портал в режимі тестування та наповнення
0 800 215 010
Гаряча лінія Мінагрополітики
1545
Урядова гаряча лінія
Пошук
Шукати на порталі
або
серед нормативних актів
Проект Наказу Мінагрополітики від 15 серпня 2017

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку підтвердження підприємствами, установами, організаціями відповідного рівня компетентності, вимоги щодо кількості кваліфікованого персоналу, який працює на постійній основі, вимоги до фінансових та матеріальних ресурсів, акредитованих лабораторій та системи управління якістю, переліку документів, необхідних для отримання уповноваження, та порядок їх подачі"

Проект

 

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

 

 

НАКАЗ

 

       _______________                                                        Київ                                                                 №___________

     

 Про затвердження Порядку підтвердження підприємствами,

установами, організаціями відповідного рівня компетентності,

вимоги щодо кількості кваліфікованого персоналу, який працює

на постійній основі, вимоги до фінансових та матеріальних

ресурсів, акредитованих лабораторій та системи управління

якістю, переліку документів, необхідних для отримання

уповноваження, та порядок їх подачі

 

Відповідно до частини другої статті 9 Закону України "Про охорону прав на сорти рослин", пункту 8 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року№ 1119,

 

НАКАЗУЮ: 

 

1. Затвердити Порядок підтвердження підприємствами, установами, організаціями відповідного рівня компетентності, вимоги щодо кількості кваліфікованого персоналу, який працює на постійній основі, вимоги до фінансових та матеріальних ресурсів, акредитованих лабораторій та системи управління якістю, перелік документів, необхідних для отримання уповноваження, та порядок їх подачі, що додається. 

2. Департаменту землеробства та технічної політики в АПК забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку. 

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування. 

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра М. Мартинюка.

 

 

Заступник Міністра                                                                                                                                                                      О. Трофімцева

Повідомлення про оприлюднення

проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку підтвердження підприємствами, установами, організаціями відповідного рівня компетентності, вимог щодо кількості кваліфікованого персоналу, який працює на постійній основі, вимог до фінансових та матеріальних ресурсів, акредитованих лабораторій та системи управління якістю, переліку документів, необхідних для отримання уповноваження, та порядку їх подачі"

 

З метою отримання зауважень та пропозицій до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку підтвердження підприємствами, установами, організаціями відповідного рівня компетентності, вимог щодо кількості кваліфікованого персоналу, який працює на постійній основі, вимог до фінансових та матеріальних ресурсів, акредитованих лабораторій та системи управління якістю, переліку документів, необхідних для отримання уповноваження, та порядку їх подачі" (далі – проект наказу) Міністерство аграрної політики та продовольства України оголошує про його публікацію.

Проект наказу розроблено на виконання Закону України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами", яким, зокрема, внесено зміни до Закону України "Про охорону прав на сорти рослин", що забезпечить виконання вимог Закону в частині проведення державної науково-технічної експертизи заявки на сорт рослин та дотримання суб’єктами господарювання майнових прав інтелектуальної власності на сорт рослин.

Проект наказу разом з аналізом регуляторного впливу розміщено на офіційному веб–сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України (http://www.minagro.gov.ua у розділі "Регуляторна політика").

Зауваження та пропозиції стосовно проекту наказу та аналізу регуляторного впливу у письмовій та електронній формі просимо надавати протягом місяця з дня опублікування цього оголошення за такими адресами:

Міністерство аграрної політики та продовольства України,

вул. Хрещатик, 24, м. Київ, 01001,

E-mail: nataliia.nikolenko@minagro.gov.ua, Ніколенко Наталія Григорівна,

тел./факс 279 27 04.

Державна регуляторна служба України,

м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, 01011,

Е-mail: inform@dkrp.gov.ua.

 

 

Заступник Міністра аграрної політики та

продовольства України з питань європейської інтеграції                                                                                                              О. Трофімцева

Пояснювальна записка

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку підтвердження підприємствами, установами, організаціями відповідного рівня компетентності, вимог щодо кількості кваліфікованого персоналу, який працює на постійній основі, вимог до фінансових та матеріальних ресурсів, акредитованих лабораторій та системи управління якістю, переліку документів, необхідних для отримання уповноваження, та порядку їх подачі"

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття наказу

Проект наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку підтвердження підприємствами, установами, організаціями відповідного рівня компетентності, вимог щодо кількості кваліфікованого персоналу, який працює на постійній основі, вимог до фінансових та матеріальних ресурсів, акредитованих лабораторій та системи управління якістю, переліку документів, необхідних для отримання уповноваження, та порядку їх подачі" (далі − проект наказу) розроблений на виконання Закону України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з міжнародними нормами і стандартами" (далі – Закон) та Закону України "Про наукову та науково-технічну експертизу".

Реалізація проекту наказу дозволить встановити єдиний порядок та критерії уповноваження підприємств, установ, організацій на виконання окремих повноважень у сфері охорони прав на сорти рослин, вимоги щодо кількості кваліфікованого персоналу, який працює на постійній основі, вимоги до фінансових та матеріальних ресурсів, акредитованих лабораторій та системи управління якістю, перелік документів, необхідних для отримання уповноваження, та порядок їх подачі.

