портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 01 грудня 2017

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження режимів рибальства у 2018 році"

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

       _______________                                                        Київ                                                                 №___________

 

 

Про затвердження режимів рибальства у 2018 році

 

Відповідно до статей 8 та 31 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів", підпункту 2 пункту 3 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119

 

НАКАЗУЮ:

 

Затвердити такі, що додаються:

1) Режим рибальства в басейні Азовського моря у 2018 році;

2) Режим рибальства в басейні Чорного моря у 2018 році;

3) Режим рибальства у дніпровських водосховищах у 2018 році.

2. Департаменту тваринництва подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому законодавством порядку.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

 

 

Перший заступник Міністра                                                                                                                     М. Мартинюк

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження режимів рибальства у 2018 році"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження режимів рибальства у 2018 році" (далі – проект наказу) Мінагрополітики робить оголошення про його публікацію.

Повний пакет документів до проекту наказу розміщено на офіційних веб-сайтах Міністерства аграрної політики та продовольства України: www.minagro.gov.ua (розділ "Регуляторна політика"; підрозділ "Проекти регуляторних актів") та Державного агентства рибного господарства України: www.darg.gov.ua (розділ – "Діяльність"; підрозділ "Проекти документів").

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за адресами:

Державне агентство рибного господарства України (вул. Січових стрільців, буд. 45-А, м. Київ, 04053), e-mail: darg@darg.gov.ua

Міністерство аграрної політики та продовольства України (вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001), e-mail: info@minagro.gov.ua.

Державна регуляторна служба України (вул. Арсенальна, 9/11, м. Київ, 01011), e-mail: inform@dkrp.gov.ua.

Відповідальний виконавець: Плічко Василь Федорович, заступник начальника управління – начальник відділу організації промислового рибальства Управління організації рибальства, аквакультури та наукового забезпечення галузі, тел. 484-63-55.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та

          продовольства України                                                                                                                  Максим МАРТИНЮК

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження режимів рибальства у 2018 році"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження режимів рибальства у 2018 році" (далі – проект наказу) розроблено на виконання статей 8 та 31 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів" та підпункту 2 пункту 3 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119.

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект наказу розроблено з метою впорядкування організації промислового рибальства в Азово-Чорноморському басейні та дніпровських водосховищах та раціонального використання водних біоресурсів користувачами всіх форм власності.

Шляхом досягнення вказаної мети є затвердження наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження режимів рибальства у 2018 році".

3. Правові аспекти

У даній сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:

Закон України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів";

Закон України "Про охорону навколишнього природного середовища"; Закон України "Про тваринний світ";

Тимчасові правила промислового рибальства в басейні Азовського моря, затверджені наказом Держкомрибгоспу України від 31 грудня 1999р № 172, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 січня 2000р за № 43/4264;Правила промислового рибальства в басейні Чорного моря, затверджені наказом Держкомрибгоспу України від 08 грудня 1998р № 164, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09 березня 1999р за № 147/3440;

Правила промислового рибальства в рибогосподарських водних об’єктах України, затверджені наказом Держкомрибгоспу України від 18 березня 1999р № 33, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 травня 1999р за № 326/3619.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття та реалізація проекту наказу не потребує додаткових фінансових, матеріальних та інших витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Міністерством екології та природних ресурсів України, Державною регуляторною службою України, Державним агентством рибного господарства України та проведення державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, що містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

Проект наказу не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" проект наказу розміщено на офіційних веб-сайтах Мінагрополітики (www.minagro.gov.ua) та Держрибагентства (www.darg.gov.ua) для громадського обговорення і надання відповідних зауважень та пропозицій.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту наказу не впливатиме на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту наказу забезпечить:

поєднання природоохоронних вимог і економічних інтересів учасників рибогосподарської діяльності;

захист вітчизняного товаровиробника, створення сприятливих умов щодо забезпечення існуючих і новостворених потужностей рибопереробних та інших підприємств сировиною, організація та створення робочих місць;

нарощування виробництва рибної продукції з метою гарантування продовольчої безпеки країни, задоволення потреб населення у високоякісній  продукції рибної промисловості.

