портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 13 березня 2018

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Розмірів плати за послуги, які надаються територіальними органами та бюджетними установами, що входять до сфери управління Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів"

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

       _______________                                                        Київ                                                                 №___________

 

Про затвердження Розмірів плати за послуги,

які надаються територіальними органами та бюджетними

установами, що входять до сфери управління

Державної служби з питань безпечності харчових продуктів

та захисту споживачів

 

Відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 року № 1348  "Деякі питання надання послуг Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, органами та установами, що належать до сфери її управління", пункту 17 Порядку формування тарифів на ветеринарні послуги, що надаються державними установами ветеринарної медицини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України  від 04 листопада 2009 року  № 1167,

 

НАКАЗУЮ:

 

1.Затвердити Розміри плати за послуги, які надаються територіальними органами та бюджетними установами, що входять до сфери управління Держпродспоживслужби.

2.Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства аграрної політики  та  продовольства  України  від  13  лютого  2013  року  №  96 "Про затвердження розмірів плати за послуги з питань ветеринарної медицини, захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, які надаються органами та установами, що входять до сфери управління Державної ветеринарної та фітосанітарної служби", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07 березня 2013 року  за № 380/22912 (із змінами).

3.Департаменту аграрної політики та сільського господарства подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому порядку.

4.Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5.Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

Заступник Міністра

з питань європейської інтеграції                                                                                                   Ольга Трофімцева

Повідомлення про оприлюднення

до проекту наказу «Про затвердження Розмірів плати за послуги, які надаються територіальними органами та бюджетними установами, що входять до сфери управління Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів»

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Розмірів плати за послуги, які надаються територіальними органами та бюджетними установами, що входять до сфери управління Держпродспоживслужби» та аналізу регуляторного впливу зазначеного проекту Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів робить оголошення про його публікацію.

Метою проекту є забезпечення беззбитковості діяльності установ шляхом приведення тарифів на платні послуги до рівня економічно обґрунтованих витрат, з урахуванням методик проведення лабораторних досліджень, техніко–економічних розрахунків, кошторисів з урахуванням ставок податків і зборів, цін на матеріальні ресурси та послуги.

Затвердження розміру плати за надання нових платних послуг та унеможливлення встановлення різної вартості за одну і ту ж саму послугу різними установами.

Повний пакет документів до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Розмірів плати за послуги, які надаються територіальними органами та бюджетними установами, що входять до сфери управління Держпродспоживслужби» розміщено в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ «Регуляторна політика») та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (www.consumer.gov.ua, розділ – «Дяльність», підрозділ  – «Обговорення проектів документів»).

Зауваження та пропозиції стосовно проекту та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресою:

Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, тел.: (044) 528-94-38, 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 1, e-mail:ella0@ukr.net.

Міністерство аграрної політики та продовольства України, 01001,  м. Київ, вул. Хрещатик, 24, e-mail: info@minapk.gov.ua.

Державна регуляторна служба України, 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11,  e-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Заступник Міністра

з питань європейської інтеграції                                                                                                   Ольга Трофімцева

Пояснювальна записка

до проекту наказу «Про затвердження Розмірів плати за послуги, які надаються територіальними органами та бюджетними установами, що входять до сфери управління Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів»

 

1. Обґрунтування  необхідності прийняття акта

Постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» утворено Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, реорганізувавши шляхом перетворення Державну ветеринарну та фітосанітарну службу і приєднавши до Служби, що утворюється, Державну інспекцію з питань захисту прав споживачів і Державну санітарно-епідеміологічну службу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 р. № 667 затверджено Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, у зв’язку з чим виникла необхідність приведення нормативних актів у галузі ветеринарної медицини, безпечності харчових продуктів, сферах карантину та захисту рослин, охорони прав на сорти рослин та інших визначених сферах у відповідність до законодавства України.

Крім того, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06 квітня 2016 р. № 260-р «Питання Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів» погоджено пропозицію Міністерства аграрної політики та продовольства щодо можливості забезпечення здійснення покладених на Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 р. № 667 «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів» функцій і повноважень Державної ветеринарної та фітосанітарної служби, Державної інспекції з питань захисту прав споживачів, Державної санітарно-епідеміологічної служби.

Діючі тарифи на платні послуги, які надаються територіальними органами та бюджетними установами центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, були затверджені наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 13 лютого 2013 р. № 96 «Про затвердження розмірів плати  за послуги з питань ветеринарної медицини, захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, які надаються органами та установами, що входять до сфери управління Державної ветеринарної та фітосанітарної служби». На сьогоднішній день фактичні видатки установ не відповідають рівню видатків, закладених при формуванні тарифів, що призводить до збиткового характеру діяльності державних установ. З причин, незалежних від господарської діяльності установ, значно зросли виробничі витрати, зросла собівартість послуг, що обумовлено значним підвищенням цін на комунальні видатки,  імпортні та вітчизняні   хімічні реактиви, середовища, діагностичні набори, витратні матеріали, паливно–мастильні та інші матеріали через зростання курсів валют, збільшенням вартості всіх договірних робіт та послуг. Збиткова діяльність установ призводить до зменшення ефективності та якості надання послуг, що негативно впливає на виконання державою основних завдань в сфері ветеринарної медицини.

