портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 11 лютого 2013

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки розвитку підприємств агропромислового комплексу"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від ______________                                                                                                                                                                                     №____   

 

Київ

 

Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів

України з питань використання коштів, передбачених

у державному бюджеті для підтримки розвитку підприємств

агропромислового комплексу

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

Внести до постанов Кабінету Міністрів України з питань використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки розвитку підприємств агропромислового комплексу зміни, що додаються.

 

 

Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                             М. АЗАРОВ

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки розвитку підприємств агропромислового комплексу”

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки розвитку підприємств агропромислового комплексу” Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проектом постанови передбачається внесення змін до:

- Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткового відшкодування суб’єктам господарювання вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів та підприємств з виробництва комбікормів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 жовтня 2010 р. № 900;

- Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 2005 р. № 587;

- Порядку використання коштів, що спрямовуються на часткове відшкодування вартості будівництва нових тепличних комплексів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2011 р. № 305;

- Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання фінансової підтримки для створення оптових ринків сільськогосподарської продукції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 вересня 2010 р. № 893 (далі – Порядки використання коштів).

Зміни до Порядків використання коштів передбачають, зокрема, удосконалення механізму надання фінансової підтримки суб’єктам господарювання, що здійснюють будівництво об’єктів у агропромисловому комплексі за державною підтримкою шляхом розширення переліку документації для отримання права на державну фінансову підтримку положеннями про необхідність надання суб’єктами господарювання разом з іншими документами, визначеними у діючих Порядках використання коштів, – завірені в установленому порядку копії проектної документації на будівництво об’єкта, затвердженої відповідно до вимог законодавства, та експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації, який підтверджує її відповідність державним будівельним нормам.

Повний пакет документів до проекту постанови Кабінету Міністрів України розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб–сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua.

Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001.

E-mail: zkv@minapk.kiev.ua.

 

 

Заступник директора Департаменту

економічного розвитку аграрного

ринку – начальник відділу інвестицій

та розвитку інфраструктури                                                                                                                                                        О.О. Кузьменков

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки розвитку підприємств агропромислового комплексу”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття постанови

Проект постанови “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки розвитку підприємств агропромислового комплексу” (далі – проект постанови) розроблено на виконання доручення Прем’єр-міністра України Азарова М.Я. від 27 жовтня 2012 року № 42798/1/1-12 та з метою удосконалення механізму надання фінансової підтримки суб’єктам господарювання і посилення контролю за використанням бюджетних коштів.

2. Мета і шляхи її досягнення

Основною метою прийняття зазначеного проекту постанови є удосконалення механізму надання фінансової підтримки суб’єктам господарювання і посилення контролю за використанням бюджетних коштів, зокрема шляхом розширення переліку необхідної документації для отримання державної фінансової підтримки.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють Конституція України, Бюджетний кодекс України, закони України “Про Державний бюджет на 2013 рік”, “Про оптові ринки сільськогосподарської продукції”, “Про державну підтримку сільського господарства України”, постанови Кабінету Міністрів України від 29 вересня 2010 р. № 893 “Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання фінансової підтримки для створення оптових ринків сільськогосподарської продукції”,  від 04 жовтня 2010 р. № 900 “Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткового відшкодування суб'єктам господарювання вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів та підприємств з виробництва комбікормів”, від 15 липня 2005 р. № 587 “Про затвердження Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства”, від 02 березня 2011 р. № 305 “Про затвердження Порядку використання коштів, що спрямовуються на часткове відшкодування вартості будівництва нових тепличних комплексів”.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством юстиції України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Запобігання корупції

Проект постанови не відноситься до проектів нормативно-правових актів з потенційно високим ступенем корупційних ризиків.

8. Громадське обговорення

Проект постанови розміщено на веб-сайті Мінагрополітики України.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови дасть змогу удосконалити механізм надання фінансової підтримки суб’єктам господарювання агропромислового комплексу і посилити контроль за використанням бюджетних коштів шляхом розширення переліку необхідної документації для отримання державної фінансової підтримки.

