портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 04 січня 2019

Про затвердження Змін до Порядку ідентифікації та реєстрації овець і кіз

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

       _______________                                                        Київ                                                                 №___________

 


Про затвердження Змін до Порядку

ідентифікації та реєстрації овець і кіз

 

Відповідно до частини першої статті 8 Закону України «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин», підпункту 25 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119 (із змінами), та пункту 54 Всеохоплюючої стратегії імплементації Глави IV (Санітарні та фітосанітарні заходи) Розділу IV «Торгівля і питання, пов’язані з торгівлею» Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 228-р,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Зміни до Порядку ідентифікації та реєстрації овець і кіз, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 січня 2018 року № 20, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 лютого 2018 року за № 155/31607, що додаються.

2. Адміністратору Єдиного державного реєстру тварин забезпечити організацію виготовлення (придбання) та постачання вушних бирок з електронним ідентифікатором для ідентифікації овець і кіз та реєстрації в Єдиному державному реєстрі тварин номера електронного ідентифікатора тварини.

3. Департаменту аграрної політики та сільського господарства забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4. Цей наказ набирає чинності з 01 січня 2022 року.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра В. Топчія.

 

 

Заступник Міністра з

питань європейської інтеграції                                                                                                                                                      О. Трофімцева


Повідомлення про оприлюднення

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Змін доПорядку ідентифікації та реєстрації овець і кіз»

 

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Змін до Порядку ідентифікації та реєстрації овець і кіз» розроблено відповідно до статті 8 Закону України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин", підпункту 25 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119 та пункту 54 Всеохоплюючої стратегії імплементації Глави IV (Санітарні та фітосанітарні заходи) Розділу IV "Торгівля і питання, пов’язані з торгівлею" Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 228-р, з метою встановлення порядку проведення електронної ідентифікації та реєстрації овець і кіз.

Проект наказу оприлюднено шляхом його розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua , розділ "Регуляторна політика") та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (http://www.consumer.gov.ua , розділ - Законодавство, підрозділ Обговорення проектів документів).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресою:

01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, Міністерство аграрної політики та продовольства України, e-mail: alexander.siroshtan@minagro.gov.ua ;

01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, Державна регуляторна служба України, e-mail: inform@dkip.gov.ua .

 

 

Заступник Міністра 

аграрної політики та 

продовольства України з питань

європейської інтеграції                                                                                                                 Ольга ТРОФІМЦЕВА


Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Змін до Порядку ідентифікації та реєстрації овець і кіз"

 

Мета: проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Змін до Порядку ідентифікації та реєстрації овець і кіз" (далі – проект наказу) розроблено з метою запровадження більш дієвого та досконалого механізму за контролем епізоотичної ситуації в Україні і, як наслідок, уникнення споживання неякісної продукції населенням та створення можливості реалізації продукцію вівчарства та козівництва на закордонних ринках.

1. Підстава розроблення проекту акта

Проект наказу розроблений на виконання пункту 54 Всеохоплюючої стратегії імплементації Глави IV (Санітарні та фітосанітарні заходи) Розділу IV "Торгівля і питання, пов’язані з торгівлею" Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 228-р, що передбачає для країн членів ЄС обов’язкову електронну ідентифікацію всього поголів’я овець та кіз.

2. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Прийняття проекту наказу забезпечить дотримання Україною угоди з Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами в частині вимог щодо ідентифікації та реєстрації овець та кіз.

3. Суть проекту акта

Для реалізації викладеної вище мети на території країни планується запровадити обов’язкову електронну ідентифікацію усього поголів’я овець і кіз шляхом затвердження змін до Порядку ідентифікації та реєстрації овець і кіз, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 січня 2018 року № 20, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 лютого 2018 року за № 155/31607. Згідно запропонованих змін обов’язкова електронна ідентифікація тварин буде проводитися за допомогою вушних бирок, які містять радіочастотний транспондер (електронний ідентифікатор).