2. Мета і шляхи її досягнення  

Метою прийняття проекту наказу є надання можливості повною мірою забезпечити дотримання належних умов для здійснення певних повноважень у сфері охорони прав на сорти рослин; встановлення вимог до підприємств, установ, організацій, які здійснюватимуть від імені Компетентного органу певні функції (повноваження) у сфері охорони прав на сорти рослин, а також забезпечення прозорості процедури проведення уповноваження.

3. Правові аспекти

У цій сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:

Конституція України;

Закон України "Про охорону прав на сорти рослин";

Закон України від 08 грудня 2015 року № 864-VIII "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами".

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація зазначеного проекту наказу не потребує додаткових матеріальних та інших витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Державною регуляторною службою України та державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект наказу не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

6¹. Запобігання дискримінації

У зазначеному проекті наказу відсутні положення, що містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект наказу розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України за адресою: www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика".

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект наказу є регуляторним актом.

10¹. Вплив реалізації акта на ринок праці

Реалізація проекту наказу не матиме впливу на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття наказу дозволить затвердити порядок та вимоги до підприємств, установ та організацій, які здійснюватимуть від імені Компетентного органу певні повноваження в сфері охорони прав на сорти рослин та створить умови безперешкодного доступу та інформування суб’єктів господарювання, громадських організацій щодо отримання підприємствами, установами та організаціями статусу експертного закладу в сфері охорони прав на сорти рослин.

 

 

Заступник Міністра аграрної політики та

продовольства України з питань європейської інтеграції                                                                                                              О. Трофімцева

Аналіз регуляторного впливу

до проекту наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Порядку підтвердження підприємствами, установами, організаціями відповідного рівня компетентності, вимог щодо кількості кваліфікованого персоналу, який працює на постійній основі, вимог до фінансових та матеріальних ресурсів, акредитованих лабораторій та системи управління якістю, переліку документів, необхідних для отримання уповноваження, та порядку їх подачі"

 

І. Визначення проблеми

Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо приведення законодавства України у сфері насінництва та розсадництва у відповідність з європейськими та міжнародними нормами і стандартами" від 08 грудня 2015 року № 864-VIII внесено ряд змін до Закону України "Про охорону прав на сорти рослин" від 21 квітня 1993 року № 3116-XII із змінами та доповненнями (надалі - Закон), в тому числі введено поняття експертного закладу, який в результаті уповноваження Мінагрополітики має право виконувати окремі повноваження у сфері охорони прав на сорти рослин – зокрема, проводити експертизу новоствореного сорту, на підставі якої Мінагрополітики може зробити висновок про державну реєстрацію сорту та/або видачу патенту на сорт.

Актуальність та доцільність розробки проекту наказу Мінагрополітики "Про затвердження Порядку підтвердження підприємствами, установами, організаціями відповідного рівня компетентності, вимог щодо кількості кваліфікованого персоналу, який працює на постійній основі, вимог до фінансових та матеріальних ресурсів, акредитованих лабораторій та системи управління якістю, переліку документів, необхідних для отримання уповноваження, та порядку їх подачі" (далі – проект наказу) базуються на наступному.

По-перше, Міжнародною конвенцією по охороні нових сортів рослин, учасницею якої є і Україна, визначено існування окремого [Компетентного] органу, що забезпечує та надає права інтелектуальної власності на сорти рослин. Компетентний орган відповідає за здійснення всіх заходів, необхідних для надання правової охорони сорту як об’єкту інтелектуальної власності. Компетентний орган зобов’язаний нести відповідальність за проведення експертизи, результати такої експертизи мають офіційний характер та є підставою для прийняття рішення щодо заявки на сорт.

По-друге, процедура надання заявці на сорт рослин статусу об’єкта інтелектуальної власності вимагає цілісного та системного підходу. Визначальним є незалежність проведення експертизи на єдиних умовах для всіх суб’єктів господарювання та заявників. Здійснення державної науково-технічної експертизи сортів рослин повинно відбуватися з фактичною можливістю забезпечити конфіденційність отриманих результатів проведених досліджень.

По-третє, реалізація даного проекту наказу забезпечить усунення розпорошеності функцій державного управління, створить передумови організації ефективного управління у сфері охорони прав на сорти рослин, залучення підприємств, установ, організацій на виконання певних повноважень в сфері охорони прав на сорти рослин (надання уповноваження), а також дасть можливість встановити єдині вимоги, за якими підприємства, установи, організації уповноважуються Компетентним органом на виконання певних повноважень у сфері охорони прав на сорти рослин, а також визначення процедури такого уповноваження.

Відповідно до статті 25 Закону України "Про охорону прав на сорти рослин" експертиза заявки має статус державної науково-технічної експертизи, тому під час отримання прав на сорти рослин мають враховуватися норми Закону України "Про наукову і науково-технічну експертизу".

Проблемою, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання є створення прозорої ефективної системи охорони прав на сорти рослин в Україні, забезпечення захисту прав на сорти рослин, гарантованих державою за результатами науково-технічної експертизи, вимоги до проведення якої визначені спеціальним законодавством та цим Порядком.

Мінагрополітики, на сьогодні є Компетентним органом може не мати необхідної матеріально-технічної та експертної бази для проведення експертизи усіх поданих заявок на сорт. Тому Законом передбачена можливість уповноваження інших організацій на проведення такої експертизи. Таким чином, збільшиться кількість заявок на сорт, які проходять експертизу у заданий проміжок часу; для суб'єктів господарювання, що створюють нові сорти, скоротиться час між поданням заявки та отриманням патенту на сорт, що в перспективі сприятиме швидшому виходу на ринок нових, більш якісних, сортів рослин.