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики

          та продовольства України                                                                                                                          Максим МАРТИНЮК

Аналіз регуляторного впливу

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження режимів рибальства у 2018 році"

 

I. Визначення проблеми

Проект наказу Мінагрополітики "Про затвердження режимів рибальства у 2018 році" (далі – проект наказу) розроблено відповідно до законів України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про тваринний світ" та доповнює, уточнює або змінює діючі правила промислового рибальства з метою впровадження організації промислу в Азово-Чорноморському басейні, дніпровських водосховищах та внутрішніх водоймах, а також здійснення державного нагляду (контролю) природоохоронними органами за вилученням ресурсу загальнодержавного значення (водних біоресурсів) користувачами різних форм власності (далі – Режими рибальства).

Відповідно до статті 31 Закону України "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів" з метою забезпечення охорони, раціонального використання окремих видів водних біоресурсів, а також для доповнення, уточнення або зміни правил промислового рибальства можуть розроблятися режими для окремих рибогосподарських водних об’єктів (їх частин) для визначення районів, способів і строків вилучення (вилову, добування, збирання) водних біоресурсів, типів, розмірів та кількості рибопромислових суден, знарядь вилову, їх кількості, допустимі до вилову розміри об’єктів промислу, вимоги щодо їх охорони, а також умови користування промисловими ділянками рибогосподарських водних об’єктів (їх частин), навантаження на кожний водний об’єкт за кількістю та потужністю плавзасобів.

Режими рибальства затверджується Мінагрополітики на підставі біологічних обґрунтувань.

Проектом наказу визначається порядок регулювання спеціального використання водних  біоресурсів у водних об’єктах загальнодержавного значення.

У разі прийняття, проекту наказу доповнить перелік чинних нормативно – правових актів (правил промислового рибальства у сфері регулювання промислового рибальства в Чорному морі та рибогосподарських водних об’єктах України), які є обов’язковими до виконання для підприємств, установ, організацій (незалежно від форм власності), громадян України, та нерезидентів України, що здійснюють промислове рибальство, а також для уповноважених органів, які забезпечують охорону, відтворення та збереження середовища існування водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах загальнодержавного значення.

Таким чином, режимами рибальства уточнюються та доповнюються окремі положення правил промислового рибальства, а також регламентується порядок добування (вилову, збирання) водних біоресурсів, у частинах не передбачених чинними правилами промислового рибальства, на підставі науково-біологічних обґрунтувань розроблених галузевими науково-дослідними інститутами.

Прийняття проекту наказу дозволить доповнити перелік чинних нормативно – правових актів, які регулюють питання промислового рибальства. Дія зазначених актів є обов’язковою та поширюється на підприємства, установи, організації всіх форм власності, а також громадян України, нерезидентів України, що здійснюють промислове рибальство, на уповноважені органи, які забезпечують охорону, відтворення та збереження середовища існування водних біоресурсів у рибогосподарських водних об’єктах загальнодержавного значення.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

збільшення асортименту рибопродукції на ринку України

 

Держава

надходження до Державного бюджету України коштів за використання водних біоресурсів;

збереження та раціональне використання природних ресурсів

 

Суб’єкти господарювання,

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

захист вітчизняного товаровиробника, створення сприятливих умов щодо забезпечення існуючих і новостворених потужностей рибопереробних та інших підприємств сировиною, організацію та створення нових робочих місць;

збільшення виробництва рибної продукції з метою гарантування продовольчої безпеки країни, задоволення потреб населення в продукції рибної промисловості

 

 

II. Цілі державного регулювання

Прийняття проекту наказу забезпечить належне регулювання у сфері використання природних ресурсів загальнодержавного значення, пов’язане з промисловим добуванням (виловом) водних біоресурсів на промислових ділянках рибогосподарських водойм, крім внутрішніх водойм (ставків) господарств, що сприятиме раціональному використанню водних біоресурсів загальнодержавного значення та прозорих правил використання природних ресурсів, які не наноситимуть шкоди екосистемам.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Під час підготовки проекту наказу було опрацьовано два альтернативні способи досягнення вищезазначених цілей:

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Залишити без змін існуючі нормативно-правові акти, але даний спосіб не сприятиме раціональному використанню водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), внутрішніх морських водах, територіальному морі, виключній (морській) економічній зоні та на континентальному шельфі України та збільшить корупційну складову між суб’єктами господарювання та контролюючими органами.

Альтернатива 2

Прийняття проекту наказу забезпечить приведення нормативно-правових актів у сфері рибного господарства до вимог чинного законодавства врегулює питання раціонального використання водних біоресурсів, а також дозволить належним чином здійснювати промислове рибальство суб’єктами господарювання різних форм власності.