З метою впровадження до електронної бази даних Єдиний державний реєстр тварин технічного функціоналу щодо можливості реєстрації в базі номера електронного ідентифікатора тварини, який впроваджується проектом наказу, а також для вирішення питання контролю електронної системи ідентифікації овець, кіз через забезпечення установ ветеринарної медицини, підприємств із забою тварин, пунктів прикордонного контролю та нагляду засобами для зчитування сигналу транспондерів, підготовки власників тварин до запровадження системи електронної ідентифікації овець і кіз доцільно відтермінувати її введення до 2022 року. 

4. Правові аспекти 

У даній сфері правового регулювання діють:

Закон України "Про ідентифікацію та реєстрацію тварин";

наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 січня 2018 року № 20 “Про затвердження Порядку ідентифікації та реєстрації овець і кіз”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07 лютого 2018 року за № 155/31607;

наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 вересня 2012 року № 578 "Про затвердження Положення про Єдиний державний реєстр тварин", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10 жовтня 2012 року за № 1713/22025.

Реалізація акта не потребує внесення змін до інших чинних чи розроблення нових нормативно-правових актів. 

5. Фінансово-економічне обґрунтування 

Реалізація проекту наказу не потребує додаткових витрат з державного бюджету України.

6. Прогноз впливу 

Дія проекту наказу поширюється на всіх власників овець та кіз – юридичних та фізичних осіб – на території держави.

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

Прийняття проекту наказу збільшить з 2022 року обов’язкові витрати на проведення ідентифікації та реєстрації овець та кіз для їх власників - суб’єктів господарювання та фізичних осіб. 

Реалізація проекту наказу не матиме впливу на ринок праці.

Запровадження більш дієвого та досконалого механізму за контролем епізоотичної ситуації в Україні і, як наслідок, уникнення споживання неякісної продукції.

Реалізація проекту наказу не матиме впливу на екологію та навколишнє природне середовище.

Проект наказу за предметом правового регулювання не має негативного впливу на вказані та інші сфери суспільних відносин. 

7. Позиція заінтересованих сторін 

Проект наказу є регуляторним актом, дія якого з поширюється на всіх юридичних та фізичних осіб - власників  овець та кіз. 

Прийняття проекту наказу не змінить розмір видатків з державного бюджету. 

За відсутності відповідних видатків державного бюджету ідентифікація та реєстрація тварин здійснюється за рахунок власника згідно тарифу, розрахованого відповідно до Режиму цінового регулювання вартості послуг з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392, і, відповідно, не вплине на  реалізацію процесу ідентифікації та реєстрації тварин.

Проект наказу не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку.

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

Проект наказу не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності.

8. Громадське обговорення 

Проект наказу розміщено та оприлюднено на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів для отримання зауважень та пропозицій.

9. Позиція заінтересованих органів 

Проект наказу потребує погодження з Державною регуляторною службою України та Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

10. Правова експертиза

Проект наказу потребує проведення правової експертизи Міністерством юстиції України.

11. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

111. Відповідність принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки порушень  принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Проект акта не здійснює  гендерного впливу. 

12. Запобігання корупції 

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

13. Прогноз результатів 

У результаті прийняття проекту наказу очікуються можливості: 

виконання Україною зобов’язань щодо дотримання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони;

інтегрування до загальноєвропейського ринку тваринницької продукції, полегшення експорту тварин до країн ЄС;

посилення контролю за ветеринарно-санітарним станом, якістю і походженням продукції тваринництва;

посилення контролю за переміщенням та забоєм ідентифікованих тварин.

 

Заступник Міністра 

аграрної політики та 

продовольства України з питань 

європейської інтеграції                                                                                                                                                          Ольга ТРОФІМЦЕВА

 

ПРОГНОЗ ВПЛИВУ

реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін

 

На території країни планується запровадити обов’язкову електронну ідентифікацію усього поголів’я овець і кіз шляхом затвердження змін до Порядку ідентифікації та реєстрації овець і кіз, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16 грудня 2018 року № 20.

