність дублювання процедур оцінки відповідності, а також забезпечить належний рівень безпеки і захисту життя та здоров'я громадян, охорони довкілля від використання таких машин в агропромисловому комплексі України.

З огляду на викладене, обраний спосіб є найбільш прийнятним та оптимальним, оскільки забезпечує розв'язання проблеми і досягнення визначених цілей та завдань.

4. Механізми й заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта

Для розв’язання проблеми пропонується прийняти постанову Кабінету Міністрів України"Про внесення змін до порядків затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. № 694 і від 11 листопада 2009 р. № 1200".

Проектом цієї постанови (у зв’язку із введенням з 01.01.2016 року в обов’язкове застосування Технічного регламенту затвердження типу) передбачається внесення змін до Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 року № 694 і до Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2009 року № 1200.

Розв’язання проблем, визначених в розділі 1 цього аналізу регуляторного впливу, досягається шляхом спрощення процедури відомчої реєстрації внаслідок скасування необхідності отримувати деякі документи, зокрема висновок спеціаліста, визначення переліку документів з підтвердження відповідності, які мають надаватись під час реєстрації та які відповідають чинним законодавчим та нормативно-правовим актам України у сфері оцінки та підтвердження відповідності, усунення дублювання процедур оцінки відповідності, оптимізації строків реєстрації сільськогосподарської техніки, уточнення формулювання прав та обов’язків суб’єктів правовідносин.

Ступінь ефективності обраного механізму та заходів досягнення цілей державного регулювання оцінено як високий, оскільки з прийняттям та впровадженням проекту постанови буде упорядковано питання відомчої реєстрації тракторів, причепів, причіпних машин та іншої сільськогосподарської техніки відносно переліку необхідних документів, усунено суперечності та необхідність дублювання процедур оцінки відповідності, спрощено процедуру реєстрації техніки.

5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Позитивні фактори впливу на виконання вимог проекту регуляторного акта полягають у впорядкуванні нормативно-правової бази з питань відомчої реєстрації сільськогосподарської техніки,оптової та роздрібної торгівлі сільськогосподарською технікою, приведення її у відповідність до чинних законодавчих та нормативно-правових актів при введенні техніки в обіг та експлуатацію, а також підтвердження її відповідності, спрощення здійснення господарської діяльності в контексті реєстрації сільськогосподарської техніки.

Негативних факторів впливу, пов’язаних із прийняттям проекту регуляторного акта, не виявлено, через що немає необхідності у запровадженні механізму повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі настання певних наслідків дії акта.

Одночасно положення проекту регуляторного акта є досить простими для виконання, врегульовують порядок відомчої реєстрації сільськогосподарської техніки, в тому числі тракторів, причепів і причіпних машин, із зазначенням необхідного переліку документів для підтвердження відповідності, які відповідають чинним законодавчим та нормативно-правовим актам. Зважаючи на це, є всі підстави для можливості впровадження та виконання вимог акта.

Оцінка зовнішніх факторів не передбачає негативного впливу на виконання акта.

Впровадження вимог такого регуляторного акта державними органами не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта

Аналіз витрат і вигод у формі переліку очікуваних негативних та позитивних факторів, що виникають у разі прийняття проекту постанови для різних груп суб’єктів, на які поширюватиметься його дія, наведено у таблиці.

 

Сфера впливу

Витрати

Вигоди

Інтереси держави

Додаткових видатків з державного бюджету не передбачається

Впорядкування нормативно-правової бази з питань відомчої реєстрації сільськогосподарської техніки в частині визначення переліків документів, які надають для реєстрації, приведення її у відповідність до чинних законодавчих та нормативно-правових актів України у сфері введення продукції в обіг та експлуатацію, а також підтвердження відповідності, з питань оптової та роздрібної торгівлі сільськогосподарської техніки в частині визначення переліків документів та маркування з підтвердження відповідності, які мають бути в наявності під час продажу такої техніки,

Інтереси громадян

Витрат, пов’язаних із прийняттям акта, не передбачається

Отримання та введення в експлуатацію більш безпечної та ефективної техніки, що відповідає обов’язковим вимогам, установленим нормативно-правовими актами України, та відповідає європейським нормам.

Забезпечення захисту від надходження в агропромисловий комплекс України неякісної та небезпечної для життя і здоров’я споживачів, інших суб’єктів та довкілля сільськогосподарської техніки, в тому числі тракторів, їх причепів та причіпних машин.

Інтереси суб’єктів підприємницької діяльності

Витрат, пов’язаних із прийняттям акта, не передбачається

Забезпечення спрощення відомчої реєстрації сільськогосподарської техніки, оптової та роздрібної торгівлі сільськогосподарською технікою.

Уточнення формулювання прав та обов’язків учасників правовідносин.

Забезпечення відповідності сільськогосподарської техніки, в тому числі тракторів, їх причепів і змінних причіпних машин, систем, складових частин та окремих технічних вузлів вимогам чинного Технічного регламенту затвердження типу та іншим технічним регламентам, що поширюються на дану техніку, і тим самим забезпечення відповідності європейським нормам.

 

Таким чином, від прийняття проекту постанови очікується загальний позитивний ефект.

7. Обґрунтування строку дії регуляторного акту

Строк дії цього регуляторного акта встановлюється на невизначений термін з можливістю перегляду.

8. Показники результативності регуляторного акта

Виходячи з цілей державного регулювання для визначення результативності акта обрано такі показники:

- кількість суб'єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія регуляторного акта - усі суб’єкти господарювання, що реєструють сільськогосподарську техніку (в тому числі трактори, причепи, причіпні машини), на яку поширюються технічні регламенти;

- кількість одиниць сільськогосподарської техніки, в тому числі тракторів, причепів, причіпних машин, зареєстрованих та введених в експлуатацію з необхідним рівнем ефективності та безпеки, відповідним технічним регламентам, зокрема Технічному регламенту затвердження типу і, тим самим відповідним європейським нормам та правилам;

- витрати коштів і часу, пов'язаних з виконанням вимог акта, суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, які реєструють сільськогосподарську техніку, в тому числі трактори, причепи і причіпні машини - передбачається за потреби витрачання коштів та часу на проведення процедур оцінювання відповідності та затвердження типу, оформлення сертифікатів відповідності затвердженому типу;

- розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта - збільшення надходжень до державного та місцевих бюджетів і цільових фондів не передбачається;

- рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб щодо основних положень акта -середній. Проект акта розміщується на веб-сайті Мінагрополітики України для громадського обговорення. Після прийняття регуляторного акта його буде опубліковано у засобах масової інформації та розміщено на сайті Верховної Ради України, у нормативно-правовій системі "Ліга".

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись до дня набрання чинності цим регуляторним актом на підставі показників, визначених у попередньому розділі аналізу регуляторного впливу.

Повторне відстеження буде здійснюватись через рік після набрання чинності цього регуляторного акта.

Періодичне відстеження буде здійснюватись один раз на 3 роки після набрання чинності цього регуляторного акта.

Заходи відстеження регуляторного акта будуть здійснюватись Відділом міжнародної інтеграції в сфері технічного регулювання, санітарних та

фітосанітарних заходів в АПК Мінагрополітики України.

 

 

 

Перший заступник Міністра аграрної 

         політики та продовольства  України                                                                                                                                    Я.В. Краснопольський