Також відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1051 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» та від 29 березня 2017 р. № 348 «Деякі питання Державної санітарно-епідеміологічної служби» були добавлені нові функції, а відповідно і нові послуги, які необхідно врахувати в проекті наказу.

В зв’язку із розширенням галузі акредитації, застосуванням нових методів дослідження та збільшенням кількості показників, що досліджуються виникає необхідність у розширенні переліку платних лабораторних послуг, які надаються установами ветеринарної медицини, та затвердження єдиних розмірів вартості на нові послуги, також додаються послуги з реєстрації сільськогосподарської техніки, послуги санітарно-епідеміологічного благополуччя, насінництва та розсадництва. В зв`язку з тим, що змінюється індекс інфляції, щороку необхідно проводити індексацію вартості послуг. Для  забезпечення безперебійної роботи служби і ефективного виконання всіх функцій в наказі вартість послуг встановлюється відповідно до кількості прожиткових мінімумів на одну працюючу особу, щоб даний наказ не індексувати щорічно.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою цього проекту є приведення тарифів на платні послуги до рівня економічно обґрунтованих витрат, з урахуванням методик проведення лабораторних досліджень, техніко–економічних розрахунків, кошторисів  з  урахуванням ставок податків і зборів, цін на матеріальні ресурси та послуги.

Затвердження розміру плати за надання нових платних послуг та унеможливлення встановлення різної вартості за одну і ту ж саму послугу різними установами.

 

3. Правові аспекти

Питання, які вирішуються даним проектом наказу, регулюються Законом України «Про ветеринарну медицину», постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2011 р. № 1348 «Деякі питання надання послуг Державною ветеринарною та фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління», постановою Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2009 р. № 1167 «Про затвердження Порядку формування тарифів на ветеринарні послуги, що надаються державним установами ветеринарної медицини», постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 р. № 1051 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 р. № 348 «Деякі питання Державної санітарно-епідеміологічної служби», наказом Державного комітету ветеринарної медицини України від 26 листопада 2010 р. № 524 «Про затвердження Норм часу і чисельності працівників державних установ ветеринарної медицини», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01 квітня 2011 р. за  № 442/19180.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація наказу не передбачає додаткових витрат бюджетних коштів.

Пункт 4 Порядку формування тарифів на ветеринарні послуги що надаються державними установами ветеринарної медицини затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 4 листопада 2009 р. № 1167  передбачає, що для розрахунку тарифів враховується середня вартість предметів і матеріалів за минулий рік. Даний підхід  не дозволяє враховувати поточні інфляційні процеси, валютні коливання тощо.

Однак, відповідно до вищезазначеного Порядку у разі зміни ставок податків, зборів, мінімального рівня заробітної плати, ставок орендної плати, інших обов’язкових платежів і зборів, цін і тарифів на комунальні послуги, енергоносії, матеріальні та паливно-енергетичні ресурси запроваджується коригування тарифів.

Коригуванню підлягають лише ті індивідуальні складові витрат, за якими відбулися цінові зміни, що сприятиме забезпеченню економічної обґрунтованості та прозорості запровадження механізму коригування тарифів.

Аналіз собівартості послуг показує, що цінові зміни відбулися за всіма  складовими тарифу, тому найбільш ефективним є проведення індексації вартості послуг.

Для проведення індексації застосовується загальний індекс цін виробників промислової продукції, який становить: з грудня по грудень 2016 року -112,4 %.

З метою врахування поточних інфляційних процесів необхідним є застосування прогнозного значення індексу цін виробників промислової продукції, який згідно з додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2015 р. № 558 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2016 рік та основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2017—2019 роки» становить 112,2 %.

Так, в залежності від матеріаломісткості послуги, проіндексовані тарифи підвищуються в середньому на 25-35%, що відповідає офіційним тенденціям змін цін за даним видом економічної діяльності.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу підлягає погодженню з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України та державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6.1. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

7.Запобігання корупції

Проект наказу не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних діянь.

8.Громадське обговорення

Проект наказу розміщений та оприлюднений на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України  та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів для отримання зауважень та пропозицій

9.Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

9.1. Розгляд Науковим комітетом Національної ради з питань розвитку науки і технологій

Проект розпорядження не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності.

10. Оцінка регуляторного впливу

Даний проект наказу є регуляторним актом. Актуальність та доцільність розробки проекту обумовлено необхідністю забезпечення економічної обґрунтованості розмірів тарифів на послуги в сфері ветеринарної медицини, захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, враховуючи поточні інфляційні процеси та валютні коливання, а також унеможливлення встановлення різної вартості за одну і ту ж саму послугу різними установами ветеринарної медицини.

