портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 13 грудня 2016

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Положення про прикордонний режим"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

 

            від  ______________                                                                                                                                                                                №_____ 

 

Київ

  

 

Про внесення змін до Положення про прикордонний режим

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Внести до Положення про прикордонний режим, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. № 1147 (Офіційний вісник України, 1998 р., № 30, ст. 1127; 1999 р., № 17, ст. 726; 2003 р., № 37, ст. 1981; 2004 р., № 26, ст. 1705; 2010 р., № 94, ст. 3440; 2013 р., № 51, ст. 1839), зміни, що додаються.

 

 

  Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                      В. ГРОЙСМАН  

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Положення про прикордонний режим"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Положення про прикордонний режим" (далі – проект постанови) Мінагрополітики робить оголошення про його публікацію.

Повний пакет документів до проекту постанови розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua (розділ "Регуляторна політика"; підрозділ "Проекти регуляторних актів") та Державного агентства рибного господарства України: www.darg.gov.ua (розділ "Діяльність"; підрозділ "Проекти документів").

Зауваження та пропозиції до проекту постанови у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України (вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001), е-mail: info@minagro.gov.ua.

Державне агентство рибного господарства України (вул. Січових Стрільців, 45 а, м. Київ, 04053), e-mail: darg@darg.gov.ua.

Державна регуляторна служба України (вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011), е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

Відповідальний виконавець: Старікова Олена Володимирівна, заступник начальника Управління державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибної промисловості – начальник відділу організації та здійснення державного нагляду за безпекою мореплавства Держрибагентства, тел. 486-44-05.

 

 

Перший заступник Міністра 

аграрної політики та  продовольства України                                                                                                                             Максим МАРТИНЮК

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Положення про прикордонний режим"

 

1.Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Положення про прикордонний режим" (далі – проект постанови) підготовлено відповідно до Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів", Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, та з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до законодавства.

Положення про прикордонний режим (далі – Положення) необхідно привести у відповідність до Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів", відповідно до якого місця для здійснення рибальства, умови добування водних біоресурсів визначаються правилами рибальства - нормативно-правовими актами, які у визначеному районі дії встановлюють умови, способи добування, допустимі до вилучення розміри водних біоресурсів, вимоги щодо їх охорони, а також можуть визначати кількість, типи, розміри, технічні характеристики суден флоту рибної промисловості та знарядь вилову, умови користування рибогосподарськими водними об'єктами та навантаження на них. Затвердження правил рибальства належить до компетенції Міністерства аграрної політики та продовольства України, а здійснення контролю за дотриманням правил рибальства покладено на Держрибагентство.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 894 "Питання функціонування територіальних органів Державного агентства рибного господарства" в рамках реформування рибної галузі ліквідовано як юридичну особу публічного права територіальний орган Держрибагентства з питань державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибного господарства (Рибфлотнагляд), функції якого наразі виконує новоутворений структурний підрозділ Держрибагентства.

Необхідно зберегти єдиний підхід до обліку місць базування суден флоту рибної промисловості, перелік яких затверджує Держрибагентство відповідно до пункту 2.1. Положення про місце базування суден флоту рибної промисловості, затвердженого наказом Мінагрополітики від 21 січня 2014 року № 27, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 лютого 2014 року за № 254/25031, в тому числі і щодо присвоєння їм номерів.

Також необхідно узгодити Положення з галузевими особливостями:

поняття "навігаційний період" до риболовних суден не застосовується, що пов’язано з певними особливостями ведення рибного промислу (промисел багатьох видів риб (шпрот, хамса, скумбрія, бички та інші) певними знаряддями лову дозволено протягом усього календарного року);

технічні характеристики деяких видів суден не дозволяють застосовувати радіолокаційні відбивачі та тримання їх на висоті, яка дозволятиме ідентифікувати судно за межами 2 морських миль змінює парусність судна, що може призвести до аварійних випадків. Пропонується ідентифікувати такі судна за допомогою технічних засобів контролю.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою розроблення проекту постанови є приведення нормативно-правового акта у відповідність до законодавства.