Згідно запропонованих змін обов’язкова електронна ідентифікація тварин буде проводитися за допомогою вушних бирок, які містять радіочастотний транспондер (електронний ідентифікатор).

Оцінка впливу проекту наказу на інтереси держави, права та інтереси суб’єктів господарювання та громадян:

Проект наказу буде здійснювати вплив на державу, фізичних осіб та суб’єктів господарювання.

Очікувані результати прийняття регуляторного акта

 

Заінтересована сторона

Ключовий інтерес

Очікуваний (позитивний чи негативний) вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників
 (у числовому або якісному вимірі)

Пояснення (чому саме реалізація акта призведе до очікуваного впливу)

короткостроковий вплив (до року)

середньостроковий вплив (більше року)

Інтереси держави

Виконання Україною зобов’язань щодо дотримання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС

Виконання Україною зобов’язань щодо дотримання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони

Оптимізація запровадження планів ветеринарної медицини щодо попередження (профілактики), лікування та ліквідації інфекційних, інвазійних і незаразних хвороб

 

Надання можливості досягнення контролю за переміщенням тварин.

Інтегрує галузь ідентифікації та реєстрації тварин до загальноєвропейського ринку продукції вівчарства та козівництва

Інтереси суб’єктів господарювання

Можливість реалізовувати продукцію вівчарства та козівництва без обмежень

Можливе невдоволення власників тварин щодо вартості ідентифікації та реєстрації овець і кіз

Можливість отримати бюджетні кошти, які передбачені для виконання державної програми підтримки виробників продукції тваринництва.

Витрати на проведення ідентифікації овець та кіз за допомогою електронних вушних бирок.

Можливість точного контролю місць перебування тварин. від яких отримують продукцію, дозволить підвищити якість та безпечність продукції для споживання людиною.

Запровадження електронної ідентифікації збільшить витрати за рахунок вартості електронного засобу ідентифікації. Вартість послуги буде розраховано відповідно до Режиму цінового регулювання вартості послуг з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392

Інтереси фізичних осіб (громадян)

Можливість реалізовувати продукцію вівчарства та козівництва без обмежень

Можливе невдоволення власників тварин щодо вартості ідентифікації та реєстрації овець і кіз

Можливість отримати бюджетні кошти, які передбачені для виконання державної програми підтримки виробників продукції тваринництва.

Витрати на проведення ідентифікації овець та кіз за допомогою електронних вушних бирок.

Можливість точного контролю місць перебування тварин. від яких отримують продукцію, дозволить підвищити якість та безпечність продукції для споживання людиною.

Запровадження електронної ідентифікації збільшить витрати за рахунок вартості електронного засобу ідентифікації. Вартість послуги буде розраховано відповідно до Режиму цінового регулювання вартості послуг з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392

Наразі вартість послуги з ідентифікації та реєстрації овець та кіз становить 29 грн, а вартість дубліката комплекта бирок 19 грн.

Вартість послуги електронної ідентифікації та реєстрації однієї вівці, кози буде розраховано відповідно до Режиму цінового регулювання вартості послуг з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392, із врахуванням вартості бирки з електронним ідентифікатором. Вартість комплекта бирок з електронним ідентифікатором на сьогоднішній день складає орієнтовно 70 грн. Вартість послуги електронної ідентифікації та реєстрації вівці, кози за  попередніми розрахунками становитиме 90 грн.


 

Аналіз регуляторного впливу

 

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Змін до Порядку ідентифікації та реєстрації овець і кіз»

 

І. Визначення проблеми

 

Наразі існує необхідність забезпечити дотримання Україною угоди з Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами в частині вимог щодо ідентифікації та реєстрації овець та кіз.

 

Пункт 54 Всеохоплюючої стратегії імплементації Глави IV (Санітарні та фітосанітарні заходи) Розділу IV «Торгівля і питання, пов’язані з торгівлею» Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 228-р, передбачає для країн членів ЄС обов’язкову електронну ідентифікацію всього поголів’я овець та кіз.