Законом передбачено, що уповноважений експертний заклад не має використовувати фінансові та матеріальні ресурси заявника, тобто має фінансуватися за рахунок державного бюджету. Отже, Мінагрополітики має бути впевнене, що отримує послуги з експертизи належної якості. Для цього даним Порядком уповноваження запроваджуються вимоги до експертних закладів. При цьому важливо забезпечити прозорість, незалежність, об’єктивність науково-технічної експертизи, конфіденційність матеріалів заявки та отриманих результатів проведених досліджень.

Проблема не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, оскільки відсутній ринок послуг з експертизи – фактично на ринку є один покупець цих послуг – держава в особі Компетентного органу.

Для того, щоб видати патент чи свідоцтво про державну реєстрацію сорту, Компетентний орган має бути впевненим, що сорт відповідає таким характеристикам як новизна, відмінність, однорідність та стабільність, придатний для поширення в Україні. Для цього Компетентний орган має спиратися на результати експертизи, здійсненої уповноваженим підприємством, яке має для цього необхідні ресурси.

Таблиця 1. Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

опосередкований вплив (отримання нових сортів рослинної продукції кращої якості)

 -

Держава

усунення розпорошеності функцій державного управління, створення передумов організації ефективного управління у сфері охорони прав на сорти рослин, залучення підприємств, установ, організацій на виконання певних повноважень в сфері охорони прав на сорти рослин

 -

Суб’єкти господарювання,

незалежність проведення експертизи на єдиних умовах для всіх суб’єктів господарювання та заявників, що в перспективі сприятиме виходу на ринок нових, більш якісних, сортів рослин

 -

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

незалежність проведення експертизи на єдиних умовах для всіх суб’єктів господарювання та заявників, що в перспективі сприятиме виходу на ринок нових, більш якісних, сортів рослин

-

 

ІІ. Цілі державного регулювання

Ціллю прийняття даного проекту наказу є створення ефективної системи охорони прав на сорти рослин, яка забезпечить продовольчу безпеку держави, проведення якісної об’єктивної експертизи та надання споживачу незалежної об’єктивної інформації про сорти рослин, їх продуктивність, конкурентоздатність, відповідність умовам відмінності, однорідності та стабільності; можливість задоволення потреб суспільства; інформування громадськості чи становлять вони загрозу життю та здоров’ю людей, чи завдають шкоди рослинному та тваринному світу.

ІІІ. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваги обраного способу

Визначення альтернативних способів та оцінка впливу на сферу інтересів держави

 



Вид альтернативи

Витрати

Альтернатива 1. Подання документів на уповноваження у паперовому вигляді (оригінали чи нотаріально завірені копії)

 

Витрати на розгляд документів та прийняття рішення про уповноваження (робочий час відповідних спеціалістів, витратні матеріали, нотаріальне засвідчення документів)

Альтернатива 2. Подання документів на уповноваження у паперовому вигляді (оригінали чи копії, завірені підписом директора та печаткою, якщо є)

 

Витрати на розгляд документів та прийняття рішення про уповноваження (робочий час відповідних спеціалістів, витратні матеріали)

Альтернатива 3. Подання документів в електронному вигляді (з використанням електронного цифрового підпису)

 

Витрати на розгляд документів та прийняття рішення про уповноваження (робочий час відповідних спеціалістів)

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

На громадян спосіб подання документів на уповноваження зацікавленими суб¢єктами не впливатиме.

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання*

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

невизначені

невизначені

невизначені

невизначені

невизначені

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

х

х

х

х

х

* На сьогодні в структурі Мінагрополітики функціонує єдиний незалежний експертний заклад - бюджетна установа Український інститут експертизи сортів рослин, який проводить науково-технічну експертизу сортів рослин. Інформація про ймовірність подання документів на уповноваження іншими зацікавленими суб’єктами господарювання у розробників даного регуляторного акту відсутня.

 

Вид альтернативи

 

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1.

 Подання документів на уповноваження у паперовому вигляді (оригінали чи нотаріально завірені копії)

Мінімальні (засвідчення вірності копій документів є правовою гарантією охорони прав суб’єкта і забезпечує подальшу реалізацію важливих для нього прав та обов’язків. Необхідність нотаріального засвідчення документів доречне лише у випадку, коли треба той самий документ подати до декількох організацій або коли оригінал документа потрібен надалі чи коли виникає небезпека його втрати)..

Нотаріальне посвідчення копій документів досить вартісне, крім того потребує значних витрат часу

Альтернатива 2.

 Подання документів на уповноваження у паперовому вигляді (оригінали чи копії, завірені підписом директора та печаткою, якщо є)

Скорочення витрат та часу на оформлення та посвідчення документів

Витрати – лише на ксерокопії, незначні

Альтернатива 3.

Подання документів в електронному вигляді (з використанням електронного цифрового підпису)

Можна відсканувати копії документів один раз і користуватися ними для всіх потреб

Надання документів в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису на даний час широко не впроваджене, що може обмежити кількість заявок на отримання уповноваження. З цієї причини також поки що відсутня система довготривалого зберігання інформації, поданої на електронних носіях.

 


Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1. Подання документів на уповноваження у паперовому вигляді (оригінали чи нотаріально завірені копії). Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту")

36997,5

Альтернатива 2. Подання документів на уповноваження у паперовому вигляді (оригінали чи копії, завірені підписом директора та печаткою, якщо є). Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту")

4776,5

Альтернатива 3. Подання документів в електронному вигляді (з використанням електронного цифрового підпису). Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту").