10.1. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту наказу не матиме впливу на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття та реалізація проекту наказу дозволить забезпечити встановлення тарифів на ринковому рівні, збільшення дохідної частини державного бюджету, підвищення якості послуг у сфері ветеринарної медицини.

 

 

Заступник Міністра

з питань європейської інтеграції                                                                                                   Ольга Трофімцева

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу «Про затвердження Розмірів плати за послуги, які надаються територіальними органами та бюджетними установами, що входять до сфери управління Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів»

 

І. Визначення проблеми

Постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» утворено Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, реорганізувавши шляхом перетворення Державну ветеринарну та фітосанітарну службу і приєднавши до Служби, що утворюється, Державну інспекцію з питань захисту споживачів і Державну санітарно-епідеміологічну службу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 р. № 667 затверджено Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, у зв’язку з чим виникла необхідність приведення нормативних актів у галузі ветеринарної медицини, безпечності харчових продуктів, сферах карантину та захисту рослин, охорони прав на сорти рослин та інших визначених сферах у відповідність до законодавства України.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06 квітня 2016 р. № 260-р «Питання Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів» погоджено пропозицію Міністерства аграрної політики та продовольства щодо можливості забезпечення здійснення покладених на Державну службу з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 667 «Про затвердження Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів» функцій і повноважень Державної ветеринарної та фітосанітарної служби, Державної інспекції з питань захисту прав споживачів, Державної санітарно-епідеміологічної служби.

Слід зазначити, що рішенням Уряду щодо оптимізації системи центральних органів виконавчої влади Державну інспекцію сільського господарства України ліквідовано, а її функції в частині здійснення реєстрації та обліку сільськогосподарських машин передбачалося передати Міністерству внутрішніх справ, функції із здійснення державного нагляду (контролю) в частині експлуатації машин сільськогосподарського призначення - Державній службі з безпеки на транспорті.

Водночас, в період завершення ліквідації Державної інспекції сільського господарства, виникла проблема щодо реєстрації сільськогосподарських машин, підготовки механізаторських кадрів, видачі посвідчень тракториста-машиніста.

Для забезпечення безперебійного процесу реєстрації сільськогосподарської техніки, зняття соціальної напруги на селі і, враховуючи функціональну спрямованість міністерств, Уряд прийняв рішення покласти на Державну службу з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів повноваження з реалізації державної аграрної політики у зазначених сферах - постанова Кабінету Міністрів України від 28.12.2016 № 1051 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України».

У галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, у сфері нагляду (контролю) у системі інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу бюджетними установами Держпродспоживслужби надаються платні послуги. В зв’язку з чим існує необхідність визначення розмірів плати за надання платних послуг у єдиному нормативно-правовому акті.

На даний час, Розміри плати за послуги, які надаються територіальними органами та бюджетними установами, регіональними службами ветеринарно-санітарного контролю та нагляду на державному кордоні і транспорті центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, затверджені наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 13.02.2013 № 96, у редакції наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України 26.01.2016 № 18 (далі – Розміри плати).

Розміри плати по сільгосптехніці встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.1998 № 298 «Про розміри зборів за послуги, що надаються інспекціями державного технічного нагляду обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій».

Розміри плати за послуги розроблені відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 № 1348 «Деякі питання надання послуг Державною ветеринарною та фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління», пункту 17 Порядку формування тарифів на ветеринарні послуги, що надаються державними установами ветеринарної медицини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.2009 № 1167 (далі - Порядок) не враховують послуги які Держпродспоживслужба надає відповідно до повноважень визначених Положенням про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 № 667 (із змінами).

Окрім цього Державний науково-дослідний інститут лабораторної діагностики та ветеринарно-санітарної експертизи та державні лабораторії акредитовані відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17025:2006, що засвідчує компетентність у проведенні випробувань згідно затвердженої сфери акредитації.

Акредитація здійснюється кожні п’ять років, і впродовж цього періоду щорічно відбувається підтвердження компетентності (акредитації).

В процесі своєї діяльності випробувальна лабораторія освоює нові методи, методики, показники, вносячи їх у сферу акредитації як доповнення до неї.

Як приклад, випробування харчових продуктів, сировини тваринного, рослинного та біотехнологічного походження, кормів, комбікормів, води за показниками якості та безпеки, молекулярно-генетичні дослідження, діагностика захворювань заразної етіології та незаразної патології доповнились новими показниками, методами, методиками, а також об’єктами випробувань (наприклад: повітря, ґрунт). В сферу акредитації внесено визначення санітарно-гігієнічних показників.

Освоєння певних нових видів діяльності потребує розширення сфери акредитації,  що обов’язково розширює і спектр платних послуг.

Таким чином існує необхідність узагальнити послуги та визначити  Розміри плати за всі послуги які надаються територіальними органами та бюджетними організаціями, установами Держпродспоживслужби в одному нормативно-правовому акті, що потребує державного регулювання.

Відповідно до вищезазначеного Порядку у разі зміни ставок податків, зборів, мінімального рівня заробітної плати, ставок орендної плати, інших обов’язкових платежів і зборів, цін і тарифів на комунальні послуги, енергоносії, матеріальні та паливно-енергетичні ресурси запроваджується коригування тарифів.