 Основні групи (підгрупи), на які проблеми справляють вплив

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

-

Держава

+

-

Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

-

 

ІІ. Цілі державного регулювання

 Проект наказу розроблено Міністерством аграрної політики та продовольства України на виконання пункту 54 Всеохоплюючої стратегії імплементації Глави IV (Санітарні та фітосанітарні заходи) Розділу IV «Торгівля і питання, пов’язані з торгівлею» Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 228-р. 

 Ціллю проекту наказу є можливість реалізовувати продукцію вівчарства та козівництва на закордонних ринках та запровадження більш дієвого та досконалого механізму за контролем епізоотичної ситуації в Україні і, як наслідок, уникнення споживання неякісної продукції населенням.

 Вказані цілі можливо досягнути шляхом адаптації (приведення у відповідність) законодавства України до Регламенту Ради (ЄС) №21/2004 від 17 грудня 2003 року, яким впроваджується ідентифікація овець і кіз, до Рішення Комісії 2006/968 від 15 грудня 2006 року стосовно настанов і процедур з електронної ідентифікації овець і кіз, в частині запровадження електронної ідентифікації овець і кіз на території України.

 Для досягнення мети проектом наказу пропонується внести відповідні зміни до чинного Порядку ідентифікації та реєстрації овець і кіз.

 ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

 Збереження без змін існуючої системи ідентифікації та реєстрації овець і кіз не дає змоги досягти цілей державного регулювання, оскільки не будуть виконані зобов’язання України згідно угоди з Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами щодо адаптації законодавства України до законодавства ЄС.

 1. Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Перший спосіб
Запровадження електронної ідентифікації тварин за допомогою всіх типів електронних засобів – електронних бирок, мікрочипів або болюсів.
Неможливість візуально визначити наявність електронного ідентифікатора за умови застосування болюсом або мікрочипом.
Відсутність діючої матеріально-технічної бази для установки, зчитування, реєстрації та коноролю за електронними ідентифікаторами.
Необхідність забезпечення сканерами для зчитування на кожній ланці контролю ідентифікації тварин.
Відсутність механізму вилучення мікрочипів та болюсів із туш тварин після їх забою.
Другий спосіб
Запровадження електронної ідентифікації тварин після державної реєстрації відповідного проекту наказу.
Відсутність діючої матеріально-технічної бази для зчитування, реєстрації та коноролю за електронними бирками.

Невдоволення населення через раптові зміни у процесі ідентифікації та реєстарції овець і кіз, неналагоджену організацію процесу та неочікуване підвищення її вартості.

Третій спосіб 
Прийняття проекту наказу

Обмежитися запровадженням електронного ідентифікатора, поєднаного з візуальним (тобто биркою з транспондером) та відтермінувати термін набуття чинності наказу до 2022 року для:

створення матеріально-технічної та програмної бази для реєстрації, відслідковування та контролю за електронними ідентифікаторами;
роботу з населенням щодо необхідності та особливостей запровадження електронної ідентифікації.

 

Реалізація проекту наказу не потребує додаткових матеріальних, фінансових та інших витрат, зокрема коштів Державного бюджету України.

Таким чином, на сучасному етапі найбільш прийнятним є третій спосіб.

 2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави
 
Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
Перший спосіб
Запровадження електронної ідентифікації тварин за допомогою всіх типів електронних засобів – електронних бирок, мікрочипів або болюсів.

Гармонізація законодавства України із законодавством ЄС в частині обов’язкової електронної ідентифікації всього поголів’я овець і кіз для забезпечення внутрішнього ринку якісною продукцією та розширення експортних можливостей України.

Запровадження більш дієвого та досконалого механізму за контролем епізоотичної ситуації в Україні і, як наслідок, уникнення споживання неякісної продукції

Відсутність дієвого контролю за електронними ідентифікаторами.
Невдоволення населення через підвищення її вартості до 150 грн.
Другий спосіб
Запровадження електронної ідентифікації тварин після державної реєстрації відповідного проекту наказу.