4957,2

 

Розрахунки витрат суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту: альтернатива 1 – Подання документів на уповноваження у паперовому вигляді (оригінали чи нотаріально завірені копії).

 

№ з/п

Витрати

гривні

1.

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та прилади, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу, тощо гривень

-

2.

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

-

3.

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

-

4.

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

-

 

5.

Витрати на отримання адміністративних послуг, уповноваження (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень*

 33281,5

6.

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень**

730,0

7.

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

-

8.

Інше, гривень***

1586,0

9.

Разом, гривень

35597,5

* Примірні витрати на отримання уповноваження (пункт 5) однієї установи-кандидата:

 

Вид витрат

 

Прямі витрати

 

Часові витрати

Витрати на підготовку документів:

 

 

складання заяви

0 (незначні)

2,0 год.

копії статутних документів (статут, зміни і додатки (копія))

нотаріальне засвідчення – 400 грн.

1 год.

(припускаємо, що усі копії засвідчуються нотаріально одночасно)

виписка з ЄДР

45 грн.

1,0 год.

копія свідоцтва про державну реєстрацію

нотаріальне засвідчення копії – 30 грн.

0,5 год.

копія свідоцтва, що підтверджує кваліфікацію його організації-заявника з питань організації та проведення наукової і науково-технічної експертизи, яке видається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері науки

нотаріальне засвідчення копії – 30 грн.

0,5 год.

копії договорів з організаціями

засвідчення однієї копії – в середньому 60 грн. за договір; якщо прогнозовано 5 договорів, тоді: 5 х 60 = 300 (грн.)

2,5 год.

документи (копії) з організації науково-технічної експертизи

у випадку засвідчення копій – в середньому 5 грн. за сторінку:

технологічні карти 700 сторінок - 3500 грн.;

перелік методичних, нормативно-технічних документів, стандартів, та/або нормативних документів галузевого призначення на продукцію, процеси, послуги у разі відсутності національних стандартів, на підставі яких здійснюється діяльність – 12 сторінок 60 грн.

перелік техніки та спецтехніки, що застосовується 25 сторінок 125 грн.;

перелік основних фондів, засобів, обладнання, матеріалів, які використовуються для цілей експертизи 10 сторінок 50 грн.;

опис інформаційно-технічного забезпечення для проведення експертизи заявки на сорт 10 сторінок – 50 грн.;

перелік уніфікованої первинної документації 10 сторінок 50 грн.

40 год. (на складання документів, підготовку та засвідчення копій)

документи з професійної придатності особового складу

засвідчення копії диплома чи сертифіката – 30 грн.;

копії дипломів, свідоцтв, сертифікатів (в закладі з мережею працює 475 фахівців, а саме агрономи дослідники в розрахунку 1 спеціаліст на 200 умовних сортодослідів та наукові працівники, що здійснюють аналітичні дослідження з експертизи) – 475 х 30 = 14 250 (грн..);

копії посвідчень про підвищення кваліфікації та атестаційних документів – 350 х 30 = 10 500 (грн.);

0,25 на 1 людину (475 фахівців)

118,5 люд/ годин

документи, що підтверджують наявність акредитованої лабораторії та копія атестату про акредитацію

засвідчення копії – 30 грн.

0,5 год.

документи щодо системи управління якістю

засвідчення копії – 30 грн.

2,0 год.

копії документів бухгалтерської звітності (звіт про результати фінансової діяльності, баланс на останню звітну дату, звіт про рух грошових коштів на останню звітну дату)

засвідчення копій – в середньому 5 грн. за сторінку: 25 сторінок - 125 грн.

3 год. (фінансова звітність)

0,5 год. (довідка щодо відсутності комерційної зацікавленості)

Витрати на подання пакету документів до Компетентного органу

0 (незначні)

2 год.

Разом

29705

171 людино/ година)*21,5грн/год. 3789 : 176 = 21,5 – середня зарплата у сільському господарстві поділена на кількість робочих годин у місяці); тоді

171 х 21,5 = 3676,5 (грн.)

Всього на підготовку, оформлення та нотаріальне затвердження пакету документації

 33281,5 грн.

** Примірні витрати по пункту 6 (на оборотні активи), всього 730 грн., в т.ч.:

закупівля паперу: 1834 сторінки – 4 пачки паперу; 90 грн./пачка, тоді 4 х 90 = 360 (грн.); витрати на друк (картридж) 120 грн.; канцелярські товари (папки-швидкозшивачі, папки з файлами) – 250 грн.

***Примірні витрати по пункту 8 (інше), всього 1586 грн., в т.ч.: транспортні витрати: 200 грн., поштові витрати: конверти і марки 1386 (грн.).

Розрахунки витрат суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту: альтернатива 2 - Подання документів на уповноваження у паперовому вигляді (оригінали чи копії, завірені підписом директора та печаткою, якщо є).

 

 № з/п

Витрати

Витрати, грн.

1.

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та прилади, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу, тощо гривень

-

2.

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

-

3.

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

-

4.

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

-

 

5.

Витрати на отримання адміністративних послуг, уповноваження (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень*

2560,5

6.

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень**

730,0

7.

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

-

8.

Інше, гривень***

1486,0

9.