Коригуванню підлягають лише ті індивідуальні складові витрат, за якими відбулися цінові зміни, що сприятиме забезпеченню економічної обґрунтованості та прозорості запровадження механізму коригування тарифів.

Аналіз собівартості послуг, показує, що цінові зміни відбулися за всіма складовими тарифу тому найбільш ефективним є проведення індексації вартості послуг.

Для проведення індексації застосовується загальний індекс цін виробників промислової продукції, який становить: з грудня 2015 по грудень 2016 року -112,4 %.

З метою врахування поточних інфляційних процесів необхідним є застосування прогнозного значення індексу цін виробників промислової продукції, згідно додатку 1 постанови Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2015 року «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2016 рік та основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на 2017—2019 роки» становить 112,2 %.

Так, в залежності від матеріаломісткості послуги, проіндексовані тарифи підвищуються в середньому на 25-35%, що відповідає офіційним тенденціям змін цін за даним видом економічної діяльності.

Слід зазначити, що на сьогоднішній день фактичні видатки установ не відповідають рівню видатків, закладених при формуванні тарифів, що призводить до збиткового характеру діяльності державних установ Держпродспоживслужби.

З причин, незалежних від господарської діяльності установ ветеринарної медицини, значно зросли виробничі витрати, зросла собівартість послуг, що обумовлено значним підвищенням цін на комунальні видатки,  імпортні та вітчизняні   хімічні реактиви, середовища, діагностичні набори, витратні матеріали, паливно–мастильні та інші матеріали, через зростання курсів валют, збільшенням вартості всіх договірних робіт та послуг. Збиткова діяльність установ приводить до зменшення ефективності та якості надання послуг, що негативно впливає на виконання державою основних завдань в сфері ветеринарної медицини.

В зв’язку із розширенням галузі акредитації, застосуванням нових методів дослідження та збільшенням кількості показників, що досліджуються виникає необхідність у розширенні переліку платних лабораторних послуг, які надаються установами ветеринарної медицини та затвердження єдиних розмірів вартості на нові послуги, також додаються послуги по реєстрації сільськогосподарської техніки, послуги санітарно-епідеміологічного благополуччя, насінництва та розсадництва.

В зв`язку з тим, що змінюється індекс інфляції щороку необхідно проводити індексацію вартості послуг. Для  забезпечення безперервності роботи служби і ефективного виконання всіх функцій в наказі вартість послуг встановлюється відповідно кількості прожиткових мінімумів на одну працюючу особу, щоб даний наказ не індексувати щорічно.

 

Проблема справляє вплив на:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

+

 

Держава

+

 

Суб’єкти господарювання

+

 

У тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

 

ІІ. Цілі державного регулювання

Метою цього проекту наказу є забезпечення усунення збитковості діяльності установ Держпродспоживслужби, шляхом приведення розмірів плати на платні послуги до рівня економічно обґрунтованих витрат, з урахуванням методик проведення лабораторних досліджень, техніко-економічних розрахунків, кошторисів, з урахуванням індексу інфляції, та консолідації розмірів плати на платні послуги в одному нормативно-правовому акті, враховуючи оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади.

Встановлення тарифів на  платні послуги дозволить державним установам Держпродспоживслужби покрити витрати по їх наданню, отримати необхідний прибуток та створити умови для надання якісних послуг субєктам господарювання та фізичним особам.

 

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Збереження чинного регулювання.

Не враховує економічні процеси, а також функціональні повноваження Держпродспоживслужби відповідно до адміністративної реформи органів виконавчої влади  згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 442 “Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади”.

Альтернатива 2

 

Використання ринкових механізмів. Ринкова саморегуляція.

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів, оскільки питання стосується державного регулювання.

Альтернатива 3

Прийняття проекту акта (видання наказу).

Прийняття такого регуляторного акта забезпечить досягнення встановлених цілей.

Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтерна-тива 1

 

Лише частково буде покривати фактичні видатки установ Держпродспоживслужби при наданні платних послуг.

 

Неминучі збитки пов’язані з встановленим розміром плати за платні послуги який не забезпечує покриття фактичних видатків установ Держпродспоживслужби, що призведе до зменшення ефективності, якості надання послуг та збиткового характеру діяльності установ.

Альтерна-тива 2

Не передбачаються

Не передбачаються. Існує загроза збитковості діяльності установ Держпродспоживслужби.

Альтерна-тива 3

Зменшення збитковості, покриття видатків, витрат установ Держпродспоживслужби пов’язаних з наданням послуг та підвищення їх якості, збільшення дохідної частини Державного бюджету.

Встановлення вартості послуг відповідно до кількості прожиткових мінімумів на одну працюючу особу, щоб встановлені тарифи  не індексувати щорічно

Не передбачаються

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Збереження чинного регулювання

Витрати, пов’язані із впровадженням наведеного проекту наказу у громадян відсутні.

