портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 19 листопада 2013

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України “Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 21 січня 2005 року № 23/17”

 

    

 

 

 

Міністерство

аграрної політики та продовольства України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НАКАЗ

 Проект

 

 

 

 

Міністерство

економічного розвитку і

торгівлі України

 

_______________                                                                                Київ                                                                                          _____________     

 

Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства аграрної

політики та продовольства України та Державного комітету України з питань

технічного регулювання та споживчої політики від 21 січня 2005 року № 23/17

 

Відповідно до пункту 16 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731,

 

НАКАЗУЄМО:

 

1. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства аграрної політики України та Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 21 січня 2005 року № 23/17 Про затвердження Порядку проведення атестації виробництва молока, молочної сировини і молочних продуктів суб’єктів господарювання, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26 січня 2005 року за № 99/10379.

2. Департаменту продовольства Міністерства аграрної політики та продовольства України (Куць О.І.) забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра аграрної політики та продовольства України Давиденка В.М. і першого заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі України Максюту А.А.

 

 

                    Міністр аграрної політики                              та продовольства України

 

 

М.В. Присяжнюк

 

 

 

 

 

Міністр економічного

розвитку і торгівлі України

 

 

І.М. Прасолов

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України “Про визнання таким, що втратив чинність, наказ Міністерства аграрної політики України та Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 21 січня 2005 року № 23/17”

 

З метою отримання зауважень і пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України “Про визнання таким, що втратив чинність, наказ Міністерства аграрної політики України та Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 21 січня 2005 року № 23/17” (далі-проект наказу) Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України.

Проект наказу розроблено на виконання вимог пункту 16 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731.

Метою проекту наказу є вилучення з нормативно-правових актів положень, які стосуються проведення атестації виробництва молока, молочної сировини і молочних продуктів суб'єктів господарювання, яку повинні проходити (здійснювати) оператори ринку молочних продуктів.

Прийняття проекту наказу продиктовано необхідністю спрощення діяльності суб'єктів господарювання, дерегуляції підприємницької діяльності, гармонізації законодавства України із законодавством ЄС у частині видачі документів дозвільного характеру.

Проект наказу є регуляторним актом, який справлятиме позитивний вплив на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави, а також відповідає принципам державної регуляторної політики.

Розробниками проекту наказу є Мінагрополітики України та Мінекономрозвитку України.

Проект наказу та аналіз його регуляторного впливу розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Мінагрополітики України: www.minagro.gov.ua.

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу та аналізу регуляторного впливу в письмовій та електронній формі просимо надавати за такими адресами:

- Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик 24, м. Київ, 01001.

E-mail: monchak@minapk.kiev.ua (Мончак Олександр Петрович). Тел.-278-56-67.

- Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва: 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, факс: (044) 254-43-78, www.dkrp.gov.ua.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                            В.М. Давиденко

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України “Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства аграрної політики України та Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 21 січня 2005 року № 23/17”

 

1. Обгрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України “Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства аграрної політики України та Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 21 січня 2005 року № 23/17” (далі – проект наказу) підготовлений на виконання вимог пункту 16 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731.

Прийняття проекту наказу зумовлене необхідністю спрощення державного контролю над підприємницькою діяльністю з метою  стимулювання вільної конкуренції на молочному ринку. А також підвищенням рівня гармонізації законодавства України із законодавством ЄС у частині видачі документів дозвільного характеру.

При цьому безпечність і якість молочної продукції буде дотримано шляхом забезпечення норм санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного законодавства та відповідного контролю за станом виробництва, переробки молока, молочної сировини та виробництва молочних продуктів.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту наказу є вилучення з нормативно-правових актів положень, які стосуються проведення атестації виробників молока, молочної сировини і молочних продуктів, за результатами якої видається суб'єктам господарювання атестат виробництва молока, молочної сировини та молочних продуктів.

Прийняття проекту наказу зумовлене необхідністю спрощення державного контролю над підприємницькою діяльністю з метою  стимулювання вільної конкуренції на ринках. А також підвищення рівня гармонізації законодавства України із законодавством ЄС у частині видачі документів дозвільного характеру.

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють:

Конституція України;

Закон України Про безпечність та якість харчових продуктів;

Закон України Про внесення змін до деяких законів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру, які повинні одержувати оператори ринку харчових продуктів;

Закон України Про молоко та молочні продукти;

Постанова Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 р. № 731 Про затвердження Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Проект наказу не потребує додаткових фінансових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Міністерством охорони здоров'я України, Міністерством фінансів України, Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, Державною інспекцією України з питань захисту прав споживачів.