Гармонізація законодавства України із законодавством ЄС в частині обов’язкової електронної ідентифікації всього поголів’я овець і кіз для забезпечення внутрішнього ринку якісною продукцією та розширення експортних можливостей України.

Запровадження більш дієвого та досконалого механізму за контролем епізоотичної ситуації в Україні і, як наслідок, уникнення споживання неякісної продукції

Відсутність дієвого контролю за електронними ідентифікаторами.
Невдоволення населення через раптові зміни у процесі ідентифікації та реєстарції овець і кіз, неналагоджену організацію процесу та неочікуване підвищення її вартості. 
Третій спосіб 
Прийняття проекту наказу

Гармонізація законодавства України із законодавством ЄС в частині обов’язкової електронної ідентифікації всього поголів’я овець і кіз для забезпечення внутрішнього ринку якісною продукцією та розширення експортних можливостей України.

Запровадження більш дієвого та досконалого механізму за контролем епізоотичної ситуації в Україні і, як наслідок, уникнення споживання неякісної продукції.

Невдоволення населення через збільшення вартості ідентифікації та реєстраціє овець та кіз, яку буде розраховано у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392 із врахуванням вартості транспондера. 

 

 
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
 

 

Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
Перший спосіб
Запровадження електронної ідентифікації тварин за допомогою всіх типів електронних засобів – електронних бирок, мікрочипів або болюсів.

Зменшення ризиків споживання неякісної продукції вівчарства та козівництва.

Відсутні
Другий спосіб
Запровадження електронної ідентифікації тварин після державної реєстрації відповідного проекту наказу.

Зменшення ризиків споживання неякісної продукції вівчарства та козівництва.

Відсутні
Третій спосіб 
Прийняття проекту наказу

Зменшення ризиків споживання неякісної продукції вівчарства та козівництва.

Відсутні

 

 Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання 

 

Вид альтернативи
Вигоди
Витрати
Перший спосіб
Запровадження електронної ідентифікації тварин за допомогою всіх типів електронних засобів – електронних бирок, мікрочипів або болюсів.

Можливість реалізовувати продукцію тваринництва без обмежень.

Зміцнення конкурентоспроможності на внутрішньому та зовнішньому ринках.

Вартість внутрішніх електронних ідентифікаторів вище вартості електронних бирок, що збільшує вартість ідентифікації однієї тварини до 150 грн.
Другий спосіб
Запровадження електронної ідентифікації тварин після державної реєстрації відповідного проекту наказу.

Можливість реалізовувати продукцію тваринництва без обмежень.

Зміцнення конкурентоспроможності на внутрішньому та зовнішньому ринках.

Збільшитьса вартість ідентифікації та реєстраціє овець та кіз, яку буде розраховано у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392. 

Третій спосіб 
Прийняття проекту наказу

Можливість реалізовувати продукцію тваринництва без обмежень.

Зміцнення конкурентоспроможності на внутрішньому та зовнішньому ринках.

Збільшитьса вартість ідентифікації та реєстраціє овець та кіз, яку буде розраховано у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392. 

 

Під дію регулювання підпадають всі суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність з розведення та утримання овець та кіз на території держави. Всього на території країни здійснюють таку діяльність 1363 господарства юридичних осіб та 88 господарств фізичних осіб – підприємців.
Згідно даних Державної служби статистики України, станом на 1 серпня 2018 року поголів’я овець та кіз, що утримується в сільськогосподарських підприємствах, становить 200,9 тис. голів.
Витрати на одного суб’єкта господарювання і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта, становитимуть:
 
Альтернатива
Орієнтовна вартість ідентифікації та реєстрації однієї вівці/кози юридичних та фізичних осіб суб’єктів підприємницької діяльності, гривень (з ПДВ)
Перший спосіб
Запровадження електронної ідентифікації тварин за допомогою всіх типів електронних засобів – електронних бирок, мікрочипів або болюсів.
150
Другий спосіб
Запровадження електронної ідентифікації тварин після державної реєстрації відповідного проекту наказу.
90
Третій спосіб 
Прийняття проекту наказу
90

  