 

 

Міністр аграрної політики та

продовольства України                                                                                                                                                               М.В. Присяжнюк

Аналіз регуляторного впливу

до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів Україниз питань використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки розвитку підприємств агропромислового комплексу”

 

1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання у відповідні сфери підприємницької діяльності:

На виконання доручення Прем’єр-міністра України Азарова М.Я. від 27.10.2012 № 42798/1/1-12 до подання Генеральної прокуратури України від 19.10.2012 № 07/1/5-417 вих-12 щодо усунення порушень Бюджетного кодексу України та Закону України “Про основи містобудування” при відшкодуванні вартості об’єктів будівництва Мінагрополітики України розробило проект постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки розвитку підприємств агропромислового комплексу”.

2. Визначення цілей державного регулювання:

Проектом постанови передбачається внести зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для часткового відшкодування суб’єктам господарювання вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів та підприємств з виробництва комбікормів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 жовтня 2010 р. № 900, Порядку справляння збору та використання коштів на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 2005 р. № 587, Порядку використання коштів, що спрямовуються на часткове відшкодування вартості будівництва нових тепличних комплексів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2011 р. № 305, Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання фінансової підтримки для створення оптових ринків сільськогосподарської продукції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 вересня 2010 р. № 893, (далі – Порядки використання коштів).

Зміни до Порядків використання коштів вносяться з метою удосконалення механізму надання фінансової підтримки суб’єктам господарювання, що здійснюють будівництво об’єктів для розвитку агропромислового комплексу, і посилення контролю за використанням бюджетних коштів, зокрема шляхом розширення переліку необхідної документації для отримання державної фінансової підтримки, а саме положеннями про необхідність надання суб’єктами господарювання разом з іншими документами, визначеними в Порядках використання коштів, – завірені в установленому порядку копії проектної документації на будівництво об’єкта, затвердженої відповідно до вимог законодавства, та експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації, який підтверджує її відповідність державним будівельним нормам.

Прийняття проекту акта дасть змогу посилити контроль за використанням коштів державної підтримки і забезпечити дотримання норм, визначених статтею 5 Закону України “Про основи містобудування”, статті 9 Закону України “Про архітектурну діяльність”, статті 31 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу:

Відповідно до зазначених норм законодавства Порядки використання коштів повинні мати вимоги щодо обов’язкового проведення державних експертиз відповідності цієї вартості будівельним нормам, у тому числі кошторисної частини проектів будівництва об’єктів, вартість яких відшкодовується. Такі об’єкти набувають статус тих, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, за умови відшкодування вартості будівництва з бюджету, а визначення їх вартості відбувається згідно з ДБН Д.1.1-1-2000, затвердженими наказом Держбуду України від 27.08.2000 № 174, що підтверджено висновком Мінрегіону від 18.06.2012 № 7/15-9974.

Альтернативні способи досягнення цілі відсутні.

4. Опис механізмів для розв’язання проблем, відповідні заходи:

Відповідно до Порядків використання коштів суб’єкти господарювання для отримання компенсації витрат за рахунок бюджетних коштів подають відповідним комісіям документи, зокрема:

- відшкодування вартості будівництва холодильників з регульованим газовим середовищем та лабораторних комплексів для виробництва безвірусного садивного матеріалу:

до 1 травня: копію виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; документи щодо відведення суб’єктові господарювання земельної ділянки під будівництво об’єкта; документи, які дають право розпочати будівництво; проектно-кошторисну документацію на будівництво холодильника (лабораторного комплексу, камер швидкого заморожування плодів та ягід), затверджену згідно із законодавством та погоджену з Мінагрополітики; клопотання комісії, утвореної Міністерством аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, Севастопольською міською держадміністрацією, або обласної комісії щодо включення суб’єкта господарювання до переліку суб’єктів господарювання, які мають право на отримання компенсації витрат, пов’язаних з будівництвом холодильників (лабораторних комплексів, камер швидкого заморожування плодів та ягід), з відповідним обґрунтуванням; договори про проведення будівельних робіт, постачання та монтування відповідного обладнання разом із завіреними копіями передбачених законодавством ліцензій підрядних організацій на проведення таких робіт; за встановленими Мінагрополітики формами акти інвентаризації виноградників та садів і погоджену з органами статистики довідку про валове виробництво винограду та плодів за останні три роки;

до 1 серпня, 1 жовтня і 1 грудня – інформацію про хід будівництва холодильника (лабораторного комплексу, камер швидкого заморожування плодів та ягід) у разі незавершеного будівництва;