6. Регіональний аспект

Проект акта не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць України.

. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, що містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті акта відсутні правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщений на сайті Мінагрополітики України (http://www.minagro.gov.ua).

9. Позиція соціальних партнерів

Проект акта не стосується питань соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Прийняття проекту наказу продиктовано необхідністю спрощення діяльності суб’єктів господарювання, які займаються виробництвом молока, молочної сировини та молочних продуктів, дерегуляції підприємницької діяльності, гармонізації законодавства України із законодавством Європейського Союзу у частині документів дозвільного характеру, які повинні одержувати та або проходити (здійснювати) оператори ринку молочних продуктів.

 

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів держави

Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства.

Гармонізація законодавства України.

Забезпечення реалізації державної політики у сфері виробництва, та обігу молочних продуктів.

Збільшення інвестицій.

Витрати державного та місцевих бюджетів відсутні.

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

Здійснення діяльності в прозорому нормативно-правовому полі.

Дерегуляція підприємницької діяльності.

Спрощення умов ведення молочного бізнесу.

Зменшення витрат.

Витрати відсутні.

 

Сфера інтересів громадян

Збільшення виробництва молочних продуктів.

Витрати відсутні

   

 

11. Прогноз результатів

Основним показником результативності прийняття наказу буде скорочення кількості документів дозвільного характеру, необхідність отримання яких суб’єктами господарювання, що займаються виробництвом молока, молочної сировини та молочних продуктів не передбачена законодавством ЄС та таких, які не внесені до Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженого Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності».

Проект наказу справлятиме позитивний вплив на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, що займаються виробництвом молока, молочної сировини та молочних продуктів, громадян і держави, а також відповідає принципам державної регуляторної політики.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                             В.М. Давиденко

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України “Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства аграрної політики України і Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 21 січня 2005 року № 23/17”

 

1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом державного регулювання

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України “Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства аграрної політики України і Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 21 січня 2005 року № 23/17” (далі – проект наказу), підготовлений відповідно до вимог пункту 16 Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731.

Прийняття проекту наказу продиктовано необхідністю спрощення діяльності суб'єктів господарювання з виробництва молочної продукції, що стосується скасування атестації суб'єктів господарювання з виробництва молока, молочної сировини і молочних продуктів, дерегуляції підприємницької діяльності та гармонізації законодавства України із законодавством ЄС у частині видачі документів дозвільного характеру.

2. Визначення цілей державного регулювання

Проектом наказу пропонується визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства аграрної політики України і Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 21 січня 2005 року № 23/17 “Про затвердження Порядку проведення атестації виробництва молока, молочної сировини і молочних продуктів суб'єктів господарювання”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26 січня 2005 року за № 99/10379, положення якого містять ознаки дозвільних процедур та дозвільних документів, видача (отримання) яких не передбачена діючим Законом України “Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності”.

Проект наказу сприятиме позитивному впливу на ринок молочної продукції, забезпеченню прав та інтересів суб’єктів господарювання з виробництва молока, молочної сировини та молочної продуктів, громадян та держави, а також відповідає принципам державної регуляторної політики.

3.Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

У даному випадку вбачається два альтернативні способи досягнення встановлених цілей.

Перший спосіб – залишити чинний нормативно-правовий акт без змін. Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки наказ Міністерства аграрної політики України і Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 21 січня 2005 року № 23/17 “Про затвердження Порядку проведення атестації виробництва молока, молочної сировини і молочних продуктів суб'єктів господарювання”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26 січня 2005 року за № 99/10379, втратив свою актуальність.

Другий спосіб – прийняття зазначеного проекту наказу. Це дозволить визнати таким, що втратив чинність наказ Міністерства аграрної політики України і Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 21 січня 2005 року № 23/17 “Про затвердження Порядку проведення атестації виробництва молока, молочної сировини і молочних продуктів суб'єктів господарювання”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26 січня 2005 року за № 99/10379, як такий, що не відповідає законодавству України.

Тому, єдиним варіантом врегулювання питання є прийняття проекту наказу, який направлений на гармонізацію законодавства України з міжнародним законодавством, в тому числі Європейського Союзу в частині одержання документів дозвільного характеру.