Разом, гривень

4776,5

Примірні витрати на отримання уповноваження (пункт 5) установи-кандидата:

 

Вид витрат

 

Прямі витрати

 

Часові витрати

Витрати на підготовку документів:

 

 

складання заяви

0 (незначні), 3 сторінки паперу

2,0 год.

копії статутних документів (статут, зміни і додатки (копія))

30 сторінок паперу

1,0 год.

виписка з ЄДР

45 грн.

1,0 год.

копія свідоцтва про державну реєстрацію

1 сторінка паперу

0,2 год.

копія свідоцтва, що підтверджує кваліфікацію його організації-заявника з питань організації та проведення наукової і науково-технічної експертизи, яке видається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері науки

1 сторінка паперу

0,2 год.

копії договорів з організаціями

 6 сторінок на договір; якщо прогнозовано 5 договорів, тоді: 5 х 6 = 30 сторінок

1,5 год.

документи (копії) з організації науково-технічної експертизи

технологічні карти 700 сторінок;

перелік методичних, нормативно-технічних документів, стандартів, та/або нормативних документів галузевого призначення на продукцію, процеси, послуги у разі відсутності національних стандартів, на підставі яких здійснюється діяльність – 12 сторінок;

перелік техніки та спецтехніки, що застосовується 25 сторінок;

перелік основних фондів, засобів, обладнання, матеріалів, які використовуються для цілей експертизи 10 сторінок;

опис інформаційно-технічного забезпечення для проведення експертизи заявки на сорт 10 сторінок;

перелік уніфікованої первинної документації, яка ведеться 10 сторінок;

34 год. (на складання документів, підготовку та засвідчення копій)

документи з професійної придатності особового складу

копії дипломів, свідоцтв, сертифікатів (в закладі з мережею працює 475 агрономів дослідників та наукових співробітників) – 475 сторінок;

копії посвідчень про підвищення кваліфікації та атестаційних документів – 350 сторінок;

 

 

0,15 на 1 людину

71,5 люд/ годин

документи, що підтверджують наявність акредитованої лабораторії та копія атестату про акредитацію

5 сторінок

0,3 год.

документи щодо системи управління якістю

150 сторінок

1,3 год.

копії документів бухгалтерської звітності (звіт про результати фінансової діяльності, баланс на останню звітну дату, звіт про рух грошових коштів на останню звітну дату)

25 сторінок

 

Витрати на подання пакету документів до Компетентного органу

0 (незначні)

2 год.

Разом

45 грн.

117 людино/ годин) *21,5грн/год.

 3789 : 176 = 21,5 – середня зарплата у сільському господарстві/на кількість робочих годин у місяці); тоді

117 х 21,5 = 2515,5 (грн.)

Всього на підготовку, оформлення та затвердження пакету документації

 2560,5 грн.

 **Витрати по пункту 6 (на оборотні активи): всього 730,0 грн., в т.ч.:

закупівля паперу: 1834 сторінки – 4 пачки паперу; 90 грн./пачка, тоді 4 х 90 = 360 (грн.); витрати на друк (картридж) 120 грн.; канцелярські товари (папки-швидкозшивачі, папки з файлами) – 250 грн.

***Витрати по пункту 8 (транспортні та поштові витрати), всього 1486 грн.

Розрахунки витрат суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акту: альтернатива 3 - Подання документів в електронному вигляді.

 

№ з/п

Витрати

За перший рік

1.

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та прилади, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу, тощо гривень

-

2.

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

-

3.

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

-

4.

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

-

 

5.

Витрати на отримання адміністративних послуг, уповноваження (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень*

2571,2

6.

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень**

900,0

7.

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень

-

8.

Інше, гривень***

1486,0

9.

Разом, гривень

4957,2

Примірні витрати на отримання уповноваження (пункт 5) однієї установи-кандидата:

 

Вид витрат

 

Прямі витрати

 

Часові витрати

Витрати на підготовку документів:

 

 

складання заяви

0 (незначні)

2,0 год.

підготовка скан-копій статутних документів (статут, зміни і додатки (копія)), 30 сторінок

 

0,8 год.

виписка з ЄДР

45 грн.

1,0 год.

підготовка скан-копії свідоцтва про державну реєстрацію, 1 сторінка

 

0,1 год.

підготовка скан-копії свідоцтва, що підтверджує кваліфікацію його організації-заявника з питань організації та проведення наукової і науково-технічної експертизи, яке видається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері науки; 1 сторінка

 

0,1 год.

підготовка скан-копій договорів з організаціями; 6 сторінок на договір, прогнозовано 5 договорів, тоді: 5 х 6 = 30 сторінок.

 

1,0 год.

підготовка скан-копій документів з організації науково-технічної експертизи:

технологічні карти 700 сторінок;

перелік методичних, нормативно-технічних документів, стандартів, та/або нормативних документів галузевого призначення на продукцію, процеси, послуги у разі відсутності національних стандартів, на підставі яких здійснюється діяльність – 12 сторінок;

перелік техніки та спецтехніки, що застосовується 25 сторінок;

перелік основних фондів, засобів, обладнання, матеріалів, які використовуються для цілей експертизи 10 сторінок;

опис інформаційно-технічного забезпечення для проведення експертизи заявки на сорт 10 сторінок;

перелік уніфікованої первинної документації, яка ведеться 10сторінок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17,3 год. (на підготовку документів, скан-копій)

підготовка скан-копій документів з професійної придатності особового складу

підготовка скан-копій документів:

копії дипломів, свідоцтв, сертифікатів (в закладі з мережею працює 475 агрономів дослідників та наукових співробітників) – 475 сторінок;

копії посвідчень про підвищення кваліфікації та атестаційних документів – в середньому 350 сторінок;

17,9 год.

