портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект постанови КМУ від 16 вересня 2013

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. № 61"

Проект

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

 

ПОСТАНОВА

 

від  ______________                                                                                                                                                                              №__________

 

 

Київ

 

Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України

та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету

Міністрів України від 2 лютого 2011 р. № 61

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

 

1.  Внести до актів Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.

2.  Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України  від 2 лютого 2011 р. № 61 "Про внесення зміни до пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 р. № 672" (Офіційний вісник України, 2011 р., № 8, ст. 374).

 

 

Прем'єр-міністр України                                                                                                                                                                        М. АЗАРОВ

Повідомлення про оприлюднення

проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р.

№ 61"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. № 61"  Мінагрополітики України оголошує про його публікацію.

Проект постанови "Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. № 61" (далі - проект постанови) підготовлений на виконання положень Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо виробництва та використання моторних палив з вмістом біокомпонентів", яким встановлено поетапне збільшення обов’язкового вмісту біоетанолу та біокомпонентів на його основі при виробництві бензинів сумішевих моторних, проектом постанови  пропонується створити Державне підприємство "Біопаливо". Повний пакет документів до проекту зазначеної постанови Міністерства аграрної політики та продовольства України розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб–сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua.

Зауваження та пропозиції стосовно проекту постанови та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надати протягом тижня з дня опублікування цього оголошення за такою адресою:

Міністерство аграрної політики та продовольства України,  вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001.

E-mail: homichak@minapk.gov.ua.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                             В.М. Давиденко

Пояснювальна записка

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р.

№ 61"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

У зв’язку із необхідністю дотримання положень Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо виробництва та використання моторних палив з вмістом біокомпонентів", яким встановлено поетапне збільшення обов’язкового вмісту біоетанолу та біокомпонентів на його основі при виробництві бензинів сумішевих моторних, проектом постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. № 61" (далі - проект постанови) пропонується створити Державне підприємство "Біопаливо".

Головним завданням функціонування ДП "Біопаливо" буде налагодження виробництва біоетанолу та біопалив на потужностях спиртових заводів і забезпечення координації у сфері виробництва біопалив.

Реорганізація спиртових заводів, на базі майна яких пропонується створити ДП "Біопаливо", планується після врегулювання питання укладення мирових угод, що дозволить припинити порушені провадження у справах про банкрутство таких підприємств, здійснити їх реорганізацію у законодавчо встановленому порядку, а також залучити інвестиційні кошти, які будуть спрямовані на реалізацію заходів з їх модернізації та перепрофілювання.

Встановлені потужності підприємств, на базі майна яких буде створено ДП "Біопаливо, на даний час складають близько 150 тис. тонн біоетанолу (біокомпонентів) на рік. Потреба інвестиційних коштів на реалізацію заходів по їх перепрофілюванню та модернізації становить близько 300 млн гривень, за рахунок яких буде здійснено модернізацію обладнання, впроваджено прогресивні енергоощадна технології виробництва біоетанолу та біопалив, що дозволить збільшити виробничі потужності з виробництва біоетанолу (біокомпонентів) до 350 тис. тонн на рік та, як наслідок, забезпечити потребу внутрішнього ринку у біоетанолі, а також експортної квоти на етанол, встановленої за результатами ХVIIІ раунду офіційних переговорів щодо створення зони вільної торгівлі між Україною та ЄС.

У зв’язку із тим, що реорганізація частини спиртових заводів, які відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 року № 672 "Про утворення Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості" реорганізуються шляхом виділу майна, з використанням якого виготовляється підакцизна продукція, і передачі такого майна до державного підприємства "Укрспирт" (додаток 2 до постанови) унеможливилася тим, що вони перебувають в процедурі банкрутства, проектом постанови пропонується виключити положення постанови щодо ліквідації Державного концерну спиртової та лікеро-горілчаної промисловості "Укрспирт" та встановлення правонаступництва за його зобов’язаннями ДП "Укрспирт", а також затвердити перелік підприємств, які будуть підпорядковані концерну "Укрспирт" шляхом внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29 червня 1996 р. № 701 "Про вдосконалення управління підприємствами спиртової та лікеро-горілчаної промисловості".

