портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 25 лютого 2016

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1391"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від  ______________                                                                                                                                                                                №_____ 

 

 

Київ

 

Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів

України та визнання такою, що втратила чинність, постанови

Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1391

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.

2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1391 “Питання підвищення ефективності використання транзитного потенціалу України” (Офіційний вісник України, 2009, № 101, ст. 3524).

 

 

 

Прем’єр-міністр України                                                                                                                                                                      А. ЯЦЕНЮК

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1391"

 

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1391 (далі-проект постанови) розроблено з метою приведення деяких постанов Кабінету Міністрів України у відповідність до вимог чинного законодавства та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. №1391.

Проект постанови оприлюднено шляхом його розміщення в мережі Інтернет  на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України (розділ – Регуляторна політика, підрозділ –проекти регуляторних актів)  та Державної ветеринарної та фітосанітарної служби (www.vet.gov.ua, розділ - Законодавство, підрозділ - Обговорення проектів документів).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресою:

Зауваження та пропозиції стосовно законопроекту та аналізу регуляторного впливу в письмовій та електронній формі просимо надавати за такими адресами:

01001, м. Київ, вул. Хрещатик 24, Міністерство аграрної політики та продовольства України; www.minagro.gov.ua;

01011, вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва: е-mаіl: mail@dkrp.gov.ua;

01001, вул. Б.Грінченка, 1, м. Київ, Державна ветеринарна та фітосанітарна служба України: e-mаіl: fitozvit1@vet.gov.ua.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної

         політики та продовольства України                                                                                                                                     Я.В. Краснопольський

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1391”

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

15 липня 2015 р. прийнято Закон України № 617-VIII “Про внесення змін до Закону України “Про карантин рослин” щодо зменшення адміністративного навантаження”, який значно зменшив адміністративне навантаження у сфері карантину рослин, зокрема запроваджено обов’язкову видачу карантинного сертифіката лише за умови вивезення рослин за межі карантинної зони.

08 грудня 2015 р. прийнято Закон України № 867-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції в агропромисловому комплексі”.

Зазначені закони внесли суттєві зміни в законодавство в сфері карантину та захисту рослин, зокрема в Закон України “Про карантин рослин” щодо спрощення умов ведення бізнесу суб’єктами господарювання в агропромисловому комплексі.

Таким чином існує необхідність приведення деяких постанов Кабінету Міністрів України у відповідність до вимог вказаних законів, а також визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1391 “Питання підвищення ефективності “використання транзитного потенціалу України”

З метою вирішення існуючої проблеми Міністерством аграрної політики та продовольства України розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1391” (далі – проект постанови).

Прийняття проекту постанови забезпечить приведення деяких постанов Кабінету Міністрів України у відповідність до вимог чинного законодавства.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту постанови є приведення деяких постанов Кабінету Міністрів України у відповідність до вимог чинного законодавства та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1391.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють закони України “Про карантин рослин”, “Про ветеринарну медицину”; постанови Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2010 р. № 725 “Про затвердження переліку певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства”, від 09 червня 2011 р. № 641 “Про затвердження переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною ветеринарною та фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління, і розміру плати за їх надання”, від 05 жовтня 2011 р. № 1030 “Деякі питання здійснення попереднього документального контролю в пунктах пропуску через державний кордон України”, від 21 листопада 2013 р. № 857 “Про затвердження Порядку видачі ветеринарних документів”.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття проекту постанови не потребує додаткових витрат з державного та місцевих бюджетів.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Державною регуляторною службою України, Держпродспоживслужбою України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України та проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

Проект постанови не містить положень, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект постанови було розміщено та оприлюднено на офіційних веб-сайтах Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України та Міністерства аграрної політики та продовольства України для отримання зауважень та пропозицій.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується питань соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом.

Проект постанови відповідає принципам державної регуляторної політики.

101 . Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту наказу не матиме впливу на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови забезпечить приведення деяких постанов Кабінету Міністрів України у відповідність до вимог чинного законодавства та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1391.

 

 

Міністр аграрної політики

         та продовольства України                                                                                                                                                               О.М. Павленко

Аналіз регуляторного впливу

проекту постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1391”

 

1. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

15 липня 2015 р. прийнято Закон України № 617-VIII “Про внесення змін до Закону України “Про карантин рослин” щодо зменшення адміністративного навантаження”, який значно зменшив адміністративне навантаження у сфері карантину рослин, зокрема запроваджено обов’язкову видачу карантинного сертифіката лише за умови вивезення рослин за межі карантинної зони.

08 грудня 2015 р. прийнято Закон України № 867-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції в агропромисловому комплексі”.

Зазначені закони внесли суттєві зміни в законодавство в сфері карантину та захисту рослин, зокрема в Закон України “Про карантин рослин” щодо спрощення умов ведення бізнесу суб’єктами господарювання в агропромисловому комплексі.

Водночас, в деяких постановах Кабінету Міністрів України містяться норми, наприклад щодо необхідності отримання карантинного сертифікату при ввезенні на територію України імпортних та транзитних вантажів з об’єктами регулювання, що може спричиняє не відповідність норм деяких постанов Кабінету Міністрів України актам вищої юридичної сили.

Така ситуація також справляє негативний вплив на діяльність суб’єктів господарювання, оскільки наявне різне регулювання в різних нормативно-правових актах, що може спричинити нерозуміння яким нормативно-правовим актом слід керуватися при здійсненні господарської діяльності.

