портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 23 березня 2016

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку підтвердження рівня компетентності та вимог до органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва"

Проект

 

 МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

          _______________                                                        Київ                                                                 №___________

 

Про затвердження Порядку підтвердження рівня

компетентності та вимог до органів з оцінки відповідності

у сфері насінництва та розсадництва

 

Відповідно до статті 181 Закону України "Про насіння і садивний матеріал", пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Порядок підтвердження рівня компетентності та вимог до органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, що додається.

2. Департаменту землеробства та технічної політики в АПК подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.

3. Цей наказ набуває чинності одночасно з набуттям чинності Закону України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами", але не раніше ніж з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Краснопольського Я.В.

 

 

Міністр                                                                                                                                                                                                  О.М. Павленко 

 

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку підтвердження рівня компетентності та вимог до органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку підтвердження рівня компетентності та вимог до органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва" (далі – проект наказу) Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект наказу розроблено на виконання Закону України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами".

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України разом з аналізом регуляторного впливу розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика").

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України

вул. Хрещатик 24, м. Київ, 01001,

е-mail: taisa.shutenko@minagro.gov.ua, Шутенко Таїса Олександрівна.

тел./факс 279 27 04

Державна регуляторна служба України,

м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, 01011,

е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

 Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                         Я.В. Краснопольський

 

 

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку підтвердження рівня компетентності та вимог до органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку підтвердження рівня компетентності та вимог до органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва" (далі – проект наказу) розроблено на виконання пункту 3 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами".

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою проекту наказу є затвердження порядку підтвердження підприємствами, установами, організаціями чи їхніми підрозділами відповідного рівня компетентності для здійснення діяльності з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, вимог щодо кількості кваліфікованого персоналу, що працює на постійній основі, вимоги до фінансових та матеріальних ресурсів, вимоги до акредитованих лабораторій та системи управління якістю, перелік документів, необхідних для отримання уповноваження, та порядку їх подання.

3. Правові аспекти

Основним нормативно-правовим актом, що діє у даній сфері правового регулювання, є Закон України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами", яким внесені зміни, зокрема, до Закону України "Про насіння і садивний матеріал"

Прийняття проекту наказу не потребує внесення змін до чинних нормативно - правових актів з даного питання чи визнання їх такими, що втратили чинність.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття проекту наказу не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України та місцевих бюджетів на його впровадження.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Державною регуляторною службою України та державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

Проект наказу не містить ознак дискримінації.

7. Запобігання корупції

Проект наказу не містить правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України за адресою: www.minagro.gov.ua в розділі "Регуляторна політика".

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту наказу не матиме впливу на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту наказу дозволить визначити порядок підтвердження підприємствами, установами, організаціями чи їхніми підрозділами рівня компетентності для здійснення діяльності з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, вимоги щодо кількості кваліфікованого персоналу, вимоги до фінансових та матеріальних ресурсів, вимоги до акредитованих лабораторій та системи управління якістю, перелік документів, необхідні для отримання уповноваження.

 

 

 Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                         Я.В. Краснопольський

 

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку підтвердження рівня компетентності та вимог до органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва"

 

1. Опис проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку підтвердження рівня компетентності та вимог до органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва" (далі – проект наказу) розроблено на виконання пункту 3 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України  від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами", яким внесено зміни до Закону України "Про насіння і садивний матеріал".

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою проекту наказу є затвердження порядку підтвердження підприємствами, установами, організаціями чи їхніми підрозділами відповідного рівня компетентності для здійснення діяльності з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, вимог щодо кількості кваліфікованого персоналу, що працює на постійній основі, вимоги до фінансових та матеріальних ресурсів, вимоги до акредитованих лабораторій та системи управління якістю, перелік документів, необхідних для отримання уповноваження, та порядку їх подання.

3. Прийнятні альтернативні способи досягнення зазначеної цілі, переваги обраного способу

Існують два альтернативні способи досягнення цілі державного регулювання.

Перший спосіб – невтручання і залишення існуючої ситуації. Зазначений спосіб є неприйнятним, оскільки центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну політику не зможе визначити та уповноважити орган з оцінки відповідності на здійснення діяльності у сфері насінництва та розсадництва.

Другий спосіб – прийняття проекту наказу. Це дозволить підприємствам, установам, організаціям чи їхнім підрозділам підтвердити рівень компетентності для здійснення діяльності з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, відповідність вимогам щодо кількості кваліфікованого персоналу, вимогам до фінансових та матеріальних ресурсів, вимогам до акредитованих лабораторій та системи управління якістю, визначити перелік документів, необхідних для отримання уповноваження.

Таким чином, найбільш прийнятним є другий спосіб.

4. Опис механізмів для розв’язання проблеми, відповідні заходи

Розв’язання проблеми можливе шляхом прийняття проекту наказу.

Проектом наказу передбачено затвердити процедуру підтвердження рівня компетентності та вимог до органів з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, зокрема відповідність вимогам щодо кількості кваліфікованого персоналу, що працює на постійній основі, вимогам до фінансових та матеріальних ресурсів, вимогам до акредитованих лабораторій та системи управління якістю.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи:

1. Провести погодження проекту наказу із Державною регуляторною службою України.

2. Забезпечити інформування громадськості про вимоги проекту регуляторного акта шляхом його оприлюднення на веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

З прийняттям проекту наказу буде врегульовано питання надання можливості підприємствам, установам, організаціям чи їхнім підрозділів підтвердити рівень компетентності для здійснення діяльності з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва.

Ризику впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта немає.

Реалізація вимог запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових витрат із Державного бюджету України.

6. Очікувані результати прийняття акта.

 

Вигоди

Витрати

Для держави:

можливість уповноваження підприємств, установ та організацій, як державних так і приватних на здійснення діяльності з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва, зокрема визначення посівних якостей насіння.

витрати із державного та місцевих бюджетів відсутні

Для суб’єктів господарювання:

 

сприятиме убезпеченню суб’єктів господарювання від введення в обіг насіння та садивного матеріалу низької якості та сумнівного походження

додаткові витрати відсутні

Для населення:

 

посилення гарантій зі сторони держави для громадян (споживачів сільськогосподарської продукції), захист їх прав та охоронюваних законом інтересів

додаткові витрати відсутні

 

7. Обґрунтування строку дії акта

Строк дії регуляторного акта не обмежений.

Регуляторний акт діє постійно з дня набрання ним чинності.

Зміна строку дії регуляторного акта можлива в разі зміни міжнародно-правових актів, що регулюють зазначене питання, чи законодавчих актів України вищої юридичної сили, на виконання яких розроблений цей проект наказу.

8. Визначення показників результативності акта

Прогнозні значення показників результативності регуляторного акта:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, не визначається та не передбачається, оскільки норми проекту наказу не встановлюють ні податки, ні надходження;

розмір коштів та час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними із виконанням вимог акта, не передбачається;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта – середній, оскільки проект наказу розміщений на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України.

Акт поширюється на підприємства, установи, організації, які можуть підтвердити рівень компетентності для здійснення діяльності з оцінки відповідності у сфері насінництва та розсадництва.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності проекту наказу буде здійснюватись Мінагрополітики України до дня набрання ним чинності шляхом збору пропозицій і зауважень до нього та їх аналізу.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта планується здійснити через рік після набрання ним чинності.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться зі значенням аналогічних показників, що будуть встановлені під час повторного відстеження.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Мінагрополітики протягом усього строку дії регуляторного акта шляхом ведення Реєстру органів з оцінки відповідності і статистичних даних.

 

 

Перший заступник Міністра

аграрної політики та продовольства України                                                                                                                         Я.В. Краснопольський

 



Додатки