В результаті прийняття проекту наказу можливе коригування вартості послуг, у зв’язку з чим ціна послуги з ідентифікації та реєстрації може як зрости, так і знизитися за рахунок вартості електронного ідентифікатора та зростання або зменшення вартості складових послуги відповідно до сучасних економічних реалій, при цьому ціна буде економічно обґрунтованою та розрахованою відповідно до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392.
ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
 
Рейтинг результативності
Бал результативності
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала
Перший спосіб
Запровадження електронної ідентифікації тварин за допомогою всіх типів електронних засобів – електронних бирок, мікрочипів або болюсів.
2
Поставлені цілі можуть бути частково досягнуті. Відсутність системи контрою внутрішніх ідентифікаторів поставить під сумнів виконання вимог такого нормативного акту.
Різке невдоволення власників тварин через значне збільшення вартості ідентифікації тварин може спричинити соціальну напруженість.
Другий спосіб
Запровадження електронної ідентифікації тварин після державної реєстрації відповідного проекту наказу.
2
Поставлені цілі можуть бути частково досягнуті. Відсутність запровадженої системи контрою не дозволить найближчими роками відслідковувати виконання вимог акту. 
Третій спосіб 
Державне регулювання шляхом прийняття запропонованого проекту наказу 
4
Поставлені цілі можуть бути досягнуті повною мірою, усі важливі аспекти проблем існувати не будуть.
Рейтинг результативності
Вигоди
Витрати
Обгрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу
Перший спосіб
Запровадження електронної ідентифікації тварин за допомогою всіх типів електронних засобів – електронних бирок, мікрочипів або болюсів.

Поставлені цілі будуть досягнуті в частині забезпечити дотримання Україною угоди з Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами в частині вимог щодо ідентифікації та реєстрації овець та кіз та в частині вільної реалізації продукції поза межами країни.

 
Не досягнуто запровадження більш дієвого та досконалого механізму за контролем епізоотичної ситуації в Україні і, як наслідок, уникнення споживання неякісної продукції населенням.

Вартість ідентифікації та реєстраціє овець і кіз буде розраховано у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392, із врахуванням високої вартості внутрішнього електронного ідентифікатора.

Поставлені цілі досягнуто частково, практичне запровадження такого способу спричинить багато проблем у сфері ветерианрного контролю та нагляду, а також може спровокувати соціальну напруженість серед власників тварин.
Другий спосіб
Запровад-ження електронної ідентифікації тварин після державної реєстрації відповідного проекту наказу.

Поставлені цілі будуть досягнуті в частині забезпечити дотримання Україною угоди з Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами в частині вимог щодо ідентифікації та реєстрації овець та кіз та в частині вільної реалізації продукції поза межами країни.

 
Не досягнуто запровадження більш дієвого та досконалого механізму за контролем епізоотичної ситуації в Україні і, як наслідок, уникнення споживання неякісної продукції населенням найближчі декілька років.

Вартість ідентифікації та реєстраціє овець і кіз буде розраховано у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392. 

Поставлені цілі досягнуто частково, практичне запровадження такого способу спричинить багато проблем у сфері ветерианрного контролю та нагляду, а також може спровокувати соціальну напруженість серед власників тварин.
Третій спосіб 
 
Державне регулювання шляхом прийняття запропонованого проекту наказу 
Створено інструмент впливу на епізоотичну ситуацію в країні.
Більш чіткий контроль за виникненні та розповсюдженням хвороб тварин. 
Виконання зобов’язань України щодо гармонізації законодавства відповідним законодавством Європейського Союзу.

Вартість ідентифікації та реєстраціє овець і кіз буде розраховано у відповідності до Режиму цінового регулювання вартості послуги з ідентифікації та реєстрації тварин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 392. 

Дає змогу досягнути всіх поставлених цілей та врегулювати усі важливі аспекти проблем у найкоротший термін.
           

 V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначених проблем

 

Вказані вище проблеми планується розв’язати шляхом прийняття проекту наказу, який зможе забезпечити ефективне державне регулювання електронної ідентифікації всього поголів’я овець і кіз в сучасних ринкових умовах.