Існує вірогідність придбання неякісних товарів

Альтернатива 2

Ринкова саморегуляція

Не очікується

Необґрунтоване підвищення цін на послуги може призвести до зниження  обсягів надання послуг, погіршення якості та безпечності харчової продукції, загрозі життю та здоров’ю громадян і тварин.

Альтернатива 3

Обраний спосіб

Стабілізація цін та покрашення

показників безпечності та якості харчової продукції

Підвищення вартості послуг до економічно обґрунтованих  цін.

 


Оцінка впливу на сферу суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі та мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць (користуються послугами Держпродспоживслужби)

127

4944

97051

102122*

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

1 %

4 %

95%

100 %

*Кількість суб’єктів господарювання згідно інформації розміщеної на сайті Державної служби статистики за 2017 рік

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Збереження чинного регулювання

Прямі вигоди відсутні

Зменшення якості та ефективності надання послуг установами Держпродспоживслужби що може призвести до погіршення якості та безпечності продукції

Альтернатива 2

Ринкова саморегуляція

Прямі вигоди відсутні

Збільшення витрат на відшкодування за судовими рішеннями споживачам в наслідок надання неякісної продукції.

Альтернатива 3

Обраний спосіб

Підвищення якості та ефективності надання послуг установами Держпродспоживслужби, пов’язаних з наданням послуг.

Унеможливлення встановлення різної вартості за одну і ту ж саму послугу різними установами ветеринарної медицини.

Зменшення витрат на відшкодування за судовими рішеннями споживачам в наслідок неякісної продукції

Підвищення вартості послуг до економічно обґрунтованих  цін.

ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

2

У разі залишення існуючої на даний момент ситуації без змін проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставленої мети.

Альтернатива 2

 

2

Альтернатива є не прийнятною, оскільки зазначене питання є прерогативою держави.

Альтернатива 3

4

Забезпечить усунення збитковості діяльності установ Держпродспоживслужби, шляхом приведення розмірів плати на платні послуги до рівня економічно обґрунтованих витрат, з урахуванням методик проведення лабораторних досліджень, техніко-економічних розрахунків, кошторисів, з урахуванням індексу інфляції, та консолідацію розмірів плати на платні послуги в одному нормативно-правовому акті, враховуючи оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування альтернативи у рейтингу відповідного місця

Альтернатива 3

Обраний спосіб

 

Забезпечує досягнення цілей державно-го регулюван-ня

Захист державних інтересів  у сфері надання платних послуг.

Зменшення збитковості, покриття видатків, витрат установ Держпродспожив-служби  пов’язаних з наданням послуг та підвищення їх якості, збільшення дохідної частини Державного бюджету.

У громадян  та суб’єктів господарювання можливі витрати  лише у зв’язку з

підвищенням вартості послуг до економічно обґрунтованих  цін.

 

Витрати великих та середніх суб’єктів господарювання становлять за рік  5840777 грн;

за п’ять років –  29203889 грн.

Витрати суб’єктів малого підприємництва становлять за рік -  116170047 грн;  за  п’ять років – 580850235 грн.

 

Витрати з Державного бюджету відсутні

Даний спосіб повністю відповідає вимогам чинного законодавства та  сучасності,  зменшує навантаження на суб’єктів господарювання, підвищує якість та ефективності надання послуг установами Держпродспоживслужби.

 

Сприятиме підвищенню якості та

 безпечності харчової продукції та

зменшенню загрози життю та здоров’ю громадян.

Альтерна-тива 2

Ринкова саморегу-ляція

 

Спосіб такий, що потребує вдосконалення

У держави, суб’єктів господарювання та громадян вигоди відсутні.

Існує вірогідність необґрунтованого підвищення цін на послуги, або зниження їх обсягів та погіршення якості та безпечності харчової продукції що негативно вплине на суб’єктів підприємницької діяльності, призведе до збиткового характеру

діяльності установ Держпродспожив-служби, зменшення відрахувань до державного бюджету.

Можливе існування загрози життю та здоров’ю громадян і тварин.

У разі збереження чинного регулювання фактичні видатки установ Держветфітослужби не будуть відповідати рівню видатків, закладених при формуванні тарифів, що призводить до збиткового характеру діяльності

державних установ.

Альтернатива 1

 

Збереження

чинного

регулювання

У держави, суб’єктів господарювання та громадян вигоди відсутні.

У держави неминучі збитки пов’язані з встановленим розміром плати за платні послуги який не забезпечує покриття фактичних видатків установ Держпродспожив-служби, що призводить до зменшення ефективності, якості надання послуг та призводить до збиткового характеру діяльності установ.

Також існує вірогідність погіршення якості та безпечності харчової продукції що негативно вплине на суб’єктів підприємницької діяльності та загрожуватиме життю та здоров’ю громадян.

Залишення ситуації яка існує на

сьогодні без змін  є неможливою оскільки розміри плати за послуги не покривають фактичних витрат, не враховують інфляційні процеси, коливання курсів валют, такі розміри плати на платні послуги призведуть до збиткового характеру діяльності установ ветеринарної медицини та фітосанітарних інспекцій, державних

установ з питань захисту рослин.

