портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 21 серпня 2015

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державним агентством рибного господарства України"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від  ______________                                                                                                                                                                                   №___   

Київ

 

Про внесення змін до критеріїв, за якими оцінюється ступінь

ризику від провадження господарської діяльності в галузі

рибного господарства та визначається періодичність

здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)

Державним агентством рибного господарства України

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Внести до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державним агентством рибного господарства, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2013 р. № 276 (Офіційний вісник України, 2013 р., № 31, ст. 1079), зміни, що додаються.

 

Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                             А. ЯЦЕНЮК 

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державним агентством рибного господарства України"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державним агентством рибного господарства" Міністерство аграрної політики та продовольства України робить оголошення про його публікацію.

Повний пакет документів до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державним агентством рибного господарства" розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua) та Державного агентства рибного господарства України (www.darg.gov.ua).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресою:

01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, Міністерство аграрної політики та продовольства України, e-mail: law@darg.gov.ua, відповідальний виконавець: Голуб Кирило Едуардович, телефон (044) 482-09-84.

04053, м. Київ, вул. Артема, 45 а, Державне агентство рибного господарства України, e-mail: law@darg.gov.ua, відповідальний виконавець: Голуб Кирило Едуардович, телефон (044) 482-09-84.

01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, Державна регуляторна служба України, e-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної 

         політики та продовольства  України                                                                                                                                    Я.В. Краснопольський

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державним агентством рибного господарства України"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державним агентством рибного господарства" (далі – проект постанови) розроблено на виконання пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28 серпня 2013 року № 752 "Про затвердження методик розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), а також уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю)" та пункту 52 Плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 357-р.

Проектом постанови пропонується визначити критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державним агентством рибного господарства стосовно суб’єктів господарювання, які здійснюють експлуатацію гідротехнічних споруд рибогосподарських водних об'єктів (їх частин) та зобов'язані утримувати в належному технічному стані рибогосподарські та рибозахисні споруди.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття проекту постанови є внесення змін до діючих критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державним агентством рибного господарства, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2013 року № 276, з метою приведення їх у відповідність до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28 серпня 2013 року № 752 "Про затвердження методик розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), а також уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю)" та пункту 52 Плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 357-р.

3. Правові аспекти

Проект постанови розроблено відповідно до Законів України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів", "Про тваринний світ", постанови Кабінету Міністрів України від 28 серпня 2013 року № 752 "Про затвердження методик розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), а також уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю)" та розпорядження Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 357-р "Про затвердження плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація запропонованого проекту постанови не потребує додаткового фінансування з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови в установленому порядку потребує погодження Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України, Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщений на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України з метою одержання зауважень і пропозицій.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери, тому не потребує погодження всеукраїнськими профспілками, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців.

10. Оцінка регуляторного впливу

Прийняття проекту постанови дасть можливість Мінагрополітики України і Держрибагентству України забезпечити вдосконалення нормативно-правового регулювання питання періодичності проведення планових заходів державного нагляду (контролю) органами рибоохорони Державного агентства рибного господарства України відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28 серпня 2013 року № 752 "Про затвердження методик розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю), а також уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю)".

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових матеріальних, фінансових та інших витрат, зокрема, коштів з Державного бюджету України.

Для виконання проекту постанови достатньо наявної матеріально-технічної бази та людських ресурсів.

Прийняття проекту постанови у запропонованій редакції забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту постанови не впливатиме на ринок праці.

11. Прогноз результатів прийняття акта

Прийняття постанови надасть можливість належним чином здійснювати державний нагляд (контроль) стосовно суб’єктів господарювання, які здійснюють експлуатацію гідротехнічних споруд рибогосподарських водних об'єктів (їх частин), а також проведення іхтіологічними службами своєчасних рибозахисних заходів на водозабірних та інженерних спорудах меліоративних систем для запобігання загибелі водних біоресурсів та сприяння розвитку рибного господарства.

 

 

Голова Державного агентства  

рибного господарства України                                                                                                                                                               Я.Б. Ковалів

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державним агентством рибного господарства України"

 

1. Опис проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державним агентством рибного господарства" (далі – проект постанови) розроблено на виконання пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28 серпня 2013 року № 752 "Про затвердження методик розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), а також уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю)" та пункту 52 Плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 357-р.

Проектом постанови пропонується визначити критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державним агентством рибного господарства стосовно суб’єктів господарювання, які здійснюють експлуатацію гідротехнічних споруд рибогосподарських водних об'єктів (їх частин) та зобов'язані утримувати в належному технічному стані рибогосподарські та рибозахисні споруди (стаття 17 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів" та стаття 39 Закону України "Про тваринний світ").