Таким чином існує необхідність приведення деяких постанов Кабінету Міністрів України у відповідність до вимог вказаних законів, а також визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1391 “Питання підвищення ефективності використання транзитного потенціалу України”

З метою вирішення існуючої проблеми розроблено проект постанови Міністерства аграрної політики та продовольства України “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1391” (далі – проект постанови).

Прийняття проекту постанови забезпечить приведення деяких постанов Кабінету Міністрів України у відповідність до вимог чинного законодавства.

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою прийняття проекту постанови є приведення деяких постанов Кабінету Міністрів України у відповідність до вимог чинного законодавства та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1391.

3. Прийняті альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

 

Можливі способи досягнення цілей

Оцінка способу

Причини відмови від альтернативних способів, аргументи щодо переваги обраного способу

Збереження status quo

Спосіб оцінюється, як такий, що потребує вдосконалення

 

Невідповідність вимогам законодавства України. Такий спосіб не забезпечить приведення у відповідність деяких постанов Кабінету Міністрів України актам вищої юридичної сили Такий спосіб не забезпечить врегулювання існуючої проблеми, виконання вимог законодавства та не надасть змоги досягнути поставлених цілей, у зв’язку з чим від такого способу краще відмовитися.

Іншою альтернативою є ринкові механізми (саморегуляція)

Від такого способу слід відмовитися

Такий спосіб не забезпечить врегулювання існуючої проблеми, та потребує державного регулювання, шляхом внесення змін у підзаконні нормативно-правові акти.

Обраний спосіб

Відповідає вимогам законодавства України.

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

 

Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми є найбільш доцільним та адекватним з огляду на можливість виконання та ефективної реалізації регуляторного акта. Прийняття регуляторного акта забезпечить приведення постанов Кабінету Міністрів України у відповідність до вимог чинного законодавства.

Забезпечує дотримання принципів державної регуляторної політики

 

4. Механізми та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми

Вказану вище проблему планується розв’язати шляхом прийняття постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1391”.

Проектом постанови пропонується визнати такою, що втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2009 р. № 1391 “Питання підвищення ефективності використання транзитного потенціалу  України”.

Крім того, пропонується внести зміни до постанов Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2010 р. № 725 “Про затвердження переліку певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства”, від 09 червня 2011 р. № 641 “Про затвердження переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною ветеринарною та фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління, і розміру плати за їх надання” та від 05 жовтня 2011 р. № 1030 “Деякі питання здійснення попереднього документального контролю в пунктах пропуску через державний кордон України” від 21 листопада 2013 р. № 857 “Про затвердження Порядку  шляхом виключення відповідних норм права, які суперечать положенням Закону України “Про карантин рослин” із змінами внесеними Законами України від 15 липня 2015 р. № 617-VIII “Про внесення змін до Закону України “Про карантин рослин” щодо зменшення адміністративного навантаження” та 08 грудня 2015 р. № 867-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції в агропромисловому комплексі”.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття проекту постанови забезпечить приведення ряду постанов Кабінету Міністрів України у відповідність до вимог чинного законодавства України.

Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта – висока.

Реалізація регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Для суб’єктів господарювання впровадження цього регуляторного акта не призведе до збільшення витрат, пов’язаних з необхідністю вивчення основних положень регуляторного акта.

Проект постанови відповідає принципам державної регуляторної політики.

Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб’єктам господарювання.

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Водночас, на дію регуляторного акта можуть вплинути такі зовнішні чинники, як зміна законодавства (скасування регулювання). Зазначені чинники мають значний вплив на результативність запропонованого регуляторного акта. Тому буде запроваджено постійний моніторинг щодо їх оцінки, за результатами якого до запропонованого регуляторного акта будуть внесені відповідні зміни для усунення негативного впливу зазначених зовнішніх чинників.

Очікувані наслідки дії запропонованого проекту постанови не передбачають погіршення стану регулювання зазначеної проблеми для вищезазначених осіб.

6. Очікувані результати прийняття акта

Впровадження запропонованого нормативно-правового акта не потребує додаткових витрат

 

вигоди

витрати

СФЕРА ІНТЕРЕСІВ ДЕРЖАВИ

Усунення надмірного регулювання у сфері карантину рослин

 Не очікується

СФЕРА ІНТЕРЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ

Спрощення процедури ввезення на територію України рослин та продуктів рослинного походження

 Не очікується

СФЕРА ІНТЕРЕСІВ ГРОМАДЯН

Стабілізація цін, у зв’язку зі зменшенням адміністративного навантаження на суб’єктів господарювання.

 Не очікується

 

7. Обґрунтування терміну дії регуляторного акта

Строк дії цього нормативно-правового акта не обмежений у часі.

8. Показники результативності регуляторного акта Виконання вимог акта не потребує додаткових витрат бюджетних коштів.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта високий з огляду на його оприлюднення на офіційному веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України.

Надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, не передбачається.

Кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, дія проекту постанови поширюватиметься на суб’єктів господарювання та фізичних осіб, які здійснюють господарську діяльність, пов’язану з виробництвом, переробкою, зберіганням, транспортуванням і торгівлею рослинами та рослинними продуктами.

9. Відстеження результативності регуляторного акта

Відстеження результативності даного регуляторного акта буде здійснюватись шляхом використання статистичних показників.

Базове відстеження результативності проекту постанови здійснюватиметься після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися через рік після набрання ним чинності.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюються раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Наукові установи для здійснення відстеження не залучатимуться.

Відстеження результативності регуляторного акта, буде здійснюватись Державною ветеринарною та фітосаніторною службою України.

 

 

Перший заступник Міністра аграрної

         політики та продовольства України                                                                                                                                    Я.В. Краснопольський



Додатки