Встановлений розмір плати за платні послуги не забезпечує покриття фактичних видатків установ, що призводить до зменшення ефективності та якості надання послуг.

 

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи або причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

 

Розміри плати за послуги встановлені наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 13 лютого 2013 року № 96  не покривають фактичних витрат, не враховують інфляційні процеси, коливання курсів валют, такі розміри плати на платні послуги призведуть до збиткового характеру діяльності установ ветеринарної медицини та фітосанітарних інспекцій, державних установ з питань захисту рослин. Даний розмір плати за платні послуги не забезпечує покриття фактичних видатків установ, що призводить до зменшення ефективності та якості надання послуг.

Зміна законодавства;

значне подорожчання паливно-мастильних матеріалів, виробничих витрат;

підвищення цін на комунальні видатки, імпортні та вітчизняні хімічні реактиви, середовища, діагностичні набори, на придбання технічних умов, технічних регламентів на виготовлення мікробіологічних препаратів та штамів культур;

збільшення розмірів мінімальної заробітної плати;

 зростання собівартість послуг.

Альтернатива 2

Ринкова саморегуляція

Є сумнівною, з огляду на загрозу необґрунтованого підвищення цін на послуги, або зниження їх обсягів, що негативно вплине на суб’єктів підприємницької діяльності та призведе до збиткового характеру діяльності установ Держпродспоживслужби.

Зміна законодавства;

значне подорожчання паливно-мастильних матеріалів, виробничих витрат;

підвищення цін на комунальні видатки, імпортні та вітчизняні хімічні реактиви, середовища, діагностичні набори, на придбання технічних умов, технічних регламентів на виготовлення мікробіологічних препаратів та штамів культур;

збільшення розмірів мінімальної заробітної плати;

 зростання собівартість послуг.

Зазначені чинники мають значний вплив на результативність запропонованого регуляторного акта. Тому, буде запроваджено постійний моніторинг щодо їх оцінки, за результатами якого до запропонованого регуляторного акта будуть внесені відповідні зміни для усунення негативного впливу зазначених зовнішніх чинників.

Альтернатива 3

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання

Запропонований спосіб вирішення зазначеної проблеми є найбільш доцільним та адекватним з огляду на можливість виконання та ефективної реалізації регуляторного акта, який дозволить забезпечити беззбитковість діяльності установ ветеринарної медицини, фітосанітарних інспекцій та державних установ з питань захисту рослин шляхом приведення тарифів на платні послуги до рівня економічно обґрунтованих витрат.

В зв`язку з тим, що змінюється індекс інфляції щороку необхідно проводити індексацію вартості послуг. Для  забезпечення безперебійної роботи служби і ефективного виконання всіх функцій в запропонованому проекті наказу вартість послуг встановлюється відповідно кількості прожиткових мінімумів на одну працюючу особу, щоб даний наказ не індексувати щорічно.

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Розв’язання визначеної проблеми забезпечить прийняття та реалізація проекту наказу, шляхом встановлення розмірів плати за всі послуги які надаються територіальними органами та бюджетними організаціями, установами Держпродспоживслужби в одному нормативно-правовому акті та забезпечення безперервності роботи служби і ефективного виконання всіх покладених на неї функцій оскільки в запропонованому проекті наказу вартість послуг встановлюється відповідно кількості прожиткових мінімумів на одну працюючу особу, щоб даний наказ не індексувати щорічно.

Також, реалізація наказу дозволить забезпечити встановлення розмірів плати на ринковому рівні, збільшення дохідної частини державного бюджету, підвищення якості послуг у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності харчових продуктів, карантину та захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, реєстрації сільськогосподарської техніки, послуг санітарно-епідеміологічного благополуччя, насінництва та розсадництва.

Заходи, які повинні здійснити суб’єкти господарювання для впровадження цього регуляторного акта – ознайомитися з проектом наказу, який опублікований на офіційному веб-сайті Держпродспоживслужби, у разі наявності наявності, направити обгрунтовані пропозиції та зауваження. Дотримуватись вимог законодавства у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності харчових продуктів, карантину та захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, реєстрації сільськогосподарської техніки, послуг санітарно-епідеміологічного благополуччя, насінництва та розсадництва..

Заходи, які необхідно здійснити органам влади для цього регуляторного акта –забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення на веб-сайті Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та провести громадське обговорення проекту наказу.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Реалізація проекту наказу не вимагає ресурсного та фінансового забезпечення Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів.

Виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги, оцінюється вище середнього.

Витрати великих та середніх суб’єктів господарювання становлять за рік  5840777  грн; за п’ять  років –  29203889 грн.

Витрати суб’єктів малого підприємництва становлять за рік -  116170047 грн;  за  п’ять років - 580850235 грн.