3. Правові аспекти

Правовими підставами для розроблення проекту постанови є:

Закон України "Про Кабінет Міністрів України";

Закон України "Про центральні органи виконавчої влади";

Закон України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів";

Постанова Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 894 "Питання функціонування територіальних органів Державного агентства рибного господарства";

Положення про прикордонний режим, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 року № 1147;

Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119;

Положення про Державне агентство рибного господарства України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 895.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація постанови не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Адміністрацією Державної прикордонної служби України, Державною регуляторною службою України та проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць та питань функціонування місцевого самоврядування.

61. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua) та веб-сайті Державного агентства рибного господарства України (www.dаrg.gov.ua) відповідно до частини третьої статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації".

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

101. Вплив на ринок праці

Реалізація положень проекту постанови не вплине на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови узгодить Положення з іншими нормативно-правовими актами та сприятиме усуненню колізій норм права.

 

 

Голова Державного агентства 

рибного господарства України                                                                                                                                                             Я.Б. Ковалів

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Положення про прикордонний режим"

 

I. Визначення проблеми

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Положення про прикордонний режим" (далі – проект постанови) підготовлено відповідно до Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів", Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, та з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до законодавства.

Положення про прикордонний режим (далі – Положення) необхідно привести у відповідність до Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів", відповідно до якого місця для здійснення рибальства, умови добування водних біоресурсів визначаються правилами рибальства - нормативно-правовими актами, які у визначеному районі дії встановлюють умови, способи добування, допустимі до вилучення розміри водних біоресурсів, вимоги щодо їх охорони, а також можуть визначати кількість, типи, розміри, технічні характеристики суден флоту рибної промисловості та знарядь вилову, умови користування рибогосподарськими водними об'єктами та навантаження на них. Затвердження правил рибальства належить до компетенції Міністерства аграрної політики та продовольства України, а здійснення контролю за дотриманням правил рибальства покладено на Держрибагентство.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 року № 894 "Питання функціонування територіальних органів Державного агентства рибного господарства" в рамках реформування рибної галузі ліквідовано як юридичну особу публічного права територіальний орган Держрибагентства з питань державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибного господарства (Рибфлотнагляд), функції якого наразі виконує новоутворений структурний підрозділ Держрибагентства.

Необхідно зберегти єдиний підхід до обліку місць базування суден флоту рибної промисловості (далі – місця базування), перелік яких затверджує Держрибагентство відповідно до пункту 2.1. Положення про місце базування суден флоту рибної промисловості, затвердженого наказом Мінагрополітики від 21 січня 2014 року № 27, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 лютого 2014 року за № 254/25031, в тому числі і щодо присвоєння їм номерів.

Також необхідно узгодити Положення з галузевими особливостями:

поняття "навігаційний період" до риболовних суден не застосовується, що пов’язано з певними особливостями ведення рибного промислу (промисел багатьох видів риб (шпрот, хамса, скумбрія, бички та інші) певними знаряддями лову дозволено протягом усього календарного року);

технічні характеристики деяких видів (проектів) суден не дозволяють застосовувати радіолокаційні відбивачі та тримання їх на висоті, яка дозволятиме ідентифікувати судно за межами 2 морських миль (змінюється парусність судна), що може призвести до аварійних випадків; пропонується ідентифікувати такі судна за допомогою технічних засобів контролю.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

-

-

Держава

+

-

Суб’єкти господарювання

+

-

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

-

 

Дана проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів, оскільки існує невідповідність норм Положення іншим нормативно-правовим актам.

II. Цілі державного регулювання

Проектом постанови буде узгоджено норми Положення про прикордонний режим із Законом України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів" та галузевими особливостями роботи суден флоту рибної промисловості, збережено єдиний підхід до обліку місць базування.  

Зазначені цілі державного регулювання будуть досягнуті з дня набрання чинності постановою.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1.Визначення альтернативних способів

Під час підготовки проекту постанови було опрацьовано два альтернативні способи досягнення вищезазначених цілей:

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

залишити чинне законодавство без змін, проте даний спосіб не забезпечить досягнення мети державного регулювання, не усуне колізію норм права, та не забезпечить єдиний підхід до обліку місць базування

Альтернатива 2

прийняття проекту постанови забезпечить врахування галузевих особливостей використання суден флоту рибної промисловості, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства, пов’язаних з їх базуванням та веденням промислу в контрольованих прикордонних районах, врегулює питання стосовно обсягу повноважень органів державної влади в частині обліку місць базування