 Вказані вище проблеми планується розв’язати шляхом затвердження змін до порядку ідентифікації овець і кіз, які встановлять терміни проведення електронної ідентифікації овець і кіз, та вимоги до електронних ідентифікаторів і пристроїв для їх зчитування. 

 Запропоновані проектом наказу до затвердження зміни забезпечать розв’язання вказаних проблем за допомогою таких заходів:

 організацію безперебійного постачання власникам тварин бирок з електронним ідентифікатором належної якості;

 створення програмної бази на основі Єдиного державного реєстру тварин для реєстрації та обліку електронних вушних бирок;

 забезпечення спеціалістів державних установ ветеринарної медицини засобами для зчитування сигналу електронних бирок;

 забезпечення спеціалістів підприємств із забою, утилізації тварин, а також регіональних служб на державному кордоні та транспорті засобами для зчитування сигналу електронних бирок;

 запровадження додаткового державного контролю за дотриманням вимог системи ідентифікації та реєстрації овець та кіз;

 проведення роботи з населенням щодо необхідності та особливостей запровадження електронної ідентифікації.

 Основні строки, що підлягають обов’язковому дотриманню, є:

 Ідентифікація тварини протягом семи днів після її народження;

 подання даних юридичними та фізичними особами, що провадять діяльність з розведення та утримання тварин, до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ветеринарної медицини, про усі переміщення тварин, надходження нових тварин у господарство, а також забій, утилізацію, падіж тварин протягом 5 робочих днів з дати таких дій або подій;

 внесення Адміністратором Реєстру тварин до Реєстру тварин даних, визначених Законом України «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин», зокрема, щодо ідентифікації, реєстрації та обліку тварин, а також щодо здійснених стосовно них ветеринарно-санітарних заходів, протягом 10 робочих днів з дня їх отримання від юридичних і фізичних осіб;

 протягом 5 робочих днів з дня отримання даних щодо реєстрації тварини оформляти ідентифікаційні документи.

 Таким чином, затвердження проекту наказудозволить:

 оптимізувати запровадження планів ветеринарної медицини та ветеринарно-санітарних заходів щодо попередження (профілактики), лікування та ліквідації інфекційних, інвазійних і незаразних хвороб;

 забезпечити державні органи і власників/утримувачів тварин точною інформацією про овець та кіз;

 інтегруватися до загальноєвропейського ринку тваринницької продукції.

 посилить контроль за ветеринарно-санітарним станом, якістю і походженням продукції тваринництва;

 Даний проект наказу має високий ступінь ефективності, оскільки беззаперечно призведе до вдосконалення проведення ветеринарно-санітарного контролю овець і кіз та забезпечить вітчизняний ринок конкурентоспроможною продукцією та значно розширить експортні можливості України.

 VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими  розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

 Для виконання вимог цього регуляторного акта власник тварин – суб’єкт господарювання замовляє послугу з ідентифікації та реєстрації овець і кіз електронною вушною биркою і діє в установленому чинним законодавством порядку.

 Власник, що займається розведенням та утриманняям овець та кіз, не зобов’язаний мати сканер для зчитування сигналу електронної бирки, але може придбати його за власний кошт.

 Власникам підприємств із забою, утилізації тварин рекомендовано придбати за власний кошт.

 Ветеринарно-санітарні перевірки господарств будуть проводитися у встановленому законодавством порядку. До переліку вимог цих перевірок включено перевірки дотримання власником законодавства з ідентифікації та реєстрації овець та кіз. 

 Для виконання своїх функцій з контролю за ідентифіковаинми тваринами сканер має бути в наявності у державних установ ветеринарної медицини та на контрольних пунктах регіональних служб на державному кордоні та транспорті.

 Додаткові витрати на адміністрування для державних установ ветеринарної медицини закладено із розрахунку наявності одного сканера у кожної державної установи ветеринарної медицини, на контрольному прикордонному пункті або на підприємстві із забою, утилізації тварин. 