 

Витрати на суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок вартості діючих послуг затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 13 лютого 2013 р. № 96 (діюче регулювання)

 

Порядковий номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

0

0

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

0

0

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

0

0

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

0

0

5

 Витрати одного дослідження. «визначення гліфосату в сировині і продуктах тваринного та рослинного походження, патматеріали методом тонкошарової хроматорграфії» становить гривень

4437,32

22186,6

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

0

0

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

0

0

8

Інше (уточнити), гривень

0

0

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

4437,32

22186,6

10

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

5071

5071

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

22501649,72

112508248,6

*Умовна середня вартість одного дослідження в межах розділу становить 4437,32 грн. «визначення гліфосату в сировині і продуктах тваринного та рослинного походження, патматеріали методом тонкошарової хроматорграфії»

 

Витрати на суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії проекту регуляторного акта.

 

Порядковий номер

Витрати

За перший рік

За п’ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

0

0

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

0

0

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

0

0

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

0

0

5

Вартість одного дослідження в межах розділу «визначення гліфосату в сировині і продуктах тваринного та рослинного походження, патматеріали методом тонкошарової хроматорграфії» становить 5586 грн.

 

додаткові затрати суб’єкта господарювання складають 1151**

додаткові затрати суб’єкта господарювання складають 5759

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

0

0

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

0

0

8

Інше (уточнити), гривень

0

0

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

 1151

 5759

10

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

5071

5071

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

 5840777

 29203889

*Для визначення витрат одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва був взятий середній розмір послуг у розділі «Послуги на проведення лабораторних досліджень хвороб тварин та оцінки ветеринарно-санітарного стану продуктів тваринного походження …..» проекту регуляторного акта.

Найдорожче одне дослідження цього розділу «Аналіз легких органічних сполук у воді та продуктах росинного і тваринного походження» становить 14121, 16 грн;

найдешевше одне дослідженя  цього розділу «Визначення надлишкової кількості актеліка (піріміфос-метилу)методом тонкошарової хроматографії у продуктах тваринного та рослинного походження» становить 184, 43 грн;

умовна середня вартість одного дослідження в межах розділу становить 5586 грн. «визначення гліфосату в сировині і продуктах тваринного та рослинного походження, патматеріали методом тонкошарової хроматорграфії»

**Розмір додаткових витрат одного суб’єкта господарювання за рік складає 1151,8 грн.

( 5586 запропонований проектом регуляторного акта – 4437,32 діючий розмір послуги =1151,8 додаткові затрати субєкта господарювання)

 

Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання

 

Вид витрат

Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо)

Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий)

Разом за рік (стартовий)

Витрати за п’ять років

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних  обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо)

Витрати

часу

Вартість

часу

Вартість

однієї

процедури

Кількість

необхідних

процедур

5586 грн

27930 грн

1

46 грн

5586 грн

1

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Враховуючи безперервність функціонування галузі ветеринарної медицини, сфер безпечності харчових продуктів, карантину та захисту рослин, охорони прав на сорти рослин, реєстрації сільськогосподарської техніки, послуг санітарно-епідеміологічного благополуччя, насінництва та розсадництва наказ доцільно запроваджувати на необмежений термін, його дія буде постійною та буде залежати від змін у законодавстві.

Зміна строку дії наказу можлива в разі зміни законодавчих актів вищої юридичної сили, на виконання яких розроблений цей проект наказу, індексування вартості послуг та за результатами відстеження результативності дії регуляторного акта.

Термін набрання чинності регуляторним актом – відповідно до законодавства після його державної реєстрації.

 

ТЕСТ

малого підприємництва (М-Тест)

 

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб'єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з "22" вересня 2017 р. по "16" лютого 2018 р.

        

 

п/н

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

 

Кількість учасників консультацій, осіб

 

Основні результати консультацій (опис)

1

Інтернет-консультації з суб’єктами малого, середнього та великого підприємництва щодо оцінки затрат, які вони можуть понести внаслідок дії регулятоного акта.

 

11

Опрацювання Проекту та підтримка основних цілей Проекту акта

2

 

Робоча зустріч з представниками профільних асоціацій

8

Опрацювання зауважень та пропозицій які надійшли від представників асоціацій для підготовки остаточної редакції Проекту акта

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб'єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

загальна кількість суб'єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання 97051 (одиниць), у тому числі мікропідприємництва 82565 (одиниць) та малого підприємництва 14486 питома вага суб'єктів малого підприємництва у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 95 (відсотків) (відповідно до таблиці "Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання").

Витрати на юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, які виникають внаслідок дії регуляторного акта проведено на прикладі підприємств, що займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або кормів, показники витрат суб’єктів господарювання є орієнтовними.