0,15 на 1 людину (475 фахівців)

71,5 люд/ годин

 

 

 

підготовка скан-копій документів, що підтверджують наявність акредитованої лабораторії та копія атестату про акредитацію (5 сторінок)

 

0,1 год.

підготовка скан-копій документів щодо системи управління якістю (150 сторінок)

 

3,2 год.

підготовка скан-копій документів бухгалтерської звітності (звіт про результати фінансової діяльності, баланс на останню звітну дату, звіт про рух грошових коштів на останню звітну дату), 25 сторінок

 

0,5 год.

Витрати на подання пакету документів до Компетентного органу

0 (незначні)

2 год.

Разом

45 грн.

266,5 людино/ годин) *21,5грн/год.

3789 : 176 = 21,5 – середня зарплата у сільському господарстві поділена на кількість робочих годин у місяці); тоді

266,5 х 21,5 = 5729,7 (грн.)

Всього на підготовку, оформлення пакету документації

2571,2

** Витрати по пункту 6 (на оборотні активи): всього 900,0 грн., в т.ч.:

закупівля витратних матеріалів (180 грн.) та електронних носіїв 1 флеш пам’ять USB (32 Гб) – 300,0 грн. для запису всього масиву інформації документів для отримання уповноваження, 3 флеш пам’яті USB (4 Гб) – 3 х 140,0 = 420,0 (грн.) – для запису інформації при отриманні електронного ключа.

***Витрати по пункту 8 (транспортні та поштові витрати), всього 1486 грн

Примітка: процедуру оформлення електронного ключа планується здійснити безкоштовно в Акредитованому центрі сертифікації ключів інформаційно-довідкового департаменту Державної фіскальної служби України.

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1.

 Подання документів на уповноваження у паперовому вигляді (оригінали чи нотаріально завірені копії)

 

2

Досягаються цілі регулювання, але витрати підприємств значні

Альтернатива 2. Подання документів на уповноваження у паперовому вигляді (оригінали чи копії, завірені підписом директора та печаткою, якщо є).

4

Досягаються цілі регулювання, витрати підприємств нижчі, ніж в альтернативі 1(не витрачаються кошти на нотаріальне засвідчення документів)

 

Альтернатива 3.

Подання документів в електронному вигляді (з використанням електронного цифрового підпису)

3

Досягаються цілі регулювання, витрати підприємств нижчі, ніж в альтернативі 1, проте отримання електронного підпису потребує досвіду, кваліфікації персоналу, процедура електронного документообігу на даний час мало впроваджена, що може обмежити кількість заявок від установ-кандидатів. Через відсутність впровадження електронного документообігу поки що відсутня система довготривалого зберігання інформації, поданої на електронних носіях.

 

Вказану вище проблему планується розв’язати шляхом реалізації даного регуляторного акта, яким пропонується встановити дієвий механізм уповноваження підприємств, установ, організацій на право здійснювати певні повноваження в сфері охорони прав на сорти рослин.

 


Рейтинг результативності

Вигоди

 (підсумок)

Витрати

 (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1 – Подання документів на уповноваження у паперовому вигляді (оригінали чи нотаріально завірені копії)

 

 

Мінімальні (засвідчення вірності копій документів є правовою гарантією охорони прав суб’єкта і забезпечує подальшу реалізацію важливих для нього прав та обов’язків. Необхідність нотаріального засвідчення документів доречне лише у випадку, коли треба той самий документ подати до декількох організацій або коли оригінал документа потрібен надалі чи коли виникає небезпека його втрати).

Витрати одного суб’єкта господарювання на підготовку всього пакету документів та засвідчення вірності копій документів (нотаріально) 36997,5 грн.

Бюджетні витрати пов’язані з реєстрацією заяви, попереднім розглядом та розглядом по суті, обговоренням, прийняттям рішення та підготовкою висновку становлять 1004,4 грн.

 

Враховуючи мінімальну вигоду та суттєві витрати Альтернатива 1– Подання документів на уповноваження у паперовому вигляді (оригінали чи нотаріально завірені копії) займає третє місце у рейтингу.

 

Альтернатива 2 – Подання документів на уповноваження у паперовому вигляді (оригінали чи копії, завірені підписом директора та печаткою, якщо є).

 

Скорочення витрат та часу на оформлення та посвідчення документів

Витрати одного суб’єкта господарювання на підготовку всього пакету документів та засвідчення вірності копій документів 4776,5 грн.

Бюджетні витрати пов’язані з реєстрацією заяви, попереднім розглядом та розглядом по суті, обговоренням, прийняттям рішення та підготовкою висновку становлять 1004,4 грн.

Оскільки через затвердження нового регуляторного акту цілі прийняття регуляторного акту можуть бути досягнуті повною мірою, враховуючи скорочення витрат та часу на оформлення і посвідчення документів Альтернатива 2 – займає перше місце у рейтингу.

Альтернатива 3 – Подання документів в електронному вигляді (з використанням електронного цифрового підпису)

Можна відсканувати копії документів один раз і користуватися ними для всіх потреб

Витрати одного суб’єкта господарювання на підготовку всього пакету документів та засвідчення вірності копій документів 4957,2 грн.