Крім того прийняття проекту наказу дозволить уніфікувати процедуру ідентифікації знарядь лову та їх приналежності до конкретного суб’єкта господарювання.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

зменшення надходжень до бюджету, у зв'язку з тим, що суб’єкти господарювання не матимуть змоги належним чином здійснювати свою діяльність;

 зменшення кількості суб’єктів господарювання; збільшення соціальної напруги серед господарюючих суб’єктів, існування корупційної складової в діяльності суб’єктів господарювання та органів рибоохорони.

 

Альтернатива 2

здійснення діяльності суб’єктами господарювання в правовому полі, що сприятиме раціональному використанні водних біоресурсів, збільшення асортименту рибопродукції на ринку України. Надходження до Державного бюджету України коштів за використання водних біоресурсів;

збереження та раціональне використання природних ресурсів. Захист вітчизняного товаровиробника, створення сприятливих умов щодо забезпечення існуючих і новостворених потужностей рибопереробних та інших підприємств сировиною, організацію та створення нових робочих місць;

збільшення виробництва рибної продукції з метою гарантування продовольчої безпеки країни, задоволення потреб населення в продукції рибної промисловості.

відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

зменшення кількісного та якісного споживання продукції рибного господарства власного виробництва

Альтернатива 2

збільшення кількості рибної продукції на душу населення, насичення ринку якісною продукцією власного виробництва

 

відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

0

23

248

271

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

0

8,5

91,5

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

блокування здійснення рибогосподарської діяльності,що негативно впливає на розвиток підприємництва рибогосподарської галузі

Альтернатива 2

уточнюються та доповнюються окремі положення правил промислового рибальства, а також регламентується порядок добування (вилову, збирання) водних біоресурсів у частинах, не передбачених чинними правилами промислового рибальства, на підставі науково-біологічних обґрунтувань, розроблених галузевими науково-дослідними інститутами;

збільшення вилову водних біоресурсів, розширення асортименту продукції рибальства, здійснення діяльності в правовому полі, створення нових робочих місць

відсутні

 

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

За результатами опрацювання альтернативних способів досягнення цілей державного регулювання здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

1 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1

дана альтернатива оцінена відповідним балом у зв'язку з тим, що у випадку не внесення змін у чинне законодавство без змін залишиться неврегулювання спеціального використання водних біоресурсів та здійснення заходів державного нагляду (контролю). Тому цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Альтернатива 2

4

дана альтернатива оцінена відповідним балом у зв'язку з тим, що зміни, запропоновані проектом наказу, нададуть можливість користувачам водних біоресурсів раціонально використовувати природні ресурси та врегулюють питання спеціального використання водних біоресурсів під час здійснення заходів державного нагляду (контролю).

Тому цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде)

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

оцінюючи підсумкові вигоди  даної альтернативи, необхідно зазначити, що проблема буде вирішена шляхом внесення змін до наказу, що дасть можливість не порушувати нормативно –  правові акти щодо спеціального використання водних біоресурсів

Витрати відсутні

враховуючи оцінені у цій таблиці підсумкові витрати та вигоди, необхідно зазначити, що для вирішення проблеми найбільш виправданою та доцільною є Альтернатива 2, тому що вона призведе до повного вирішення проблеми, визначеної розділом I аналізу регуляторного впливу

Альтернатива 1

Вигоди відсутні

Витрати відсутні

оцінивши підсумкові вигоди та витрати, необхідно зазначити, що Альтернатива 1 не сприятиме вирішенню проблеми, а лише поглибить її, тому вибір даної альтернативи не є можливим.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

причиною відмови від даної альтернативи є те, що вона не сприятиме вирішенню проблеми, поглибить її, що сприятиме блокуванню здійснення діяльності суб’єктами рибного господарства та збільшенню соціального напруги

Х

Альтернатива 2

перевага даної альтернативи полягає в тому, що прийняття проекту наказу повністю вирішує проблему, визначену в розділі I аналізу регуляторного впливу

ризики відсутні

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Проектом наказу передбачається затвердити Режими рибальства і регламентувати промислове добування водних  біоресурсів, щодо яких застосовуються додаткові обмеження. Суб’єкти господарювання при здійсненні промислу будуть дотримуватися вимог режиму рибальства, який визначить перелік видів риб, перелік знарядь лову, що заборонені або частково заборонені для промислового лову, а також здійснювати свою діяльність у відповідних районах промислу.