3. Розрахунок витрат суб'єктів малого та мікро підприємництва на виконання вимог регулювання

 

 

Порядковий номер

 

Найменування оцінки

 

У перший рік (стартовий рік впроваджен-ня регулювання

 

Періодичні (за наступний рік)

 

Витрати за п’ять років

 

Оцінка "прямих" витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

 

1

 

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

0

0

0

 

2

 

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

0

0

0

 

3

 

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

 

 0

 

 

 0

 

4

 

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

 

0

 

0

 

0

5

Вартість одного дослідження в межах розділу «визначення гліфосату в сировині і продуктах тваринного та рослинного походження, патматеріали методом тонкошарової хроматорграфії»

1151

 

1151

 

5755

 

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків1+2+3+4+5)

1151

1151

5755

 

7

 

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

97051

97051

97051

8

Сумарно, гривень

Формула:

відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб'єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

111705701

111705701

558528505

 

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

 

9

 

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання: (знайти регуляторний акт в мережі Інтернет)

(1 год =  23 грн. (вартість витраченого часу)

 

 

23

 

23

115

 

10

 

Процедури організації виконання вимог регулювання  1 год=23 грн.)

 

23

 

23

 

115

 

11

 

Процедури офіційного звітування

 

-

 

-

 

-

 

12

 

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

 

-

 

-

 

-

 

13

 

Інші процедури:

 

-

 

-

 

-

 

14

 

Разом, гривень

(сума рядків 9 + 10 + 11 + 12 + 13)

 

46

 

46

 

230

 

15

 

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

97051

97051

97051

 

16

 

Сумарно, гривень

 (рядок 14 Х рядок 15)

4464346

4464346

22321730

 

4. Розрахунок сумарних витрат суб'єктів малого та мікро підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

 

Порядк-овий номер

 

Показник

 

Перший рік регулювання (стартовий)

 

За п'ять років

 

1

 

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

 

111705701

558528505

 

2

 

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб'єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

 

4464346

22321730

 

3

 

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

 

116170047

580850235

 

4

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва

 

_

 

_

 

5

 

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

 

116170047

 

580850235

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Прогнозні значення показників результативності наказу будуть встановлюватися після набрання чинності проекту наказу.

Прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта є:

1. Розмір надходжень до державного бюджету, пов’язаних із дією акта.

Очікується збільшення розміру надходжень до державного та місцевих бюджетів, пов’язаних з дією цього акта.

Зменшення розміру надходжень до державного та місцевих бюджетів, пов’язаних з дією цього акта, не прогнозується.

Виконання вимог акта не потребує додаткових витрат бюджетних коштів.

2. Дія акта поширюється на всіх суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, діяльність яких пов’язана з усіма напрямками які передбачені Положенням про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

3. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень регуляторного акта – середній, оскільки повідомлення про оприлюднення, проект наказу та аналіз регуляторного впливу акта розміщено на офіційних веб-сайтах Мінагрополітики (http://www.minagro.gov.ua) у розділі «Регуляторна політика», підрозділ «Проекти регуляторних актів» та Держпродспоживслужби (http://www.consumer.gov.ua) у розділі «Діяльність», підрозділ «Обговорення проектів документів».

4. Час, що необхідно буде витратити суб’єктам господарювання та/або фізичним особам, для виконання вимог акта – одноразово орієнтовно 1 година для відповідальних працівників на ознайомлення із новим наказом. Вартість 1 год. = 46 грн.

Загальні витрати суб’єктів регулювання, які підпадають під дію регуляторного акта складають:

 за рік -  5840777 грн;

 за п’ять років – 29203889 грн.

Час, витрачений в даному випадку, має обліковуватись в межах норм часу, що витрачається на виконання безпосередніх фахових обов’язків.

Для суб’єктів, що мають відношення до сфери торгівлі і надання послуг, розмір коштів і час, що витрачатимуть, пов’язані з виконанням вимог акта – низький:

1) кошти –витрати одного суб’єкта на виконання вимог регулювання –5586 грн.

2) час - 1 година на процедуру організації виконання вимог регулювання, який розраховано на одного суб’єкта.

Для визначення результативності пропонується встановити такі показники:

кількість надання планових платних послуг та діагностичних досліджень;

кількість фактично наданих послуг та діагностичних досліджень;

кількість роз’яснень наданих суб'єктам господарювання та/або фізичним особам, які звертаються до установ Держпродспоживслужби для отримання відповідної послуги.

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Мінагрополітики шляхом обробки інформації, отриманої від Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів шляхом обробки статистичної звітності.

Базове відстеження результативності проекту наказу здійснюватиметься до дня набрання чинності цим актом.

Повторне відстеження планується здійснити через рік після набрання чинності цього регуляторного акта з використанням показників результативності шляхом аналізу статистичних даних порівняно з даними базового відстеження результативності.

Періодичне відстеження результативності буде здійснюватись шляхом аналізу статистичних даних щорічно, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результатів виконання наказу.

Для відстеження результативності будуть використовуватись дані, отримані за результатами перевірок, проведених структурними підрозділами Держпродспоживслужби та її територіальними органами.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань під час проведення аналізу показників дії цього акта, ці питання будуть вирішені шляхом внесення відповідних змін.

Відстеження результативності дії регуляторного акта здійснюватиметься статистичним методом.

 Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності – статистичні.

 

 

Заступник Міністра

з питань європейської інтеграції                                                                                                   Ольга Трофімцева

 



Додатки