Бюджетні витрати пов’язані з реєстрацією заяви, попереднім розглядом та розглядом по суті, обговоренням, прийняттям рішення та підготовкою висновку становлять 949,4 грн.

 

Надання документів в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису на даний час широко не впроваджене, що може обмежити кількість заявок на отримання уповноваження. З цієї причини також поки що відсутня система довготривалого зберігання інформації, поданої на електронних носіях. Враховуючи вищезазначене, а також витрати на реалізацію Альтернативи 3 – Подання документів в електронному вигляді (з використанням електронного цифрового підпису) займає друге місце у рейтингу

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Місце № 1. Альтернатива 2.

Подання документів на уповноваження у паперовому вигляді (оригінали чи копії, завірені підписом директора та печаткою, якщо є).

Цілі державного регулювання досягаються у повній мірі

Ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акту немає

Місце № 2. Альтернатива 3. Подання документів в електронному вигляді (з використанням електронного цифрового підпису)

Досягаються цілі регулювання, витрати підприємств нижчі, ніж в альтернативі 1, проте отримання електронного підпису потребує досвіду, кваліфікації персоналу, на даний час мало впроваджена, що може обмежити кількість заявок від установ-кандидатів. Через відсутність впровадження електронного документообігу поки що відсутня система довготривалого зберігання інформації, поданої на електронних носіях.

Ризик подорожчання послуг із надання електронного цифрового підпису незначний через відсутність штучних обмежень входу на ринок

Місце № 3 Альтернатива 1 – Подання документів на уповноваження у паперовому вигляді (оригінали чи нотаріально завірені копії)

Досягаються цілі регулювання, але витрати підприємств значні

Подорожчання послуг нотаріуса – ризик значний, враховуючи досить високу інфляцію

      

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми

Запропонований регуляторний акт:

сприятиме спрощенню процедури набуття прав на сорти рослин та створенню ефективної системи охорони прав на сорти рослин, яка забезпечить продовольчу безпеку держави, проведення якісної об’єктивної експертизи та надання споживачу незалежної об’єктивної інформації про сорти рослин, їх продуктивність, конкурентоздатність, відповідність умовам відмінності, однорідності та стабільності; можливість задоволення потреб суспільства; інформування громадськості про загрозу життю та здоров’ю людей, шкоду рослинному та тваринному світу;

визначить порядок підтвердження підприємствами, установами, організаціями відповідного рівня компетентності, вимоги щодо кількості кваліфікованого персоналу, який працює на постійній основі, вимоги до фінансових та матеріальних ресурсів, акредитованих лабораторій та системи управління якістю, перелік документів, необхідних для отримання уповноваження, та порядок їх подачі та поширює його дію на усі правовідносини, що діють у згаданій сфері.

Заходи, які повинні здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:

Центральному органу виконавчої влади, що формує та реалізує державну політику в сфері охорони прав на сорти рослин:

погодити зазначений проект наказу із зацікавленими органами виконавчої влади;

затвердити наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України "Про затвердження Інструкції щодо забезпечення дослідними зразками експертизи заявки на сорт рослин" з подальшою його реєстрацією в Міністерстві юстиції України;

забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акту шляхом його оприлюднення в засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті.

Процедура визначення порядку підтвердження підприємствами, установами, організаціями відповідного рівня компетентності, вимог щодо кількості кваліфікованого персоналу, який працює на постійній основі, вимог до фінансових та матеріальних ресурсів, акредитованих лабораторій та системи управління якістю, переліку документів, необхідних для отримання уповноваження відповідає вимогам Закону "Про охорону прав на сорти рослин". Враховуючи наведене, вважаємо що причини, які могли би заважати впровадженню та виконанню вимог регуляторного акту, відсутні.

У разі настання очікуваних наслідків дії акту можливість отримання державою, суб’єктами господарювання або громадянами будь-якої шкоди не передбачається, а тому характеристика механізму повної або часткової її компенсації не визначалась.

VІ. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Здійснення витрат на виконання вимог регуляторного акта органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування не передбачається.

БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ (альтернатива І та ІІ) на адміністрування регулювання для суб’єктів великого і середнього підприємництва

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання:

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони прав на сорти рослин

 

Процедура регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата), грн./год.

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта, пр./рік **

Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністру-вання регулювання (за рік), грн.

1. Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання, в т.ч. реєстрація заяви та документів

0,25

25,6*

1

-

6,4

2. Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання

-

-

-

-

-

3. Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

-

-

-

-

-

4. Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

-

-

-

-

-

5. Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

-

-

-

-

-

6. Підготовка звітності за результатами регулювання, в т.ч. перевірка правильності оформлення заяви, комплектності наданих документів (попередній розгляд)*

6

25,6*

1

-

153,6

7. Інші адміністративні процедури, в т.ч.

розгляд документів по суті, обговорення на засіданні, підготовка висновків

участь у обговоренні та підготовці висновку

20

4

4

25,6*

31,8**

51,3**

1

1

1

-

512

127,2

205,2

Разом

Х

Х

Х

Х

1004,4

*посадовий оклад головного спеціаліста державного органу відповідно постанови КМУ від 06.04.2016 №292 "Деякі питання оплати праці державних службовців у 2016 році" становить 4308 грн./21 робочий день/8 годин=25,6 грн./год.