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави:

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

витрати часу при узгодженні питань, пов’язаних з обліком місць базування

Альтернатива 2

врегулювання питання стосовно обсягу повноважень органів державної влади в частині обліку місць базування; участь Держрибагентства як центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері рибного господарства,  при прийнятті рішення щодо розташування  місць базування в межах прикордонної смуги або контрольованого прикордонного району

відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян:

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

відсутні

Альтернатива 2

відсутні

відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання:

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

8

40

92

140

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

5,7

28,6

65,7

100 %

 

 

 

 

 

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

відсутні

Альтернатива 2

чіткий механізм обліку місць базування;  здійснення промислу з врахуванням особливостей технічних характеристик суден та періодів промислу

відсутні

        

 

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

Порядковий номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

не передбачені

не передбачені

2

податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

не передбачені

не передбачені

3

витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

не передбачені

не передбачені

4

витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

не передбачені

не передбачені

5

витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

не передбачені

не передбачені

6

витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

не передбачені

не передбачені

7

витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

не передбачені

не передбачені

8

інше (уточнити), гривень

-

-

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

не передбачені

не передбачені

10

кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

суб’єкти середнього підприємництва– 8

суб’єкти великого підприємництва - 0

 суб’єкти середнього підприємництва– 8

суб’єкти великого підприємництва - 0

11

сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

суб’єкти середнього підприємництва –

 0 грн.

суб’єкти великого підприємництва – 0

суб’єкти середнього підприємництва – 0 грн.

суб’єкти великого підприємництва – 0

 

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

 

Вид витрат

У перший рік

Періодичні (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищеннякваліфікації персоналу тощо

не передбачені

не передбачені

не передбачені

Вид витрат

Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік)

Витрати за п’ять років

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів)

не передбачені

не передбачені

 

Вид витрат

Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій за рік

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

не передбачені

*Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).

 

Вид витрат

Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік)

Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік)

Разом за рік

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо)

не передбачені

 

не передбачені

не передбачені

не передбачені

*Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.

 

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий)

Разом за рік (стартовий)

Витрати за п’ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

відсутні

відсутні

відсутні

відсутні

Вид витрат

За рік (стартовий)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо)

не передбачені

не передбачені

не передбачені

 

Вид витрат

Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік)

Витрати за п’ять років

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу

не передбачені

не передбачені

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1

витрати відсутні

Альтернатива 2

витрати відсутні

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

За результатами опрацювання альтернативних способів досягнення цілей державного регулювання здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

Дана альтернатива оцінена відповідним балом у зв'язку з тим, що у випадку залишення чинного законодавства без змін, колізія норм права не буде усунена.

Тому цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

Альтернатива 2

4

Дана альтернатива оцінена відповідним балом у зв'язку з тим, що проектом постанови буде досягнуто цілі прийняття регуляторного акта повною мірою (проблема більше існувати не буде)

 

 

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

оцінюючи підсумкові вигоди  даної альтернативи, необхідно зазначити, що проблема буде вирішена в повному обсязі, оскільки буде усунена колізія норм права, збережено єдиний підхід до обліку місць базування та враховано особливості використання риболовних суден промислі

не передбачені

враховуючи оцінені у цій таблиці підсумкові витрати та вигоди, необхідно зазначити, що для вирішення проблеми найбільш виправданою та доцільною є Альтернатива 2, тому що вона призведе до повного вирішення проблеми, визначеної розділом I аналізу регуляторного впливу

Альтернатива 1

вигоди відсутні

відсутні

оцінивши підсумкові вигоди та витрати, необхідно зазначити, що Альтернатива 1 не сприятиме вирішенню проблеми, а лише поглибить її, тому вибір даної альтернативи не є можливим

      

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

причиною відмови від даної альтернативи є те, що вона не сприятиме вирішенню проблеми, а тільки поглибить її

х

Альтернатива 2

перевага даної альтернативи полягає в тому, що прийняття проекту наказу повністю вирішує проблему, визначену в розділі I аналізу регуляторного впливу

ризики відсутні

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Врегулювання проблеми можливе шляхом прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Положення про прикордонний режим", попередньо погодженого в установленому порядку з заінтересованими органами виконавчої влади.