Проектом постанови також пропонується виключити із додатка 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 року № 672 ДП "Торговий дім "Сіверщина" та ДП "Укрспиртпостач", що дозволить в подальшому застосувати до них ліквідаційну процедуру у зв’язку із їх не перспективністю.

Зміна структури спиртової галузі дозволить демонополізувати ринок спирту, створити конкурентне середовище у зазначеній сфері, відновити роботу значної частини спиртових підприємств, покращити їх фінансовий стан, забезпечити погашення кредиторської заборгованості, у тому числі заборгованості з виплати заробітної плати та до соціальних фондів, а також збільшити надходження до бюджетів усіх рівнів.

Відновлення роботи спиртових заводів, які на даний час не здійснюють виробничу діяльність, дозволить створити умови для збільшення виробничого потенціалу суміжників - виробників сільськогосподарської продукції (кукурудза, цукрові буряки), сприятиме завантаженню виробничих потужностей цукрових заводів.

Крім цього, налагодження достатнього на внутрішньому ринку обсягу виробництва біоетанолу дозволить поетапно замістити 5 - 7 відсотків традиційних бензинів, у тому числі імпортованих, альтернативними видами палива, що зменшить залежності України від імпорту нафтопродуктів, а також забезпечить реалізацію міжнародних зобов’язань України щодо зменшення викидів в атмосферу парникових газів за Кіотським протоколом.

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект постанови підготовлено з метою створення сприятливих умов для виробництва продукції з використанням біологічних відновлювальних джерел сировини, а також перепрофілювання існуючих виробництв на використання продуктів переробки відновлювальної сільськогосподарської сировини - біоетанолу та біопалив, шляхом створення на базі майна підприємств спиртової галузі, з використанням якого виготовляється біоетанол та біокомпоненти, Державного підприємства "Біопаливо", оптимізації структури спиртової галузі, а також створення конкурентного середовища у сфері виробництва спирту етилового.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють: Конституція України, Податковий кодекс України, Закон України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 року № 672 "Про утворення Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості" та від 29 червня 1996 року № 701 "Про  вдосконалення управління підприємствами спиртової та лікеро-горілчаної промисловості".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови не потребує додаткового фінансування з Державного бюджету України. 

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови погоджено без зауважень з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, із зауваженнями, які враховано, - із Міністерством фінансів України. За результатами правової експертизи Міністерством юстиції України надано зауваження, які враховано частково.

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6 1. Запобігання дискримінації

У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

З метою громадського обговорення проект постанови розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України www.minagro.gov.ua.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується питань соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом. 

11. Прогноз результатів

Прийняття постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. № 61" дозволить прискорити здійснення перепрофілювання державних підприємств спиртової галузі, підвищити ефективність їх функціонування, забезпечить координацію у сфері виробництва біоетанолу та біопалив, задовольнити потребу внутрішнього ринку у зазначених видах продукції, а також створити конкурентне середовище у сфері виробництва спирту етилового.

 

 

Міністр аграрної політики

та продовольства України                                                                                                                                                          М.В. Присяжнюк

Аналіз впливу регуляторного акту

до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р.

№ 61"

 

1. Визначення та аналіз проблем, які планується розв`язати шляхом державного регулювання

У зв’язку із необхідністю дотримання положень Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо виробництва та використання моторних палив з вмістом біокомпонентів", яким встановлено поетапне збільшення обов’язкового вмісту біоетанолу та біокомпонентів на його основі при виробництві бензинів сумішевих моторних, проектом постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. № 61" (далі - проект постанови) пропонується створити Державне підприємство "Біопаливо".

Головним завданням функціонування ДП "Біопаливо" буде налагодження виробництва біоетанолу та біопалив на потужностях спиртових заводів і забезпечення координації у сфері виробництва біопалив.