після завершення будівництва: документ, що підтверджує завершення будівництва об’єкта та готовності його до експлуатації; звіт про результати виїзної перевірки, проведеної комісією, що утворена Міністерством аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, Севастопольською міською держадміністрацією, або обласною комісією, за встановленою Мінагрополітики формою; первинні бухгалтерські документи, що підтверджують відповідні витрати суб’єкта господарювання; довідки про відсутність (наявність) заборгованості з виплати заробітної плати, сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), видані відповідними органами державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування; зобов’язання щодо повернення до державного бюджету у місячний строк бюджетних коштів у разі встановлення контролюючими органами факту їх незаконного одержання та/або нецільового використання;

- відшкодування вартості будівництва інфраструктурних об’єктів оптових ринків сільськогосподарської продукції – заявку та завірені в установленому порядку копії статуту та свідоцтва про набуття статусу оптового ринку; довідку про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України; довідку про банківські реквізити; баланс та звіт про фінансові результати господарської діяльності за останній звітний період за встановленою формою (крім новостворених юридичних осіб); довідки, видані відповідним органом державної податкової служби та Пенсійного фонду України про відсутність (наявність) заборгованості за податковими зобов'язаннями та платежами до Пенсійного фонду України; письмове зобов'язання повернути у місячний строк одержані кошти у разі встановлення факту їх нецільового використання; довідку про відсутність (наявність) заборгованості перед місцевим бюджетом з податку з доходів фізичних осіб;

- часткового відшкодування вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів та підприємств з виробництва комбікормів – заявку; довідку з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій; проектно-кошторисну документацію на будівництво або реконструкцію, затверджену в установленому порядку; договір підряду на капітальне будівництво або реконструкцію (генеральний, річний, додатковий); копії платіжних документів про оплату виконаних робіт, зокрема проектних, наданих послуг, обладнання, матеріалів та здійснення інших витрат, передбачених кошторисом на будівництво або реконструкцію, до яких додаються копії актів про виконані роботи, передбачені етапами будівництва, із зазначенням пускового комплексу, черги або об’єкта в цілому, актів надання послуг, видаткових накладних та інших документів, що підтверджують витрати, понесені на будівництво та реконструкцію об'єктів; завірену в установленому порядку копію документа, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта; довідки про відсутність (наявність) заборгованості понад півроку з виплати заробітної плати, сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), видані відповідними органами державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування; довідки банків, в яких відкриті рахунки суб’єкта господарювання, про відсутність (наявність) прострочених боргових зобов’язань за кредитами; типову форму фінансової звітності № 5 “Примітки до річної фінансової звітності”, типову форму № 03-6 “Інвентарна картка обліку основних засобів” (для об’єктів, прийнятих в експлуатацію у 2009-2011 роках); типову форму № 03-1 “Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів” (для об’єктів, прийнятих в експлуатацію в 2012 році); завірену в установленому порядку копію свідоцтва про державну реєстрацію інноваційного проекту (у разі реалізації такого проекту); довідку від державного реєстратора про те, що стосовно суб’єкта господарювання не порушено справу про банкрутство, не прийнято рішення про ліквідацію; копію звіту про стан тваринництва (форма 24-сг) на 1 число місяця, що настає за звітним кварталом, та на 1 грудня поточного року, засвідчену органом державної статистичної служби. Крім того, фермерське господарство подає також довідку, видану Українським державним фондом підтримки фермерських господарств, про те, що йому не виплачувалося відшкодування;