Організаційні заходи, які необхідно здійснити для впровадження регуляторного акта:

а) дії суб’єктів господарювання – ознайомлення зі змінами в нормативно-правових актах;

б) дії органів державної влади – внесення змін до нормативно-правових актів з питань безпеки мореплавства в контрольованих прикордонних районах; за необхідності надання Держрибагентством доступу підрозділам ДПС України до інформації, отриманої за допомогою системи дистанційного контролю риболовних суден Держрибагентства; ведення єдиної системи обліку та присвоєння номерів місць базування.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

ТЕСТ

малого підприємництва (М-Тест)

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з "01" серпня 2016 р. по "05" жовтня 2016 р.

 

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

Проводились наради за участю галузевих наукових установ

3

Відповідно до правил та режимів промислового рибальства, які враховують умови конкретного року та водного об’єкту, промисел багатьох видів риб (шпрот, хамса, скумбрія, бички та інші) певними знаряддями лову дозволено протягом усього календарного року.

Отже, застосування  терміну "навігаційний" період, який відноситься до транспортних суден, до риболовних суден не є можливим через особливості ведення рибного промислу.

2

Проведено наради за участю представників судновласників та інспекторів, відповідальних за технічний нагляд за суднами та огляд місць базування

21

За результатами нарад дійшли  такого висновку щодо необхідності збереження єдиного підходу до обліку місць базування суден флоту рибної промисловості та присвоєння їм номерів.

Крім того, з пункту 14 Положення про прикордонний режим необхідно зробити виключення щодо місць для здійснення рибальства, оскільки відповідно до Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів" вони визначаються правилами рибальства, затвердження яких належить до компетенції Мінагрополітики, а здійснення контролю за їх дотриманням покладено на Держрибагентство

3

Питання обговорювалось в рамках круглого столу "Перспективи та проблеми використання і оновлення флоту рибного господарства (на умовах лізингу)"  05 жовтня 2016 року за участю користувачів водних біоресурсів

35

Обговорювались питання проектування суден та їх технічні характеристики. Використання на малих суднах радіолокаційних відбивачів, розташованих на висоті, необхідній для ідентифікації суден за межами 2 морських миль, призведе до зміни парусності судна, а отже змінить його технічні характеристики, що в свою чергу може призвести до аварійної ситуації.

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 132 (одиниці), у тому числі малого підприємництва 40 (одиниць) та мікропідприємництва 92 (одиниці);

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 94,3 % (відсотків).

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п’ять років

Оцінка "прямих" витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

Формула:

кількість необхідних одиниць обладнання х вартість одиниці

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

Формула:

прямі витрати на процедури повірки (проведення первинного обстеження) в органі державної влади + витрати часу на процедуру обліку (на одиницю обладнання) х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість процедур обліку за рік) х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

Формула:

оцінка витрат на експлуатацію обладнання (витратні матеріали та ресурси на одиницю обладнання на рік) х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

Формула:

оцінка вартості процедури обслуговування обладнання (на одиницю обладнання) х кількість процедур  технічного обслуговування на рік на одиницю обладнання х кількість необхідних одиниць обладнання одному суб’єкту малого підприємництва

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

5

Інші процедури (уточнити)

-

-

-

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

 

132

8

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик "разом" х  кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 х рядок 7)

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

Формула:

витрати часу на отримання інформації про регулювання, отримання необхідних форм та заявок х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість форм

витрати не передбачені

витрати не передбачені році

витрати не передбачені

10

Процедури організації виконання вимог регулювання

Формула:

витрати часу на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур на впровадження вимог регулювання х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість внутрішніх процедур

не передбачені

не передбачені

не передбачені

11

Процедури офіційного звітування

Формула:

витрати часу на отримання інформації про порядок звітування щодо регулювання, отримання необхідних форм та визначення органу, що приймає звіти та місця звітності + витрати часу на заповнення звітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобами передачі інформації з оцінкою кількості суб’єктів, що користуються формами засобів – окремо електронна звітність, звітність до органу, поштовим зв’язком тощо) + оцінка витрат часу на корегування (оцінка природного рівня помилок)) х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість оригінальних звітів х кількість періодів звітності за рік

не передбачені

не передбачені

не передбачені

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

 

Формула:

витрати часу на забезпечення процесу перевірок з боку контролюючих органів х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) х оціночна кількість перевірок за рік

не передбачені

не передбачені

не передбачені

13

Інші процедури (уточнити)

-

-

-

14

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

витрати не передбачені

 витрати не передбачені

витрати не передбачені

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

132

132

132

16

Сумарно, гривень

 

Формула:

відповідний стовпчик "разом" х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 14 х рядок 15)

витрати не передбачені

витрати не передбачені

витрати не передбачені

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок вартості адміністрування регулювання:

Державне агентство рибного господарства України

Процедура регулювання суб’єктів малого підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання малого підприємництва - за потреби окремо для суб’єктів малого та мікро-підприємництв)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата)

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта

Оцінка кількості  суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністрування регулювання* (за рік), гривень

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання

не передбачені

не передбачені

х

140

збільшення витрат відсутнє

2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі:

не передбачені

не передбачені

х

 

140

збільшення витрат відсутнє

камеральні

не передбачені

не передбачені

х

х

збільшення витрат відсутнє

виїзні

не передбачені

не передбачені

х

х

збільшення витрат відсутнє

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

х

х

х

х

х

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

х

х

х

х

х

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

х

х

х

х

х

6. Підготовка звітності за результатами регулювання

збільшення витрат відсутнє

збільшення витрат відсутнє

х

 

х

збільшення витрат відсутнє

7.Інші адміністративні процедури (уточнити): _____________

-

-

-

 

-

-

Разом за рік

х

х

х

х

збільшення витрат відсутнє

Сумарно за п’ять років

х

х

х

х

збільшення витрат відсутнє

* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням процесу регулювання державними органами, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації та на кількість суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання, та на кількість процедур за рік.

 

Порядковий номер

Назва державного органу

Витрати на адміністрування регулювання за рік, гривень

Сумарні витрати на адміністрування регулювання за 
п’ять років, гривень

1.

Держрибагентство

збільшення витрат відсутнє

збільшення витрат відсутнє

Сумарно бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва

х

збільшення витрат відсутнє

збільшення витрат відсутнє

 

Державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу) та додаткові бюджетні витрати відсутні.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії акта є необмеженим у часі до прийняття нового законодавчого акту або втрати ним чинності.

Термін набрання чинності регуляторним актом – відповідно до законодавства після його офіційного оприлюднення.

Зміна строку дії регуляторного акта можлива в разі зміни міжнародно-правових актів чи законодавчих актів України вищої юридичної сили на виконання яких розроблений цей проект регуляторного акта.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Основним показником прийняття проекту постанови є: усунення колізії норм права щодо визначення місць для рибальства та обсягу повноважень органів державної влади в частині обліку місць базування; відсутність порушення вимог Положення про прикордонний режим, які неможливі до виконання риболовними суднами без підвищення ризику аварійних подій за їх участі.

Прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта є:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, – не прогнозуються;

кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта – 140 адміністрацій місць базування суден флоту рибної промисловості;

час, що витрачається суб’єктами господарювання та/або фізичним особами, пов’язаними з виконанням вимог акта – низький;

рівень поінформованості суб’єктів господарюваннята/або фізичних осіб з основних положень акта - вище середнього (проект акта розміщено на веб-сайті Державного агентства рибного господарства України (www.darg.gov.ua, розділ "Діяльність", підрозділ "Проекти документів") та Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика", підрозділ "Проекти регуляторних актів"), після прийняття акт буде розміщено на веб-сайтах Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України).

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта уповноваженим органом виконавчої влади буде здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження його результативності в строки, установлені статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". Зокрема:

Базове відстеження здійснюватиметься з дня набрання чинності проекту постанови шляхом опрацювання пропозицій від фізичних та юридичних осіб, які надходитимуть до зазначеного проекту постанови.

Повторне відстеження здійснюватиметься через рік після набрання чинності постанови, але не пізніше ніж через два роки шляхом порівняння результативності показників, визначених під час базового відстеження.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження шляхом порівняння показників із аналогічними показниками, що встановлені під час повторного відстеження.

Цільові групи, які будуть залучатись для проведення відстеження, - Управління державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибної промисловості.

 

 

Голова Державного агентства 

рибного господарства України                                                                                                                                                             Я.Б. Ковалів



Додатки