Реорганізація спиртових заводів, на базі майна яких пропонується створити  ДП "Біопаливо", планується після врегулювання питання укладення мирових угод, що дозволить припинити порушені провадження у справах про банкрутство таких підприємств, здійснити їх реорганізацію у законодавчо встановленому порядку, а також залучити інвестиційні кошти, які будуть спрямовані на реалізацію заходів з їх модернізації та перепрофілювання.

Встановлені потужності підприємств, на базі майна яких буде створено ДП "Біопаливо, на даний час складають близько 150 тис. тонн біоетанолу (біокомпонентів) на рік. Потреба інвестиційних коштів на реалізацію заходів по їх перепрофілюванню та модернізації становить близько 300 млн гривень, за рахунок яких буде здійснено модернізацію обладнання, впроваджено прогресивні енергоощадна технології виробництва біоетанолу та біопалив, що дозволить збільшити виробничі потужності з виробництва біоетанолу (біокомпонентів) до 350 тис. тонн на рік та, як наслідок, забезпечити потребу внутрішнього ринку у біоетанолі, а також експортної квоти на етанол, встановленої за результатами ХVIIІ раунду офіційних переговорів щодо створення зони вільної торгівлі між Україною та ЄС.

У зв’язку із тим, що реорганізація частини спиртових заводів, які відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 року № 672 "Про утворення Державного підприємства спиртової та лікеро-горілчаної промисловості" реорганізуються шляхом виділу майна, з використанням якого виготовляється підакцизна продукція, і передачі такого майна до державного підприємства "Укрспирт" (додаток 2 до постанови) унеможливилася тим, що вони перебувають в процедурі банкрутства, проектом постанови пропонується виключити положення постанови щодо ліквідації Державного концерну спиртової та лікеро-горілчаної промисловості "Укрспирт" та встановлення правонаступництва за його зобов’язаннями ДП "Укрспирт", а також затвердити перелік підприємств, які будуть підпорядковані концерну "Укрспирт" шляхом внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29 червня 1996 р. № 701 "Про вдосконалення управління підприємствами спиртової та лікеро-горілчаної промисловості".

Проектом постанови також пропонується виключити із додатка 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2010 року № 672 ДП "Торговий дім "Сіверщина" та ДП "Укрспиртпостач", що дозволить в подальшому застосувати до них ліквідаційну процедуру у зв’язку із їх не перспективністю.

2. Цілі державного регулювання

Зміна структури спиртової галузі дозволить демонополізувати ринок спирту, створити конкурентне середовище у зазначеній сфері, відновити роботу значної частини спиртових підприємств, покращити їх фінансовий стан, забезпечити погашення кредиторської заборгованості, у тому числі заборгованості з виплати заробітної плати та до соціальних фондів, а також збільшити надходження до бюджетів усіх рівнів.

Відновлення роботи спиртових заводів, які на даний час не здійснюють виробничу діяльність, дозволить створити умови для збільшення виробничого потенціалу суміжників - виробників сільськогосподарської продукції (кукурудза, цукрові буряки), сприятиме завантаженню виробничих потужностей цукрових заводів.

Крім цього, налагодження достатнього на внутрішньому ринку обсягу виробництва біоетанолу дозволить поетапно замістити 5 - 7 відсотків традиційних бензинів, у тому числі імпортованих, альтернативними видами палива, що зменшить залежності України від імпорту нафтопродуктів, а також забезпечить реалізацію міжнародних зобов’язань України щодо зменшення викидів в атмосферу парникових газів за Кіотським протоколом.

3. Визначення та оцінка прийнятних альтернативних способів досягнення цілей та аргументи щодо переваги обраного способу

Перший альтернативний спосіб:

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін.

У разі залишення ситуації без змін неможливе досягнення визначених цілей.

Другий альтернативний спосіб:

Прийняття проекту постанови забезпечить досягнення встановлених цілей, а саме сприятиме розвитку виробництва альтернативних видів палива, відновити роботу значної кількості спиртових заводів, відновити робочі місця, збільшенню надходжень до бюджетів усіх рівнів.

