портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 15 серпня 2017

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною"

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

       _______________                                                        Київ                                                                 №___________

 

Про затвердження Вимог до видів цукрів, 

призначених для споживання людиною

 

Відповідно до статей 8, 9 та 10 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1057 «Про визначення сфер діяльності, в яких центральні органи виконавчої влади здійснюють функції технічного регулювання», підпункту 11 пункту 4 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Вимоги до видів цукрів, призначених для споживання людиною, що додаються.

2. Департаменту продовольства забезпечити в установленому порядку подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Цей наказ набирає чинності з 01 вересня 2022 року.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Ковальову О.В.

 

 

Заступник Міністра

з питань європейської інтеграції                                                                                                                                                        О. Трофімцева 

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Вимог до видів цукрів, призначенихдля споживання людиною"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною" (далі – проект наказу), Мінагрополітики оголошує про його публікацію.

Проект наказу розроблено на виконання Плану заходів з імплементації Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, на 2014-2017 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2014 року № 847-р "Про імплементацію Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони", та з метою гармонізації законодавства України із законодавством Європейського Союзу у частині вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною, для забезпечення внутрішнього ринку якісною продукцією та розширення експортних можливостей України.

Слід зазначити, що на сьогодні вітчизняні цукрові заводи виробляють цукор білий згідно ДСТУ 4623:2006 "Цукор білий. Технічні умови", відповідно до якого норми показників цукру відповідають вимогам, що містяться у Директиві Ради № 2001/111/ЄС.

Окремо слід зауважити, що вищезазначений Національний стандарт України є на сьогодні добровільним, відтак, прийняття наказу зумовить обов’язковість виконання виробниками вітчизняного цукру вимог до деяких цукрів, призначених для споживання людиною.

Отже, проект наказу містить вимоги щодо термінології, маркування видів цукрів, призначених для споживання людиною, що мають забезпечувати безперешкодне функціонування ринку та запобігати підприємницькій практиці, що вводить споживача в оману.

Проект наказу разом з аналізом регуляторного впливу розміщено на офіційному веб–сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (http://www.minagro.gov.ua у розділі "Регуляторна політика").

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України, вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001, е-mail: tetyana.starodub@minagro.gov.ua, Стародуб Тетяна Василівна, тел./факс 226 27 72;

Державна регуляторна служба України, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, 01011, е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

  

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України 

з питань європейської інтеграції                                                                                                                                                     О. Трофімцева

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною" (далі – проект наказу) розроблено з метою гармонізації законодавства України із законодавством Європейського Союзу у частині вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною, для забезпечення внутрішнього ринку якісною продукцією та розширення експортних можливостей України.

16 вересня 2014 року Верховною Радою України було ратифіковано Угоду про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (Закон України № 1678-VII), Додатком ХХХVIII якої передбачено імплементувати в законодавство України, серед іншого, Директиву Ради № 2001/111/ЄС від 20 грудня 2001 р. про певні види цукру, призначені для споживання в їжу (далі - Директива Ради № 2001/111/ЄС).

Проект наказу розроблено на виконання Плану заходів з імплементації Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, на 2014-2017 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2014 року № 847-р "Про імплементацію Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони".

Слід зазначити, що на сьогодні вітчизняні цукрові заводи виробляють цукор білий згідно ДСТУ 4623:2006 "Цукор білий. Технічні умови", відповідно до якого норми показників цукру відповідають вимогам, що містяться у Директиві Ради № 2001/111/ЄС.

Окремо слід зауважити, що вищезазначений державний стандарт України є на сьогодні добровільним, відтак, прийняття наказу зумовить обов’язковість виконання виробниками вітчизняного цукру вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною.

Отже, проект наказу містить вимоги щодо термінології, маркування видів цукрів, призначених для споживання людиною, що мають забезпечувати безперешкодне функціонування ринку та запобігати підприємницькій практиці, що вводить споживача в оману.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття наказу є удосконалення нормативно-правового регулювання питань, пов'язаних із виробництвом та поставкою на ринок видів цукрів, призначених для споживання людиною.