- часткового відшкодування вартості будівництва нових тепличних комплексів з впровадженням сучасних енергозберігаючих технологій – заявку (у двох примірниках); довідку, видану державним реєстратором, про те, що стосовно суб’єкта господарювання не порушено справу про банкрутство, не прийнято рішення про ліквідацію. Довідка повинна бути видана не пізніше одного місяця до дня подання її на розгляд комісії; довідки про відсутність заборгованості з виплати заробітної плати, сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), видані відповідними органами державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування; довідки, видані банком, в якому відкрито рахунки суб’єктом господарювання, про відсутність (наявність) прострочених боргових зобов’язань за кредитами; довідки, видані Мінагрополітики Автономної Республіки Крим, головними управліннями агропромислового розвитку обласних і управлінням промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської держадміністрацій, про те, що суб’єктам господарювання не відшкодована вартість будівництва об’єктів за іншими бюджетними програмами; звіти за формою фінансової звітності № 5 “Примітки до річної фінансової звітності”, № 03-6 “Інвентарна карта обліку основних засобів”, № 03-1 “Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів”; довідку з відповідного державного земельного кадастру про площу земель сільськогосподарського призначення, що перебувають у власності, постійному користуванні чи оренді, та/або довідку органу, який зареєстрував договір оренди земельної частки (паю) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2000 р. № 119 “Про затвердження Порядку реєстрації договорів оренди земельної частки (паю)”; а також копії документа, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, проектно-кошторисної документації на будівництво об’єкта, договору підряду (генерального підряду) на будівництво об’єкта з усіма додатковими угодами до нього, документів щодо вартості виконаних робіт відповідно до договорів підряду, зокрема: актів приймання-передачі проектно-вишукувальної, науково-технічної продукції; довідок про вартість виконаних будівельних робіт; актів приймання виконаних будівельних робіт; накладних на придбання обладнання та матеріалів; розрахунків вартості інших витрат, передбачених кошторисом будівництва; а також копії свідоцтва про державну реєстрацію інноваційного проекту (в разі реалізації такого проекту). Крім того, фермерське господарство подає також довідку, видану Українським державним фондом підтримки фермерських господарств, про те, що йому не відшкодована вартість будівництва об’єкта.

Поряд із зазначеними документами суб’єкти господарювання будуть зобов’язані надавати для можливості отримання компенсації за цими напрямами також завірені в установленому порядку копії проектної документації на будівництво об’єкта, затвердженої відповідно до вимог законодавства, та експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації, який підтверджує її відповідність державним будівельним нормам.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта:

У разі прийняття даного проекту постанови суб’єкти господарювання для компенсації вартості будівництва або реконструкції споруд (будівель) будуть подавати в обов’язковому порядку крім інших документів також завірені в установленому порядку копії проектної документації на будівництво об’єкта, затвердженої відповідно до вимог законодавства, та експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації, який підтверджує її відповідність державним будівельним нормам.

Реалізація проекту акта дасть змогу забезпечити дотримання норм, визначених статтею 5 Закону України “Про основи містобудування”, статтею 9 Закону України “Про архітектурну діяльність”, статтею 31 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”.

6. Очікувані результати прийняття акту:

Прийняття акта сприятиме посиленню контролю за використанням коштів державного бюджету, що спрямовуються для компенсації будівництва об’єктів агропромислового комплексу, і усуненню порушень законодавства в сфері містобудівної діяльності.

Порядком затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560, встановлено, що Мінрегіон, зокрема визначає нормативи обчислення вартості проведення експертизи, яку здійснюють експертні організації незалежно від форм власності, і які відповідають критеріям визначеним Мінрегіоном.

7. Обґрунтування дії строку акта:

Порядки використання коштів є безстроковими і діють (застосовуються) у разі передбачення в державному бюджеті асигнувань за відповідними напрямами.

8. Визначення показників результативності акта:

У разі прийняття проекту постанови положення Порядків використання коштів будуть приведенні у відповідність до законодавства про містобудування та сприятимуть запобіганню неефективному використанню державних коштів, що спрямовуються як компенсація витрат суб’єктів господарювання понесених на будівництво об’єктів.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта вище середнього – проект постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки розвитку підприємств агропромислового комплексу” розміщений на сайті www.minagro.gov.ua.

Після прийняття акта, його редакція буде оприлюднена на сайтах Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Міністерства аграрної політики та продовольства України та в ЗМІ.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснювалось до набрання ним чинності шляхом аналізу оперативної інформації з регіонів про кількість сільськогосподарських товаровиробників, які можуть претендувати на відшкодування вартості будівництва та реконструкції об’єктів агропромислового комплексу (споруд, будівель).

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися в місячний строк після закінчення відповідного бюджетного року.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися по показниках результативності Міністерством аграрної політики та продовольства України, а також на регіональному рівні Міністерством аграрної політики та продовольства Автономної Республіки Крим, головними управліннями агропромислового розвитку обласних, Севастопольської міської державних адміністрацій.

 

 

Директор Департаменту

економічного розвитку аграрного

рикну Мінагрополітики України                                                                                                                                                           В.П. Саблук