Прийняття проекту постанови є єдиною можливістю вирішенню порушеної проблеми.

Іншого альтернативного способу для досягнення зазначеної цілі немає.

4. Механізм, який застосовується для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

Прийняття постанови "Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. № 61" дозволить на базі майна державних спиртових заводів утворити Державне підприємство "Біопаливо",  головним завданням якого є забезпечення виробництва біокомпонентів обсягом, необхідним для забезпечення законодавчо встановленого вмісту біоетанолу при виробництві бензинів моторних сумішевих, зупини ліквідацію концерну "Укрспирт" та відновити роботу спиртових заводів, які входитимуть до його складу.

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. № 61" забезпечить:

- розвиток виробництва альтернативних видів палива;

- дотримання законодавчо встановленого вмісту біоетанолу при виробництві бензинів моторних сумішевих;

- зменшення залежності України від імпортних нафтопродуктів;

- відновлення функціонування та завантаження потужностей з виробництва спирту етилового;

- покращення фінансового стану спиртової галузі в цілому;

- створення конкурентного середовища у сфері виробництва спирту етилового;

збільшення кількості суб’єктів господарювання у сфері виробництва та обігу біоетанолу та продуктів на основі біоетанолу;

- відновлення робочих місць, зменшення соціальної напруги.

- збільшення надходжень до Державного бюджету та місцевих бюджетів.

6. Очікувані результати прийняття акта

 

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів держави

1. Збільшення виробництва товарної продукції.

2. Розвиток альтернативних видів палива шляхом нарощування обсягів виробництва біокомпонентів.

3. Забезпечення дотримання законодавчо встановленого обов’язкового вмісту біокомпонентів при виробництві бензинів сумішевих

4. Отримання додаткових надходжень до державного бюджету.

5. Реалізація міжнародних зобов’язань України щодо зменшення викидів в атмосферу парникових газів за Кіотським протоколом.

Додаткові витрати державного бюджету відсутні

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

1.Завантаження незадіяних потужностей спиртових заводів.

2. Покращення показників фінансово-господарської діяльності державних спиртових заводів.

Залучені інвестиції

Сфера інтересів громадян

1. Створення додаткових робочих місць, зменшення соціальної напруги

Витрати громадян відсутні

 

7. Термін дії акта

Строк дії регуляторного акта починається з моменту його опублікування та є необмеженим.

8. Показники результативності акта

Прийняття даного нормативно-правового акта дозволить досягти таких результатів:

- зростання обсягів виробництва біокомпонентів;

- покращення показників фінансово-господарської діяльності підприємств спиртової галузі шляхом завантаження незадіяних потужностей спиртової галузі;

- збільшення надходжень до Державного бюджету та місцевих бюджетів;

- створення додаткових робочих місць та зменшення соціальної напруги.

Дія акта поширюватиметься на виробників біоетанолу.

Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання для виконання вимог акта, відсутні.

Рівень інформованості суб’єктів господарювання або фізичних осіб про основні положення регуляторного акта середній (акт розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (http://www.minagro.gov.ua). 

Реалізація акту потребує додаткових матеріальних та інших витрат.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результатів

Базове відстеження результативності зазначеного нормативно-правового акта здійснюється до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій і зауважень до проекту та їх аналізу.

Повторне відстеження результативності зазначеного нормативно-правового акта здійснюється через рік з дня набрання нею чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей регуляторний акт не встановлено більш ранній строк, шляхом здійснення моніторингу щодо результатів прийняття запропонованої постанови.

Періодичне відстеження результативності зазначеного акта здійснюється раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом проведення аналізу результатів дії цього акту, ці моменти буде виправлено шляхом внесення відповідних змін.

Вказаний регуляторний акт публікується у відповідних офіційних виданнях країни, а також в електронному вигляді на офіційному сайті Мінагрополітики України.

 

 

Заступник Міністра аграрної політики

та продовольства України                                                                                                                                                           В.М. Давиденко