3. Правові аспекти

Правовими підставами для розробки проекту наказу є Закони України "Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу", "Про технічні регламенти та оцінку відповідності", Директива Ради № 2001/111/ЄС, ДСТУ 4623:2006 "Цукор білий. Технічні умови", Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття наказу та його реалізація не потребуватиме додаткових витрат з Державного та/або місцевого бюджетів.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження із Міністерством охорони здоров’я України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Державною регуляторною службою України та підлягає державній реєстрації Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, які можуть містити ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект наказу оприлюднено на офіційному сайті Мінагрополітики з метою отримання пропозицій та/або зауважень від фізичних та/або юридичних осіб.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Проект Наказу не здійснює негативного впливу на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття наказу сприятиме удосконаленню нормативно-правового регулювання питань, пов’язаних з виробництвом цукру, що дозволить забезпечити вітчизняний ринок якісною продукцією та значно розширити експортні можливості України.

 

 

Заступник Міністра 

з питань європейської інтеграції                                                                                                                                                     О. Трофімцева

Аналіз регуляторного впливу

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною"

 

I. Визначення проблеми

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною" (далі – проект наказу) розроблено з метою гармонізації законодавства України із законодавством Європейського Союзу у частині вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною, для забезпечення внутрішнього ринку якісною продукцією та розширення експортних можливостей України.

16 вересня 2014 року Верховною Радою України було ратифіковано Угоду про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (Закон України № 1678-VII) (далі – Угода про асоціацію), Додатком ХХХVIII якої передбачено імплементувати в законодавство України, серед іншого, Директиву Ради № 2001/111/ЄС від 20.12.2001 про певні види цукру, призначені для споживання в їжу (далі - Директива Ради № 2001/111/ЄС).

Проект наказу розроблено на виконання Плану заходів з імплементації Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, на 2014-2017 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2014 року № 847-р "Про імплементацію Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони".

Проект наказу містить вимоги щодо термінології, маркування видів цукрів, призначених для споживання людиною, що мають забезпечувати безперешкодне функціонування ринку та запобігати підприємницькій практиці, що вводить споживача в оману.

Слід зазначити, що вітчизняні цукрові заводи виробляють цукор білий згідно ДСТУ 4623:2006 "Цукор білий. Технічні умови", який на сьогодні є добровільним.

Крім того, показники цукру, що містяться у вищезазначеному Національному стандарті України, відповідають вимогам, що містяться у Директиві Ради № 2001/111/ЄС.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

Держава

+

Суб’єкти господарювання,

+

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

II. Цілі державного регулювання

Метою проекту наказу є удосконалення нормативно-правового регулювання питань, пов'язаних із виробництвом та поставкою на ринок видів цукрів, призначених для споживання людиною, а також імплементація в національне законодавство Директиви Ради № 2001/111/ЄС.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Збереження ситуації, яка існує на цей час

Спричинить до невиконання домовленостей, досягнутих при підписанні Угоди про асоціацію в частині гармонізації законодавства України із законодавством ЄС

Така альтернатива є неприйнятною.

Альтернатива 2

Затвердження вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною

Гармонізує законодавство України із законодавством Європейського Союзу у частині вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною, як це передбачено Планом заходів з імплементації Угоди про асоціацію, на 2014-2017 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2014 року № 847-р

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Збереження ситуації, яка існує на цей час

 

відсутні

відсутні (крім репутаційних)

Альтернатива 2

Затвердження вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною         

Гармонізація законодавства України із законодавством ЄС у частині вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною, для забезпечення внутрішнього ринку якісною продукцією та розширення експортних можливостей України

відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Збереження ситуації, яка існує на цей час

відсутні

відсутні

Альтернатива 2

Затвердження вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною

забезпечення внутрішнього ринку якісною продукцією, реалізація прав споживачів на отримання достовірної інформації щодо властивостей харчового продукту

відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць**

70

70

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

100

100

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Збереження ситуації, яка існує на цей час

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

Затвердження вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною

Зміцнення конкурентоспроможності на внутрішньому та зовнішньому ринках

Відсутні

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1

Збереження ситуації, яка існує на цей час

Відсутні

(крім репутаційних)

Альтернатива 2

Затвердження наказом Мінагрополітики вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною

Відсутні

 

 

Таким чином, витрати суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта, відсутні, оскільки цукор білий в Україні виробляється згідно ДСТУ 4623:2006, згідно якого показники цукру відповідають вимогам, що міститься у Директиви Ради 2001/111/ЄС.