Користувачі зобов’язані терміново інформувати природоохоронні органи та територіальні органи ветеринарної служби про виявлення захворювань риби та інших водних біоресурсів, погіршення стану середовища їх перебування, випадки загибелі або виникнення загрози їх загибелі.

Проектом наказу вдосконалюється нормативно-правова база, передбачена Режимами рибальства та Правилами промислового рибальства щодо регулювання використання водних біоресурсів.

Механізм процедури здійснення державного контролю та використання користувачами водних  біоресурсів на водних об’єктах загальнодержавного значення залишається незмінним і здійснюється відповідно до законів України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», «Про охорону навколишнього природного середовища»,  «Про тваринний світ».

Режим рибальства уточнює і доповнює вимоги щодо здійснення спеціального використання водних біоресурсів у окремих рибогосподарських водних об’єктах.

Ступінь ефективності обраних принципів і способів досягнення мети державного регулювання оцінюється як високий, проектом наказу забезпечиться належний рівень охорони навколишнього природного середовища, раціональне використання і відтворення природних ресурсів,  екологічна безпека життєдіяльності людини і природних екосистем, виконання заходів щодо зменшення нерегульованого, непідзвітного та неконтрольованого рибальства.

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Додаток 4 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта не розроблявся.          Додаткових витрат від реалізації норм, передбачених проектом наказу, суб’єкти малого підприємництва не несуть. Регуляторний акт також не стосується суб’єктів великого та середнього підприємництва, а тому додаток 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта не розроблявся.

Додаток 3 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта не розроблявся. Оскільки витрати у органів виконавчої влади не передбачаються.

Водночас, вигоди від прийняття змін до проекту наказу перераховані у розділі III Аналізу регуляторного впливу.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Оскільки науково-біологічні обґрунтування, які розробляються галузевими науково-дослідними інститутами, пропонуються на певний проміжок часу, виникає потреба щорічно затверджувати Режим рибальства.

Терміну дії запропонованого проекту акта триває до кінця 2018 року.

Термін набрання чинності регуляторним актом – відповідно до законодавства після його офіційного оприлюднення.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Розмір надходжень до державних та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, залежить від суми сплати за спеціальне використання водних біоресурсів. Розмір надходжень до бюджетів різних рівнів від справляння плати за спеціальне використання водних  біоресурсів, від промислового добування у дніпровських водосховищах у 2017 році склав близько 2,5 млн гривень.

Кількість суб’єктів господарювання або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта і які на даний час здійснюють спеціальне використання водних біоресурсів, складає 271 користувачів. Дія цього регуляторного акта поширюється на користувачів водних біоресурсів, які здійснюють промисловий вилов риби у дніпровських водосховищах.

Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання або фізичними особами з основних положень проекту наказу, не передбачено.

Додаткових коштів та часу, що витрачаються суб’єктами господарювання або фізичними особами з основних положень проекту наказу не передбачено, але у разі порушення природоохоронного законодавства  відповідно до статті 85 Кодексу України про адміністративні правопорушення, порушення правил  рибальства тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від двох до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і попередження або накладення штрафу на посадових осіб – від десяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання або фізичних осіб з основних положень акта середній. Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження режимів рибальства у 2018 році» розміщено на веб-сайті Мінагрополітики: www.minagro.gov.ua.

Показниками результативності регуляторного акта є:

кількість суб’єктів господарювання або фізичних осіб на яких поширюватиметься дія регуляторного акта – дія акта поширюватиметься на необмежену кількість суб’єктів господарювання, що здійснюють або будуть здійснювати у майбутньому промисловий вилов водних біоресурсів;

кількість суб’єктів господарювання або фізичних осіб, у яких буде виявлено порушення природоохоронного законодавства;

співвідношення різних видів адміністративних порушень.

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Державним агентством рибного господарства України.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта шляхом аналізу статистичних даних.

Повторне відстеження буде проводитись через рік з дня набрання чинності цього регуляторного акта шляхом аналізу статистичних даних порівняно з базовим відстеженням.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Метод проведення відстеження результативності – статистичний.

Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності – статистичні.

Цільові групи, які будуть залучатись для проведення відстеження, - Державне агентство рибного господарства України.

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики

          та продовольства України                                                                                                                   Максим МАРТИНЮК