 

Наразі на територій країни функціонують 602 державні установи ветеринарної медицини, 196 пунктів контролю на державному кордоні та транспорті і 544 підприємства із забою, утилізації тварин (за даними Єдиного державного реєстру тварин).

 Державні установи ветеринарної медицини, пункти контролю на державному кордоні та транспорті частково забезпечені сканерами, а повне забезпечення буде реалізовано за рахунок коштів, які надходять за надання додаткових виробничих послуг. Забезпечення сканерами підприємств із забою та утилізації тварин буде здійснюватися за власний рахунок.

 Орієнтовна вартість портативного сканера для зчитування сигналів електронних вушних бирок наразі складає 3 000 грн. 

 Витрати на придбання сканерів для зчитування електронних вушних бирок

 

 

 

Кількість 

Вартість одного сканера. грн 

Загальна вартість, грн

Державні установи ветеринарної медицини

602

3000

1 806 000 

Пункти контролю на державному кордоні та транспорті

196

3000

588 000 

Разом, грн

-

-

2 394 000

 

Витрати суб’єктів господарювання (операторів ринку) на придбання сканерів для зчитування електронних вушних бирок

 

 

Кількість 

Вартість одного сканера. грн 

Загальна вартість, грн

Підприємства із забою, утилізації тварин

544

3000

1 632 000 

 

VIІ . Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

 Вплив зовнішніх факторів на дію проекту наказу не очікується.

 Оцінка можливості впровадження проекту наказу та виконання його вимог фізичними та юридичними особами – власниками овець і кіз висока.

 Реалізація запропонованого проекту наказу не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

 Для юридичних та фізичних осіб – власників овець і кіз впровадження цього регуляторного акта призведе до збільшення витрат на ідентифікацію та реєстрацію тварин через використання електронних вушних бирок. 

 Для юридичних та фізичних осіб впровадження цього регуляторного акта не призведе до збільшення витрат, пов’язаних з необхідністю вивчення основних положень регуляторного акта. 

 Проект наказу відповідає принципам державної регуляторної політики.

 Державний нагляд і контроль за додержанням вимог акта здійснюватиметься Держпродспоживслужбою України в межах компетенції в установленому законом порядку.

 VIІІ . Обґрунтування строку дії акта

 Враховуючи безперервність функціонування системи ідентифікації та реєстрації сільськогосподарських тварин, проект наказу доцільно запроваджувати на необмежений термін з можливістю внесення змін до нього.

 ІХ. Визначення показників результативності акта

 Показниками результативності регуляторного акта є відсутність звернень юридичних та фізичних осіб щодо дії цього регуляторного акта, а також:

 кількість суб’єктів господарювання, на які поширюється дія акта;

 розмір коштів і час, що витрачаються на дію акта;

 кількість ідентифікованих та зареєстрованих овець і кіз;

 кількість проведених перевірок господарств та ідентифікованих тварин.

 Надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, не передбачається.

 Рівень поінформованості власників тварин щодо запровадження регуляторного акта - середній через оприлюднення на сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України, Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

 Х. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

 стеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься шляхом аналізу даних Єдиного державного реєстру тварин та даних статистичних бюлетенів Державної служби статистики України «Виробництво продукції тваринництва в Україні», «Стан тваринництва в Україні».

 Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься Міністерством аграрної політики та продовольства України та Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

 Відстеження результативності регуляторного акта проводитиметься: 

 базове – через рік після набрання чинності регуляторним актом;

 повторне – через два роки після набрання чинності регуляторним актом;

 періодичне – раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження.

 Наукові установи для здійснення відстеження не залучатимуться.

Одержані при здійсненні повторного відстеження результативності значення показників результативності порівнюються із значеннями показників, що були одержані при здійсненні базового відстеження.

 
 

 

Заступник Міністра 

аграрної політики та 

продовольства України з питань 

європейської інтеграції                                                                                                                                                                                                    Ольга ТРОФІМЦЕВА

 

 



Додатки