4.Механізм, який застосовується для розв'язання проблеми, і відповідні заходи

Прийняття проекту наказу забезпечить приведення нормативно-правових актів до вимог чинного законодавства та дозволить здійснювати ефективну державну політику у сфері виробництва молока, молочної сировини та молочних продуктів.

Для впровадження цього регуляторного акту необхідно провести погодження проекту наказу з Міністерством фінансів України, Міністерством охорони здоров'я України, Державною ветеринарною та фітосанітарною службою України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва і зареєструвати його в установленому порядку в Міністерстві юстиції України.

Проблеми, які пропонуються для вирішення зазначеним проектом наказу стосуються виключно виробництва та обігу молока, молочної сировини і молочних продуктів.

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Відповідно до статті 1 Закону України Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності забороняється вимагати від суб'єктів господарювання отримання документів дозвільного характеру, необхідність отримання яких не передбачена законом та які не внесені до Переліку, затвердженого цим Законом.

Таким чином, через реалізацію положень проекту наказу будуть приведені у відповідність до норм діючого законодавства у сфері видачі документів дозвільного характеру питання проведення атестації суб'єктів господарювання з виробництва молока, молочної сировини та молочних продуктів.

Зовнішніх чинників, які б могли безпосередньо вплинути на дію цього регуляторного акту немає.

6. Очікувані результати прийняття акта

 

Вигоди

Витрати

Сфера інтересів держави

Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства.

Гармонізація законодавства України.

Забезпечення реалізації державної політики у сфері виробництва, та обігу молочних продуктів.

Збільшення інвестицій.

Витрати державного та місцевих бюджетів відсутні.

Сфера інтересів суб’єктів господарювання

Здійснення діяльності в прозорому нормативно-правовому полі.

Дерегуляція підприємницької діяльності.

Спрощення умов ведення молочного бізнесу.

Зменшення витрат.

Витрати відсутні.

 

Сфера інтересів громадян

Збільшення виробництва молочних продуктів.

Витрати відсутні

 

Дія акта поширюється на більше ніж 4,5 тис. суб'єктів господарювання.

Після набрання чинності регуляторний акт буде надіслано всім заінтересованим міністерствам та центральним органам виконавчої влади.

Досягнення очікуваних результатів та цілей регулювання буде проводиться на підставі порівняння прогнозних показників та отриманих у подальшому даних статистичних досліджень.

7. Строк чинності регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта необмежений. Проект наказу діє постійно з дня набрання ним чинності.

8. Визначення результативності регуляторного акта

Основним показником результативності буде скорочення документів дозвільного характеру необхідність отримання яких суб'єктами господарювання, які здійснюють виробництво молока, молочної сировини та молочних продуктів не передбачена міжнародним законодавством, в тому числі ЄС, та таких, які не внесені до Переліку документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності, затвердженого Законом України Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності.

Реалізація регуляторного акта не потребує додаткових витрат коштів та часу суб’єктів господарювання, які займаються виробництвом молока, молочної сировини та молочних продуктів

Додаткових фінансових надходжень до державного та місцевих бюджетів не передбачається.

Кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта –більше 4,5 тис.

Проект наказу справлятиме позитивний вплив на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, що займаються виробництвом молока, молочної сировини та молочних продуктів, громадян та держави, а також відповідає принципам державної регуляторної політики.

Рівень поінформованості оцінюється як середній: по-перше – проект наказу оприлюднено з метою обговорення та отримання від суб’єктів господарювання зауважень та пропозицій на сайті Мінагрополітики України за електронною адресою www.minagro.gov.ua (розділ Регуляторні акти), по-друге – після прийняття, зазначений нормативно-правовий акт буде опубліковано в установленому законодавством порядку та розміщено на сайті Мінагрополітики України та Верховної Ради України.

9.Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта

У разі прийняття регуляторного акта послідовно здійснюються базове, повторне та періодичне відстеження його результативності згідно із статтею 10 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності та Методикою відстеження результативності регуляторного акта, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде проводитись до набрання чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься через рік з дня набрання ним чинності шляхом аналізу статистичних даних в порівняні з базовим відстеженням.

Періодичне відстеження результативності буде здійснено з метою перевірки сталого досягнення регуляторним актом цілей, задекларованих при його прийняті після здійснення повторного відстеження результативності цього акта.

Періодичні відстеження результативності регуляторного акта здійснюватимуться один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Відстеження результативності буде здійснене Міністерством аграрної політики та продовольства України.

 

 

Заступник Міністра  аграрної

політики та продовольства України                                                                                                                                              В.М. Давиденко