 2 дні один спеціаліст перевіряє детально документи по суті, колегіальний розгляд документів на засіданні робочої групи з 3 фахівців впродовж 4 годин, звідси 28 год.

** посадовий оклад завідувача сектору у складі департаменту державного органу, відповідно до постанови відповідно постанови КМУ від 06.04.2016 №292 "Деякі питання оплати праці державних службовців у 2016 році" дорівнює 5341,0 грн./21 робочий день/8 годин=31,8 грн./год.

посадовий оклад керівника департаменту державного органу, відповідно до постанови відповідно постанови КМУ від 06.04.2016 №292 "Деякі питання оплати праці державних службовців у 2016 році" дорівнює 8615,0 грн./21 робочий день/8 годин=51,3грн./год.

Бюджетні витрати (альтернатива ІІІ) на адміністрування регулювання для суб’єктів великого і середнього підприємництва.

Державний орган, для якого здійснюється розрахунок адміністрування регулювання: Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони прав на сорти рослин.

 

Процедура регулювання суб’єктів великого і середнього підприємництва (розрахунок на одного типового суб’єкта господарювання)

Планові витрати часу на процедуру

Вартість часу співробітника органу державної влади відповідної категорії (заробітна плата), грн./год.

Оцінка кількості процедур за рік, що припадають на одного суб’єкта, пр./рік **

Оцінка кількості суб’єктів, що підпадають під дію процедури регулювання

Витрати на адміністру-вання регулювання (за рік), грн.

1.Облік суб’єкта господарювання, що перебуває у сфері регулювання, в т.ч. реєстрація заяви та документів

0,1

25,6*

1

-

2,6

2.Поточний контроль за суб’єктом господарювання, що перебуває у сфері регулювання, у тому числі (камеральні, виїзні)

-

-

-

-

-

3.Підготовка, затвердження та опрацювання одного окремого акта про порушення вимог регулювання

-

-

-

-

-

4.Реалізація одного окремого рішення щодо порушення вимог регулювання

-

-

-

-

-

5.Оскарження одного окремого рішення суб’єктами господарювання

-

-

-

-

-

6.Підготовка звітності за результатами регулювання, в т.ч. перевірка правильності оформлення заяви, комплектності наданих документів (попередній розгляд)*

5

25,6*

1

-

128,0

7.Інші адміністративні процедури, в т.ч. розгляд документів по суті, обговорення на засіданні,

 підготовка висновків

участь у обговоренні та підготовці висновку

 

19

 

 

 

4

 

4

25,6

 

 

 

31,8**

 

51,3**

1

 

 

 

1

 

1

-

486,4

 

 

 

127,2

 

205,2

Разом

Х

Х

Х

Х

949,4

*посадовий оклад головного спеціаліста державного органу відповідно постанови КМУ від 06.04.2016 №292 "Деякі питання оплати праці державних службовців у 2016 році" становить 4308 грн./21 робочий день/8 годин=25,6 грн./год.

 2 дні один спеціаліст перевіряє детально документи по суті, колегіальний розгляд документів на засіданні робочої групи з 3 фахівців впродовж 4 годин, звідси 28 год.

** посадовий оклад завідувача сектору у складі департаменту державного органу, відповідно до постанови відповідно постанови КМУ від 06.04.2016 №292 "Деякі питання оплати праці державних службовців у 2016 році" дорівнює 5341,0 грн./21 робочий день/8 годин=31,8 грн./год.

посадовий оклад керівника департаменту державного органу, відповідно до постанови відповідно постанови КМУ від 06.04.2016 №292 "Деякі питання оплати праці державних службовців у 2016 році" дорівнює 8615,0 грн./21 робочий день/8 годин=51,3грн./год.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту

Запланований строк дії регуляторного акту - необмежений, оскільки потреба в правовому регулюванні підтвердження підприємствами, установами, організаціями відповідного рівня компетентності, вимог щодо кількості кваліфікованого персоналу, який працює на постійній основі, вимог до фінансових та матеріальних ресурсів, акредитованих лабораторій та системи управління якістю, перелік документів, необхідних для отримання уповноваження, та порядок їх подачі є постійною.

Зміна строку дії регуляторного акта можлива в разі змін, внесених до законодавчих актів, що регулюють зазначене питання, чи законодавчих актів України вищої юридичної сили, на виконання яких розроблений цей проект наказу.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Значення прогнозних показників результативності дії регуляторного акту:

1. Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів, пов'язаних з дією акта.

2. Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта.

3. Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта.

4. Час проходження однієї заявки на сорт (формальна та кваліфікаційна експертиза).

5. Час на узагальнення результатів та прийняття рішення по сорту.

Проект постанови розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства аграрної політики та продовольства України за адресою: www.minagro.gov.ua, розділ "Регуляторна політика".

IX Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття.

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Міністерством аграрної політики та продовольства України.

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта буде здійснюватись до набуття чинності цього регуляторного акта шляхом збору пропозицій та зауважень, а також їх аналізу.

З метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей, повторне відстеження результативності планується здійснити через рік після набрання чинності цього регуляторного акта, але не пізніше ніж через два роки, в результаті якого відбудеться порівняння базового та повторного обстеження.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись раз на три роки не пізніше ніж через рік з дня проведення повторного відстеження з метою подальшого удосконалення законодавства України.

 

 

Заступник Міністра аграрної політики та

продовольства України з питань європейської інтеграції                                                                                                              О. Трофімцева



Додатки