Прийняття постанови надасть можливість належним чином здійснювати державний нагляд (контроль) стосовно суб’єктів господарювання які здійснюють експлуатацію гідротехнічних споруд рибогосподарських водних об'єктів (їх частин) а також проведення іхтіологічними службами своєчасних рибозахисних заходів на водозабірних та інженерних спорудах меліоративних систем для запобігання загибелі водних біоресурсів та сприяння розвитку рибного господарства.

2. Визначення цілей державного регулювання

Основною ціллю прийняття постанови є затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства, перегляд діючих критеріїв оцінки ступеня ризику від здійснення господарської діяльності суб'єктів господарювання найвищої та середньої групи ризику, а також виконання вимог пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 28 серпня 2013 року № 752 "Про затвердження методик розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), а також уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю)", Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та пункту 52 Плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 року № 357-р.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Існують два альтернативних способи досягнення цілі державного регулювання:

І спосіб – залишити чинне законодавство без змін, однак воно буде суперечити вимогам Методики розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 28 серпня 2013 року № 752.

ІІ спосіб - прийняття проекту постанови. Це дозволить привести у відповідність критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства відповідно до вимог діючого законодавства.

Враховуючи наведене, другий спосіб є доцільним для досягнення зазначених цілей.

4. Опис механізмів для розв’язання проблеми, відповідні заходи

Розв’язання проблеми можливе шляхом прийняття постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) Державним агентством рибного господарства".

Проектом постанови пропонується розподілити суб’єкти господарювання, що здійснюють забір води з природних об’єктів на категорії за показниками потужності (рівня небезпеки для водних біоресурсів), доповнивши суб’єктів господарювання із високим ступенем ризику, суб’єктами, що використовують рибозахисні споруди на гідротехнічних об’єктах та водозаборах з обсягом забору води від 10 м3/с і більше а також суб’єктів господарювання із середнім ступенем ризику, суб’єктами, що використовують рибозахисні споруди на гідротехнічних об’єктах та водозаборах з обсягом забору води від 0,5 м3/с і більше, але менше 10 м3/с. До суб’єктів господарювання з незначним ступенем ризику належать суб’єкти господарювання, що не віднесені до суб’єктів господарювання з високим і середнім ступенем ризику. Зазначені зміни будуть сприяти розвитку рибного господарства, збільшенню та належному відтворенню водних біоресурсів як сировини.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття проекту постанови дозволить доповнити критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності;

6. Очікувані результати прийняття акта

Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:

 

Суб’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

вдосконалення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності, періодичності проведення планових заходів державного нагляду (контролю) в галузі рибного господарства територіальними органами Державного агентства рибного господарства, розвиток рибного господарства та продовольчої безпеки держави

Реалізація зазначеного проекту постанови не потребує додаткових витрат з державного бюджету

Суб’єкти господарської діяльності

збільшення і належне відтворення водних біоресурсів та як наслідок розвиток рибного господарства

Реалізація зазначеного проекту постанови не потребує додаткових витрат з боку суб’єктів господарської діяльності

Громадяни

збільшення іхтіофауни та як наслідок розвиток любительського і спортивного рибальства господарської діяльності, періодичності проведення планових заходів державного нагляду (контролю) в галузі рибного господарства

Реалізація зазначеного проекту постанови не потребує додаткових витрат з боку громадян

 

Виходячи з даного аналізу вигод і витрат, витрати відсутні, що підтверджує необхідність даного регулювання.

7. Обґрунтування строку дії акта

Строк дії проекту постанови є необмеженим у часі до прийняття нового законодавчого акта або втрати ним чинності.

8. Визначення показників результативності акта

До показників результативності регуляторного акта належать, зокрема:

1) розмір надходжень до державного бюджету та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, – не передбачається надходження коштів ;

2) кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, – дія акта поширюватиметься на територіальні органи Державного агентства рибного господарства;

3) розмір коштів і часу, що витрачатиметься суб’єктами господарювання або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, – не передбачається;

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання або фізичних осіб з основних положень акта – середній, оскільки проект постанови розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України www.minagro.gov.ua та веб-сайті Державного агентства рибного господарства України: www.dаrg.gov.ua.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Державним агентством рибного господарства України.

Базове відстеження зазначеного регуляторного акта буде здійснюватись до набуття чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік після набрання чинності цього регуляторного акта, але не пізніше ніж через два роки шляхом аналізу статистичних даних.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись шляхом аналізу статистичних даних раз на три роки, але не пізніше ніж через рік з дня проведення повторного відстеження з метою подальшого удосконалення законодавства України.

 

 

Голова Державного агентства  

рибного господарства України                                                                                                                                                               Я.Б. Ковалів