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1 Збереження ситуації, яка існує на цей час

1

Цілі державного регулювання не будуть досягнуті, не буде гармонізоване законодавство України із законодавством Європейського Союзу у частині вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною, що передбачено Планом заходів з імплементації Угоди про асоціацію на 2014-2017 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2014 року № 847-р

Альтернатива 2

Затвердження вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною

4

 

Цілі державного регулювання будуть досягнуті шляхом гармонізації законодавства України із законодавством Європейського Союзу у частині вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною

 

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Збереження ситуації, яка існує на цей час

Відсутні

Відсутні (крім репутаційних)

Цілі державного регулювання не будуть досягнуті, оскільки не буде гармонізації законодавства України із законодавством ЄС у частині вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною, як це передбачено досягнутим домовленостям при підписанні Угоди про асоціацію

Альтернатива 2

Затвердження вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною

Удосконалення нормативно-правового регулювання питань, пов’язаних з виробництвом конкурентоспроможної продукції, що дозволить забезпечити вітчизняний ринок якісною продукцією та значно розширити експортні можливості України

Відсутні

Цілі державного регулювання будуть досягнуті без будь-яких витрат

 

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Збереження ситуації, яка існує на цей час

Невиконання міжнародних домовленостей, досягнутих під час підписання Угоди про асоціацію

Відсутність гармонізації законодавства України із законодавством Європейського Союзу у частині вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною, що унеможливить експорт вітчизняного цукру до країн ЄС

Альтернатива 2

Затвердження вимог до видів цукрів, призначених для споживання людиною

Запропоноване дасть змогу здійснювати державне регулювання, передбачене міжнародними домовленостями

 

Ризики зовнішніх чинників відсутні

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Вказану вище проблему планується розв’язати шляхом реалізації даного регуляторного акта, яким встановлюються вимоги до видів цукрів, призначених для споживання людиною, які гармонізовані з вимогами європейського законодавства, що дозволить уникнути додаткових технічних бар’єрів та зміцнити позиції вітчизняних виробників на внутрішньому та зовнішньому ринках.

Також проектом наказу передбачається перехідний період щодо набрання таким наказом чинності, який є достатній для пристосування учасників ринку до вимог, передбачених проектом наказу.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Регуляторний акт не передбачає витрат на виконання вимог регуляторного акта для органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, а також не потребує оцінки виконання тестуванням малого підприємництва (М-Тест), оскільки не стосується суб’єктів мікро- та малого підприємництва.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії наказу не обмежується у часі.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Показники результативності регуляторного акта:

1) стимулювання виробництва конкурентоспроможної продукції;

2) реалізація наказу не впливатиме на обсяг надходжень до бюджету різних рівнів;

3) час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання, пов’язаний з виконанням вимог акта, не змінюватиметься;

4) дія акта поширюватиметься на всіх суб’єктів господарювання – виробників цукру (близько 70 цукрових заводів);

З прийняттям наказу буде законодавчо врегульовані відносини між суб'єктами господарювання, що здійснюють свою діяльність на ринку цукру, чітка регламентація прав та обов'язків, а також відповідальність за належне маркування своєї продукції.

Результативність проекту наказу характеризуватиметься встановленням належних процедур державного контролю для забезпечення прав операторів ринку на виробництво продукції належної якості.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності буде здійснюватись шляхом базового, повторного та періодичного відстеження результативності регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься до набрання чинності цим актом.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік після набрання чинності цього регуляторного акта.

Періодичні відстеження пропонується проводити кожні три роки, починаючи з дня заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Проведення відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься статистичним методом.

 

 

Заступник Міністра аграрної

політики та продовольства України 

з питань європейської інтеграції                                                                                                                                             О. Трофімцева



Додатки